کد خبر 1289811
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸
ارتش یمن جزئیات عملیات گسترده «بهار پیروزی» را اعلام می کند

سخنگوی نیروهای مسلح یمن، جزئیات عملیات «ربیع النصر» در دو استان «شبوه» و «مأرب» که به آزادی ۳۲۰۰ کیلومتر مربع از خاک این کشور منجر شد را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن که یکشنبه پیش از انجام عملیات موفق «ربیع النصر» (بهار پیروزی) در دو استان «مأرب» و «شبوه» و تحقق تمام اهداف مورد نظر خبر داده بود، امروز همان‌طور که وعده داده بود طی یک کنفرانس خبری به توضیح در خصوص جزئیات این عملیات پرداخت.

وی بیان کرد: در این عملیات، یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، بیش از ۲۷۸ عملیات از جمله ۱۶۱ عملیات در اراضی اشغالی یمن و ۱۱۷ عملیات در عمق خاک سعودی انجام داد. یگان موشکی نیز ۱۳۰ حمله انجام داد که ۹۵ حمله در اراضی اشغال شده یمن و ۳۵ حمله در عمق خاک سعودی صورت گرفت و در طول عملیات نصرالربیع، در مجموع چهار پهپاد شناسایی و جاسوسی شامل یک فروند پهپاد CH۴، یک فروند پهپاد وینگ لونگ و دو پهپاد اسکن ایگل منهدم شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: شمار پاسخ‌های موفق به حملات جنگنده‌های ائتلاف متجاوز به ۲۹۶ مورد رسید و نیروهای ما با وجود تشدید حملات هوایی ائتلاف سعودی که شمار آن به ۷۰۵ حمله می‌رسید، به عملیات ربیع‌النصر ادامه دادند. اگر دشمن فکر می‌کند که با حملات جنگنده‌های خود می‌تواند پیشروی نیروهای ما را محدود کند یا عزم سربازان و مجاهدان ما را در هم بشکند، باید بداند که این تنها یک توهم است.

سرتیپ یحیی سریع تصریح کرد: در این عملیات شهرستان‌های «عسیلان»، «بیحان» و «عین» در شبوه و شهرستان‌های «حریب»، «العبدیه» و بخش‌هایی از دو شهرستان «جبل مراد» و «الجوبه» در مأرب و به طور کلی ۳۲۰۰ کیلومتر مربع در این دو استان، آزاد شدند. البته برخی از مناطقی که اخیراً در مأرب آزاد شده‌اند هنوز با حمایت ائتلاف متجاوز، لانه گروهک‌های تکفیری باقی مانده است.

وی افزود: بلافاصله پس از آزادسازی این مناطق، نیروهای ما تلاش برای عادی‌سازی روال زندگی در این مناطق را آغاز کردند و وزارت کشور و مقامات مربوطه از جمله مقامات محلی، مسئولیت‌های خود را بر عهده گرفتند.

به گفته سخنگوی نیروهای مسلح یمن، عملیات ربیع‌النصر به کشته، زخمی و اسیر شدن ۱۸۴۰ نفر منجر شد که در این میان، ۵۵۰ نفر کشته، ۱۲۰۰ نفر زخمی و ۹۰ تن اسیر شدند. در میان کشته‌ها شماری از سرکرده‌های ارشد داعش و القاعده که العبدیه را به لانه خود تبدیل کرده بودند و تحت حمایت ائتلاف سعودی قرار داشتند، نیز به چشم می‌خورند.

بر اساس این گزارش، طی این عملیات، نزدیک به ۱۰۶ خودروی زرهی و نظامی و نفربر نابود و به آتش کشیده شد و ۱۸۰ قبضه سلاح از بین رفت. نیروهای یمنی همچنین موفق شدند که پنج انبار اسلحه را طی این عملیات نابود کنند. ده‌ها خودروی زرهی و خودروی نظامی متعلق به نیروهای متجاوز از سوی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به غنیمت گرفته شد.

سرتیپ یحیی سریع افزود: در این عملیات خسارات زیادی به صفوف مزدورانی که آنها را به توقف درگیری و ترک صفوف دشمن دعوت کرده بودیم، وارد شد.

وی بیان کرد: ملت یمن خود را در مراسم بزرگداشت ولادت پیامبر اکرم (ص) نشان دادند تا به جهانیان این اطمینان را بدهند که شمار خائنان در این کشور معدود است که امروز با سرنوشت اجتناب ناپذیر خود روبرو شده‌اند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه از نقش مهم قبائل البیضاء، شبوه و مأرب در انجام موفق عملیات ربیع النصر سخن گفت و ضمن تقدیر و تمجید ار آنها در نبرد آزادی و استقلال یمن، آنها را مایه افتخار و مباهات دانست.

سرتیپ یحیی سریع بیان کرد: مهم‌ترین نتایج عملیات ربیع‌النصر، تقویت موقعیت و موضع نظامی نیروهای ما در تعقیب مزدوران است. نیروهای ما در آستانه ورود به شهر مأرب، بار دیگر به سرکرده‌های مزدوران در خصوص تداوم مواضعشان و عدم تجدیدنظر در این خصوص، هشدار می‌دهند. ما از شهروندان و ساکنان شهر مأرب می‌خواهیم که از مقرهایی که مزدوران برای اهداف نظامی از آن‌ استفاده می‌کنند، دور شوند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد: نبرد اصلی مردم یمن نبرد آزادی و استقلال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    7 0
    خدایا عربستان خبیث را ذلیل کن و مومنان را یاری کن
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    4 0
    باید سریع شهر تعز محاصره کامل شود
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    2 0
    باید سواحل حدیده قبل از هرگونه گفتگویی آزاد گردد
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    4 0
    باید سواحل حدیده قبل از هرگونه گفتگویی آزاد گردد
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    0 0
    باز یمن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس