طبق گزارش نهالستان میاندوآب نهال، تقاضا برای خرید نهال گردو با اصالت و مرغوب تقریباً همه ساله رو به افزایش است زیرا پرورش گردو (مخصوصاً ارقام برتر و اصلاح شده‌ی آن) از بازگشت سرمایه و سودآوری بسیار خوبی برخوردار است.

همان‌طور که می‌دانید یکی از محصولات کشاورزی که در عرصه صادرات در کشور ما از رشد بسیار مطلوبی برخوردار است، صادرات میوه گردو است. ایران سومین کشور بزرگ تولید کننده گردو در جهان بوده و صادرات این محصول توانسته شرایط ارزآوری بسیار مناسبی را برای کشور ما به دنبال داشته باشد.

سازگاری اکثر مناطق ایران با نهال گردو و قیمت بالای این محصول استراتژیک موجب شده تا امروزه تولید گردو، به‌عنوان یک سرمایه گذاری پرسود برای کشاورزان معرفی شود. دلایل بسیاری برای توجیه اقتصادی و اثبات سودمندی تولید گردو وجود دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم

سود سرشار پرورش گردو و افزایش تقاضا برای خرید نهال گردو

خرید نهال گردو

چرا خرید نهال گردو و پرورش آن برای باغداران سودآور است؟

· در وهله اول باید بگوییم که خرید نهال گردو نسبت به کاشت آن به‌صورت بذری، باغدار را بسیار سریع‌تر به محصول و باردهی اقتصادی می‌رساند.

· نهال و درخت گردو از هزینه نگهداری و مراقبت پایینی برخوردار است و این یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های پرورش گردو می‌باشد.

· میوه گردو بسیار پرفروش بوده و از بازار بسیار مناسب و همیشگی برخوردار است. از طرفی بازار این محصول جهانی است و همان‌طور که گفتیم می‌توان آن را صادر نمود.

· محصول گردو به دلیل خشکبار بودن آن از قابلیت نگهداری و انبارداری بسیار مطلوبی برخوردار است و همچنین امکان ارسال آن نیز به ساده‌ترین حالت قابل انجام است.

· ارقام نهال گردو با اکثر مناطق کشور سازگار هستند و باغداران می‌توانند در هرکجای کشور که هستند نسبت به آب و هوای منطقه خود، رقم مناسبی از گردو را انتخاب کنند.

· درخت گردو دارای طول عمر بسیار زیادی بوده و عمر اقتصادی آن در ارقام مختلف بیش از 100 سال تخمین زده می‌شود؛ لذا خیال باغدار می‌تواند از درآمد همیشگی خود آسوده باشد.

· باردهی درختان گردو در ارقام برتر و اصلاح شده، مانند نهال گردو چندلر، نهال گردو ژنوتیپ، نهال گردو فرنو و نهال گردو خوشه‌ای بسیار افزایش یافته و میزان باردهی آنها به حدود 8 الی 10 تن در هکتار می‌رسد. (با توجه به قیمت بالای گردو، با یک ضرب ساده می‌توان به سودآوری بالای این ارقام پی برد)

سود سرشار پرورش گردو و افزایش تقاضا برای خرید نهال گردو

خرید نهال گردو چندلر

نکات مهم در سودآوری و دریافت بازدهی مطلوب از باغ گردو

همان‌طور که می‌دانید امروزه فعالیت در زمینه تولید گردو به‌عنوان یکی از محصولات صادراتی از شرایط خوبی برخوردار می‌باشد. به همین جهت کاشت نهال گردو و طرح سودآوری از این محصول، امروزه مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است. اگر شما نیز می‌خواهید در این عرصه گام بردارید، پیشنهاد ما به شما این است که قبل از تهیه زمین و خرید نهال حتماً تمامی جوانب را در نظر گرفته و سپس طبق برنامه‌ای مشخص حرکت کنید؛ لذا دریافت راهنمایی و مشاوره از افراد متخصص در این حوزه می‌تواند بسیار سودمند باشد و بازدهی باغ شما را به شکل قابل توجهی افزایش دهد. در ادامه به مواردی مبنی بر نکات مهم به جهت دریافت سود و بازدهی مناسب از کاشت نهال گردو اشاره خواهد شد.

· اولین مورد انتخاب و خرید نهال مناسب و سازگار با خاک و شرایط آب و هوایی و ارتفاع منطقه شما از سطح دریا می‌باشد. این مود مستقیماً بر روی سوددهی درختان گردو در دوره‌ها و سال‌های آتی تأثیرگذار است

· برای این که بتوانید شرایط سودآوری از گردو را برای خود ایجاد نمایید، توجه به زمان کاشت نهال گردو و انجام اقدامات صحیح در نگهداری آن بسیار مهم است.

· حتماً توجه داشته باشید، بر اساس مساحت و محیط موردنظر تعداد مناسبی نهال گردو خریداری کنید؛ لذا لازم است که به فاصله کاشت هریک از ارقام توجه داشته باشید.

· موضوع بعدی که از اهمیت بالایی برخوردار است میزان آبیاری نهال گردو است که با توجه به میزان بارندگی و دمای هوا، چه مقدار آبیاری و در چه فواصل زمانی باید انجام شود.

· موضوع بعدی تخمین و مدیریت هزینه‌های جانبی و هزینه‌های اصلی است؛ لذا لازم است نسبت به هزینه‌های کاشت نهال گردو، برداشت گردو، نگهداری و فروش و... محاسبات مشخصی به جهت رسیدن بهترین سوددهی انجام شود

· موضوع دیگر توجه به انجام اصولی راهکارها در فرایند گرده افشانی درختان گردو است. به همین خاطر لازم است در انتخاب صحیح نهال گردو و ارقام گرده افشان دقت نمایید.

در نهایت توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید در زمینه تولید گردو به سوددهی مناسبی برسید، داشتن برنامه ریزی‌های کاربردی و استفاده از استراتژی های مناسب به جهت شروع کسب و کار و توسعه باغداری و پرورش گردو بسیار اهمیت دارد. همچنین باغدارانی که به دنبال دریافت بازدهی و سود بیشتر از باغات گردوی قدیمی هستند توجه داشته باشند که میزان آبیاری، سم‌پاشی، کوددهی و هرس درختان گردو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و اقداماتی نظیر پیوند سرشاخه‌ها و جایگزینی ارقام جدید و برتر می‌تواند به‌شدت مفید باشد.

اگر تمام نکات مربوط به خرید نهال گردو، کاشت و مراقبت از آن‌ها را با دقت انجام دهید؛ می‌توانید در مدت زمان کوتاهی به سودآوری بالایی دست یابید.

سود سرشار پرورش گردو و افزایش تقاضا برای خرید نهال گردو

خرید نهال گردو پیوندی

از کجا می‌توان نسبت به خرید نهال گردو بااصالت اقدام کرد؟

یکی از مواردی که در مورد خرید نهال بسیار مهم می‌باشد، نهالستانی است که از آن اقدام به تهیه نهال می‌کنید؛ لذا توجه داشته باشید که حتماً نهال‌ها را از نهالستان‌های معتبر و باتجربه تهیه نمایید.

لزوم توجه به اصالت و شناسه‌دار بودن نهال‌های گردو و ضمانت نهالستان، ازجمله نکاتی است که در هنگام خرید نهال گردو باید مدنظر داشته باشید.

یکی از برترین نهالستان‌های کشور نهالستان میاندوآب نهال می‌باشد که به‌صورت تخصصی در زمینه تولید و عرضه نهال‌های گردو مرغوب و اصلاح شده فعالیت دارد. تولید نهال‌های بااصالت و شناسه‌دار در این مرکز زیر نظر کارشناسان امر و مهندسین مربوطه انجام شده و این نهال‌ها پس از کاشت بیشترین بازدهی ممکن را خواهند داشت. توجه داشته باشید که امکان ارسال نهال‌ها با بسته بندی مخصوص و تضمین شده به سراسر کشور امکان‌پذیر است.

شما می‌تواند برای خرید نهال گردو، نهال انگور و سایر نهال‌ها با نهالستان میاندوآب نهال تماس بگیرید و اطمینان داشته باشید که متخصصین این نهالستان از مشاورات پیش از انتخاب و خرید نهال تا راه‌اندازی کامل باغ در کنار شما خواهند بود.

شماره تلفن: 09145530336 (مهندس دانیال رجبی)

همچنین می‌توانید با جستجوی عبارت "میاندوآب نهال" در گوگل یا مراجعه به وب‌سایت نهالستان میاندوآب نهال به آدرس www.m2bnahal.ir بررسی و مشخصات انواع نهال را مشاهده کنید.

 


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس