کد خبر 1290350
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴
واکنش ریاض به کودتا در سودان

وزارت خارجه عربستان سعودی با صدور بیانیه‌ای در واکنش به کودتا در سودان، بر حمایت از برقراری امنیت و ثبات در این کشور تأکید کرد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور با نگرانی حوادث جاری در سودان برادر را دنبال می‌کند.

عربستان سعودی در این بیانیه بر ضرورت خویشتنداری، آرام‌سازی و پرهیز از تشدید تنش، حفظ دستاوردهای سیاسی و اقتصادی و تمامی آنچه که برای حمایت از وحدت همه جریان‌های سیاسی در این کشور ضروری است، تأکید کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری عربستان (واس)، در بیانیه مذکور بر ایستادگی در کنار ملت سودان و حمایت از آن برای تحقق امنیت، ثبات، توسعه و شکوفایی سودان و ملت آن تأکید شده است.

«عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی انتقالی سودان، امروز (دوشنبه، ۲۵ اکتبر)، ساعاتی پس از کودتا در این کشور، از تداوم اقدام نیروهای مسلح  برای انتقال دموکراتیک قدرت و واگذاری آن به یک دولت منتخب خبر داد.

وی تصریح کرد: ما تأکید می‌کنیم که نیروهای مسلح به انتقال دموکراتیک تا واگذاری قدرت به یک دولت منتخب ادامه خواهند داد. آن‌چه که در کشور در جریان است، آینده سودان را تهدید می‌کند.

سودان از ۲۱ آگوست ۲۰۱۹ (۳۰ مرداد ۱۳۹۸) وارد مرحله انتقالی شده که به مدت ۵۳ ماه ادامه خواهد داشت و قرار بود اوایل ۲۰۲۴ انتخابات در این کشور برگزار شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس