کد خبر 1290775
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۶
زهر عقرب کرونا را از بین می‌برد

تحقیقات نشان می‌دهد سم مرگبار عقرب می تواند به از بین بردن سویه های جدید کووید ۱۹ کمک کند.

به گزارش مشرق به نقل از ایندپندنت، زهر عقرب در سراسر جهان در درمان‌های سنتی به کار می‌رود. اما اکنون گروهی از محققان دانشگاه آبردین کشف کرده‌اند ترکیبی خارق العاده از سم‌های عقرب به مقابله با سویه های ویروس کرونا کمک می‌کند.

برای انجام این پژوهش عقرب‌هایی از صحرای مصر جمع آوری شدند و قبل از آنکه دوباره در محل زندگیشان رها شوند، زهر آنها گرفته شد. طبق یافته‌ها زهرهای مذکور حاوی پپتیدهایی هستند که بسیاری از آنها نوروتوکسین های قوی و کشنده هستند. اما علاوه بر آن سم‌های مذکور ویژگی‌های آنتی باکتریال و آنتی ویروسی قدرتمندی دارند و تصور می‌شود از غدد سم در بدن حیوان در مقابل عفونت مراقبت می‌کنند.

بیشتر بخوانید

مهم‌ترین اقدامات پس از عقرب زدگی

محققان معتقدند پپتیدهای مذکور سرآغازی برای طراحی داروهای ضد ویروس کرونای جدید هستند.

پژوهش مذکوربه رهبری وائل حسین محقق ارشد انستیتو علوم پزشکی دانشگاه آبردین و محمد عبدالرحمان استاد دانشکده جانورشناسی دانشگاه کانال سوئز انجام می‌شود.

عبدالرحمن در این باره می‌گوید: برخی از خطرناک‌ترین عقرب‌های جهان در مصر زندگی می‌کنند. سم آنها تاکنون به طور کامل بررسی نشده و احتمالاً منبعی جدید برای توسعه درمان‌های تازه است.

این پژوهشگران مواد شیمیایی مفید را از زهر عقرب استخراج و پتانسیل استفاده از آنها برای مقابله با کووید ۱۹ را بررسی می‌کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی خان IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    1 0
    یاد حرف های ی دکتر ایرانی افتادم که می گفت زهر زنبور عسل در زانو پا می‌تواند جلوی کرونا را بگیرد اون موقع من ده بار با زنبور عسل خودم واکسینه کردم و شکر خدا تا به حال سرما هم نخوردم چه برسه به کرونا .
    • DE ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      0 0
      نیش عقرب هفتاد بلا را دفع‌ و نابود می‌کند یکیش هم خود انسان است.
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    6 0
    تا دلت بخواد ازاین عقرب های زرد وسیاه توشهرواستان ما وجود دارد-تابستان یه کم اب تولانشون بریزی میان بیرون..خدانصیب گرگ بیابون نکنه کسی را بزنندچنان درد داره که میپره بالاوفریادش به آسمون!چندسال پیش خواهرمنو عقرب زردنیش زد فوری رساندیمش-بیمارستان-ولی سیاه فکرنکنم کسی زنده بمونه خطرناک تره،€خدا کنه"کرونا"لعنتی رابزنه وباخودش ببره که دیگه برنگرده-
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      0 0
      نترس نسلشون منقرض میشود با این خبر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس