کد خبر 1284688
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۵
گزارش| شکست باکو در جلب اعتماد ایران - کراپ‌شده

یک روزنامه یونانی در تحلیلی نوشت، اگرچه تهران و باکو به طور سنتی روابط صمیمانه ای دارند، اما نمایش آشکار تجهیزات نظامی رژیم صهیونیستی در اختیار جمهوری آذربایجان، اعتماد را از بین برده است.

به گزارش مشرق، یک روزنامه یونانی روز سه شنبه در مطلبی نوشت، جمهوری آذربایجان با اقدامات خود از پروژه‌های منطقه‌ای جدا شده و این به نفع ارمنستان جهت همکاری با دو قدرت منطقه‌ای بزرگ یعنی ایران و هند خواهد بود

روزنامه «گریک سیتی تایمز» در این مطلب با اشاره به سلسله حوادث رخ داده در هفته‌ها و ماه‌های اخیر نوشت، جمهوری آذربایجان در روزهای اخیر به طور فزاینده‌ای در محکومیت سیاست‌های هند در قبال کشمیر، از پاکستان حمایت آشکار می‌کند.

*بلند پروازی‌های باکو

در ماه ژانویه، وزرای خارجه جمهوری آذربایجان، ترکیه و پاکستان بیانیه مشترکی را برای حمایت از بلندپروازی‌های باکو در قره باغ ، قبرس و شرق مدیترانه و کشمیر صادر کردند. اگرچه روابط سه جانبه آنها همیشه مستحکم بوده است، اما آنها از زمان جنگ قره باغ در سال ۲۰۲۰ به طور منظم تمرینات نظامی مشترک را از جمله در مرز ایران انجام می دهند. این می تواند نشان دهد که جمهوری آذربایجان  با پیروزی در قره باغ جسور شده است و اکنون می‌تواند تمایل بیشتری برای استفاده از جنگ برای دستیابی به اهداف خود داشته باشد.

*باکو در جلب اعتماد تهران شکست خورد

این روزنامه سپس نوشت، به دلیل اعتماد بیش از حد باکو پس از پیروزی سال گذشته، این کشور از تقاضای قلمروی بیشتر از خاک ارمنستان خودداری نکرده است. اگرچه تهران و باکو به طور سنتی روابط صمیمانه ای دارند، اما فتوحات بیشتر و نمایش آشکار تجهیزات نظامی(رژیم) اسرائیل در اختیار جمهوری آذربایجان، اعتماد را از بین برده است.

گریک سیتی تایمز سپس نوشت، واکنش هند به رابطه سه جانبه ترکیه، جمهوری آذربایجان و پاکستان سریع بوده است. از آنجا که هند نیز یک اقتصاد نوظهور با بازار بالقوه  عظیم است، حتی دولت فوق محافظه کار مانند عربستان سعودی نیز برای دستیابی موفقیت آمیز به تعادل در روابط با هند، بودجه خود را به سازمانهای اسلامی تندرو در پاکستان کاهش داده است.

*باکو خود را منزوی کرده است

در ادامه این مطلب آمده است، با توجه به افزایش خصومت‌ ترکیه، جمهوری آذربایجان و پاکستان، هند و ایران اعلام کردند که از ماه آینده به جای جمهوری آذربایجان برای رسیدن به روسیه از طریق ارمنستان کار خود را آغاز می‌کنند. باکو معتقد بود که می‌تواند سیاست خارجی تهاجمی را متعادل کند که در پروژه‌های ارتباطی یک کشور ضروری است اما در عوض، این کشور به طور فزاینده‌ای منزوی شده وهیچ دوستی غیر از ترکیه و پاکستان ندارد و فقط روابط صمیمانه‌ای با گرجستان و روسیه دارد.

*بعید است ترکیه مقابل ایران قرار گیرد

به نوشته این روزنامه، اگر جمهوری آذربایجان قصد دارد جنگ دیگری را در منطقه برانگیزد، بعید است که ترکیه بتواندهمان حمایتی را که از آن‌ها در نبرد با ارمنستان انجام داده ، ارائه دهد، به ویژه اگرعلیه ایران بجنگد. به هر حال، با توجه به افزایش بی‌ثباتی ایجاد شده توسط جمهوری آذربایجان در منطقه، این کشور در حال مبدل شدن به یک شریک غیرقابل اعتماد برای جلب اعتماد کشورها به عنوان یک قطب تجاری و حمل و نقل است.

* تیزچنگی ارمنستان از تحولات جاری منطقه

 این روزنامه در خاتمه نوشت، ایران و هند در حال حاضر برای ارتباط منطقه‌ای به ارمنستان وابسته هستند زیرا قصد دارند جمهوری آذربایجان را منزوی کنند. اگر مسیر تردد پان ترکیه‌ای تحقق نیابد، جمهوری آذربایجان با اقدامات خود پتانسیل مبدل شدن به عنوان قطب تجارت و حمل و نقل را  به کشوری جدا شده از پروژه‌های بلندپروازانه منطقه‌ای مبدل می‌کند و این به نفع ارمنستان جهت همکاری با دو قدرت منطقه‌ای بزرگ یعنی ایران و هند خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 49
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    سیاست چه چیز کثیفیه بخاطرش جنایات مسلمانان در کشمیر و قره باغ دیده نمیشوند
    • IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      یه وقت جنایتای اسرائیلو نگی جنایتای اردوغان جانو با تکفیریا نگی اینا رو نگو چون الان همشون اومدن اذربایجان
    • IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      43 97
      شما پانترک های سایبری رجب پرست و مجازی کاسه لیس رجب از کی تا حالا مسلمان هم شدید که دغدغه اسلام و مسلمانی پیدا کردید ؟
    • US ۰۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      31 41
      تروریست ایغور در مسجد قندوز شیعیان را شهید کرد
    • IR ۰۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      21 42
      سیاست ایران مبتنی بر عزت و حکمت و مصلحت و بسیار پاک است ذهن آلوده درک نمیکند چشم آلوده نظر از رخ جانان دور است پاک کن دیده و پس دیده بر آن پاک انداز
    • ایرج IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      9 7
      سیاست یعنی منافع مگر منافع کثیفتر از آن هست که شیعیان پاچنار پاکستان توسط وهابیت و حمایت ارتش پاکستان کشتار شوند و ایران حتی محکوم و ابراز نگرانی نکند ؟؟؟؟؟
    • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      12 82
      درسته سیاست واقعا کثیفه تا جایی که ادم چشماشو روی فحشا و فساد یه خاندانی ه به مردم شیعه حکومت میکنه ببنده
    • AU ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      11 5
      سلام.یعنی اسرائیل،تکفیری ها،امریکا و غرب و همه سردسته ها و اشرار زمین که در کشور مد نظر شما جمع شده اند رو باید نادید گرفت؟! یا حمله به مناطق ایران و ترور دانشمندان و ایجاد ناامنی و تحریک قومیت و ...؟! . چرا کشور مد نظر شما،اجازه نمیده،مردمشون راحت زندگی کنند،و به دین و ایمانشون برسن،مگه لائیک و سکولار و بی دین ها! چنین ادعای نداشتن؟! پس چرا دست از سر مردم اذربایجان بر نمیدارن! ناقلو ها خوب بلد با پنبه سر ببرن! لائیک و سکولار و بی دین! رذل تر از این ادم روی زمین نیست!..
    • KIAN71 IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      5 1
      مراقب دولتمردان و دولت ارمنستان هم باشید. رفت و آمدها و تبادلات را بیش از پیش کنید تا مبادا.. "درعالم سیاست هرتصمیمی ممکن است و دور از ذهن نیست، آنهم باوجود یک مشت منحوس فتنه‌گر صهیونیستی و اربابان حلقه بگوششان".
    • سروش IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      10 75
      سیاست چیز کثیفیه کشورهای غربی به خاطر اینکه ترکیه عضوی از ناتو بوده تا همین اواخر از محکوم کردن جنایت و کشتار علیه ارامنه در ترکیه ( عثمانی سابق) خود داری کردند سیاست چیز بدیه ترکیه در حمایت از داعش و کشتار مردم بی گناه سوریه و ویران کردن یک کشور مسلمان با همین سیاست دست داشته و داره سیاست چیز بدیه ترکیه سالهاست با همین سیاست داره برادران مسلمان کرد در سوریه عراق و ترکیه را به بهانه هایی واهی و چراغ سبز غرب کشتار میکنه سیاست چیز بدیه ترکیه با همین سیاست بخشی از قبرس را به طور غیر قانونی سالهای سال هست در اشغال خودش داره و داره ترکیب جمعیتی رو به نفع ترکها تغییر میده سایت چیز بدیه ترکیه توی لیبی دخالت کرده و و سر سفره جنایتکاران غربی دستش به خون بی گناهان آلوده هست توی یمن دخالت کرده و با فروش بعضی از تجیزات مونتاژی خودش داره مردم بی گناه یمن رو به خاک و خون می کشند و ...!!!! و هزاران مطلب دیگه !!!! اگر سیاست در کشمیر و هند و برمه و غیره بدیش دیده میشه همون سیاست و جنایتکارانش را در این نقطه از جهان هم ببین سیاست دو سو داره و شمشیری دو دم هست اگر این سیاست به نفع غرب بچرخه و خون بی گناهان زیادی رو بریزه هر نوع جنایتی قابل توجیه شدن هست ولی ما از مظلوم حمایت میکنیم شاید آن مظلوم مسلمان نباشد ولی مظلوم است و هر مظلومی خدایی دارد بلند مرتیه و بسیار توانا. اگر همین مسلمان بخواهد غیر مسلمانی را از سر ظالم بودن و نژاد پرست بودن و قومیت گرایی پان بودن به سیطره خودش در بیاره باید از جانب کشوری قدرتمندتر سیلی سخت تری بخوره تا ظلم کردن یادش بره جتی اگر اون کشور ترکیه باشه.
    • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      3 0
      23:53 خوب گفتی اینها در ظاهر ادعای مسلمانی دارند و با کفار هندی و ارمنی بر ضد مسلمانان کشمیر و قره باغ نوشابه باز میکنند
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    6 2
    اسرائیل خودش در خانه عنکبوتی قرار دارد ایران اگر مشاهده کند اسرائیل از مرز آذربایجان شمالی برعلیه ایران خطایی مرتکب شده که این کار اعلان جنگ بر علیه ایران است آن موقع بهترین بهانه بدست ایران می افتد که گروه های مقاومت منطقه را بر علیه اسرائیل تشکیل دهد ودمار از روزگار صهیونیستها را در بیاورد مگر به این آسانی است اسرائیل کوچکتراز آن است که برعلیه ایران در گیری ایجاد کند یک دفعه دیدی رزمندگان ایران با چند گروه ضربت از طرف لبنان وسوریه اسرائیل را فتح کردند
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    4 11
    عجب تحلیل با دلاری انجام داده منزوی ارمنستان مرزشو ب کشور همسایش باز کرده که سال پیش دشمن بوده آذربایجان با روسیه ترکیه گرجستان رابطه برادری داره حتی با ترکمنستان رابطه برقرار کرده لطفا نام نویسنده این تحلیلو بنویسید که از یونان میاد ضمنا باید گفت ایران به هیچ عنوان بازار آذربایجانو برا رقبا باز نمیزاره و رابطه نژادی دینی تاریخی که با این کشور داره نمیتواند چشم ببنده و دشمنی کنه .یه مثل تورکی داریم کسی که از خانه پدری قهر کنه عاقبت بخیر نمیشه
  • TR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    5 19
    جلب اعتماد یه رژیم تروریستی برای ما مهم نیست
    • زنده باد ایران IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      16 6
      ۰۱:۲۲ رژیم جعلی صهیونیستی باکو باید به زودی برچیده شود اران به خاک ایران ملحق خواهد شد تروریست های داعشی و ترویست های پان گرگ را از خاکمان بیرون خواهیم کرد در صورت پایان نیافتن اقدامات ضد ایرانی علی اف رژیم جعلی باکو جعلیست تا همین الانم بهتون بها دادیم و رسمیت بخشیدیم باید سپاس گذار باشید.
  • mojtaba SE ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    5 5
    سیاست یعنی حق و اقتدار..الهام و اردوغان نه حق دارن و نه زور که بخوان خاک ارمنستان رو جدا کنند.که بشن همسایه ما...و الان هم حالشون خراب است که میدونن با سیلی ما طرف هستند, 30 سال دروغ گفتن و حالا دست از پا درازتر عاقبت دله دزدها...دروغ طولانی است اما حقیقت کوتاه..پاینده ابر قدرت ایران پاینده رهبر عزیزم..
  • GB ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    3 4
    با سلام. با تشکر از تحلیل خوب. اتحادیه اروپا و شرکای غربی به علی اف هشدارهای بسیار جدی دادن. ظاهراً کسی به جنگ بعدی علاقه نداره. حقیقت این هست که علی اف شده گاو شیرده صه یو نیست ها.
  • CA ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    7 5
    گرجستان با اکرایین با یک اشاره ترکیه تمام خوابهایتان را بر باد کند
  • IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    6 6
    کثیف خود همین علی اف هست که تمام سعیش بر حدف اسلام از آذربایجان است و توهمات کشور گشایی دارد
  • IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    1 5
    ایران نیاز دارد که از بورس حمایت کند تا قوی شود
  • علی IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    9 2
    ایران و هند در حال حاضر برای ارتباط منطقه‌ای به ارمنستان وابسته هستند زیرا قصد دارند جمهوری آذربایجان را منزوی کنند.راه عبور به روسیه از طریق ارمنستان یا باید از آذر بایجان رد شود و یا گرجستان..هر دوی این کشورها رابطه خوبی با ارمنستان ندارند و گرجستان هم رابطه اش با روسیه شکرآب است.پس حالاحالاها راه زمینی به روسیه فلسفه اش به آذربایجان بسته است . تنها راه ارتباط با روسیه دریای خزر و را دریایی است
    • ن AT ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      1 2
      ایران روسیه و ترکیه (عثمانی ، بیزانس) همیشه در قفقاز با همدیگه اصطکاک داشتن فلسفه تشکیل 3 کشور کوچک ، ضعیف و دائما درگیر در قفقاز این بوده که کشور های بزرگ بتونن مانور بدن اگه دوتا از قدرت ها (ایران ترکیه یا ترکیه روسیه یا ایران روسیه) بخوان کاری انجام بدن مادامی که مرزها تغییر نکنه به راحتی انجام میدن
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      4 10
      دریای خزر یک دریای بسته است،راه دریایی ایران به روسیه از آب های کشور آذربایجان و ترکمنستان رد میشه!
  • قره باغی DE ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    12 27
    شما هم خودتان را با یونان که مثل ارمنستان دشمن ترکهاست علاف کردید و منافع ملی کشور را به باد دادید. آذربایجان چه نیازی به جلب اعتماد ایران داره؟ خودش داره گاز و نفتش رو به اروپا می‌فروشه و مخالفت ایران هم توجیه خوبی برای امکان خرید بیشتر تسلیحات اسرائیلی و غیره در اختیارش گذاشته. عدو شود سبب خیر، اگر ابله باشد.
    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      14 5
      مزدور فارسی نویس جمهوری جعلی باکو در حدی نیس بخواد واسه ایران شاخ بشه ترکیه هم جرات نداره به ایران چپ نگاه کنه میدونی چرا بخاطر اینکه کشور طورکیه یه کشور توریستی هست که درآمدش به شدت وابسته به صنعت گردشگری هست حالا فرض کن بیاد وارد جنگ با ایران بشه که اون موقع تبدیل میشه به یک کشور جنگ زده و بسیار نا امن برای ورود گردشگران که این باعث عواقب هولناک برای اقتصاد توریستی ترکیه هست پس گنده گویی نکن جوجه پان ترک جنگ قره باغ هم ربطی به اسلام و مسلمین نداره اگه مرتبط بود به دست دشمن اسلام یعنی رژیم صهیونیستی آزاد نمیشد
    • سید روح اله IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      8 2
      هر چه هستی و هر که هستی خوب نوکری یهود را میکنی ان شاء الله شامل لعن خداوند نیز خواهی شد. خودتون را چند به دجال و یهود فروختید؟ یا نکنه خود یهود هستید که به فارسی نگارش میکنید؟ آینده نه چندان دور بر همگان روشن خواهد کرد که گام های بلندی که الهام علی اف بر میدارد چیزی جز پاره شدن خشتک برایش ندارد. بزرگترین ضربه را نه خود غرب بلکه نوکران غرب به منطقه وارد میکنند.
    • DE ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      5 3
      قره یاغی سوادت به این چیزها نمیرسه اصلا تاریخ نخوندی بیسواد نشستی از پشت مانیتور زور الکی میزنی .چند سال دیگه مجبور میشی خودت رو داخل سوراخ قایم کنی. بدبخت فقط یک نمونه در تاریخ 4500 سال قوم صهیونیست بیار که با کسی رفاقت کرده باشند و اون رو منحرف و بدبخت نکرده باشند برو گورت رو گم کن کم دان.صهیونیست نفرین شده و لعنت شده است و هیچگاه خودش و همپالگیهایش آرامش نخواهند دید. قوم سرگردانی که بعد از بیش از 4500 سال سرگردانی ملتی را آواره و زمینهای آنها غصب کرد و این 75 سال به 100 سال نخواهد رسید. حتی بسیاری از یهودیها ضد صهیونیست هستند.تازه تو پاچه لیسشان شدی
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    4 3
    اسرائیل خودش در خانه عنکبوتی قرار دارد ایران اگر مشاهده کند اسرائیل از مرز آذربایجان شمالی برعلیه ایران خطایی مرتکب شده که این کار اعلان جنگ بر علیه ایران است آن موقع بهترین بهانه بدست ایران می افتد که گروه های مقاومت منطقه را بر علیه اسرائیل تشکیل دهد ودمار از روزگار صهیونیستها را در بیاورد مگر به این آسانی است اسرائیل کوچکتراز آن است که برعلیه ایران در گیری ایجاد کند یک دفعه دیدی رزمندگان ایران با چند گروه ضربت از طرف لبنان وسوریه اسرائیل را فتح کردند
  • محمد IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    5 10
    متاسفانه ما در اختلاف یونان و ترکیه بابت قبرس کنار یونان . در اختلاف هند و پاکستان بابت کشمیر کنار هند و در اختلاف آذربایجان و ارمنستان در مورد قره باغ و مناطق اشغالی کنار ارمنستان ایستادیم و در سخن از دفاع از اسلام و حقیقت میزنیم
    • مجتبی از زنجان IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      1 4
      یک نکته متاسفانه همه کشورهای دنیا تنوع قومی و نژادی دارند نه تنها ایران مثلا سوریه یا بنگلادش
    • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      0 2
      نادان کدوم مسلمون . اینا شاخه های داعشن
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    3 3
    تحلیل یک بعدی بود نه جامع
  • کارمند ساده IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    9 2
    باید بعد از گوشمالی زیاد این بچه دیکتاتور و به دلیل فقط و فقط جمهوری شیعه نشین آین منطقه که قبلا جزئی از ایران بوده است دست کمک به آنها داد و الا ....
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    3 6
    راه کریدور خلیج فارس به روسيه آخرش به گرجستان ختم میشه که اونم متحد آذربایجان و ترکیه و غرب هست و مرزش رو با ارمنستان ام بسته :)
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    8 1
    ایران فقط کافیه که راه اهن شمال به جنوب رو به طور کامل راه اندازی کنه و از طریق دریای خزر خودشو به روسیه برسونه. پس نمیشه گفت ایران نیاز حیاتی به ارمنستان داره. بلکه قضیه برعکسه . این ارمنستانه که به ایران شدیدا نیاز داره.
  • قادر مهری IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    5 9
    خخخخخخ خنده داراست اینها فقط توهمات یک پان فارس است ارمنستان برای دوستی با آذربایجان له له می‌زند گرجستان ترکیه آذربایجان ارمنستان روسیه و اتحاد با تورک های آنسوی خزر حالا اتحادیه اورپا به کنار پاکستان هم از اون ور حالا کاری با اتحاد آذربایجان با اسرائیل و اعراب نیز ندارم من موندم این چه جوری منزوی شد خخخ
    • مجتبی از زنجان IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      3 2
      یه جور میگی پاکستان که پاکستان و ترکیه و گرجستان و روسیه هم از تنوع نژادی برخوردارند و دارند له له میزنند و فکر نکن اونا مشکلات ندارند
  • ن DE ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    6 4
    اندیشکده های ضد ایرانی که رژیم باکو برای تجزیه و آشوب در داخل ایران دایر کرده رو نشون این روزنامه بدین تا بدنه این جماعت هرگز قصد جلب اعتماد ایران رو نداشتن ؛ البته الان واکنش های ایران بهتر شده ولی کافی نیست علی اف باید سرنگون بشه
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    7 2
    اسرائیل خودش در خانه عنکبوتی قرار دارد ایران اگر مشاهده کند اسرائیل از مرز آذربایجان شمالی برعلیه ایران خطایی مرتکب شده که این کار اعلان جنگ بر علیه ایران است آن موقع بهترین بهانه بدست ایران می افتد که گروه های مقاومت منطقه را بر علیه اسرائیل تشکیل دهد ودمار از روزگار صهیونیستها را در بیاورد مگر به این آسانی است اسرائیل کوچکتراز آن است که برعلیه ایران در گیری ایجاد کند یک دفعه دیدی رزمندگان ایران با چند گروه ضربت از طرف لبنان وسوریه اسرائیل را فتح کردند
  • عباس IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    6 3
    پان تورکها فکر نکنند دست برتر در مناقشات قفقاز بعد از پیروزی بر ارمنستان نصیب اونها شده همچنان که نیروهای نیابتی ایران در عراق سوریه و لبنان و یمن روزگار صیونیستها و ایادی استکبار رو سیاه کردن در باکو هم این نیروهای نیابتی هستند که در صورت افسار پاره کردن علیف مزدور این حکومت فاسد رو از داخل آذربایجان سرنگون کنند ایران نیازی به اقدام نظامی علیه باکو نداره همانطور که در لبنان و سوریه و عراق اقدام نظامی نکرد
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    5 6
    عوارض رو بدید به باکو اونم دلار رد بشید !!زیادم حرف نزنید شما رو هیچکی ادم حساب نمیکنه !!عر عرستان هم میدونه شما کی و چی هستید تورکیه پیروز میدان شد خودتون رو خسته نکنید
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      2 4
      الان چند روزه تریلی ها بدون عوارض رد میشن از بعد رزمایش تریلی ما از مشهد رفت ارمنستان هیچ عوارضی هم نبود قبل رزمایش به ما گفتن 300 دلار باید بدیم فعلا که اینطوریه تا ببینیم چی میشه
    • محمد IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
      0 1
      من خودم ترک آذری هستم کل پان ترکا را جمع کنی حتا ۱۰ درصد آذری های طرف دار ایران نیستن ما ایرانی هستیم و اگه کسی دست از پا خطا کنه دستش و قطع میکنیم حتی برادر عثمانی باشه اردوغان هر کی هست
  • محمد IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    4 3
    بیانات یک روزنامه محلی تویونان که دشمن قسم خورده ترکیه وهمدم ارمنستان است خیلی مهم نیست ولی با همین بهانه هم کلی مریض وروانپریش شروع به خود نمایی می کنند کل مسئله قره باغ به خاطر اشغال اراضی یک کشور مسلمان از طرف ارمنستان واصرار بر ادامه ی این اشغال گری است که متاسفانه در طول 28 سال سیاست ما فقط انفعال و چشم پوشی از منافع خود به خاطر کدخدای قفقاز بود.
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    3 0
    انگار روسیه هم با ترک ها متحد شده یا منفعتش را در این دیده
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    2 1
    تحلیگرهای یونان اگر خیلی تحلیل بلد بودن تو بحران اقتصادی تبدیل به پاشنه آشیل اروپا نمی شدن. از اون گذشته یونان خودش رفیق فابریک اسرائیل هست چه جوریه برایاون خوبه برای آذربایجان بده؟؟ارمنستان هم روابطش رو با اسرائیل گسترش میده. با آمریکا و اروپا هم همینطور. روابطبا ترکها هم بهتر خواهد شد. نشود مجبور هستن از ارمنستان مهاجرت کنن. گرجستان هم از دست ارمنستان شاکی هست.
  • DE ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    3 2
    علی اف باید منزوی بشه ، حق اش و حتی این نوکر اسرائیل و پان ترک همدست ترکیه بیشتر از این حقشه! زیرا از پشت با اسرائیل و ترکیه علیه ایران توطئه میکنه و این شغال قابل اعتماد هرگز نیست.
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    2 2
    یکی از اصول مهم پانترکیسم بر پایه وجود 40 میلیون آذری زبان در ایران پایه گذاری شده ولی همین دو هفته پیش بود که یکی از نمایندگان پارلمان جمهوری آذربایجان در یک سخنان جنجالی و ضد ایرانی اعتراف کرد که 30 میلیون آذری در ایران زندگی می کنند ! و جالب تر از آن اینکه در گزارش دیروز موسسه آمریکایی کارنگی که در خبر خوب مشرق هم آمده بود این موسسه آمریکایی رقم آذری های ایران را یک چهارم جمعیت کل یعنی 20 میلیون اعلام کرد ! یعنی واضح است که عدم آمارگیری از همه اقوام ایرانی در سرشماری های نفوس و مسکن خود بهترین فرصت را به دشمنان ما می دهد که آمار اقوام را با بزرگ نمایی و دروغ چندین برابر نشان دهند و به پان های عربی و ترکی و کردی و غیره دامن بزنند. بهتر است مسئولان محترم دولتی در سرشماری های آتی نفوس و مسکن آمارگیری از تمام اقوام را مد نظر قرار دهند تا هم مانع سو استفاده دشمن شوند و هم اینکه در هیچ کشوری از وجود آمار دقیق ضرری متوجه آن کشور نمی شود و همه آمارها مفید و سازنده است.
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    0 0
    نیازی به جلب اعتماد یک کشور ورشکسته و رو به تجزیه نداریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس