تولید پمادی برای درمان زخم بستر بر پایه گیاهان دارویی

محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان، بر پایه ۳ گیاه دارویی، پمادی برای درمان و پیشگیری از زخم بستر تولید کردند.

به گزارش مشرق، فرهمند مدیر فروش یکی از شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه تولید داروهای گیاهی، گفت: محصولات تولید شده در این شرکت در ۳ دسته "انسانی"،"آرایشی و بهداشتی" و "دامی" است که در هر کدام از این حوزه‌ها محصولاتی بر پایه مواد گیاهی تولید شده است.

وی پماد درمان زخم بستر را یکی از محصولات این شرکت عنوان کرد و یادآور شد: پماد تولید شده حاوی موادی چون "روغن زیتون"، "عصاره ابوخلسا" و موم عسل است و برای درمان زخم‌های بستر به کار برده می‌شود.

فرهمند خاطرنشان کرد: این پماد قادر به بازسازی و افزایش آب رسانی به پوست است ضمن آنکه الاستیسیته پوست را به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب موجود در زیتون،  افزایش خواهد داد.

فرهمند اضافه کرد: همچنین به دلیل وجود موادی نظیر "آلکانین"، "شیکونین" و "فلانوئید" موجود در گیاه ابوخلسا، این پماد دارای خواص ضد قارچی، آنتی اکسیدانی، آنتی باکتریال و ضد التهابی است.

وی به بیان نحوه استفاده از این پماد اشاره کرد و گفت: بعد از شست‌وشوی موضع، زخم از طریق پد ابوخلسا یا گاز وازلینه به همراه میزان مناسبی از پماد پانسمان می‌شود و لازم است این فرآیند هر ۴۸ ساعت یک بار تا بهبودی کامل زخم، تکرار شود.

فرهمند اضافه کرد: این محصول برای پیشگیری از ایجاد زخم بستر در مواردی که پوست نواحی تحت فشار، قرمز و ملتهب شده ولی هنوز زخم ایجاد نشده نیز قابل استفاده است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • SE ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    0 0
    پروژه این محصول برای زخم صندلی نشینی دولت روحانی فعال شده بود ولی نوشدارو بعد مرگ سهراب شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس