کد خبر 1289676
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
کشور مغرب نمایه مراکش نمایه

وزیر خارجه الجزایر اعلام کرد که مغرب اکنون به جایی رسیده که برای قوی شدن و قدرت گرفتن در منطقه، از رژیم صهیونیستی درخواست کمک می‌کند.

به گزارش مشرق، «رمطان لعمامرة» وزیر خارجه الجزایر گفت که مغرب از «توطئه علیه الجزایر و استفاده از گروه‌های تروریستی و بی‌ثبات کردن این کشور از داخل، فراتر رفته است».

لعمامره که با شبکه خبری «روسیا الیوم» گفت‌وگو می‌کرد، افزود: «مغرب اکنون به جایی رسیده که برای قوی شدن از اسرائیل کمک می‌خواهد و به اسرائیلی‌ها تکیه می‌کند، اما آنچه که رباط انجام داده است، خطرناک و غیرقابل قبول است».

بیشتر بخوانید:

پشت پرده دفاع اسرائیل از محمد بن سلمان در پی قتل جمال خاشقجی

وی مغرب را به «الجزایرهراسی» در منطقه متهم کرد و تصریح کرد: «اظهارات مغرب درباره سیاست خارجی الجزایر مبنی به اینکه الجزایر موجب نگرانی‌ها در منطقه و برعکس رباط مایه ثبات و امنیت است، ساختکی و دروغ است».

وزیر خارجه الجزایر در ادامه اظهار داشت که «این اشغال صحرای غربی از سوی مغرب است که باعث شده سرنوشت منطقه به سمت ناکجاآباد کشیده شود».

مغرب آذرماه سال گذشته تحت نظارت آمریکا اقدام به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی کرد که این اقدام با مخالفت گسترده مردم، علمای دینی ، احزاب سیاسی این کشور روبرو شد، اما رباط بدون توجه به این مخالفت‌ها، چند توافقنامه همکاری‌های اقتصادی مالی و سیاسی با تل آویو امضاء کرد.

 به دنبال عادی سازی روابط مغرب با رژیم صهیونیستی ، مقامات رباط می‌کوشند تا منفور بودن صهیونیست‌ها را در افکارعمومی مغرب  از  بین ببرند و چهره‌ای مطلوب از آنان ترسیم کنند لذا بر طبل شکوفایی اقتصادی در سایه همکاری با تل آویو می کوبند و به گفته وزیر خارجه الجزایر تلاش می‌کند تا با تکیه به اسرائیل، در منطقه قدرت بگیرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس