کد خبر 1290908
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت: اندیشکده شورای روابط خارجی اروپایی در یادداشتی بیان داشته که برخلاف نظر دولت‌مردان آمریکا که مدعی هستند ایران اراده‌ای برای بازگشت به مذاکرات ندارد، تهران خواستار احیای برجام و رفع تحریم‌هاست.

 انریکه مورا هماهنگ‌کننده برجام گفته است «دولت جدید کاملاً تصمیم گرفته که به وین بازگردد و مذاکرات را به پایان برساند» و جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفته که «امروز نسبت به گذشته خوش‌بین‌تر است.» نویسنده در توضیح تضاد این نظرات با گفته‌های مقام‌های امریکایی، معتقد است کاخ سفید درک درستی از آن‌چه در تهران می‌گذرد، ندارد.

نویسنده مدعی است در صورت تداوم تحریم‌ها تورم سالانه در مدت پنج سال به 65 درصد افزایش خواهد یافت اما اگر تحریم‌ها رفع شود، در مدت مشابه به 25 درصد کاهش می‌یابد. به همین دلیل دولت جدید بر فرایند مذاکرات متمرکز شده که شامل زمان، سیاست‌ها و تاکتیک‌های مذاکره می‌شود.

 در این یادداشت بیان شده حرکت آهسته ایران برای بازگشت به مذاکرات نوعی هوشمندی برای جلوگیری از خطاهایی است که ممکن است در اثر تعجیل در گفتگوها رخ دهد و ضمانت کافی را از طرف مقابل نگیرد.

 نویسنده مدعی است با این وجود پیشبرد برنامه هسته‌ای و افزایش تأخیر در مذاکرات ممکن است اروپا را به آمریکا نزدیک‌تر سازد. به خصوص که فرانسه نیز اخیراً ایران را به عدم تعامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متهم کرده است.

 یک مزیت مهم کاهش سرعت مذاکرات در دولت جدید را می‌توان جلوگیری از بروز این تصور در طرف مقابل دانست که ایران برای تحقق برجام به هر خواسته و توافقی تن خواهد داد و این می‌تواند مانع برخی زیاده‌خواهی‌ها در روند گفتگوها گردد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    7 0
    بلند کردن دود بنفش از یانکی‌ها و یانکی پرست ها یکیشه!!
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    1 2
    علت روشنه فقرسیستماتیک بیشتری باید به مردم تحمیل بشه
  • IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    10 0
    هرچی دیرتر بریم بیشتر برداشت میکنیم
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    1 0
    آمریکا باید تمام تحریم ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کرده و هزینه ی خسارت هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتش داده بپردازد و منتظر راستی آزمایی ایران برای انجام این موارد بماند تا ادب شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس