کد خبر 1290349
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۱
احتمال لغو تحریم‌های سازمان ملل علیه طالبان

وزارت امور خارجه روسیه اظهارداشت که سازمان ملل آماده است تا تحریم‌ها علیه طالبان را لغو کند و این آمادگی در آنها وجود دارد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه روسیه گفته است که سازمان ملل متحد آمادگی دارد که تحریم‌های طالبان را لغو کند و از اظهارات نمایندگان آن مشخص می‌شود که آنها آمادگی داخلی برای این کار دارند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد که به شرکت کنندگان افغان در ترکیب مسکو نیز گفته شد که باید دراین راه تلاش کنید، باید انتظارات جامعه جهانی و بالاتر از همه انتظارات مردم افغانستان و رعایت حقوق اتباع این کشور و تعهدات خود در رابطه به این موضوع را برآورده کنید.

پیش از این ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز با اظهار اینکه حذف طالبان از فهرست سازمان‌های تروریستی امکانپذیر است، تاکید کرد که این امر باید در سطح سازمان ملل اتفاق بیفتد.

وی اظهارداشت: همه ما انتظار داریم طالبان که بدون شک کنترل اوضاع افغانستان را در دست دارد، اطمینان حاصل کند که اوضاع در این کشور به شکل مثبت پیش می‌رود.

از سوی دیگر، عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت خارجه طالبان نیز ضمن استقبال از مواضع رئیس جمهور روسیه گفت که جهان در تعامل با دولت افغانستان تجدید نظر کند.

بلخی اظهارداشت که حالا فصل جنگ در افغانستان تمام شده است و جهان نیز در روابط خود با طالبان تغییر مثبت بیاورد.

سخنگوی وزارت خارجه طالبان تصریح کرد که طالبان خواستار روابط نیک با تمام کشورهای جهان است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس