کد خبر 1285682
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۳
ناکامی اروپا در کاهش وابستگی در حوزه انرژی

اتحادیه اروپا در کاهش وابستگی خود در زمینه انرژی با شکست مواجه شده و با افزایش شدید حامل‌های انرژی دست و پنجه نرم می‌کند.

به گزارش مشرق، مصرف کنندگان انرژی در سراسر اروپا در حالی از بحران انرژی رنج می‌برند که اتحادیه اروپا به جای سرمایه گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر و ارزان قیمت، تعهد خود را نسبت به سوخت‌های فسیلی گران قیمت تمدید می‌کند.

بیشتر بخوانید:

اروپا از افزایش هزینه انرژی رنج می‌برد

به گزارش «اینوِستیگیت یوروپ»، اعداد و ارقام حیرت انگیز است؛ از آغاز سال ۲۰۲۱، قیمت فروش عمده گاز در اروپا بیش از ۳۰۰ افزایش یافته است؛ از آنجایی که گاز طبیعی اغلب برای تولید برق در کنار گرما استفاده می‌شود، مصرف کنندگان ضربه کامل این افزایش را احساس کرده اند.

در اسپانیا قبوض برق امسال یک سوم افزایش یافته و در ایتالیا انتظار می‌رود که در ۳ ماه آینده بهای برق مصرفی ۴۰ درصد رشد کند.

«کادری سیمسون»، کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا اخیرا گفته است «وضعیت امروز نشان می‌دهد که ما باید وابستگی خود را به سوخت‌های فسیلی خارجی در اسرع وقت متوقف کنیم.»

گاز طبیعی یک چهارم از ترکیب قدرت اتحادیه اروپا را تشکیل می‌دهد و پس از نفت در جایگاه دوم قرار دارد؛ بیشتر آن از روسیه (۴۱ درصد) و به میزان کمتر از نروژ (۱۶ درصد) می‌آید؛ اگرچه جایگزینی برای زغال سنگ ارائه می‌دهد، اما حاوی مقادیر زیادی متان است که به گرم شدن کره زمین کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:

پوتین: روسیه از انرژی به عنوان سلاح استفاده نمی‌کند

«فایننشال تایمز» نیز در گزارشی به این موضوع پرداخته و می‌نویسد «اگر شما در انگلیس و یا قاره اروپا زندگی می‌کنید، گاز طبیعی که خانه شما را گرم می‌کند هزینه‌ای معادل ۵ برابر آن در مدت مشابه سال گذشته را دارد و دلایل این افزایش قیمت متفاوت هستند.»

این گزارش می‌گوید «اما تاثیر این امر مشخص است؛ رکورد قیمت‌های پرداختی از سوی تامین کنندگان در اروپا و کمبود در عرضه گاز در سراسر اروپا، ترس از بحران انرژی را در سراسر اتحادیه اروپا برانگیخته است؛ خانوارهای اروپایی اکنون با قبض‌هایی سنگین‌تر مواجه هستند و در همین حال چشم انداز بهبود اقتصادی نیز در پی همه گیری کرونا از میان رفته است.»

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس