ناراحتی دوباره «BBC» از نتیجه گرفتن ورزش ایران/این بار بلندی چمن سوژه رسانه سلطنتی شد+فیلم

تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی مقابل کره جنوبی به تساوی دست یافت که بارها دروازه این تیم را با خطر مواجه کرد و در صورت خوش شانسی شاید می توانست پیروز میدان شود اما این موضوع باردیگر به مذاق رسانه BBCخوش نیامده است.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال ایران در دیدار مقدماتی راه یابی به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در ورزشگاه آزادی پذیرای تیم ملی فوتبال کره جنوبی بود. پیش از این قرار بود در این دیدار تعدادی از تماشاگران با رعایت پروتکل های بهداشتی در ورزشگاه حاضر شوند اما این اتفاق رخ نداد تا تیم ملی فوتبال کشورمان از امتیاز میزبانی و حضور تماشاگرانش در این دیدار حساس محروم شود.

با این حال تیم ملی فوتبال ایران که هیچ گاه مقابل کره جنوبی در ورزشگاه آزادی نباخته است، بار دیگر مقابل این تیم به میدان رفت و در شرایطی که با یک گل عقب افتاده بود با ارائه یک بازی رو به جلو موفق شد با پاسی که سردار آزمون داد، توسط علیرضا جهانبخش گلی زیبا را وارد دروازه کره ای ها کند و بازی به تساوی کشیده شد.

*این گل را اینجا ببینید.

شاگردان اسکوچیچ با این تساوی ۱۰ امتیازی شدند و بالاتر از کره جنوبی ۸ امتیازی جایگاه خود را در صدر جدول حفظ کردند اما به نظر می رسد که بازهم این تساوی و تداوم نتایج خوب فوتبال ایران و در مجموع ورزش ایران چندان به مذاق رسانه سلطنتی BBC فارسی خوش نیامده است و آن ها انتظار دیگری از این بازی داشتند و شاید برای شکست تیم ملی لحظه شماری می کردند. البته ایران بارها و بارها دروازه کره ای ها را تهدید کرد و دو بار هم تیرک دروازه آن ها را به لرزه درآورد اما در نهایت با بدشانسی از رسیدن به پیروزی بازماند. ناگفته نماند که کره هم می توانست در ثانیه های تلف شده بازی، تیم برتر میدان لقب بگیرد که علیرضا بیرانوند با واکنشی درخشان مانع از رسیدن به تور دروازه شد.

نکته جالب در این باره این است که کارشناس این شبکه در صحبت های خود دلیل گل تساوی ایران به کره جنوبی را بلند بودن چمن عنوان می کند که اگر این چمن بلند نبود این توپ به سردار آزمون نمی رسید و در نهایت به درون دروازه کره نمی رفت.

این کارشناس در صحبت هایی مضحک، این گل را به میزبانی ایران نسبت می دهد که آن ها چمن را عمدا بلند کردند تا سردار آزمون بتواند به توپ برسد.

در این باره چند نکته را به این کارشناس رسانه سلطنتی و همچنین در ادامه رسانه سعودی یادآوری می کنیم.

۱- اگر قرار باشد که به دلیل میزبانی چمن ورزشگاه بلند باشد، آیا فقط برای ایران این چمن بلند است یا این شرایط برای تیم ملی کره جنوبی هم بوده است.

۲- آیا شرایط این بازی توسط نمایندگان فیفا و داور بازی چک نمی شود. آیا وضعیت زمین، دروازه ها و ... طبق پروتکل های بین المللی فیفا توسط داور مورد بررسی قرار نمی گیرد. پس اگر چمن بلند بوده باشد، قطعا داور این موضوع را تذکر می داد و مانع از برگزاری بازی می شد.

۳- آیا به زعم این کارشناس محترم، تیم ملی ایران فقط یک موقعیت داشت که آن هم زمین چمن آن را فراهم کرد تا مقابل کره به تساوی برسد یا اینکه دو تیر دروازه، قیچی برگردان مهدی طارمی در نیمه اول و موقعیت های دیگری که از دست رفت را، عملکرد تیم ملی فوتبال ایران نمی داند.

۴- به هر حال از رسانه هایی مانند بی بی سی فارسی، ایران اینترنشنال (سعودی اینترنشنال) و ... هم نباید بیش از این انتظار داشت که بخواهند ورزش ایران را مورد تمجید قرار دهند، هرچند آن ها در حدود دو سال ورزش ایران را کوبیدند تا در جوامع جهانی و بین المللی با تحریم مواجه کنند.

آن ها بیشتر تابع دستوراتی هستند که از اتاق های فکرشان به آن ها داده می شود تا به هر نحوی مردم کشورمان را تحت فشار قرار دهند. تیترهای زننده ای که نشان می دهد که آن ها هر وقت بخواهند چنگال ها و دندان های تیز خود را از ظاهر به اصطلاح رسانه ای خود به نمایش می گذارند.

ناراحتی دوباره «BBC» از نتیجه گرفتن ورزش ایران/این بار بلندی چمن سوژه رسانه سلطنتی شد+فیلم

۵- همین به اصطلاح خبرنگاران و کارشناسان هستند که در رقابت های جهانی و بین المللی که هرگاه تیم های ورزشی ایران به رقابت با حریفان خود می پردازند، یکه و آماده حاضر هستند تا خود را در کنار افتخارآفرینی نمایندگان کشورمان قرار دهند و نمونه آن را در مسابقات کشتی جهانی در نروژ دیدیم که خبرنگار ایران اینترنشنال (سعودی اینترنشنال) چگونه خود را به آب و آتش زد با ورزشکارانی که خود بارها تلاش کرد آن ها را در جوامع جهانی محروم کند، مصاحبه کند و با افتخار در صفحه توئیتر خود تصویرش را با حسن یزدانی به نمایش گذاشت.

ناراحتی دوباره «BBC» از نتیجه گرفتن ورزش ایران/این بار بلندی چمن سوژه رسانه سلطنتی شد+فیلم

ناراحتی دوباره «BBC» از نتیجه گرفتن ورزش ایران/این بار بلندی چمن سوژه رسانه سلطنتی شد+فیلم

همین مجریان بودند که پروژه تحریم ورزش ایران را بارها و بارها در نشست ها و مصاحبه های خود کلید زدند و حالا به دریوزگی افتاده اند و برای دیده شدن خود را به قهرمانان ملی ایران می چسبانند تا شاید بتوانند اندک آبرو و ارزشی برای خود در میان مردم ایران کسب کنند.

در اینجا یادآوری می کنیم که نحوه پوشش افتخارآفرینی ورزشکاران ایرانی در المپیک توسط آن ها چگونه بود که به دارنده مدال طلای ایران در تیراندازی لقب «تروریست» می دادند و در حالی که نظامی های کشورهای متبوع آن ها می توانستند با افتخار در المپیک مدال آوری داشته باشند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • جهودشناس IR ۰۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    10 12
    در ویدیوی دوم چهره‌ی این بی پدر مادرهای کنعانی زاده شبیه هم است. جالب اینجاست بسیاری از کسانی که نام خانوادگیشون کنعانی است هم شکل و شمایل اینچنینی دارند. یعنی رنگ پوست صورتشان گندمگون است با دماغ بزرگ و فک زیرین بیرون. (اسپانیاییها به اینها لقب کج‌دندان دادند) دهان کوچک و چشمانی همانند چشم مار دارند (چشماشون ایرانی نیست). یعنی دقیقاً شبیه رضا پهلوی دوم که مادرش جهود بوده هستند. فرح در اعترافات خودش گفته: «هرگز خدماتی که اسرائیل برای من انجام داد را فراموش نخواهم کرد.» منم جای تو بودم فراموش نمیکردم جیم خانوم. اسرائیل یک فاحشه را به دربار اون شاه احمق رساند و شاه یکی از زیباترین زنان جهان ثریا اسفندیاری را طلاق داد. حتی باردار شدن فرح سوال برانگیز بود و بارها به اسرائیل سفر میکرده. استر هم هرگز خدمات مردخای را فراموش نکرد. شوشاندخت هم هرگز خدمات مافیای یهود را فراموش نخواهد کرد. وهرام پنجم هم همینطور خدمات مادرش را فراموش نکرد. دونمه هم هرگز خدمات خرم سلطان را فراموش نخواهد کرد
    • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      2 3
      محمدحسین کنعانی‌زادگان (زادهٔ ۳ فروردین ۱۳۷۳ در بندر ماهشهر) بازیکن فوتبال اهل ایران است که برای باشگاه الاهلی قطر و تیم ملی ایران بازی می‌کند . گفتم شاید ! شاید از خجالت و شرمندگی بری زیر زمین . هرچند شما بی ناموس های بی وجدان فقط پول میگیرید تا این چرندیات را منتشر کنید .
  • IR ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    12 5
    انگلیسهای مکار خجالت و حیا کرده ورزش ما را رها کنید حسن یزدانی چرا با مجری کچل اینترنشنال عکس انداخته؟
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      6 0
      اون بیچاره شاید اصلا اون مجری رو نشناسه، ممکنه یهویی پریده وسط یه عکس گرفته
    • علی IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      0 0
      فتوشاپه.تو راه راست و حق هم تحریف میشی...سعی کن عمیق تر درک کنی
  • IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    4 3
    اینها همکار اصلاح طلبان منافقان وطن فروشان دزدان اختلاسگران کم فروشان و گران فروشان بی لیاقتان محتکران انحصار طلبان داخلی هستند هر کسی که باعث مشقت مردم ایران میشه و دوست نداره این مردم شاد باشند
    • جهودشناس IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      1 0
      به شما منفی دادم چون وطن فروش نیست. وطن پرست است. زیرا وطن این بی پدر مادران اسرائیل است نه ایران. وطن فروش معنی داره.
  • یاشاسین اردبیل IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    13 2
    بیشرف تر از این وطنفروشان شبکه ال سعودی داریم؟ آشغالند اینها.
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    14 1
    خب این چمن اکر بلند بوده برای هر دو تیم بوده این چه حرف مضحکی ست !!!!!!!!!!
  • ابراهیم IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    3 0
    چیکارش دارید این بد بختو؟چمن ورزشگاهو با کله کچلش مقایسه کرده خوب.در این صورت حرفش منطقیه.کچل بی ریشه🤣
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    6 0
    ها عامو، اگه بیشتر توجه میکردی میدیدی که تیرک کره ایی ها هم بزرگتر بود، که باعث شد ضربه سر جهانبخش بره تو دروازه، وگرنه اگه اندازه واقعی میبود، دروازه بان کره ایی میگرفتش! کنتور که نمیندازه، بزارید 2 تا حرف مفت هم ما بزنیم، والا وگرنه بلا!
  • هموطن GB ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    2 0
    در اینکه این رسانه ها در واقع ارتش مزدور جنگ روانی و دروغ پراکنی هستند هیچ شکی نیست. از دشمن توقع دوستی و صداقت نمیشه داشت. ولی چرا هموطنان به دام این بی وطنان ایران ستیز که فقط فارسی بلدن. میافتند. حیف، اگر اینها بایکوت شوند، خدمت بزرگی به ایران میشود
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    0 2
    کارشناس بی بی سی در این زمینه درست گفت،دروازه بان انتظار داشت توپ بره بیرون برای همین حرکت نکرد
    • سید IR ۰۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
      0 0
      دروازه‌بان دروازه رو ول نمی‌کنه بره دنبال توپی که یه مهاجم (آزمون) رفته سراغش. ضمن اینکه اون سانتر و ضربه سر اگه گل نمی‌شد، پس کدوم توپ باید گل بشه؟
  • سید فروزان CH ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    0 0
    این مردک در ۲۰۲۴ حتما به فرانسه خواهد آمد  شخصا برایش برنامه ورزشی دارم ،آنهم جه برنامه‌ای ،بی شرف حرامزداه
  • US ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    1 0
    آخ چه دلم خنک شد این مردک سعودی سنگ روی یخ شد :)
  • CA ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    1 0
    ها ها بدجوری سوختن
  • SE ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    0 0
    هرکس برای بوق ضد ایران کار کنه و هرکس که از پیروزی ورزشکاران و پیشرفت نخبگان ایرانی و خصوصا موفقیت واکسن سازان ایرانی خوشحال نمیشه و ناراحت هم میشه بچه باباش نیست
  • علی IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    0 0
    شما فکری به حال چمنای بلند ورودی خونه مامانت بکن تا موقع ورود کلاه مخملی ها به مشکل نخورن.وطن فروش کثافت.
  • DE ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    0 0
    این مجری سه تا سکته ی ناقص کرده که دهن و دماغش کج شده و توی آفساید رفته.
  • hadi IR ۰۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    0 0
    اینها خبرنگار نیستن اینهامزدور خبرنگار هستن اینها گرگ درلباس بره وگوسفندن. این بیشرف های فارسی حرف زن حروم زاده و ولدوزنا هستن وپدرشون معلوم نیست کی هستش وگرنه هیچ حیوون وجونوری که مال یه مکان خاص باشه واونجا متولدشده باشه رو بهش آسیب نمیرسونه دیگه چه برسه به آدم که عقل ومنطق داره پس اینا از حیون ها هم پست ترهستن وحرمت اسم مجری وخبرنگارهم به لجن کشیدن ومزدورهستن چون درمراکزجاسوسی وامنیتی انگلیس واسرائیل وعربستان آموزش میبینن ویادشون میدن که چه غلطی بکنن وچجوری بتونن مغزایرانی ها رو برعلیه کشوروحکومتشون شست وشو بدن که متاسفانه تعدادی ازمردم ایران هم بدون آگاهی وتحقیق وبه شدت اخباروحرفهای اینارو قبول وتاییدمیکنن وبرعلیه حکومت موضع میگیرن. جالب اینجاست به جزیه چندنفر شون که تعداد انگشتهای دست هم نمیشن بقیه شون درقبال خوش خدمتیشون اصلاحقوق وپول درست حسابی نمیگیرن وخیلی اوضاع مالی خوبی ندارن که بارهااسنادومدارکشم منتشرشده مثلاخونه1مجری من وتو درلندن زیریه شیرونی هستش وواقعا اسفناکه که بابت این خیانت و وطن فروشی حتی درآمدآنچنانی ندارن ودرحدیک زندگی خیلی معمولی وسطح پایین حقوق میگیرن که بامقایسه باخبرنگارهای داخلی که انجام شده خبرنگارای داخلی زندگی بهتری دارن. جالب اینجاست شبکه سعودی نشنال کارکنانش روازعضویت درصنف خبرنگاران ممنوع کرده واگه بفهمه عضوشدن سریع اخراجشون میکنه واین صنف کارش اینکه ازخبرنگاراحمایت میکنه واگه اخراج بشن ازشبکه شون ازاوناحمایت میکنه وحقوق بیکاری میده بهشون وازشبکه شکایت میکنه وغرامت میگیره واسشون بخاطراینکه اخراجشون کرده که سعودی هانمیزارن این مزدورهاحقوق اولیه اجتماعی وکاری رو نداشته باشن. بدترازاین هابرمیگرده به شبکه من وتو که به زندان من وتو معروف شده وبارهااخبارفسادجنسی مسولان شبکه پخش شده واسه ورود وکار دراین شبکه خانم های متقاضی بایداول تست جنسی بدن ومورداستفاده جنسی مسولان رده بالاشبکه قرارمیگیرن وفیلم ومدرک تهیه میشه ازاین جریان وزمانی که قرارباشه مجری یاخبرنگارخانوم ازشبکه استعفابده یامطلبی برعلیه شبکه منتشرکنه یااقدامی برعلیه منافعشون بکنه بااون فیلم ها ومدارک تهدیدمیشه سواستفاده جنسی وگاهاآزارجنسی ازبدواستخدام تاهرزمانی که حضور دارن انجام میگیره وبرای کارمندان آقاشون هم شیوه دیگه ای واسه این مساله وتهدیدشون بکارمیگیرن. ایناخیلی بدبختن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس