لایحه رتبه‌بندی معلمان در اولویت بررسی صحن علنی مجلس قرار گرفت/ نادران: مجلس و دولت باید درباره رتبه‌بندی معلمان مشترکا تصمیم بگیرند

نمایندگان با درخواست در اولویت قرار گرفتن لایحه رتبه‌بندی معلمان در مجلس موافقت کردند.

به گزارش مشرق، درخواست در اولویت قرار گرفتن لایحه رتبه بندی معلمان در دستور کار جلسه علنی امروز مجلس قرار گرفت.

احمد امیرآبادی فراهانی پیرو این موضوع در مجلس گفت: ما برای بودجه ۱۴۰۱ دوماه دیگر ورود کنیم و حتما باید ردیف مشخصی برای این قانون در نظر بگیریم لذا این مسئله باید به سرعت مورد بررسی قرار گیرد و انشالله تکلیف این لایحه مشخص شود.

بیشتر بخوانید:

رتبه‌بندی معلمان در دستور کار جاری مجلس

وی بیان داشت: در حال حضار درباره ماهیت لایحه بحثی نداریم و انشالله به موقع به این مسئله ورود پیدا می‌کنیم. پیشنهادات خوبی درباره این لایحه در حال حاضر موجود است. ما هرچقدر در آموزش پرورش هزینه کنیم تبدیل به سرمایه خواهد شد.

الیاس نادران در مخالفت با در اولویت قرار گرفتن لایحه رتبه بندی معلمان در مجلس گفت: در عین ضرورت این لایحه، باید بار مالی ناشی از آن هم پیش‌بینی شود. وقتی لایحه ۱۴۰۰ بررسی می‌شد دوستان آمدند و گفتند رتبه‌بندی تکلیفش روشن است و یک مبلغی را پیشنهاد دادند و آن مبلغ در بند (و) جا گرفت و قرار شد که معادل آن برنامه داشته باشند.

نادران بیان داشت: با این حال امروز صحبت از بار مالی ده‌ها برابر آن چیزی است که در بند (و) آمده است؛ اگر ما بار مالی آن را مشخص نکنیم، اگر ما محدوده اختیار آن را مشخص نکنیم نتیجه چه خواهد شد؟ نتیجه این خواهد شد که وعده خواهیم داد و آن مشکلاتی که سر اعضای هیئت علمی دانشگاه آمده، مجددا تکرار خواهد شد.

وی بیان داشت: خواهش من این است امروز که دولت و مجلس همراه هستند اول برآوردها را در این زمینه یکسان کنند، تا معلوم باشد که محدوده آنچه که تصمیم گیری خواهیم کرد چه خواهد بود و این مسئله به رتبه‌بندی و بازنشستگان هیچ ارتباطی ندارد.

این نماینده مجلس اظهارداشت: خواهشم این است که مجلس و دولت با هم در این زمینه تصمیم بگیرند و به تصمیم جامع برسند که هم ابعاد اجتماعی و هم مالی آن دیده شود و در نتیجه جمعی در این زمینه تصمیم گرفته شود.

وی بیان داشت: اگر ممکن است دولت لایحه را پس بگیرد لذا باید بار مالی و حدود تامین مالی آن روشن شود؛ باید در این زمینه مشترکا تصمیم بگیریم این عجله کردن‌ها باعث می‌شود تا ما یک تصمیمی بگیریم و عملیاتی نشود و یک مطالبه‌ی را در کشور ایجاد کنیم و چندین میلیون نفر را از عزیزان فرهنگی و خانواده هایشان را در مقابل نظام قرار دهیم و با یک تصمیم کلیت نظام اقتصادی کشور آسیب ببیند.

نهایتا نمایندگان با ۱۶۸ رای موافق و ۶۴ رای مخالف و ۶ رای ممتنع با درخواست در اولویت قرار گرفتن لایحه رتبه‌بندی معلمان موافقت کردند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    3 0
    خب حقوق معلمها رو اضافه نکنین ولی حقوق نماینده ها و کارمندهای سایر ادارات رو هم با معلم برابر کنین اسمتون مثلا نماینده مردمه اخه
  • سید جواد IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    3 0
    مشکل اصلی در کشور ما تبعیض است. زمانی که به واسطه طرح تحول سلامت روحانی درآمد بالای پزشکان تبدیل به درآمدهای نجومی شد، اعضای هیات علمی دانشگاه های پزشکی گفتند فرق ما با پزشکان که هر دو در مجموعه وزارت بهداشت هستیم چیست. بعد اساتید دانشگاه های غیرپزشکی اعتراض کردند. تبعیض آنها که رفع شد. حالا نوبت رفع تبعیض معلمان است. از همان اول اگر این تبعیض اتفاق نیفتد مجبور نیستید که به همه پاسخ بدهید.
  • عبدا.. IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    1 0
    یک موضوعی که میتواند لایحه رتبه بندی معلمان راکاهش دهدقضیه نوعی "باج دهی یاامتیازدهی"نمایندگان درتصویب قسمت80درصدی دریافتی برابربادانشگاهیان است.آنچه حقیقت امرست اینستکه وزارت آموزش وپرورش "صرفاتامدرک کارشناسی(لیسانس)نیازمندمقطع تحصیلی معلمانش هست وبالاترازآن درآن "کاربردی" بجزبرای آموزش کارکنانش دردانشگاه فرهنگیان اش که بایداستثناقایل شود نداردفلذامیبایستی درمصوبات عدالتگرایانه اش دقیقالحاظ نماید. 25/7/1400

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس