جدیدترین اخبار کرونا در ایران| افزایش مراجعه به مراکز درمانی در برخی شهرستان‌ها / دیروز کمترین نرخ ابتلا در سه‌ماه گذشته / رعایت پروتکل‌ها الزامی + نقشه و نمودار

درحالی که روز گذشته کمترین نرخ ابتلای روزانه در سه ماه گذشته به ثبت رسید برخی کارشناسان نگران افزایش مراجعه بیماران به مراکز درمانی در برخی شهرستان‌ها هستند.

به‌گزارش مشرق، در شرایطی که روز گذشته در هفته پایانی مهر ۱۴۰۰ کمترین نرخ ابتلای روزانه نسبت به سه ماه گذشته ثبت شد برخی کارشناسان با اشاره به روند افزایشی مراجعه به مراکز درمانی در برخی شهرستان‌ها نسبت به عادی انگاری هموطنان ابراز نگرانی می‌کنند.

در این زمینه کارشناسان با اشاره به روند افزایشی نرخ ابتلا و مراجعه سرپایی به مراکز درمانی در برخی شهرستان‌ها تاکید می‌کنند این روند نشانه‌ای از احتمال آغاز خوشه‌های ابتلای خانوادگی در آینده نزدیک است و این اتفاق می‌تواند زنجیره ابتلا را دوباره فعال کرده و به دلیل سطح پایین رعایت پروتکل‌های بهداشتی زمینه ایرانگردی دوباره ویروس منحوس آغاز شود.

این گروه تاکید می‌کنند کلونی‌های جمعیتی به‌خصوص در شهرستان‌های صنعتی یا گردشگرپذیر هم اکنون می‌تواند پاشنه آشیل شکست زنجیره ابتلا در این مناطق باشد که شعله‌ور شدن بیماری در این مراکز سایر بخش‌ها را هم آلوده می‌کند که تجارب و بررسی‌های انجام شده در روند آغاز همه‌گیری در پیک‌های گذشته نشان داده در کلان‌شهرها فقط ۴ روز زمان لازم است تا شهرستان‌های اطراف نیز در وضعیت بحرانی قرار گیرند که نمونه بارز آن را می‌توان در کلانشهر تهران و کرج دید.

به گفته کارشناسان این تجارب اکنون با قوت گرفتن احتمال آغاز پیک ششم نباید عامل اشتباه محاسباتی از سوی هموطنان و البته مسئولان باشد که حتی سطح بالای واکسیناسیون نمی‌تواند از تبعات آن کاسته و هزینه‌های کمتری به کشورمان تحمیل کند بنابراین بهترین راهکار و البته موثرترین راهکار برای مدیریت کم هزینه پیک ششم که درحال نزدیک شدن به آن هستیم مشارکت در واکسیناسیون عمومی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم است.

این گروه تاکید می‌کنند مسئولان وزارت بهداشت با توجه به رفتارشناسی ویروس در پیک‌های گذشته تدابیر مثبتی برای مقابله با  پیک ششم اندیشیده‌اند و همزمان با سرعت بخشیدن به روند واکسیناسیون در تلاش هستند مدیریت قرنطینه هوشمند را اجرایی کنند که توفیق و دستیابی به اهداف تعیین شده از این پس دقیقاً بستگی به همراه کامل هموطنان با سیاست‌های اتخاذ شده مسئولان دارد.

کارشناسان همچنین معتقدند کاهش تدریجی محدودیت‌ها و نزدیک شدن زندگی مردم به شرایط عادی‌تر دقیقاً در راستای همین سیاست‌ها خواهد بود از این رو اگر بگوییم پاشنه آشیل کاهش هزینه‌های مدیریت پیک‌های بعدی از این پس تنها همراهی و مشارکت حداکثری مردم است دور از واقعیت نیست.

این گروه می‌گویند: کاهش تدریجی دمای هوا و حضور جمعیت زیاد در فضای بسته با درنظر گرفتن بازگشت کارکنان و کارگران به محل کارشان می‌تواند در بسیاری از نقاط دردسرساز باشد به این دلیل که آمارها نشان می‌دهد سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم به سطوح غیرقابل تصویری در شرایط فعلی نزول کرده که باید در این زمینه هموطنان تجدید نظر داشته باشند.

کارشناسان تاکید می‌کنند  وسایل حمل و نقل عمومی و همچنین عدم تهویه مناسب هوا در ادارات، مراکز خرید، کارگاه‌ها و ... همه و همه مواردی هستند که می‌تواند یکباره روند نزولی فعلی را در جهت مخالف شدت بخشیده و مشکلات متعددی به کادر درمان تحمیل کند تا دوباره شاهد افزایش موارد فوتی یا گرفتاری مردم در سراسر کشورمان باشیم.

فرصت طلایی واکسیناسیون را از دست ندهید

در این زمینه وزیر بهداشت روز گذشته در دیدار خود با مراجع اظهار داشت: در برخی نقاط وضعیت واکسیناسیون مناسب؛ اما در برخی مناطق از جمله قم و برخی شهرستان‌های گردشگرپذیر که مسافرین زیادی به آنجا رفت و آمد دارند هنوز وضعیت واکسیناسیون قابل توجه نیست. نگرانیم که موج ششم بیماری شروع شود و مشکلاتی را برای مردم ایجاد کند.

بهرام عین اللهی همچنین با ورود حجم قابل توجهی از واکسن تا آبان ۱۴۰۰ گفت: تا ۹ آبان ماه حدود ۵۰ میلیون دُز واکسن کرونا وارد کشور می‌شود. خوشبختانه تولید واکسن داخلی هم مناسب، اما حجم تولیدات اندک است و نمی‌توانیم صبر کنیم تا تولیدات واکسن داخلی برسد؛ بنابراین با استفاده از امکانات ایجاد شده واکسن‌های وارداتی تلاش می‌کنیم سطح حداکثری واکسیناسیون را در کشور داشته باشیم و این فرصت طلایی را برای واکسیناسیون از دست نمی‌دهیم.

عین‌اللهی در ادامه تاکید کرد: بررسی‌ها به‌خصوص در بخش کادر درمان نشان داد که واکسیناسیون اثرگذاری بسیار بالایی در کاهش موارد فوتی و البته بیماری سخت ایجاد می‌کند  بنابراین هموطنان نباید نگران از این روند باشند چون تزریق واکسن ضامنی برای کاهش هزینه‌های پیک‌های بعدی است و مشارکت حداکثری مردم در آینده کمک قابل توجهی به مسئولان مربوطه و کادر درمان برای مدیریت همه‌گیری است.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,


استان آذربایجان غربی/۶۶۶ بستری مشکوک ثبت شد

جواد آقازاده، با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته تعداد ۶۶۶ نفر مشکوک به کرونا در استان شناسایی و بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان‌غربی گفت: همچنین یک هزار و ۴۰۳ نفر بستری سندروم حاد تنفسی و ۴۶ نفر وصل به ونتیلاتور در بیمارستان‌های سطح استان ثبت شد.

وی بیان کرد: از سوی دیگر در شبانه روز گذشته ۲۸۵ نفر در بخش آی سی یو در سراسر آذربایجان‌غربی بستری شدند.

آقازاده با اشاره به ابتلای ۷۷۰ نفر دیگر در شبانه‌روز گذشته به کرونا افزود: تاکنون ۲۹۳ هزار و ۱۷۳ نفر به کروناویروس مبتلا شدند.

وی با اشاره به فوت ۲۲ نفر دیگر در شبانه روز گذشته بر اثر کرونا اظهار داشت: کرونا تاکنون جان ۶ هزار و ۶۳۶ نفر از هم استانی‌ها را گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان‌غربی از واکسیناسیون ۵۹ هزار و ۱۵۰ نفر دیگر خبر داد و افزود: هم اکنون شمار واکسینه‌ها به دو میلیون و ۷۵۸ هزار و ۲۶۳ نفر رسید.

وی تصریح کرد: تاکنون یک میلیون و ۹۳۷ هزار و ۴۹ نفر دز اول و ۸۲۱ هزار و ۲۱۴ نفر دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان بوشهر/ بستری در بخش کرونایی مراکز درمانی ۱۳۳ نفر شد

سعید کشمیری از تزریق بیش از یک میلیون واکسن کرونا به جامعه هدف در استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد واکسن به بیش از ۶۵۵ هزار نفر از  جامعه هدف گروه سنی بالای ۱۲ سال تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه ۴۱.۵ درصد افراد بالای ۱۲ سال استان هر ۲ نوبت واکسن کرونا دریافت کرده‌اند گفت: تاکنون به بیش از  ۶۰ هزار دانش‌آموز استان بوشهر واکسن کرونا تزریق شده و این روند همچنان ادامه دارد.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر روند ابتلا به کرونا در استان کاهشی دانست و با اشاره به سیر نزولی بیماران بستری در بخش کرونایی مراکز درمانی استان خاطر نشان کرد: روز گذشته ۳۸ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند و در مجموع اکنون بیماران بستری در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر ۱۳۳ نفر است.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۲۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان بوشهر در حال درمان هستند، از وضعیت حاد ۷ نفر از آنان خبر داد.

کشمیری به ثبت ۳ مورد فوتی ناشی از کرونا در استان هم اشاره کرد و افزود: تعداد مبتلایان شناسایی شده کرونا در استان بوشهر به ۸۷ هزار نفر و تعداد قربانیان به یک‌هزار و ۹۸۷ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: در شبانه‌روز گذشته ۳۴ بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند، که از این تعداد ۱۳ نفر به طور حتم کرونا داشتند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر به وضعیت رنگ‌بندی کرونایی شهرستان‌های استان پرداخت و تصریح کرد: اکنون ۵ شهرستان آبی و ۵ شهرستان دیگر بر اساس اعلام آخرین رنگ‌بندی در شرایط زرد هستند.

وی بیان کرد: شهرستان‌های ۵ گانه جم، دشتستان، دیر، کنگان و گناوه در شرایط آبی و ۵ شهرستان دیگر شامل بوشهر، تنگستان، دشتی، دیلم و عسلویه در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

استان خراسان جنوبی/ ۱۰۶ بیمار کرونایی جدید شناسایی شدند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: روز گذشته از ۲۰۱ آزمایش مولکولی تشخیص کرونا در استان ۵۹ بیمار و از ۲۹۴ آزمایش سریع ۴۷ بیمار جدید شناسایی شدند.

کامبیز مهدی زاده افزود: از این تعداد ۵۴ مورد از بیرجند، ۱ مورد درمیان، ۸ مورد زیرکوه، ۳ مورد سرایان، ۱ مورد سربیشه، ۲ مورد طبس، ۷ مورد فردوس، ۲۹ مورد قاین و ۱ مورد از نهبندان بودند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۸۱ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۸۴ نفر کرونا مثبتند، ادامه داد: از این تعداد ۱۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۳نفر نامساعد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: با فوت ۳ بیمار دیگر در خراسان جنوبی تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری در استان به هزار و ۱۷۳ نفر رسید.

وی یادآور شد: در ادامه عملیات واکسیناسیون تاکنون ۴۶۳ هزار و ۷۵۴ نفر دز اول و ۲۳۲ هزار و ۸۸۶ نفر دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند که پوشش نوبت اول ۷۰.۳ درصد و پوشش نوبت دوم ۳۵.۳ درصد است.

استان خراسان رضوی/ احتمال اوج گیری موج ششم از شرق کشور

محمود شبستری  اظهارداشت: ویروس کرونا تاکنون ۴۵ جهش داشته که در موج چهارم نوع آلفای انگلیسی و در موج پنجم نوع دلتای هندی آن در خراسان رضوی غالب بود.

وی افزود: در صورت ورود موج ششم کرونا به خراسان رضوی، احتمال شیوع سویه "لامبدا" و "مو" که منشاء آنها آمریکای جنوبی است، وجود دارد.

شبستری تصریح کرد: احتمال اوج‌گیری موج ششم کرونا از شرق کشور وجود دارد و خراسان رضوی با توجه به رفت و آمدها در مناطق شرقی و جنوبی و همجواری با کشور افغانستان در معرض خطر است.

 وی گفت: روند کاهشی مبتلایان به کووید ۱۹ در این استان ادامه دارد اما نگران ورود موج ششم کرونا در اواخر مهرماه هستیم چرا که عدم ورود به موج ششم کرونا، نیازمند مساعدت و کمک همگانی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پوشش فراگیر واکسیناسیون است.

شبستری گفت: با تدابیر انجام شده موج پنجم کرونا در خراسان رضوی که بیشترین تعداد ابتلا را در بین دیگر موج‌ها داشت، به خوبی مدیریت شد. امیدواریم که آحاد مردم با هوشیاری و رعایت کامل مسوولیت‌های اجتماعی خود، مانع شکل‌گیری ششمین موج هجوم ویروس کرونا در مشهد و خراسان رضوی شوند و کاهش روند ابتلا به بیماری کووید ۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن همچنان ادامه داشته باشد.  

استان خوزستان/ برای مقابله با پیک احتمالی کرونا شرایط مطلوبی داریم

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا استان خوزستان درباره مقابله با پیک بعدی کرونا اظهار داشت: برای مقابله با کرونا علاوه بر واکسیناسیون نیاز به رعایت صدرصدی ضوابط بهداشتی هستیم.

 ولی‌الله حیاتی  افزود: در دستگاه های اجرایی باید علاوه برا انجام واکسیناسیون، به مساله اجرا و رعایت ضوابط بهداشتی تاکید شود و مانع از بی تفاوتی و ساده انگاری در این زمینه شود.

معاون امنیتی استانداری خوزستان گفت: برای اینکه مانع از شکل گیری پیک جدید شویم باید همچنان بر رعایت ضوابط بهداشتی تاکید کنیم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان گفت: در حال حاضر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خوزستان ۴۳ درصد شده که بسیار نگران‌کننده است لذا فرمانداران باید اکیپ‌ها و گشت‌های بازرسی خود را فعال کنند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی آبادان در بحث واکسیناسیون رتبه آخر کشور را دارد افزود: این موضوع باعث کاهش رتبه استان خوزستان در واکسیناسیون شده لذا فرمانداران شادگان، آبادان و خرمشهر به همراه رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان باید اقدامات لازم در خصوص افزایش میزان واکسیناسیون را انجام دهند.

حیاتی با اشاره به مصوبه ضمانت اجرایی محدودیت‌های هوشمند در کشور گفت: موضوع برخورد با کارکنان اداراتی که تمایل به واکسن ندارند از ۲ هفته قبل در خوزستان به تصویب رسید در حالی که امروز در ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب شد.

فرهاد ابول‌نژادیان اظهار داشت: سرعت واکسیناسیون در استان مناسب است و امیدواریم با حضور مناسب مردم میزان واکسیناسیون بیش از پیش افزایش یابد.

وی افزود: این احتمال وجود دارد که در ماه های آینده شاهد پیک جدید کرونا در استان و کشور باشیم که هشدارها وآمادگی های لازم برای مقابله با پیک جدید ایجاد شده است.

رئیس علوم پزشکی اهواز گفت: در زمینه تخت بیمارستانی و دارو ذخیره مناسبی در استان وجود دارد و نگرانی از این بابت نیست.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی درمانی برای مواجهه با پیک بعدی در استان خوزستان، افزود: در فاز نخست، ۲ هزار تخت پیش‌بینی شده که این تعداد تا ۳ هزار تخت قابل افزایش است. ۴۰۰ تخت ICU نیز در فاز اول در نظر گرفته شده که این تعداد تا حدود ۵۵۰ تخت قابل افزایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود پیک بعدی کرونا از هفته دوم آبان‌ماه به بعد رخ دهد.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان قزوین/ موارد ابتلای کرونا ۱۲۸ درصد کاهش یافت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان قزوین از کاهش ۱۲۸ درصدی موارد قطعی ابتلای کرونایی خبر داد و اظهار داشت: در ۲۴ ساعت اخیر ۱۳۰ مورد قطعی ابتلای به کرونا در آزمایشگاه‌های منتخب کووید استان قزوین شناسایی شد که این آمار در مقایسه با روز گذشته ۱۶۸ نفر کاهش یافته است.

پیمان نامدار اضافه کرد: با این وجود آمار موارد بستری‌های کرونایی روزانه ۲۰ درصد افزایش یافته و در شبانه‌روز گذشته ۷۳ بیمار کرونایی جدید به علت علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های قزوین بستری شدند که این آمار ۱۳ نفر بیشتر از روز گذشته است.

وی همچنین به افزایش ۶.۵ درصدی آمار بیماران بدحال اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۳۳ بیمار کرونایی با حال وخیم در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های قزوین زیر دستگاه ونتیلاتور بستری هستند که این آمار در قیاس با روز قبل ۲ نفر بیشتر شده است.

نامدار از کاهش ۳۷.۵ درصدی موارد مرگ‌ومیر هم خبر داد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۵ بیمار بدحال کرونایی به خاطر شدت علائم بیماری و ضعف مفرط جسمانی جان‌شان را از دست دادند که این آمار در مقایسه با روز گذشته ۳ نفر کاهش یافته است.

دبیر ستاد مقابله با بیماری کرونای استان قزوین همچنین به کاهش ۴۰ درصدی آمار بهبودیافتگان روزانه اشاره کرد و افزود: در شبانه‌روز اخیر ۴۲ بیمار کرونایی با علائم قطعی نقاهت و بهبود از بیمارستان‌های استان بستری شدند که این آمار در قیاس با روز قبل ۳۲ نفر کمتر شده است.

نامدار ادامه داد: در نهایت هم آمار کل بستری‌های فعلی کرونایی ما با ۷.۲ درصد افزایش به ۳۵۴ نفر رسید که این آمار به دلیل کاهش محسوس آمار بهبودیافتگان ۲۴ نفر از روز پیش بیشتر شده است. 

استان کردستان/ مریوانی‌ها کمترین مشارکت در واکسیناسیون عمومی

ابراهیم قادری به تشریح آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان پرداخت و اظهار داشت: تاکنون یک میلیون و ۱۷۰هزار دوز واکسن در استان تزریق شده که از این میزان ۸۰۰هزار دوز نوبت اول بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۳۳ هزار دوز واکسن در مرکز استان کردستان تزریق شده است، افزود: از این تعداد، ۲۳۰هزار دوز مربوط به شهروندانی است که برای نوبت اول مراجعه کرده‌اند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه ۶۱.۸ درصد جمعیت بالای ۱۸سال در استان نوبت اول واکسیناسیون کووید۱۹ را تزریق کرده‌اند، اذعان کرد: مریوان و دهگلان به ترتیب کمترین و بیشترین سهم این بخش را به خود اختصاص داده‌اند.

وی اعلام کرد: تاکنون ۴۴.۶ درصد از جمعیت بالای ۱۸ ساله در شهرستان مریوان، ۵۲.۹ درصد سروآباد، ۵۷.۱ درصد کامیاران، ۵۸.۵ درصد سنندج، ۶۲.۱ درصد بانه، ۶۶.۹ درصد سقز، ۶۷ درصد قروه، ۷۴.۳ درصد دیواندره، ۸۱.۸ درصد بیجار و ۸۳.۲ درصد دهگلان واکسن نوبت اول تزریق کرده‌اند.

قادری با بیان اینکه ۴۵.۸درصد جمعیت ۱۲تا ۱۸سال استان نیز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند، گفت: تاکنون ۲۵.۵ درصد از این گروه سنی در مریوان، ۳۴ درصد در سنندج، ۴۷.۸ درصد بانه، ۵۱.۳ درصد سقز، ۵۳.۵ درصد دهگلان، ۵۴.۲ کامیاران، ۵۷.۱ درصد سروآباد، ۵۷.۱ درصد قروه، ۷۲.۵ درصد دیواندره و ۷۳.۲ درصد در بیجار واکسن دریافت کرده‌اند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان واکسیناسیون را عقلانی‌ترین راه مقابله با کرونا دانست و تصریح کرد: شهروندان سنندج ضمن رعایت پروتکل‌‍‌های بهداشتی و استفاده از ماسک، برای پیشگیری از شیوع این ویروس منحوس و حفظ سلامت و جان خود و خانواده‌هایشان، برای تزریق واکسن اقدام کنند.

استان کرمان/ بستری‌های کرونا به مرز ۳۰۰ نفر رسید

طبق آخرین رنگ‌بندی اعلام شده در حال حاضر ۴ شهرستان استان در وضعیت آبی، ۱۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۵ شهرستان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند، روند نزولی کرونا در استان کرمان نیز همچنان ادامه دارد و بستری‌های کرونا در بزرگترین استان کشور با ۱۵ درصد کاهش نسبت به هفته قبل، به مرز ۳۰۰ مورد نزدیک شده، با این وجود مسئولان استان، وضعیت موجود را شکننده می‌دانند و نگران عادی انگاری و شیوع مجدد کرونا کرونا هستند.

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان ۳۰۴ مورد است اظهار داشت: از این تعداد ۱۶۱ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۲۷ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۱۹ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۱۷ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۸۰ مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری ۴۸ بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید ۱۹، تاکنون به ۴۰ هزار و ۷۵۶ مورد رسیده است.

وی به فوت ۳ بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به ۴ هزار و ۸۲۵ مورد رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان یک میلیون و ۷۴۵ هزار و ۷۴۶ مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را ۸۲۸ هزار و ۳۲۸ مورد است.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان مرکزی/ ۱۰ مورد فوتی ناشی از کرونا ثبت شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک  با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان مرکزی اظهار داشت: بر اساس آخرین گزارش اعلام شده وزارت بهداشت، با عبور از پیک پنجم کرونا اکنون ۸ شهرستان استان مرکزی در موقعیت زرد و کم‌خطر است و تنها ۴ شهرستان رنگ‌بندی نارنجی دارد.

سیدمحمد جمالیان افزود: شهرستان‌های زرندیه، تفرش، کمیجان، فراهان، آشتیان، خنداب، شازند و خمین از توابع استان مرکزی در فهرست رنگ‌بندی کرونا در موقعیت کم‌خطر و زرد قرار دارند و اراک، ساوه، دلیجان و محلات به‌دلیل شرایط نارنجی همچنان مشمول رعایت پروتکل‌های خاص هستند.

وی بیان کرد: برچیده شدن وضعیت پرخطر کرونا از هشت شهرستان استان به‌دنبال  تداوم طرح واکسیناسیون و رعایت موازین بهداشتی حاصل شده و روند کاهش بیماری نسبت به هفته‌های گذشته در استان محسوس است اما این شرایط شکننده ممکن است با کمترین عادی‌انگاری به موج جدیدی تبدیل شود و همه باید با حساسیت پیشگیری از بروز موقعیت دشوار را در دستور کار داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: تاثیر واکسیناسیون بر کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری به صورت واضح مشهود است و مردم باید بدون هیچ ترس و نگرانی نسبت به واکسیناسیون اقدام کنند و به مطالب بدون سند و مدرک فضای مجازی توجه نکنند این درحالیست که ۱۰ هزار دز واکسن پاستوکووک نیز به استان مرکزی تحویل شده که ویژه گروه سنی ۱۲ تا ۱۷ سال است و این واکسن در حال حاضر تنها در مصلی بیت المقدس اراک تزریق می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به کرونا در استان مرکزی گفت: بر اساس آخرین یافته‌های آزمایشگاهی، ۲۶۹ بیمار مبتلا به کرونا طی دو روز اخیر در استان مرکزی شناسایی شد که ۴۶ نفر از بیماران جدید شناسایی شده در این استان برای پیگیری امور تخصصی درمانی در بیمارستان‌ها بستری شدند.

وی بیان کرد: ۲۲۳ نفر از این افراد نیز خدمات درمانی سرپایی دریافت کرده و باید تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه باشند که براین اساس، شمار مبتلایان به کرونا ویروس از زمان شیوع کرونا تاکنون در استان به ۹۹ هزار و ۶۸۵ نفر رسیده است.

جمالیان اضافه کرد: متاسفانه در این بازه زمانی در استان ۱۰ بیمار نیز به دلیل کرونا جان باختند و شمار فوتی‌های این بیماری به ۲ هزار و ۸۲۷ نفر رسید.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    6 0
    خدا لعنت کند مسئولین کشور را که از مردن مردم لذت می برن. رسانه های چون شما ها هم بی غیرت هستید و جرات ندارید صدای مردم باشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس