کد خبر 1291239
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
شهید مرتضی کریمی که بود؟

نگاهی به سبک زندگی شهید مرتضی کریمی درس‌های بسیاری را برای ما در بردارد الگوبرداری از فردی فرهنگی که تلاش‌های بسیاری را در راستای هدایت و راهنمایی آسیب دیدگان اجتماعی و نوجوانان کرده است.

به گزارش مشرق، محمدحسین علیجان‌زاده روشن پیرامون مضمون کتاب «بر مدار حرم» گفت: کتاب «بر مدار حرم» خاطرات شهید مرتضی کریمی شالی مدافع حرمحاضر در یگان صابرین تیپ الزهرا(س) «لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع)» است، این شهید بزرگوار دی ماه ۹۴ در خان‌طومان به شهادت رسید.

وی در همین راستا ادامه داد: کتاب «بر مدار حرم» در سه فصل به زندگی و خاطرات شهید مرتضی کریمی شالی پرداخته است، در این کتاب خاطرات اعضای خانواده، دوستان، هم‌رزمان و فرماندهان از زندگی و فعالیت‌های این شهید آمده و کتاب با وصیت نامه و تصاویر دوره‌های مختلف زندگی شهید به پایان می‌رسد.

بیشتر بخوانبد

وداع جانسوز فرزند شهید مدافع حرم مرتضی کریمی با پدر +فیلم

 علیجان‌زاده در مورد ویژگی‌های شهید مرتضی کریمی بیان کرد: شهید مرتضی کریمی شالی یکی از جوانان فعال فرهنگی خصوصا در محله خود بود، فردی فعال در پایگاه که تعداد زیادی از جوانان را با خود همراه می‌کرد، وی دوستان بسیاری را در کنار خود جمع کرده بود، دوستان هم محلی که مسیر زندگی خود را به شیوه‌ای متفاوت در پیش گرفته بودند، اما شهید کریمی با آنها دوست می‌شد و پس از آشنایی آنان را به پایگاه بسیج محله می‌آورد، رفتار خوب او باعث شده بود بچه‌های محله که بیشتر آن‌ها دوست شهید مرتضی کریمی بودند با پایگاه آشنا و خود از فعالان آنجا شوند، در عین حال بسیاری از جوانان محله خود را به هیات‌های مذهبی وارد کرد و راه را برای حرکت این جوان به سوی «اهل بیت (ع)» باز می‌کرد.

وی به بخشی از کتاب «بر مدار حرم» اشاره و ابراز کرد: فعالیت‌های اجتماعی شهید مرتضی کریمی و کمک به کسانی که دچار آسیب‌های اجتماعی شده بودند به حدی بود که تعداد قابل توجهی از آنان هم‌رزم شهید مرتضی کریمی شدند و بسیاری علاقمند به هیات‌های «اهل بیت (ع)» گشتند، در عین حال کسانی که توان مالی مناسبی نداشتند و در معرض آسیب اقتصادی و اجتماعی بودند نیز با کمک‌های شهید مرتضی کریمی در شرایط بهتری قرار می‌گرفتند.

علیجان‌زاده علت نامگذاری کتاب به عنوان «بر مدار حرم» را مورد بررسی قرار داد و بیان کرد: شهید مرتضی کریمی شالی علاقه فراوانی به زیارت مکان‌های متبرک داشت، لذا در از بسیاری موارد با دوستان خود عازم مشهد، قم و کربلا می‌شد، وی در این مسیر با افراد زیادی آشنا و همراه شده بود که خاطرات فراوانی برای او داشت.

وی پیرامون کتاب «بر مدار حرم» بیان کرد: شهید مرتضی کریمی فرمانده گردانی شد که آخرین عملیاتش را در آن انجام داد، او پیش از شهادتش به دوستان و هم‌رزمانش خبر شهادتش را اعلام کرده بود، به نحوی که برخی از دوستانش می‌دانستند که این آخرین بار است که او را می‌بینند.

وی آثار سازنده فعالیت‌های شهید مرتضی کریمی را بیان و ابراز کرد: زندگی ماجراجویانه شهید مرتضی کریمی اثرات مثبتی بر دوستان وی داشت، همچنین تاثیرات فرهنگی فعالیت او نیز در مدت زمان حضورش در پایگاه امنیتی بسیج محله با عنوان پایگاه «امام علی (ع)» قابل توجه بود.

علیجان‌زاده پیام کتاب «بر مدار حرم» را مطرح و خاطرنشان کرد: نگاهی به سبک زندگی شهید مرتضی کریمی درس‌های بسیاری را برای ما در بردارد، الگوبرداری از فردی فرهنگی که تلاش‌های بسیاری را در راستای هدایت و راهنمایی آسیب دیدگان اجتماعی و نوجوانان کرده بسیار ارزنده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس