زندان‎های امنیتی رژیم صهیونیستی و استراتژی اسرای فلسطینی

فرار ۶ زندانی فلسطینی از زندان امنیتی جلبوع رژیم صهیونیستی همچنان مورد بحث در محافل فلسطینی و صهیونیستی است.

به گزارش مشرق، اقدام اخیر اسرای فلسطینی در فرار از زندان «جلبوع» رژیم صهیونیستی تمام جهان را تحت تاثیر قرار داد. اما هنوز صدها زندانی فلسطینی در داخل و خارج زندان‌ها هستند.

به گزارش «دیلی صباح»، این یک فیلم هالیوودی نبود؛ این فرار شامل فرار از زندان، چه از لحاظ ظاهری و چه از نظر عملی، با تاکید بر شرایطی بود که نیاز به فرار را ایجاد می‌کرد؛ همچنین نشان دهنده روند برنامه ریزی و استراتژی فرار از جمله کار گروهی است.

بیشتر بخوانید:

۱۸ فلسطینی از جمله یکی از رهبران حماس بازداشت شدند

نه، این فیلم «فرار بزرگ» نبود؛ این یک فرار از زندگی واقعی و فضای واقعی ترس، فاشیسم، پارانویا و بی عدالتی بود.

یکی از مهمترین جنبه‌های این فرار از زندان این است که آن‌ها بر ظلم و تعدی که از سوی زندان‌های رژیم صهیونیستی ایجاد می‌شود، تاکید می‌کنند.

۶ زندانی فلسطینی سعی کردند خود را برای رسیدن به یک فرصت دیگر برای آزادی فرار کنند.

فرار تکان دهنده این ۶ زندانی باعث شد تا مقام‎های صهیونیستی پس از فرار این افراد از زندان رژیم صهیونیستی از طریق یک تونل، در شمال فلسطین اشغالی و کرانه باختری تعقیب و گریز گسترده‌ای را آغاز کنند.

این ۶ زندانی از زندان «جلبوع» به یکباره ناپدید شدند، چیزی که مقام‎های زندان می‌گویند بزرگترین فرار از زندان در نوع خود بوده است.

یک مقام سرویس زندان رژیم صهیونیستی، این فرار را یک شکست بزرگ امنیتی و اطلاعاتی برای این رژیم توصیف می‎کند؛ همچنین گروه‌های فلسطینی این فرار را قهرمانانه خواندند.

این ۶ نفر از جمله ۵ هزار فلسطینی بودند که پس از محکومیت یا متهم بودن به فعالیت‌های نظامی، در زندان‌های رژیم صهیونیستی زندانی بودند.

این فرار یک نقض امنیتی شرم آور برای رژیم صهیونیستی درست در آستانه سال نو یهودی بود، که ساکنان اراضی اشغالی معمولاً در این زمان برای تفریح به شمال اراضی اشغالی می‌روند.

این حادثه باعث تحقیر رژیم صهیونیستی شده و هشدارهایی را در مورد خطاهای امنیتی ایجاد کرده است که ممکن است به فرار این ۶ زندانی کمک کرده باشد.

از سوی دیگر، جهاد اسلامی این فرار از زندان را قهرمانانه توصیف کرد و گفت که این فرار نظام امنیتی رژیم صهیونیستی را شوکه کرده است.

همچنین «فوزی برهوم»، سخنگوی حماس، گفت که این یک پیروزی بزرگ است که اراده و عزم سربازان شجاع فلسطین را ثابت می‌کند؛ سربازان ما در زندان هم از رژیم صهیونیستی شکست نمی‌خورند.

زندانیان فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی در شرایط وحشتناکی زندگی می‌کنند و با آن‌ها برخورد خشونت آمیزی صورت می‌گیرد.

گروه‌های حقوق بشری انواع مختلف سوءاستفاده‌های جسمی و روانی در این زندان‎ها را از جمله ضرب و شتم خودسرانه، استفاده بیش از حد از سلول انفرادی و عدم ملاقات با خانواده ثبت کرده‎اند.

سازمان ملل به این نتیجه رسیده است که برخی از تکنیک‌های استفاده شده از سوی شین بت، سرویس امنیت عمومی رژیم صهیونیستی در بازجویی از زندانیان به نوعی شکنجه است.

این ۶ زندانی برای آزادی خود فرار کردند و حتی زمانی که در زندان باشند هم افرادی آزاده خواهند بود.

آزادی برای هر فلسطینی در داخل و خارج از زندان به عنوان چالش، هدف و امید باقی می‌ماند و مبارزه برای آن تا زمانی که عدالت و آزادی اعطا نشود، ادامه خواهد داشت.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس