رام الله: شهرک‌سازی‌های جدید اسرائیل در قدس بر خلاف تعهدات مکرر آمریکاست - کراپ‌شده

ریاست تشکیلات خودگردان با اشاره به برنامه جدید رژیم صهیونیستی برای توسعه شهرک‌سازی‌ها در بیت المقدس گفت این اقدامات یکجانبه، بر خلاف تعهدات مکرر آمریکاست و منطقه را به تنش بیش‌تر سوق می‌دهد.

به گزارش مشرق، ریاست تشکیلات خودگردان درباره برنامه‌های شهرک‌سازی‌ جدیدی که رژیم صهیونیستی برای اجرای آن در پیرامون شهر قدس و داخل مرزهای ۱۹۶۷ می‌شود، هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی (وفا)، در این بیانیه آمده است: چنین پروژه‌هایی چالشی برای حقوق بین الملل، قطعنامه‌های بین المللی و توافق‌های  امضا شده و تعهدات ایالات متحده است که دولت ایالات متحده بارها اعلام  و تاکید کرده است که توسعه شهرک‌سازی و اقدامات یک جانبه اقدامی غیرقابل قبول است.

ریاست تشکیلات خودگردان از دولت آمریکا خواست مواضع خود را حفظ کرده و آنچه جو بایدن در تماس خود با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان اعلام کرد و در آن وی اقدامات یک جانبه و شهرک‌سازی اسرائیل را رد کرد، اجرا کند.

بر اساس این بیانیه، ادامه روند کار اسرائیل در ایجاد سه شهرک جدید، امور را به نقطه‌ای بدون بازگشت سوق می‌دهد.

ریاست تشکیلات خودگردان به رژیم صهیونیستی، جامعه بین المللی و دولت ایالات متحده نیز در مورد خطر این اقدامات هشدار داد و گفت که این اقدامات، منطقه را به تنش و اضطراب بیشتری سوق می‌دهد، زیرا نقشه راهی که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان در آخرین سخنرانی خود در سازمان ملل اعلام کرد، از نظر معنی و مفاهیم، روشن و نشان دهنده یک ابتکار مهم است که در آن تاکید کرد این وضعیت دیگر قابل تحمل نیست.

ریاست تشکیلات خودگردان تاکید کرد که تعرض به مسجدالاقصی و خروج از وضعیت تاریخی و قانونی حرم شریف قدسی جایز نیست، زیرا راه صلح روشن است و آن هم تشکیل کشور مستقل فلسطینی در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس