کد خبر 1286639
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
حزب‌الله لبنان چگونه کارت‌های واشنگتن را به هم ریخت؟

جبران باسیل ضمن قدردانی از خویشتنداری حزب الله و جنبش امل در رابطه با حوادث اخیر بیروت بر اتحاد خود با مقاومتی که لبنان را از شر دشمن صهیونیستی و داعش نجات داده تاکید کرد.

به گزارش مشرق، «جبران باسیل» رئیس جریان آزاد ملی لبنان طی سخنانی در واکنش به تحولات اخیر لبنان و حادثه مرگبار منطقه «الطیونه» اظهار داشت، دستیابی به حقوق مسیحیان با خون ممکن نیست.

رئیس جریان آزاد ملی با تاکید بر اتحاد و ائتلاف خود با کسانی که داعش را از لبنان بیرون کردند و این این کشور را از شر دشمن صهیونیستی نجات دادند گفت، مردم لبنان باید میان صحنه توافق «مار میخائیل» (ششم فوریه ۲۰۰۶ بود که «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله و «میشل عون» رئیس‌جمهور فعلی لبنان توافق میان حزب‌الله و حزب «التیار الوطنی الحر» (جریان آزاد ملی به ریاست عون) را در کلیسای «مار میخائیل» در حومه ضاحیه (جنوب بیروت) امضا کردند و همپیمانی میان دو طرف آغاز شد.) و صحنه جنایت الطیونه یکی را انتخاب کنند. برخی در حال سوءاستفاده از درد و رنج مردم بوده و برای افزایش مشکلات مالی آنها که اساساً ناشی از فساد است تلاش می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

ماجرای تیراندازی یک عضو ارتش لبنان به معترضان +فیلم

جبران باسیل با اشاره به «سمیر جعجع» رئیس حزب نیروهای لبنانی اظهار داشت، برخی تلاش می‌کنند خود را پاک نشان دهند اما باز هم دست خود را به خونهای جدید آلوده میکنند؛ چرا که این طبیعت آنهاست و جنایت الطیونه بزرگترین دلیل بر این امر است. در این میان شخصی وجود دارد که می خواهد با برانگیختن مسیحیان در خیابان‌ها باعث ریخته شدن خون آنها شود و تاریخ گواه این امر است و حقوق مسیحیان هرگز با خون به دست نمی آید.

رئیس جریان آزاد ملی لبنان در ادامه تصریح کرد، کسی که تاریخش سیاه است نمی تواند مدعی عدالت باشد و مردم تظاهرات کننده ما را بکشد و در تلاش برای کشاندن کشور به فتنه باشد و به این ترتیب بخواهد محبوبیت پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

نگرانی رژیم صهیونیستی؛ لبنان قوی در کنار مرزهای فلسطین اشغالی

وی افزود، فرد قوی کسی نیست که با خود اسلحه حمل کرده و از پشت بام ها تیر اندازی می کند بلکه فرد قدرتمند کسی است که از درگیری و فتنه در منطقه خود اجتناب می کند. برخی کشورها و مزدوران آنها در داخل لبنان میخواهند که با استفاده از انفجار بندر بیروت به اهداف خود برسند و ما هرگز آن را قبول نمی کنیم.

اظهار داشت، ما با کسانی که داعش را از کشورمان بیرون راندند به توافق رسیدیم و با کسانی که از لبنان در برابر دشمن دفاع کردند توافق کردیم. کاملا روشن است که شک و شبهاتی در روند تحقیقات انفجار بندر بیروت وجود دارد و سوالات زیادی درباره عملکرد طرف های مربوطه در این زمینه مطرح می شود. نکته ضروری در اینجا رسیدن به عدالت است مشروط به اینکه تحقیقات دچار سیاست زدگی نشود.

بیشتر بخوانید:

مقام حماس: اسرائیل عامل ثبات منطقه نبوده و نخواهد بود

وی همچنین اشاره کرد که از همین حالا دستکاری در انتخابات پارلمانی و قانون آن آغاز شده است. توطئه گران در داخل لبنان یکی بعد از دیگری نابود می‌شود و آمریکا درصدد جمع کردن آنها برای انتخابات پارلمانی است. فرض می‌کنیم که این افراد برای انتخابات آماده شدند بعد از آن چه می کنند؟ آیا اکثریت را به دست خواهند آورد؟ اکثریتی در لبنان وجود ندارد.

رئیس جریان آزاد ملی لبنان در پایان با قدردانی از موضع آرام و خویشتنداری حزب الله و جنبش امل در برابر جنایت الطیونه اظهار داشت که ما از فتنه جلوگیری میکنیم و قدردان کسانی که با خویشتن داری مانع از فتنه شدند هستیم. همچنین ضمن تسلیت به خانواده های قربانیان این جنایت از نهادهای مربوطه میخواهیم تا عاملان اصلی جنایت را دستگیر و محاکمه کنند.

روز پنجشنبه در پی تظاهرات مسالمت‌آمیز حامیان جنبش امل و حزب‌الله در مقابل دادگستری لبنان، شبه‌نظامیانی که از قبل بر روی ساختمان‌های اطراف مستقر شده بودند به سوی آنان شلیک کرده و بر اثر اصابت گلوله به سر و قلب برخی از مردم ۷ تن شهید شده و بیش از ۳۰ تن دیگر نیز مجروح شدند. بلافاصله بعد از این حادثه حزب‌الله و جنبش امل اعلام کردند حزب نیروهای لبنانی مسئول این حمله است و باید محرکان و صحنه‌گردانان این حادثه معرفی و مجازات شوند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس