کد خبر 1285111
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹
ستاد اجرایی بازگشایی کامل دانشگاه‌ها تشکیل شد

رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به موافقت ستاد ملی کرونا با بازگشایی دانشگاه‌ها، گفت: ستاد اجرایی از سرگیری کامل دانشگاه‌ها در سازمان امور دانشجویان تشکیل شده است.

به گزارش مشرق، هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در ارتباط تصویری آنلاین با دبیران مناطق دانشجویی اظهار کرد: اصل بازگشایی دانشگاه‌ها و بازگشایی تدریجی و پلکانی، یک اولویت است و تلاش مدیران سازمان امور دانشجویان و معاونان دانشجویی این است که این بازگشایی با کمترین مشکل مواجه شود و محیطی کاملاً مناسب برای دانشجویان فراهم شود.

وی ادامه  داد: در ستاد اجرایی بازگشایی دانشگاه‌ها در سازمان امور دانشجویان، کمیته‌های تخصصی در زمینه تغذیه، خوابگاه، مشاوره و روان‌شناسی، ورزش و تربیت بدنی تصمیم‌گیری می‌کنند و با اخذ نظرات معاونت‌های دانشجویی دانشگاه‌ها، یک سیاست واحد را تدوین و ابلاغ خواهند کرد.

داداش‌پور تأکید کرد: همه دانشگاه‌ها از نظر شرایط جغرافیایی، رنگ‌بندی شیوع کرونا، امکانات و تعداد دانشجو در وضعیت یکسانی نیستند و طبیعی است بخشی از برنامه‌ریزی‌ها به استان‌ها واگذار شود تا شیوه بازگشایی دانشگاه‌های منطقه خود را تعیین کنند.

وی تأکید کرد: قطعاً فراهم کردن امکانات تعذیه‌ای و خوابگاهی در شرایط پس از کرونا نسبت به دوسال گذشته آن بسیار متفاوت است و آماده‌سازی دانشگاه‌ها برای ارائه این خدمات به زمان، منابع مالی و برنامه‌ریزی نیاز دارد برای مثال با توجه به شرایط بهداشتی اعلامی ستاد ملی کرونا در زمینه رعایت فاصله اجتماعی، دانشگاه‌ها نیازمند فراهم کردن فضای خوابگاهی بیش از گذشته هستند.

معاون وزیر علوم تأکید کرد: نظر مسؤولان کشور و به ویژه مسؤولان آموزش عالی، حضور دانشجویان در دانشگاه است که فراهم کردن شرایط این حضور نیازمند حمایت‌های ملی در زمینه بودجه و اعتبارات مالی است که مساعدت دولت و سازمان برنامه و بودجه در این زمینه ضروری است.

داداش پور به مسأله اسکان دانشجویان غیر بومی در خوابگاه اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌هایی که خودشان خوابگاه کافی نداشتند از خوابگاه‌های بخش خصوصی و خودگردان استفاده می‌کردند که پس از دوسال تعطیلی دانشگاه‌ها، یا این خوابگاه‌ها تغییر کاربری داده‌اند یا هزینه‌های آنان بالاتر رفته است.

رئیس سازمان امور دانشجویان از حمایت کامل این سازمان و صندوق رفاه دانشجویان در حد امکانات، از دانشگاه‌ها برای بازگشایی تدریجی دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: از همه مسؤولان استانی و کشوری انتظار داریم دانشگاه‌ها را در این زمینه یاری کنند تا ضمن توجه به سلامتی دانشجویان، بار دیگر شاهد رونق علم و پژوهش در کشور باشیم.

در این ارتباط آنلاین، دبیران مناطق دانشجویی کشور دیدگاه‌های خودرا برای بازگشایی دانشگاه‌ها مطرح کردند که محور مباحث مطروحه، شامل ضرورت بازگشایی تدریجی و پلکانی، ابلاغ اعتبارات مالی، تکمیل واکسیناسیون دانشجویان و توجه به شرایط خاص هر دانشگاه بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    1 0
    ملت واکسن زدند اما بازم میگیرند و بازم میمیرند نمونش پرستارای فوت شده هفته قبل وبازیگرا ! امارا اومده بود بیرون که حتی با زدن واکسن بازم فرد فوت کرده٬ اما انتشار نمیدادید . که اگه این بازیگرا فوت نشده بودند هنوز ملت و جامعه تو خواب خرگوشی بودند. حالا خوابگاهارو بازکنید ٬ مطمینن بااین اوضاع٬ دانشجوها کرونا میگیرند و متاسفانه یکی دونفرم فوت میکنند. پس بیخود خودتونو تو دردسر نندازین .
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    1 0
    با هم قرار گذاشتن دانشجوها كرونا بگيرن انگار بين رؤساي دانشگاه مسابقه گذاشتن
  • IR ۰۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    0 0
    تورا به قرآن قسم امسال بذارید مجازی باشه دانشگاه ها-مگر مردم ازجون جوونشون سیرشدند جوانیشون سربچه شون گذاشتندآواره بشن توغربت دانشجوی غیر بومی چطور 1000 کیلومتر بیاد دروضعیتی که هنوز کرونا هست وتوخوابگاه به درسشون برسند یا رعایت کامل بهداشت باماسک بشینن سرکلاس چندساعت!؟..واقعاشدنی ست!خواهر زاده ام یکی ازهم اطاقی هاشون قبل آزکرونا سرماخورده بود همشون تواطاق آفتاده بودند بی کسی توغربت..نه میتونستن برگردند نه کسی بود که سوپ یا غذایی درست کنه براشون-باآنون غذای افتضاح خوابگاه یه کنسروماهی برای دونفروهفته ای یه دونه میوه مثه جیره جنگی..همین الان استرس گرفتند ازبلاتکلیفی ووحشت دربدری..چرا میخوان بازفاجعه به پا بشه این دفعه جوونامون این بیماری ناشناخته ومرموزه وهم چنان واکسن زده ها هم می گیرند تورا بخدا امسال بذارید مجازی باشه کنارخانواده هاشون بمانند/تو راخدا مشرق یه حوری به گوش مسولین برسانید/یکی ازخواهرزاده هام پسرجوونشو کرونا گرفت و رحمت خدا رفت واقعااشتباهه،بازشدن دانشگاه ها خصوصا غیربومی ها ..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس