کد خبر 1287920
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
باید به زندگی با کرونا عادت کنیم

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی: باید به زندگی با کرونا عادت کنیم و تاریخی برای پایان آن نمی‌توان تعیین کرد.

به گزارش مشرق، آقای دکتر بهرام عین الهی در این مراسم گفت: ویروس دام در حال انتقال است و از بین نمی‌روند بلکه با واکسیناسیون در برابر آن مقاومت بدن ما بالا می‌رود.

وی ادامه داد: مژده ما به مردم آغاز نماز جمعه از این هفته است و امیدواریم به وضعیتی برسیم که بسیاری از این مراسم‌ها را برگزار کنیم.

سرعت واکسیناسیون کرونا در کشور، غربی ها را شگفت زده کرد

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: امروز با رسیدن به میزان ۷۵میلیون دُز تزریق واکسن کرونا در کشور ، غربی ها شگفت زده شده اند.

دکتر بهرام عین اللهی در مراسم بزرگداشت دکتر محمد زارع جوشقانی شهید مدافع سلامت با تبریک هفته وحدت افزود: با فوت حدود ۱۲۳ هزار نفر در کشور بر اثر ابتلا به کرونا ، ۱۲۳هزار خانواده عزادار شدند، در حالیکه در هشت سال دفاع مقدس حدود ۲۳۰ هزار نفر شهید شدند که این امر نشان دهنده عمق فاجعه شیوع کرونا بوده است.

وی گفت :کرونا نقاط ضعف و قوت های زیادی را نشان داد و تلاش های کادر سلامت در این فاجعه ،ماندگار شد.کشورهایی که ادعای تمدن دارند بیمارانشان روی زمین‌ ماند اما در ایران حداکثر ظرفیت ها در نظام سلامت و خارج از آن بکار گرفته شد. خدمات سرپایی، اجرای طرح شهید سلیمانی و …. حماسه بزرگ مقابله با کرونا را رقم زد.

دکتر عین الهی ادامه داد: در بیمارستان لبافی نژاد در موج پنجم با آن‌ حجم بیمار که تمام ۲۱ تخت بخش مراقبت های ویژه پر بود اما یک نفر بیمار روی زمین نماند.

وی با بیان اینکه فراموش نکنیم در موج پنجم کرونا روزانه ۷۰۰ مرگ و میر داشتیم گفت :کادر پزشکی ،ایثارگرانه نقش آفرید و تاریخ گواه این خدمات خواهد بود .

وزیر بهداشت : هر آنچه در مقام این شهید گفته شود، گواه ایثار این شهید نیست و همه فقدان این گونه مردان احساس می شود که بی ادعا برای رضای خدا کار می کردند.

وی ادامه‌داد: نسل جوان از این فداکاری الگو بگیرند و این یادمان و این نشان "سرو سفید" انتخاب بسیار ارزنده ای برای ماندگاری نام این شهید است.

وزیر بهداشت افزود : سرعت واکسیناسیون ما غربی ها را شگفت زده کرده و امروز به ۷۵میلیون دوز تزریق رسیده ایم .

تا نیمه آبان واردات واکسن کرونا به ۱۸۰ میلیون دُز می رسد

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: میزان واردات فعلی واکسن کرونا ۱۲۰ میلیون دُز است که تا نیمه آبان به ۱۸۰ میلیون دُز می رسد.

آقای دکتر بهرام عین الهی در حاشیه مراسم بزرگداشت شهید مدافع سلامت در جمع خبرنگاران افزود: طبق برآورد متخصصان موج ششم کرونا در آبان اتفاق می افتد و ما نیز این نگرانی را داریم البته بیمارستان ها آمادگی خوبی دارند و در زمینه دارو و دستگاه های تنفسی به صورت آماده باش قرار داریم.

وی گفت: به مردم توصیه می کنیم مسایل بهداشتی، زدن ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و ممانعت از تجمعات را رعایت کنند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بسیاری از بیماران مبتلا به کرونا در موج پنجم در تجمعات بیمار شدند، افزود: ایام ماه ربیع را داریم و نگران مراسم ها نیز هستیم، باید تلاش کنیم تا زنجیره انتقال بیماری قطع شود.

آقای عین الهی گفت: با تلاش مردم یک حرکت جهادی در مقابله با کرونا داشتیم به گونه ای که سازمان های بین المللی تعجب کردند و از مرداد تا الان ۷۰ میلیون دُز واکسن کرونا تزریق شده است و در هفته گذشته ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار دُز واکسن کرونا تزریق کردیم که این موفقیت با تلاش مردم در حسینیه ها، مساجد و مدارس در کنار هم شکل گرفت.

وی افزود: در دُز اول به ۷۵ میلیون و در دُز دوم به ۳۵ میلیون تزریق واکسن کرونا رسیده ایم و واردات واکسن کرونا هم اکنون به ۱۲۰ میلیون دُز رسیده است که با برنامه ریزی های صورت گرفته تا نیمه آبان به ۱۸۰ میلیون دُز خواهد رسید.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: تولید واکسن های داخلی نیز شتاب گرفته و واکسن فخرا، رازی​ و سیناژن به تولید رسیده اند، امیدواریم با تلاش جمعی نظام سلامت در کنار مردم شرایط بهتری داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    3 0
    بفرما ! یعنی واکسن کشکه . البته چرا بعد از مدتی سکته و ... راحت میشی !
    • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
      0 0
      ساکت،واکسن پیشگیری و کم میکنه
    • IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      0 0
      جناب ساکت ! چرا آمار عوارض بخصوص فوتی ها بجای بروز کردن برداشتند ؟ شما بر اساس کدام آمار ادعا می کنید ؟
    • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
      0 0
      اتفاقا بیشتر واکسن نزده ها مردن و اینکه اونایی که واکسن زدن مردم بیشتر اهل فایزر و امثالش بود
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    2 0
    خاک بر سرتون.ما عادت کردیم اگر شما پرستندگان بت پزشکی غربی و فائوچی بذارید
    • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
      0 0
      اگه طب سنتی هم بود همین بود
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    3 0
    در برابرش تسلیم شدین
    • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
      0 0
      خیر
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    0 0
    به روى چشم امر ديگرى باشد !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس