کد خبر 1288278
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
جزئیات ثبت‌نام در طرح جهش تولید مسکن/ مجردها مشمول هستند؟

ثبت نام در طرح جهش تولید مسکن از امروز به مدت حداقل یک ماه در ۳۱ استان کشور آغاز می‌شود.

به گزارش مشرق، قانون جهش تولید مسکن ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ به تصویب مجلس و ۳ شهریور ۱۴۰۰ به تایید شورای نگهبان رسید و چندی پیش رئیس جمهور این قانون را برای اجرا به وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و امور اقتصادی و دارایی ابلاغ کرد. 

پس از برگزاری جلسات متعدد در خصوص طرح جهش تولید مسکن، ثبت‌نام متقاضیان مسکن در این طرح از امروز ۲۸ مهر ۱۴۰۰ در سامانه (ثمن) saman.mrud.ir آغاز می‌شود.

حداقل یک ماه برای ثبت نام در سامانه در هر مرحله از طرح جهش تولید مسکن در نظر گرفته شده است تا همه افراد واجد شرایط بدون دغدغه و محدودیت زمانی ثبت نام خود را انجام دهند.

اولین مرحله از ثبت نام طرح جهش تولید مسکن در ۳۱ استان خواهد بود و ثبت‌نام در شهرهایی انجام می‌شود که امکان تامین زمین در آن‌ها وجود داشته و شرایط احداث پروژه‌ها محیا است و به سرع سایر شهرها به سامانه اضافه می‌شوند.

شرایط ثبت نام در طرح جهش تولید مسکن

ثبت نام در این طرح همانند گذشته با شروطی همراه است و تمام شرایط در طرح‌های قبلی را داراست که شروط اصلی برای متقاضیان به شرح ذیل است:

۱-فرم ج سبز (عدم استفاده از امکانات دولتی و یارانه‌ای زمین و مسکن و تسهیلات)

۲-نداشتن مالکیت خصوصی

۳- تأهل و یا سرپرست خانوار بودن

۴-داشتن سابقه حداقل ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضای مسکن 

در این طرح خانم‌ها با سن بالای ۳۵ سال و بیشتر که مجرد هم باشد به عنوان سرپرست در نظر گرفته می‌شوند و می‌توانند ثبت‌نام کند.

هنوز برای آقایان مجرد سقف سنی در نظر گرفته نشده، ولی پیشنهاد شده حداقل سنی ۴۰ سال برای مردان مجرد نیز در نظر گرفته شود تا آن‌ها نیز مشمول طرح جهش تولید مسکن شوند.

محمود محمودزاده در تازه ترین اظهارنظری گفته است در این طرح سعی شده بیش از ۵۰ درصد هزینه‌های ساخت و ساز  از طریق تسهیلات تامین شود و مابقی در طی دوران ساخت آورده متقاضیان باشد.

قرار است در ۴ سال ۴ میلیون واحد مسکونی در قالب طرح جهش تولید مسکن ساخته شود و برای تحقق ساخت این تعداد واحد در سال اول ساخت تعداد بیشتری واحد آغاز می‌شود و به گفته وزیر راه و شهرسازی احتمالا ساخت ۲ میلیون واحد در سال اول آغاز شود.

در قانون جهش تولید مسکن باید سهم تسهیلات به ۲۰ درصد برسد که برای سال ۱۴۰۰ معادل ۳۶۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

هنوز جزئیات دقیقی از رقم تسهیلات و اقساط آن در طرح جهش تولید مسکن اعلام نشده اما پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی در شهرها تا ۴۰۰ میلیون تومان و در روستاها تا ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان‌قیمت است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    5 1
    سامانه در دسترس نیست . توضیحات در مورد مبلغی که باید واریز بشه و میزان قسط و غیره اصلا بیان نشده . چرا این قدر بی برنامگی ؟؟؟
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    1 3
    فارغ از شعارهای توخالی ای کاش دولت جوان انقلابی توضیح میداد پول این ابرپروژه را از کجا تامین میکند؟
    • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
      0 0
      به خاطر جمله اولت خیلی نادانی
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    3 0
    قم تو لیست نیست و مسولان گفتن زمین نداریم! انقدر زمین ها رو به دلال ها فروختن که الان تو کویر به این بزرگی زمین نیست! چرا کسی با اهمال و بی عرضگی مسولان شهر قم برخورد نمی کنه.
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    1 0
    شهر قم چرا نیست پس ما چکار کنیم؟
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    1 0
    در برخی شهرهای بزرگ مثل قم هنوز زمین شناسایی نشدند و برای همین امکان ثبت نام تر آنها نیست لطفا پیگیری فرمایید تا آخر سال دوباره این هموطنان هم بتوانند نام نویسی کننند ضمنا سود 18 درصد واقعا زیاد هست در 20 سال می‌شود چندین برابر اصل وام و اصلا منطقی نیست لطفا آن را کمتر کنید
    • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      0 0
      این ۱۸ درصد فکر کنم از کل وام هست نه به عنوان مثال ماهانه بیاد روی باقی مانده و اقساط. ۱۸ درصد کل مبلغ هست که محاسبه میشه و بعد به تعداد اقساط تقسیم میشه. به عنوان مثال اگر ۱۰۰ تومان وام باشد به اضافه ۱۸ درصد سود می شود ۱۱۸ تومان.
  • کتابی از تهران IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    1 0
    سلام طبق معمول تهرانی ها برای ثبت نام وخریددر این طرح باید حداقل 60 کیلومتر از شهر تهران خارج شوند و کسی هم نیست برای محل کار آنها تصمیم بگیردو در خوش بینانه تر هم باید در استان دیگری ثبت نام کند. چرا؟
  • مهدی IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    0 0
    با 100 میلیون چیکار کنیم خب؟ پول فونداسیون و اسکلت و مصالح و دستمزد و تجهیز خونه رو از کجا بیاریم؟ با این حقوق ها و گرونی ها فقط باید بفکر بقا باشیم. اول زندگی همون اجاره نشینی در توانمونه
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    0 0
    سلام پس تکلیف ماکه ساکن زرندساوه هستیم چی میسه یعنی ماجزاستان مرکزی نیستیم
  • سردار دلها IR ۰۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    0 0
    با سلام.داستان چیه ما از گرانی اجاره در شهر به روستا پناه بردیم ۵سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا دیگه چیه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس