باوفا: برادران گرایی شبیه فیلم عملیات غیرممکن هستند

سرمربی پیشین تیم کشتی فرنگی جوانان گفت: برادران گرایی واقعا شبیه فیلم عملیات غیرممکن هستند و کارهایی می‌کنند که شاید کسی قادر به انجام آنها نباشد.

به گزارش مشرق، حمید باوفا در مورد نتایج تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ نروژ اظهار داشت: در این چند روز، حال و هوای قشنگی در کشور ایجاد شد و احساس می‌کنم اگر باشگاه‌های کشتی زودتر در سراسر کشور باز شود شاهد استقبال زیاد از سالن‌ها خواهیم بود.

سرمربی پیشین تیم کشتی فرنگی جوانان افزود: فقط از یک باشگاه که مشغول فعالیت بود، در این باره پرسیدم، گفتند اسم نویسی در رده نونهالان خیلی افزایش پیدا کرده است. روح دوباره‌ای در کشتی کشور دمیده شده است. کشتی ما به این اتفاقات هم در آزاد و هم در فرنگی احتیاج داشت.

باوفا در مورد اینکه گفته می‌شود تعدادی از ستارگان نامدار کشتی دنیا در مسابقات جهانی نروژ حضور نداشتند، خاطرنشان کرد: خیلی از کشتی‌گیران مطرح در مسابقات جهانی نبودند. ما هم باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که تیم‌های ملی آزاد و فرنگی ایران با چه نفراتی در رقابت‌ها شرکت کرده‌اند. سجاد عباس‌پور خیلی جوان بود، محمدرضا مختاری برای اولین بار به جهانی رفته، پشتام اولین جهانی‌اش را آن هم یک وزن بالاتر و علی‌اکبر یوسفی اولین میدان جهانی بزرگسالانش را تجربه کردند. در واقع ما هم در هر دو رشته آزاد و هم فرنگی پر ستاره نبودیم. در مجموع از ۲۰ نفر اعزامی، تنها ۵ المپیکی حضور داشتند.

قهرمان سابق کشتی فرنگی ایران در مورد برادران گرایی در مسابقات جهانی نروژ که یکی صاحب مدال طلا شد و دیگری به برنز جهان رضایت داد، گفت: این دو برادر همانند فیلم «عملیات غیرممکن» هستند. کارهایی می‌کنند که شاید کسی قادر به انجام آنها نباشد، به گونه‌ای که گاهی در کشتی از ۱۰ به ۱۰۰ می‌رسند. یعنی صفر تا صدشان در مبارزه خیلی سریع است. آنها کشتی گیرانی صاحب سبک هستند. رضا گرایی دو ماه بعد از طلای المپیک، در مسابقات جهانی هم خودش را نشان داد.

وی فاصله علی گرایی و رومن ولاسوف را ۹ امتیاز ندانست و تاکید کرد: نباید به عقب برگردیم، اما باخت علی در المپیک واقعا یک شوک بود. کشتی از دستش در آمد و فن ۵ امتیازی خورد و دیگر نتوانست به مبارزه برگردد. تردید نداشته باشید کشتی ولاسوف و علی گرایی اینقدر فاصله ندارد.

باوفا گفت: ما ۶ وزن المپیکی داشتیم، غیر از آن در ۶۳ کیلوی غیرالمپیکی مدال گرفتیم، در ۷۲ کیلو خوب ظاهر شدیم و در ۸۲ کیلو هم مدال گرفتیم. شاید در بعضی اوزان، سطح  مسابقات جهانی بالا نبود ولی در ۵۵ خیلی خوب بود و کشتی گیران خوب ژاپن، روس و گرجستان حضور داشتند. رضا کایالپ و میخایین لوپز که برندهای کشتی سنگین وزن هستند هم در این مسابقات نبودند ولی در مجموع ما هم تیم جوانی را به جهانی برده بودیم و نتیجه خیلی خوب بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس