حقوق نمایه

روزنامه اصلاح‌طلب حامی دولت روحانی اذعان کرد: دولت قبلی در ماه‌های پایانی عمر خود، آشفتگی‌های فراوانی را در روند کلی حقوق گروه‌های مختلف ایجاد کرد و موجب افزایش نقدینگی و تورم شد.

به گزارش مشرق، «روزنامه کیهان» در ستون اخبار ویژه خود نوشت:

روزنامه اصلاح‌طلب حامی دولت روحانی اذعان کرد: دولت قبلی در ماه‌های پایانی عمر خود، آشفتگی‌های فراوانی را در روند کلی حقوق گروه‌های مختلف ایجاد کرد و موجب افزایش نقدینگی و تورم شد.

آرمان با اشاره به اینکه کسری بودجه، آن روی دیگر لایحه همان‌سازی حقوق‌هاست، نوشت: دولت با کسری بودجه شدید دست و پنجه نرم می‌کند. آنچه مشخص است دولت منابع لازم برای تامین افزایش حقوق و دستمزدها را نداشته و تصویب این لایحه قطعا چاره‌ای جز استقراض از بانک مرکزی و در نتیجه خلق پول برای دولت باقی نخواهد ماند که خود زمینه‌ساز افزایش رشد تورمی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

چگونه به چرخه دستمزد_تورم دچار نشویم؟

در این خصوص وضعیت بحرانی کسری بودجه به‌گونه‌ای است که حتی افزایش ۱۰ درصدی حقوق و دستمزد برای سال آینده آن هم با این میزان نرخ تورم با واکنش مسئولان مواجه شده و ضمن رد آن تصمیمات را به آینده موکول کرده‌اند. بنابراین آنچه مسلم است با وجود آنکه تعداد زیادی از نمایندگان موافق تصویب این لایحه هستند اما دولت وعده کنترل تورم و افزایش قدرت خرید را در زمان انتخابات داده است.

«آرمان» به پوپولیستی خواندن لایحه مورد بحث می‌نویسد: گزارش تفریغ بودجه و عملکرد ۶ ماهه مالی کشور نشان می‌دهد که اوضاع درآمدی دولت اصلا مناسب نیست و شرایط دشواری پیش روی اقتصاد قرار دارد. در این میان، دولت گذشته در ماه‌های پایانی عمرش، آشفتگی‌های فراوانی در روند کلی حقوق گروه‌های مختلف ایجاد کرد، به‌گونه‌ای که امروز ناترازی‌های فراوانی در دریافتی مشاغل مختلف جامعه مشاهده می‌شود. بنابراین اگرچه به گروه‌هایی که دریافتی پایینی دارند حق می‌دهیم اما وضعیت بودجه کشور به‌گونه‌ای نیست که بتواند منابع لازم برای این افزایش حقوق را تامین کند.

اینکه در این شرایط برخی تلاش کنند تا حقوق بازنشستگان افزایش یابد و بعد گروه‌های دیگر نیز اعلام کنند که دریافتی آنها با حقوق قشر قبلی همخوان نیست، وضعیت دومینوواری را ایجاد می‌کند که در آن فقط مسابقه‌های متعدد برای افزایش حقوق وجود دارد. این در حالی است که راهکار معقول آن است که همه تلاش کنند تورم مهار شود تا مردم قدرت خرید باثباتی داشته باشند. نباید اجازه داده شود، فقرا بیشتر از این در اثر نزول شاخص‌های اقتصادی فقیرتر شوند و رشد اقتصادی کشور متوقف شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    0 1
    دولت قبل حقوق اعضای هیات علمی را به بهانه فرار مغزها!!!!!! فوق العاده افزایش داد به طوری که حقوق دریافتی 10 میلیون شد 30 میلیون. جالبه مجلس که اکثرشان اعضای هیات علمی هستند فورا این طرح را تصویب کردند و بار مالی زیادی را بر دوش دولت گذاشتند. همینکه صحبت از همسان سازی حقوق کارمندان وزارت علوم با وزارت بهداشت شد که بار مالی خیلی کمتری از افزایش حقوق اعضای هیات علمی داشت رئیس مجلس داد زد که بودجه نیست. آقا بزارید این مغزا فرار کنند چه گلی بر سر مملکت زده اند به خدا این فارغ التحصیلات ارشد و دکترا که مقالات این دوستان را می نویسند به عنوان مغز فرار می کنند نه این حضرات
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    1 0
    خدا از نگذره از روحانی افسرده شدیم وسیر از دنیا مشرق دوست عزیزم.
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    0 1
    حالا شما بیا درستش کن. قبل از گرونی کارگر حدود ششصد دلار حقوق می‌گرفت. شما چیزی اضافه نکن همون ششصد دلار را بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس