آدامز4

تماشاگران سینما با دومین قسمت مجموعه اکشن فانتزی و خانوادگی «خانواده آدامز» روبه‌رو شده‌اند. این فیلم دنباله‌ فیلمی است که سال ۲۰۱۹ ساخته و با استقبال خوب تماشاگران روبه‌رو شد.

به گزارش مشرق، معمولا برخی از فیلم‌های سینمایی دارای جذابیت‌های زیادی هستند که صنعت سینما تصمیم به دوباره‌سازی آنها می‌گیرد. البته سنت دوباره‌سازی محصولات قدیمی و نسبتا قدیمی و بازسازی امروزی آنها مدتی است که به یک رویه معمول کمپانی‌های بزرگ فیلمسازی درآمده و برای خودش بروبیایی به‌راه انداخته است. تولید این فیلم‌ها به‌نوعی از مصونیت برخوردارند. از آنجا که نسخه‌های اصلی این محصولات با اقبال عمومی روبه‌رو شده و تماشاگران زمان نمایش عمومی‌شان استقبال خوب و بالایی از آنها کرده‌اند، سازندگان نسخه‌های جدید این اطمینان خاطر را دارند که این خاطره خوش جمعی، امکان آن‌را فراهم می‌کند که از نسخه‌های جدید هم استقبال خوبی به‌عمل بیاید. اما همیشه چنین اتفاقی نمی‌افتد و موفقیت بالای مالی و انتقادی یک فیلم قدیمی، الزاما به معنی موفقیت بالای نسخه جدید و دوباره‌سازی شده آن نیست. منتقدان می‌گویند سازندگان نسخه‌های جدید محصولات پرفروش قدیمی باید این نکته مهم را به‌خاطر داشته باشند که داستان و حال و هوای نسخه‌های جدید باید به‌روز شده باشد و برمبنای مقتضیات روز تهیه و تولید شود.

واکنش مخاطبان به دومین قسمت انیمیشن «خانواده آدامز »

با چنین پس‌زمینه‌ای، تماشاگران سینما با دومین قسمت مجموعه اکشن فانتزی و خانوادگی «خانواده آدامز» روبه‌رو شده‌اند. این فیلم دنباله‌ فیلمی است که سال ۲۰۱۹ ساخته و با استقبال خوب تماشاگران روبه‌رو شد. البته خود فیلم و هر دو قسمت اول و دوم آن، نسخه دوباره‌سازی شده و کارتونی محصول موفقی است که در دهه ۹۰ میلادی به دیدار مردم آمد و با داستان و شخصیت‌های بدیع وغیرمتعارف خود، موفقیت فراوانی کسب کرد. قسمت دوم کارتون خانواده آدامز را تیم دونفره گرگ تیرنان و کنراد ورنون کارگردانی کرده‌اند. دان هرناندز که اصلیتی لاتینی‌تبار دارد، فیلمنامه کمدی سیاه و سوپرنچرال فیلم را نوشته و منتقدان از آن به‌عنوان اثری جاده‌ای اسم می‌برند. البته این فیلمنامه براساس شخصیت‌های خلق شده توسط چارلز آدامز نوشته شده است. در حقیقت تمام شخصیت‌های اصلی فیلم وام گرفته از داستان کمیک و مصوری است که چارلز آدامز چند دهه قبل خلق کرد.


صداپیشه‌های فیلم نام‌هایی آشنا همچون شارلیز ترون، اسکار ایزاک، کلویی گریس‌مورتز، نیک کرول، والاس شاون، اسنوپ داگ، بت میلر و بیل هایدر هستند. سینماهای آمریکای شمالی خانواده آدامز ۲ را اول اکتبر روی پرده سینماها فرستادند و پخش جهانی آن در روز هشتم همین ماه بود. اما این کمدی اکشن فانتزی همزمان با نمایش عمومی در سالن‌های سینماها، پخش استریم هم داشت. بیماری کرونا و ادامه آن، از یک‌سو زمان نمایش عمومی فیلم را به عقب انداخت و از سوی دیگر، تهیه‌کنندگانش را مجبور به پخش همزمان اینترنتی آن کرد. منتقدان سینمایی به‌شدت فیلم را پسندیده و نقدهای مثبت زیادی برایش نوشتند. اما فروش آن در جدول گیشه نمایش آن چیزی نبود که سازندگانش مدنظر داشتند. انتظار تهیه‌کنندگان فیلم فروشی بسیار بالاتر از رقم ۴۱ میلیون دلار بود. تحلیلگران اقتصادی سینما گناه فروش پایین فیلم را به گردن کووید- ۱۹ و دوری تماشاگران و جمع خانواده‌ها از سالن‌های تاریک نمایش انداختند.
اواسط اکتبر ۲۰۱۹ و کمی بعد از موفقیت خوب مالی و انتقادی قسمت اول این کارتون، خبر تولید قسمت دوم آن اعلام شد. اکثر بازیگرانی که صداهایشان را به شخصیت‌های کارتونی فیلم قرض داده بودند، برای همکاری با دومین قسمت به استودیوی ضبط صدا برگشتند.


کمپانی یونیورسال تهیه‌کننده فیلم به تماشاگران قول فیلمی بهتر و جذاب‌تر از قسمت اول را داده بود. منتقدان هم نوشتند که مدیران کمپانی به قول خودشان به‌خوبی عمل کرده‌اند. با این حال، آنها از کمبود شوخ‌طبعی در قسمت تازه گفتند. رقیب خانواده آدامز۲ در جدول گیشه نمایش سینماهای آمریکای شمالی دومین قسمت اکشن علمی- تخیلی و ابرقهرمانانه «ونوم» با بازی تام هاردی بود که با افتتاحیه‌ای ۸۰ میلیون دلاری صدرنشین جدول هفتگی فروش گیشه نمایش شد. به گفته اهل فن، این فیلم موفق به جذب حداکثر تماشاگران شد و جایی برای موفقیت خوب خانواده آدامز ۲ نگذاشت.

واکنش مخاطبان به دومین قسمت انیمیشن «خانواده آدامز »

در داستان فیلم، مورتیشیا و گومز آدامز (با صدای ترون و ایزاک) همراه بقیه اعضای خانواده دست به سفری جاده‌ای می‌زنند تا به دیدار ونزدی (مورتز) دختر نوجوان خود بروند که قرار است راهی کالج شود. اما سفر تعطیلات خانواده با ورود یک دانشمند بدطینت به‌هم می‌ریزد.
دانشمندی که به‌دنبال دستیابی به فناوری‌های جدید برای اقدامات ضدبشری خود است، به استعدادهای شگرف و درونی ونزدی نیاز دارد. او به دروغ خودش را پدر واقعی ونزدی معرفی می‌کند و ماجراهایی که به‌دنبال می‌آید، خطر از هم پاشیدن خانواده آدامز را به همراه دارد.
بعد از نمایش عمومی فیلم، چیزی درباره تولید احتمالی قسمت سوم آن شنیده نشده است. اهل فن می‌گویند با توجه به این نکته، احتمال تولید چنین فیلمی حداقل در کوتاه‌مدت میسر نخواهد شد. ظاهرا تهیه‌کنندگان فیلم که انتظار موفقیت بالای مالی برای آن داشتند، از فروش کم آن در جدول گیشه نمایش راضی نیستند. به همین دلیل ظاهرا تا اطلاع ثانوی مجموعه کارتونی خانواده آدامز به قفسه بایگانی می‌رود.

از آدامز زنده تا کارتون


صنعت سینما در دهه ۹۰ میلادی دست به بازسازی خانواده آدامز زد. نسخه سینمایی با نگاهی به داستان و ماجراهای نسخه تلویزیونی محبوب سال ۱۹۶۴ در دستور کار قرار گرفت. بری سوننفیلد در سال ۱۹۹۱ اولین قسمت نسخه زنده سینمایی خانواده آدامز را کارگردانی کرد آنجلیکا هیوستن، رائول خولیا و کریستوفر لوید در سه نقش اصلی فیلم بازی کردند.


 استقبال بسیار خوب تماشاگران فروش ۱۹۲ میلیون دلاری برای فیلم را به ارمغان آورد. هزینه‌های تولید فیلم حدود ۳۰ میلیون دلار شده بود. سوننفیلد با همکاری عوامل تولید این فیلم بلافاصله به سراغ ساخت قسمت دوم آن رفت. این فیلم با همان گروه بازیگران قسمت اول، سال ۱۹۹۳ روی پرده سینماها رفت اما هزینه ۴۷ میلیون دلاری فیلم از سوی تماشاگران با فروشی ۴۸ میلیون دلاری جواب گرفت! این رقم پایین فروش، سازندگان خانواده آدامزها را متقاعد کرد که برای مدت زمانی طولانی به سراغ این خانواده و داستان‌ها و ماجراجویی‌هایشان نروند!

منبع: جام جم آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • امیر حسین نوروزی ۱۰ ساله از تهران IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    2 0
    یکم بیشتر تفریح کنند جالب میشه و شخصیت جدید اضافه کنید
  • Niloorar IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    2 0
    خوب بود اما خانواده آدامز اول خوش گل تر بود اما باز خوب بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس