بازداشت ۹ نفر در حوادث خشونت بار بیروت

یک خبرنگار معروف لبنانی هویت یکی از تک تیراندازانی که مقابل کاخ دادگستری لبنان به سوی تجمع کنندگان شلیک می کرد را افشا کرد.

به گزارش مشرق، «حسین مرتضی» خبرنگار سرشناس لبنانی در صفحه توئیتر خود به افشای هویت یکی از تک تیراندازانی که به سوی هواداران حزب‌الله و جنبش امل در مقابل کاخ دادگستری شلیک می‌کرد را افشا کرد.

او با درج تصویری از این فرد نوشت که «شکری ابو صعب» از نیروهای امنیتی سازمان امنیت لبنان و همزمان از کارمندان سفارت آمریکا است که در جنایت «الطیونه» در بیروت با سلاح تک تیرانداز شلیک می‌کرد.

تک تیرانداز حادثه بیروت، کارمند سفارت آمریکا از آب درآمد

هواداران حزب‌الله و جنبش امل روز پنج‌شنبه در اعتراض به عملکرد بد «طارق بیطار» بازپرس پرونده انفجار بیروت به خیابان‌ها آمده‌ بودند و به شکل مسالمت‌آمیز تجمع خود را شکل دادند که به یکباره با تیراندازی افراد ناشناس از بالای پشت بام‌ها مواجه شدند. در این حادثه هفت نفر شهید و ۶۰ تن دیگر زخمی شدند. نیروهای امنیتی لبنان تاکنون ۱۹ نفر را در رابطه با این حادثه دستگیر کرده‌اند، ۱۷ تن از آن‌ها لبنانی و دو تن دیگر از اتباع سوریه هستند.

حزب‌الله و جنبش امل، حزب «القوات اللبنانیه» به سرکردگی «سمیر جعجع» را عامل این جنایت معرفی کرده و گفته‌اند که دستورات از سفارت آمریکا رسیده بود.

هاشم صفی‌الدین افزود رئیس شورای اجرایی جنبش حزب‌الله لبنان دیروز عصر در جریان تشییع پیکر شهدای الطیونه گفت: «آنچه روز گذشته شاهدش بودیم، یک قسمت از اقداماتی بود که سفارت آمریکا در لبنان آن را مدیریت می‌کند و برخی طرف‌های عربی آن را تأمین مالی می‌نمایند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    11 3
    مرگ بر آمریکای آدمکش و قلدر و عوضی
  • قریشی IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    7 5
    هر جا برای حضور امریکا میدان بدهند مملکتشان را به سمت آشوب و اغتشاش و نابودی کشانده اند . تجربه تمام کشورها همین را نشان داده است ... از اختلاف دو کره گرفته تا اختلاف چین و تایوان، ژاپن و کره، مسائل داخلی مصر و لیبی، ... براحتی در همه بدبختی های دنیا رد پای امریکای جنایتکار پیداست
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    1 1
    آمریکا بعد از شکست داعش در حال ایجاد دشمنی در بین مردم منطقه هست تا جنگ داخلی و تجزیه کشورها عامل انفجار بیروت اسراییل بوده و داعشی ها و علاجش جنگ با اسراییل
  • بی بی زینلی IR ۰۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    0 0
    لبنان باید امریکا را از از لبنان اخراج کند امریکا تخم فساد است و جا یی در کشور های مسلمان نمی تواند داشته باشد
  • GB ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    1 5
    شماهم قوی بشید به همه مردم کشورخودتون وکشورهای که میلتون هست کمک کنید وباهرکی زور میگه سرجاش میخکوب کنید اما حالا قلدری الکی چرا دشمن تراشی چرا
    • SE ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      5 0
      ببخشید که ما نیروهایمان را به آن سر دنیا فرستاده ایم و نظامینمان را در کانادا و مکزیک مستقر کرده ایم و قلدری کرده ایم و با آمریکا دشمنی کرده ایم و منطقه شان را ناامن کرده ایم!
  • هیچکس IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    0 0
    عجب منابع موثق دارید شما !!!!!!!
  • MD ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    0 0
    این همونی بود که آرپی جی زن رو زده بود؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس