ویژه ها

جریان اصلاح طلب ژست مطالبه گر و شاکی به خود گرفته و معترض است که چرا خرابی های ۸ ساله دولتِ اصلاح طلبان در این چند ماه آباد نشده است!

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**امانی: دولت رئیسی هنوز نتوانسته در زمینه اقتصادی اقدام موثری انجام بدهد

«شهربانو امانی» فعال اصلاح طلب و عضو شورای شهر پنجم تهران- شورایی که به دلیل بی عملی و کم کاری به «شورای اسم و فامیل» مشهور شد- در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «انتظار این بود که کابینه‌ای که تشکیل می‌شود بتواند افکار عمومی را با خود همراه کند و پایگاه اجتماعی دولت را تقوت کند. با این وجود در عمل چنین اتفاقی رخ نداده و ما شاهد هستیم یکی از ضعیف‌ترین دولت‌ها از نظر نیروی انسانی در سطح وزرا، معاونان و سایر مدیران دستگاه‌های اجرائی شکل گرفته است».

امانی در ادامه گفت: «آقای رئیسی...فاقد یک تیم منسجم بود. از سوی دیگر اغلب مدیرانی که در دولت استفاده کردند از جمله مدیران رده دوم و سوم دولت احمدی‌نژاد بودند که بیشتر نگاه نظامی و امنیتی به مدیریت کشور دارند...آن چیزی که تاکنون درباره دولت سیزدهم رخ داده این است که دولت بی برنامه و سردرگم عمل کرده است...نکته دیگراینکه دولت سیزدهم فاقد اتاق فکر است و به همین دلیل به هم ریختگی در تصمیم‌ها در دولت سیزدهم مشهود است»

این فعال اصلاح طلب در ادامه تصریح کرد: «دولت رئیسی هنوز نتوانسته در زمینه اقتصادی اقدام موثری انجام بدهد و قیمت‌ها نسبت به سه ماه قبل بیشتر شده و مردم با تنگاهای اقتصادی بیشتری مواجه شده‌اند.گزارش‌ها و هشدارهایی که از سوی کارشناسان و نخبگان داده می‌شود نیز باعث شده که مردم امید زیادی به بهبود وضعیت اقتصادی در آینده نداشته باشند...ما نمی توانیم آقای رئیسی را به تنهایی مقصر بدانیم. مقصر کسانی هستند که با حذف کاندیداهای توانمند در انتخابات اجازه ندادند افراد شایسته که توانایی حل مشکلات کشور را داشتند وارد صحنه شوند».

امانی: دولت رئیسی هنوز نتوانسته در زمینه اقتصادی اقدام موثری انجام بدهد/ ناراحتی اصلاح طلبان از رسیدگی به تخلفات دولت روحانی

این عضو سابق شورای شهر در این اظهارنظر مدعی شده است که دولت رئیسی هنوز نتوانسته در زمینه اقتصادی اقدام موثری انجام بدهد. این ادعا در حالی است که همین شخص در دولت دوم روحانی گفته بود: « «دست‌کم ۱۶ سال زمان لازم است تا کشور به وضعیتی بازگردد که وقتی احمدی‌نژاد دولت را از خاتمی تحویل گرفت، حاکم بود».

به این اعداد و ارقام توجه کنید: قیمت سکه در ابتدای دولت روحانی حدود یک میلیون و پنجاه هزارتومان بود که در پایان دولتِ اصلاح طلبان به حدود ۱۰ میلیون و هشتصد هزارتومان رسید.

قیمت یک متر واحد مسکونی در سال ۹۲ حدود ۳ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان بود که در سال ۱۴۰۰ و پایان فعالیت دولتِ اصلاح طلبان به حدود ۳۰ میلیون تومان افزایش یافت. قیمت خودروی پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در سال ۹۲ حدود ۳۴ میلیون بود که در سال ۱۴۰۰ به حدود ۲۱۰ میلیون تومان رسید.

هر کیلوگرم تخم مرغ در سال ۹۲ حدود ۳ هزارتومان بود که در سال ۱۴۰۰ به بیش از ۱۸ هزارتومان افزایش یافت. هر کیلوگرم گوشت مرغ در سال ۹۲ حدود ۴۵۰۰ تومان بود که در سال ۱۴۰۰ به حدود ۴۰ هزارتومان رسید. همچنین دولت روحانی ضربه بسیار سنگینی به سرمایه مردم در بورس اوراق بهادار وارد کرد.

حالا در ماههای ابتدایی دولت سیزدهم، در شرایطی که واکسیناسیون با سرعت بسیار خوبی اجرا شده است و تمهیدات در نظر گرفته شده در بازار مصالح ساختمانی به کاهش قیمت ها منجر شده و سفرهای استانی با برنامه ریزی دقیق و پیوسته در حال اجرا است و ساخت ۴ میلیون مسکن کلید خورده است، و دولت در پی مهار گرانی در اقلام خوراکی است، با اینحال جریان اصلاح طلب به عنوان بانیان اصلی نابسامانی های اقتصادی، معترض شده و مدعی هستند که هنوز اقدام مثبتی انجام نشده است.

جریانی که در دولت روحانی مدعی بود که حداقل ۱۶ سال زمان لازم است تا آواربرداری انجام شود، اکنون ژست مطالبه گر و شاکی به خود گرفته و معترض است که چرا خرابی های ۸ ساله دولتِ اصلاح طلبان در این چند ماه آباد نشده است!

** ناراحتی اصلاح طلبان از رسیدگی به تخلفات دولت روحانی

روزنامه شرق در گزارشی با عنوان «اقدام جدید مجلس برای محاکمه روحانی» نوشت: «بهارستان که کمر به محاکمه روحانی و کابینه او بسته است، روز گذشته گزارش جدیدی رادر باب متخلف دانستن دولت دوازدهم به قوه قضاییه ارسال کرد. ۱۹۵نماینده مجلس دیروز، دولت روحانی را به خاطر تاخیر در ترخیص کالاهای اساسی متخلف شناختند و گزارش کمیسیون اقتصادی در این زمینه را برای بررسی به قوه قضائیه فرستادند».

این روزنامه اصلاح طلب در بخش دیگری از این گزارش نوشت: «طی چند هفته اخیر با ارسال هر گزارش مجلس به کمیسیون اصل نود یا قوه قضاییه نام حسن روحانی به عنوان متهمی که در زمان وقوع تخلفات مد نظر گزارش‌ها، رییس دولت بوده، شنیده میشود، به نوعی که هر گزارش در کمیسیون‌ها به بهانه‌ای برای حمله به دولت روحانی ختم می‌شود.کمیسیون اصل نود هم بارها از وجود شکایت های متعدد از روحانی گفته و حتی با ارسال نامه به قوه‌قضاییه خواستار محاکمه روحانی شده بود.دیروز هم دو گزارش جدید به قوه قضاییه با امید محاکمه دولت دوازدهم ارسال شد».

امانی: دولت رئیسی هنوز نتوانسته در زمینه اقتصادی اقدام موثری انجام بدهد/ ناراحتی اصلاح طلبان از رسیدگی به تخلفات دولت روحانی

در روزهای گذشته یکی از فعالین فضای مجازی در مطلبی نوشته بود: «یادتونه روحانی و آشنا مردم رو سرگرم ورزشگاه رفتن زنان و فیلتر کردن اینستاگرام کرده بودند؟ دقیقا همون موقع ۶۰ تن طلا و ۱۸ میلیارد دلار از بین رفت؛ اما امروز خوشبختانه مسببان وضع موجود به حبس های طولانی محکوم شدن؛ سیف ۱۰ سال؛ عراقچی ۸ سال؛ دوست دارین نفر بعدی کی باشه؟ »

ماجرای خصوصی سازی کارخانه هفت تپه، قطعی های مکرر برق، دلار ۴۲۰۰ تومانی، بی عملی در ساخت مسکن، توتال، کرسنت، بی عملی در اجرای واکسیناسیون کرونا، طرح سهمیه بندی بنزین و غائله آبان ۹۸، برجام، قراردادهای خرید هواپیما، حقوق های نجومی، بازار خودرو و قصور و تقصیرها در رسیدگی به مطالبات مردم خوزستان و سیستان و بلوچستان تنها بخشی از ناکارآمدی ها در دولت روحانی- دولتِ اصلاح طلبان- است.

 براساس آمارهای سازمان صنایع و شهرک‌های صنعتی ایران،  در دوره ریاست جمهوری روحانی از سال‌ ۹۲ تا ۹۹ بیش از ۵۵٠٠  واحد صنعتی و کارخانه تعطیل شده‌اند که بزرگترین ضربه به تولید داخلی در ۴ دهه پس از انقلاب است.

با اینحال و علیرغم کارنامه بسیار ضعیف دولت روحانی، جریان اصلاح طلب با عصبانیت و آشفتگی درباره رسیدگی به این کارنامه موضعگیری می کند.

** بی عملی FATF در مقابله با پولشویی مافیای مواد مخدر

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «رد ادعای شفافیت FATF نوشت: «احمد وحیدی، اقتصاد مواد مخدر را ازجمله اقتصادهای مهم در دنیا عنوان کرد و با بیان اینکه مافیای جهانی به ‌راحتی جریان پولشویی را در دنیا اداره می‌کند و اقتصاد پررونقی را از این جهت سامان می‌دهد، گفت:"ادعای شفافیت بانک‌های جهانی در مقابله با پولشویی ادعایی نادرست است. " چراکه به‌ گفته او، "مگر می‌شود اقتصاد پررونقی درخصوص مواد مخدر وجود داشته باشد و ادعای شفافیت بانک‌ها بشود اما جلوی پولشویی مواد مخدر گرفته نشود؟ ! " ».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «وزیر کشور دولت سیزدهم با بیان اینکه "مدعیان مقابله با پولشویی درباره اقتصاد مواد مخدر کاری نمی‌کنند"، به طعنه گفت: "انگار این پول‌های مواد مخدر دستی جابه‌جا می‌شود! " او از کسانی که به ‌گفته او، FATF  را تشکیل داده‌اند، پرسید که چرا مانع اقتصاد مواد مخدر نمی‌شوید و بر این اساس تاکید کرد که "حق داریم به آنها بدبین باشیم"؛ چراکه به‌ گفته او، این افراد در بانک‌ها نفوذ دارند و کسانی هستند که در سازمان‌های تحت‌عنوان نظارت بر پولشویی و آنچه که در پالرمو مصوب شده، عمل نمی‌کنند».

امانی: دولت رئیسی هنوز نتوانسته در زمینه اقتصادی اقدام موثری انجام بدهد/ ناراحتی اصلاح طلبان از رسیدگی به تخلفات دولت روحانی

FATF  به هیچ عنوان در پی مبارزه با تروریسم و پولشویی نیست. اگر چنین بود آمریکا و اروپا- اعضای اصلی FATF- رکورددار پولشویی نبودند.

در روزهای گذشته نیویورک‌تایمز در گزارشی نوشت: «انگلیس و آمریکا محل پنهان کردن پول های سرقت شد در سراسر جهان و پایتخت پولشویی دنیا هستند».

انگلیس و آمریکا به همراه فرانسه از جمله موسسان اصلی FATF هستند. کارویژه این سازمان بین دولتی در ظاهر مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم و جرایم سازمان‌یافته است، اما در واقع کاربرد اصلی و ماهیت اصلی این سازمان، ایجاد حاشیه امنیت برای دولت‌های غربی است که بیش از ۷۰ درصد پولشویی‌ها و جرایم سازمان‌یافته را در کنار حمایت از تروریسم جهانی میزبانی می‌کنند و ضمنا بهانه‌ای برای فشار اقتصادی به کشورهای مستقلی مثل ایران است.

سازمان FATF هیچگاه در مقابل اقدامات تروریستی اقدامی انجام نداده است. از سازمان جنایتکار منافقین تا گروهک تروریستی داعش.

وظیفه FATF این است که تحریم های آمریکا علیه ایران را هوشمند کند. با اینحال برخی در داخل برای هوشمندسازی تحریم های ضدایرانی لحظه شماری می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 57
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • صبا IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    17 6
    سلام. تصمیات رئیس جمهور محترم و جناب دکتر مخبر، معاون اول انقلابی ایشان خوشبختانه آرامش را به بازار برگردانده است. مسائلی چون کاهش قیمت ارز و افزایش ارزش بورس از آثار این تصمیمات است که موجب خوشحالی مردم شده است. رضایت مردم از کنترل بازار کاملا محسوس است.
    • حجت MD ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      18 0
      اصلاطلبانی که اینجور بلد هستند انتقاد کنند زمان روحانی با ان همه بدبختی مردم لال بودند
    • سعید MD ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      14 0
      چرا مجلس و مردم از روحانی شکایت نکنند مگر او ودولتش مردم را بدبخت نکردند مگر مردم را بروز سیاه ننشاندند
    • بهنام IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      4 4
      آرامش من یکی که نمی بینم
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      4 0
      درود
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      13 1
      دولت روحانی 8 سال مملکت را شخم زده و زمین سوخته تحویل داده از رئیسی انتظار معجزه نداریم.
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      5 0
      اصلاح طلبان 8 سال مملکت را به قهقرا بردند و فقر و محرومیت را در کشور توسعه دادند و خون مردمو توی شیشه کردند و فقط باید سکوت کنند.
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      5 0
      روحانی و دار و دسته اش آنچنان بلایی بر سر اقتصاد کشور و معیشت مردم آوردند که مغول ها نیاوردند.
    • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      0 6
      حاجی حقوق را واریز کردند.همه چیز تو این دو ماه به شدت گرون شده.چطوری با این دروغ ها جواب خدا را می دهید
    • سعید IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      10 0
      خطاب به 14:02: دایلش تورمه جناب، دلیل تورم هم کسری بودجه بی سابقه بودجه 1400 است که توسط دولت روجانی بسته شده است. ایجاد نقدینگی هم در دولت روحانی رکورد زد.انتظار داری دولت ریبسی در یکی دو ماه تورم را کاهش دهد جناب راستگو؟!!!! برای فهمیدن این بدیهیات لازم نیست اقتصاددان باشی. در ضمن طوری حرف نزن که انگار دو ماه پیش همه چیز ارزان!!!بود، یهویی گرون شد . مردم مثل شما فراموش کار نیستند.البته امثال شما مثل خانم امانی ، در همین دو ماهه یهویی نگران وضعیت اقتصادی شده اید!!!!!
    • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      1 4
      در همین 2 ماه گذشته اجناس روز بروز گرانتر شدند برنج از کیلویی 34 هزار تومان به60 هزار تومان رسید تخم مرغ از کیلویی 16 هزا تومان به کیلویی 27 هزار تومان رسید نان از 1500 تومان به 2800 تومان رسید و .... چی ارزان شده
    • سوخته IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      3 0
      افراد خائن بجای محاکمه باید اعدام شوند . اصلاح طلبها هم توسط رای ملت به تاریخ رفتن
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    9 0
    ۱- اونهایی که جون مردم رو گروگان گرفته بودند و باش بازی میکردند و Fatf رو بهانه کرده بودند که اگه تصویب نکنیم واکسن وارد نمیشود الان که بدون تصویب لوایح ننگین اف ای تی اف ، ۱۰۰ میلیون دوز واکسن وارد شده دقیقا ساکت شدن و ادعاهاشون دروغ از آب در اومده / قبل از برجام کار کشور لنگ نماند که بدون برجام و Fatf بخواد لنگ بمونه و با فضاسازی های اصلاح طلبان واقعیت ها عوض نمیشه / ۲- اگه اقای رئیسی میخواست یکدست (و بر اساس جناح بندی ) تیم دولت رو بچینه اصلاح طلبها رو از تمام مناسب مدیریتی برکنار میکرد منتها این اصلاح طلب ها واقعا خودشون هم نمیفهمند چی میخوان !؟ و تناقض گویی دارن ، یه بار از فراجناحی تشکیل شدت دولت ی رئیسی حمایت میکنند!! یه بار میگن یکدست نیست !! اگر هم یکدست جناحی دولت رو تشکیل بده میگن اتوبوسی ادم اوردند اتوبوسی ادم برکنار کردند !! بهانه بنی اسرائیلی گرفتن دقیقا یعنی همین حرفهای امثال اصلاح طلب ها من جمله خانم امانی ؛)) / ۳- اینکه هنوز قیمت ها داره افزایش پیدا میکنه بر میگرده به لجبازی و کارشکنی مدیران باقیمانده از دولت ی روحانی در بدنه و زیر مجموعه و رده پایین دولت (مثل استاندارها و فرماندارانی و مدیران شهری) که باید عوض بشوند و الا در مسیر پیاده کردن سیاست های دولت سنگ اندازی خواهند کرد و دارن میکنند تا دولت ی رئیسی رو ناکارآمد جلوه بدهند / ۴- رابعا یه کسانی باید بیان انتقاد کنند که خودشون مدیریت اسم فامیل بازی نداشته باشند و موفق عمل کرده باشند حامیان و وابستگان دولت روحانی در وضعیتی و جایگاهی نیستند که موفق عمل کرده باشند و بخواهند انتقاد کنند ۵- خامسا محاکمه ی روحانی که در برخی موارد نقش آمر در بروز تخلفات مثل تخلفات بانک مرکزی رو داشته خواست مردمه ، باپر ندارید یه نظر سنجی بیطرف برکزار کنید ببینید چند درصد مردم خواهان محاکمه ی روحانی و بانیان وضع موجود هستند !؟ / اکه فکر میکنید خیلی عملکردتون و دولت ی روحانی خوب بوده و مردم راضی هستنددی روحانی در بین مردم حاضر بشود ببینید واکنش مردم رو و مردم چنان رونقی در شماها ایجاد بکنند که نیاز به اظهار نظر و اظهار فضل نداشته باشین ؛)) / بعید میدونیم چنین جرأتی داشته باشین که بیاین در بین مردم ؛)) /
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    2 6
    دردولت رئیسی فقط تمرکز برانقباض اقتصادی وکنترل ارز هست ولی باعث شده(همه چیز بجز ارز چندبرابرقیمت وبی کیفیت وکمبود ایجاد بشه)!؟
    • DE ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      8 0
      من هم نظرت رو قبول دارم . آقای ریسی باید همون روز ا‌ول صبح بعد از انتخابات یه بخشنامه مینوشت به همه که تا عصر وضع اقتصادی ایران را خوب کنند ودلار هم بشه یه هّزار تومن نه ۲۷ هَزار . ولی بخنشنامه نزد.
    • سعید IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      8 0
      خطاب به 29:54: دولتی که یک ماهه تشکیل شده( از زمان شروع به کار کابینه) ، نمی توانید حرفی در مورد اینکه تمرکزش در حوزه اقتصادی بر روی چه موضوعی است بزنید. حداقل باید شش ماه( از زمان تشکیل کابینه) بگذرد که بتوان در مورد سیاستهای اقتصادی این دولت در کوتاه مدت نظر اولیه داد. هیچ عقل سلیمی دولت یکماهه را مقصر وضعیت فعلی اقتصادی که نتیجه تصمیمات دولت قبل است نمی داند.بودجه 1400 با کسر بودجه قابل توجه توسط دولت قبلی تهیه شده است. بودجه 1401 نشان می دهد که این دولت چه میزان توان غلبه بر مشکلات اقتصادی را دارد.
    • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      4 0
      اینک اصلاح طلبان ت.....ع آور آرزوی خود مبنی بر ناکام ماندن و شکست آقای رئیسی را علناً در رسانه های شان ابراز می دارند و خطر این موضوع آن است که نشان می دهد از هیچ اقدامی در برآورده شدن این آرمان شان فروگذار نخواهندبود!!!
    • علیرضا IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      8 0
      می خواد بگه منو هم ببینید. تو رو چی در باره دولت نظر بدهی. همان بهتر که بری با موگرینی خانوم عکس سلفی بگیری.
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      1 0
      تسریع در واردات واکسن و واکسیناسیون عمومی و کاهش قیمت میلگرد و سیمان و برنج و شیرخشک و دلار و غیره در 2 ماه گذشته قابل تقدیر است.
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      5 0
      افسادطلبان 8 سال به مملکت گند زدند حالا منتقد دیگران شده اند !!!
  • عطا الله IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    9 0
    افسادطلبان فاسد بنفش مانند این خانم امانی تا زمان مرگ هم در حال فساد و نفاق هستند.
    • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      1 10
      حقیقت را گفته اگر چه بعد از زمان خاتمی تا حال مملکت نابود شد این واقعیت است چشمها را نباید روی واقعیت بست خدا رحمت کند شهیدان هشت سال جنگ جانشان را کف دست گذاشتند برای ما ولی مملکت داران دست از لجاجت بر نمی‌دارند اسلام دین کینه. و بغض نیست روسیه و چین کافر هستند رابطه با آمریکا بهتر از تعامل با کافران هست
    • DE ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      3 0
      حقیقت را گفته اگر چه از زمان خاتمی تا حالا ۳۲ ساله مملکت دست اصلاح طلبهاست و مملکت را نابود کردند...
    • SE ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      2 0
      کافر آزاده به ز ابلیس پلید است
    • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      5 0
      جناب 00:07 ـــ همه این صغری کبری ها را چیدی که برای اربابان یانکیت تبلیغ کنی؟! زود خودت را لو دادی!!!!!
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      3 0
      بعد از فتنه 88 بانک مرکزی و صادرات نفت ایران تحریم شد و مملکت نابود شد خاتمی و موسوی و کروبی باید محاکمه و مجازات بشوند.
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      3 0
      گندی که اصلاح طلبان زدند قجرها نزدند قیمت ارز را 10 برابر گران کردند.
  • SE ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    4 0
    دولتی که این دستگیر شده فتنه 88 درش بود همه از دم امنیتی و از دوستان اکبر پونس بودند
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    2 0
    محاکمه روح....ودیگر وزاری کابينه اش خواسته کل ملت است‌ که زندگ مردم به‌ خاک سياه نشوندند
  • سید فروزان CH ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    1 0
    پیرو سخنان وزیر محترم کشور در واتیکان ، بانک واتیکان که تحت مدیریت سوییس میباشد ، از بزرگ‌ترین مراکز پولشویی کارتلهای مواد مخدر امریکای جنوبی است مسئولان واتیکان در تمامی دوران هم بخوبی اطلاع داشته و دارند
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    2 1
    کابینه آقای رئیسی یکی از ضعیفترین و شاید ضعیفترین کابینه تاریخ ایران در زمینه رانتخواری، باند بازی، پشت هم اندازی و حقه بازی، و پایمال کردن منافع ملی و امنیت و آسایش مردم و به رکود کشاندن اقتصاد و نابود کردن معیشت مردم و اقتصاد کشور است. به عبارتی این کابینه دقیقأ صدو هشتاد درجه با سر جمع دولت های اصلاحاتچیون تفاوت دارد. البته خانم شهربانو امانی پور باید این ضعفهای کابینه رئیسی را به بزرگی خودشان ببخشند و بدانند که مردم عملکرد و زحمات ایشان و همفکرانشان در شورای شهر و بقیه سازمانها و اجرائیات کشور فراموش نخواهند کرد. یعنی نابودی معیشتشان و عقب رفت بیست ساله کشور توسط ایشان و هم حزبی های محترمشان مجال این فراموشی را به ملت شریف ایران نمی دهد.
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      4 0
      کابینه دولت روحانی ضعیف ترین و ناکارآمدترین و فاسدترین کابینه بعد از انقلاب بود.
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      2 0
      کابینه شما ها اتفاقا این ویژگی رو داشت .در زمینه رانت و باند بازی و .. شما افسادطلبان خبره هستید.هشت سال که نه بیش از سی سال کشور را نابود کردید.شما در جایگاه پاسخ گو قرار دارید نه طلبکار.یک ساختمان خرابه هم یک سال زمان می برد تا درست شود کشور روحانی زده که سال ها طول می کشد.هیچ جای سالم در مملکت از دست شما نمانده.و ما مردم هنوز زخم هایی که از شما خوردیم را حس می کنیم. #لال های شفا یافته. #پروهای نجومی
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    5 0
    شهربانو امانی گفته : « ما شاهد هستیم یکی از ضعیف‌ترین دولت‌ها از نظر نیروی انسانی در سطح وزرا، معاونان و سایر مدیران دستگاه‌های اجرائی شکل گرفته است» ما میگوییم بقول شما این دولت "ضعیف ترین " در همین چند روزه اینهمه کار مهم و عظیم انجام داده تازه با این ضعفش اما دولت قبل که میگفت " ما با همه توان کار میکنیم" چقدر ضعیف بوده که بعد هشت سال اینهمه خرابی بوجود آورده بود. معلوم میشود این دولت چقدر قوی است !
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      3 0
      دولتهای هاشمی و روحانی رکورددار تورم و جهش ارز در تمام دولت ها و ضعیف ترین دولتهای بعد از انقلاب بودند.
  • DE ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    5 0
    : دولت رئیسی هنوز نتوانسته در زمینه اقتصادی اقدام موثری انجام بدهد. ولی دولت اصلاحاتچی دسته کلید ما ۱۰۰ روزه چنان روغنی به اقتصاد زد که مردم به یا رانه گفتند زکی ما یا رانه بگیریم منظور زِ چه کسی یارانه بگیریم‌ احتیاج نداریم.
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    5 0
    کاری که شما افساد طلب ها با کشور و مردم کردید چنگیز خان مغول و اسکندر مقدونی نکرد.یک تپه سالم نگذاشته اید .شما باید به خاطر عملکرد خود و نابود کردن زندگی مردم پاسخگو باشید
  • ناشناس IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    0 4
    این اظهارات همه در نتیجه این که متوجه نشدید چرا سال ۹۶ بیشترین حمله به قالیباف بود نه رئیسی که چرا ترس اصلاحات از حضور قالیباف در ۱۴۰۰بود اشتباه حضور مدیر کارآمدی مثل آقای قالیباف در مجلس! و دولت رئیسی که اصلاحات با خوشحالی به عنوان منتخب حکومت معرفی میکنند دولت در پر از احمدی نژادی ها
    • DE ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      3 0
      خخخ کی ترقه در کرد این بنده خدا از خواب پرید. کاسه داغ تر از آش . جناب رییسی و جناب قالیباف سالهاست با هم و از همند حالا تو یکی این وسط پیدا شدی میخوای کار یادشون بدهی؟؟
  • حسین حسین زاده فومنی IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    3 0
    خانم امانی . خیلی بی انصافی . وجدانت کجا رفته . مگر جناب رئیسی می تواند در عرض دو ماه اوضاع در هم ریخته و احوال سرطان اقتصادی را خوب نماید . اگر در بازه زمانی دو ساله بود لا اقل می توانستی قضاوت کنی و تحلیل داشته باشی نه در این کوتاه مدت . این امر نشان می دهد شما اصلاح طلبان خیر خواه نیستید و فقط دنبال نقطه ضعف و در جستجوی ناتوانی این دولت هستید . تا از کاه کوه بسازید و آنگاه با کینه ای که از انقلاب و دولت مردمی دارید تخم نفرت را در میان مردم بپاشانید . صد حیف که شما قدر ناشناسان از سفره انقلاب خوردید و به نان و نام و نوا رسیدید و مستانه با پشت کردن به نظام و ولایت شمشیر عقده را از غلاف سنگ شده دل بیرون آورده و تعمدا همگام و همصدا با بد خواهان بر فرق مظلومانه انقلاب می زنید . خدا از شماها که اینگونه خون شهداء را پایمال می کنید در دنیا و عقباء از شما نگذرد.
  • حیدر صالح IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    5 0
    تیت زده کودکان ایرانی در قاب فقر ! این حاصل هشت سال مدیریت دولت اصلاحطلبی بوده البته انتخاب غلط مردم هم بی تقصیر نیست
  • DE ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    0 4
    رییسی گرا داد بجای ارز خونه و ماشین بخرین
  • DE ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    0 5
    فقط 45 روز طول کشید اعتراف کنید گرونی رو نمیتونید کنترل کنید
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      2 0
      تورم 1000 درصدی که دولت روحانی ایجاد کرده یک شبه و یک ماهه قابل کنترل نیست و حداقل یکسال زمان لازم دارد.
  • DE ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    0 5
    خوب میبینم که برگشنید به نسخه ظریف از برجام.ناراحت نباشید! ظریف خیلی عاقل تر از شماست و شما 8 سال طول میکشه تا به حرفش برسید
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      3 0
      هنر روحانی و ظریف این بود که مردم ایران را درگیر فقر و فلاکت و گرسنگی کردند.
    • DE ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
      1 0
      ۰۶:۵۱ - خوب میبینم که برگشنید به نسخه ظریف ..../خخخخ پیداست از اون مال خورها و رانت خوارهای کلانی فلانی که اینقدر از ظریف پاچه خواری کردی پیداست سبیلت رو حسابی چرب کردند. صادرات واردات میکنی کاسب برجام؟؟ وضعت باید توپ توپ باشه . برجام یک قرارداد ترکمنچای بود که به ایران انداختند شعور داری که بفهمی نمیتونی از توش بری بیرون به این راحتی . برو بشین کلاس اول الف دو زبر و زیر و دو ر اَ...و دو زیر اِن جن جن جن بخون بچه چیکارت به سیاست کاسب برجام
  • DE ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    1 3
    نمکی رو هم اگه بازخواست کنید خیلی ممنون میشیم.
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    4 0
    سر این افعی در فتنه ۸۸ کوبیده نشد در ۹۲ اژدها شد
  • حسین IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    4 0
    اف برافساد طلبا که با دزدی هایی که کردن پول روزنامه چاپ کردنشون رو در میارن خانم امانی زمان روحانی لال بود شفا گرفت
  • ناشناس IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    2 0
    کودکان ایران در فقر افریقایی؟؟ کشور با فقر 80 درصدی با ایران با فقر 14 درصد یکی دونستید ؟ البته که از این سیاه نمایی ها منظور دارید
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    2 0
    انتظار داری گند هشت ساله شما جماعت مفت خوررو این بنده خدا دو ماهه جمع کنه.
  • ریزبین IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    2 0
    آقای امانی قبول بفرمائید آباد کردن خرابکاری های دولت بی کفایت روحانی به چندین سال زمان نیاز دارد آقای رئیسی در حال آواربرداری از خرابکاری های دولت روحانی است انشاالله به موقع هم کار آبادانی کشور آغاز خواهد شد
  • DE ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    2 0
    امانی: دولت رئیسی هنوز نتوانسته در زمینه اقتصادی اقدام موثری انجام بدهد// داش , این امانی اصلا اَ, مانی موضع خودشه ما رامون سواس . ما دخالت تو کار بزرگترها نمیکنیم توو جایی هم که سررشته نداریم سرک نمیکشیم.سرخود حرف زده .حرفش بی ارزشه. ملتفت نبوده چی گفته.
  • دلسوز IR ۰۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    0 1
    این تیم دولت جدید هیچ کاری نمیتونه انجام بده چون بدتر از گذشته اساسا تخصصی در اندازه مدبریت کلان کشور ندارن. فقط میتونن برن علیه اقدامات دولت قبل پرونده قضایی تشکیل بدن..
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    0 1
    رییسی که هیچ بابای رییسی هم نمی‌توانند این مملکت و درست کنه
    • DE ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
      1 0
      رییسی که هیچ بابای رییسی هم نمی‌توانند این مملکت و درست کنه چون ما اصلاحطمعکاران و غربگایان چنان به کل کشور اصلاحات زدیمکه به هیچی پاک نمیشه گند های ما.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس