جلیلی: سهم دریا در اقتصاد کشور با تصمیمات سنجیده دو برابر شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عضو با بیان اینکه دولت باید برنامه‌های روشنی برای افزایش سهم دریا در اقتصاد اجرا کند، افزود: این سهم در ۴ سال آینده حداقل باید دو برابر شود.

به گزارش مشرق، سعید جلیلی در دیدار با جمعی از اعضای هیات مدیره انجمن توسعه دریامحور، گفت: تهیه دقیق سیاست‌های کلی توسعه دریامحور که موجب استفاده حداکثری از فرصت دریا می‌شود از جمله ماموریت‌های مجمع تشخیص مصلحت نظام  و مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دولت باید برنامه‌های روشنی برای افزایش سهم دریا در اقتصاد اجرا کند، افزود: این سهم در ۴ سال آینده حداقل باید دو برابر شود.

وی صنایع دریایی در عرصه‌هایی نظیر کشتی‌سازی و شیلات را موجب ایجاد هزاران شغل در کشور  دانست و ادامه داد: لازمه این اتفاق حمایت از تولید در این مناطق در برابر واردات کالاهای مشابه خارجی است.

جلیلی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های مختلف مناطق ساحلی کشور نظیر حمل و نقل، شیلات، انرژی، گردشگری و ... می‌تواند از مناسب‌ترین بسترهای ممکن برای ایجاد شغل و تامین مسکن باشد که در سیاست‌های ساخت مسکن باید اولویت پیدا کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ایجاد مزیت رقابتی و تسهیلات لازم در بنادر جنوبی کشور نسبت به سایر بنادر کشورهای حاشیه خلیج فارس دارای الزامات نرم‌افزاری است که برخی از آنها صرفا به یک تصمیم‌گیری درست نیاز دارد و متاسفانه سال‌ها در این زمینه بی‌توجهی شده است؛ اکنون باید با اتخاذ تصمیمات سنجیده و به موقع، تعلل‌های قبل جبران شود.

وی بخشی از علل عدم تصمیم‌گیری درست درخصوص فعال شدن بنادر کشور را تعارض منافع برخی ذی‌نفعان دانست و ابراز امیدواری کرد با اراده مسوولان دولت جدید این تعارضات رفع گردد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس