رونمایی از کتاب فناورری هسته ای در غرب آسیا - دکتر کوشکی

برخی می گویند پیگیری بحث هسته‌ای جرم است و ما در این کتاب اثبات می کنیم که ما شریک جرم‌های متعددی در منطقه داریم. چرا رژیم صهیونیستی در منطقه به این جایگاه رسیده و بقیه نتوانسته اند؟!

به گزارش مشرق، مراسم رونمایی از کتاب «فناوری هسته‌ای در غرب آسیا» نوشته دکتر محمدصادق کوشکی و دکتر فرشته میرحسینی در کتابشهر بهارستان برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام میرمحمدی مشاور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی طی سخنانی گفت: اولین باری که آقای دکتر کوشکی را دیدم در جوار حرم مولا امیرمؤمنان (ع) بود و جذابیت سخنان ایشان در مسیر پیاده‌روی اربعین به نحوی بود که هر دویمان کاروان‌هایمان را گم کردیم!

کتابم را زنان خانه‌دار هم می‌فهمند!

وی افزود:‌ گاهی برخی موضوعات را فقط با عینک سیاسی می بینیم در حالی که موضوعاتی کاملا علمی و آکادمیک هستند. به طور مثال همه، بحث هسته‌ای را موضوعی جذاب می‌دانیم اما فکر می کنیم انتهای کار، چیزی برای عرضه ندارد. در این کتاب، دو شخصیت علمی، نگاهی علمی به موضوع هسته‌ای داشته‌اند که بسیار خواندنی و قابل توجه است. بسیار مهم است که فارغ از موافقان و مخالفان، این موضوع را از نظر علمی مورد بررسی قرار دهیم.

دکتر محمدصادق کوشکی نیز در این مراسم ضمن اظهار تعجب از غربت کتاب و کتابخوانی در میان طرفداران دینی که تا این حد به این موضوع، ‌اهمیت داده، گفت: رهبر معظم انقلاب در ۱۵ سال گذشته هیچ موردی را به اندازه کتاب و کتابخوانی توصیه نکرده‌اند و با تکرار این توصیه‌ها، متاسفانه توجه نیروهای حزب‌اللهی به این موضوع بیشتر نشده است.

کتابم را زنان خانه‌دار هم می‌فهمند!

کوشکی افزود:‌ یک نسخه از این کتاب را به یکی از مسئولین تأثیرگذار دادم و او اذعان کرد یادش نیست آخرین باری که کتاب خوانده، کِی بوده! من از این غربت کتاب، متعجبم.

این استاد دانشگاه ادامه داد: ما بر سر موضوع هسته‌ای در کشور خیلی هزینه دادیم اما حقیقت این است که اکثر کسانی که با این موضوع موافقت یا مخالفت داشته اند، نمی‌دانند ماهیت آن چیست. وقتی کار این کتاب را با دانشجوی قدیم و همکار جدیدم خانم میرحسینی شروع کردم، ‌نمی دانستم آخر کار چگونه خواهد شد و سیر نگارش و انتشار این کتاب برای خودم یک سفر اکتشافی بود.

کتابم را زنان خانه‌دار هم می‌فهمند!

کوشکی تصریح کرد: برخی می گویند پیگیری بحث هسته‌ای جرم است و ما در این کتاب اثبات می کنیم که ما شریک جرم‌های متعددی در منطقه داریم. چرا رژیم صهیونیستی در منطقه به این جایگاه رسیده و بقیه نتوانسته اند به آن دسترسی پیدا کنند؟!

نویسنده و پژوهشگر تاریخ معاصر در ادامه ضمن اشاره به قابل فهم بودن مطالب این کتاب برای عموم گفت: تلاش داشتیم که حتی یک خانم خانه‌دار هم مطالب کتاب را متوجه شود. ما با فقر زیاد منابع مواجه بودیم چون در این موضوع، بسیاری از اسناد،‌ طبقه‌بندی شده است با این حال این کتاب، شانزدهمین کتاب من است و من در هیچکدام از کتاب‌های قبلی‌ام تا این اندازه متحمل نکته‌سنجی و دقت نشدم. نشر معارف بارها کتاب را برای اصلاح یا تکمیل نکاتی به ما برگرداند که از این دقت نظر و از زحمات برادر شهرستانی، سپاسگزارم. همچنین از مجموعه کتابشهر که مراسم رونمایی کتاب را تدارک دیدند تشکر می کنم.

کوشکی در پایان سخنانش با اشاره به نقش شهدا خصوصا شهدای مدافع حرم در ایجاد امنیت کشور از حضور فرزند شهید زاده‌اکبر در مراسم رونمایی، سپاسگزاری کرد.

کتابم را زنان خانه‌دار هم می‌فهمند!

این مراسم با ارائه توضیحاتی درباره کتاب توسط محمدصادق علیزاده از فعالین حوزه کتاب و امضای لوح یادبود رونمایی کتاب از سوی حاضرین به پایان رسید.

کتابم را زنان خانه‌دار هم می‌فهمند!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    4 0
    به جناب کوشکی بگویید مگر زنان خانه دار بی سواد هستند و در فهم مطلب عاجزند؟ زنان خانه دار فعلی از شما جناب کوشکی بیشتر می‌دانند و فهم مطلب بالاتری دارند. ببینید چقدر از زنان خانه دار تخصص دارند و در خانه اند تا امثال شما سر کار باشید و موقعیت داشته باشید و آقا زاده هایی با مدرک دیپلم در وزارتخانه ها پست بالا بگیرند البته با نامه وزیر یا فلان مسئول.
    • IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      0 0
      همین حرفها رو می زنند که زنها دوست ندارند خانه دار باشند
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    3 0
    مردان خانه دار چطور؟؟؟؟؟ جناب افلاطون آقای مرد به فهم و شعور زنان توهین نکن پس از خدا روی زمین مادرت تو را به زمین تقدیم کرد حداقل مقام مادرتان را گرامی بدار...
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    4 0
    این حرف توهین به زنان خانه دار بود. یعنی خانه داری نماد خنگ بودن و کم هوشی است و این آقا می گوید حرفهایم آنقدر ساده است که آنها هم می فهمند.
  • راحله IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    2 0
    ببخشید ولی زنان خانه دار الان همه لیسانس به بالا هستن. توهین نکنید. خانه دار هستیم چون برا مردانمون هم شغل مناسب نیست. ماها که کلا هیچ...
    • IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      0 0
      البته داشتن لیسانس دانشگاه آزاد هم به معنی بالا بودن فهم و شعور نیست مرد و زنم نداره
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    0 0
    این حرف رو بگذارید جلوی نگاه رهبری به ارزش خانه داری که مثلا میفرمایند (مضمون) کاری که زن خانه دار میکند از کار بیشتر مردان که در خارج از خانه میکنند سخت تر است.
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    1 0
    متاسف شدم. از ایشون انتظار نداشتم.
  • DE ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    0 0
    رونمایی از کتاب فناورری هسته ای در غرب آسیا.کتابم را زنان خانه‌دار هم می‌فهمند. عجب پس نگو اون بنده خدا میگفت خانمی در آشپزخانه با همزن و دیک زودپز و قابلمه قاشق چنگال غنی سازی هسته ای میکرد. این کتاب رو خونده بودا
  • رسمیان GB ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    جالب بود
  • AE ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 1
    وزیرامورخارجه ای بنام خلعتبری به علت نقش داشتن درعقدقرارداد نیروگاه اتمی بوشهر(حق مسلم) با شوروی کشته شد،خدا رحمت کنه بهرحال فوت کرده،سرش را سر حق مسلم ما برباد دادند،عجیب ولی واقعی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس