کد خبر 1291408
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۴
سودان

بانک جهانی امروز چهارشنبه در پی کنترل ارتش سودان بر قدرت و براندازی دولت، کمک‌هایش به این کشور را به حالت تعلیق در آورد.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، این اقدام با محکومیت کودتا در سودان از سوی کشورهای اروپایی، آمریکا و اتحادیه آفریقا همزمان است.

پیش از این اتحادیه آفریقا اعلام کرد، به دلیل براندازی حکومت مدنی سودان را از تمامی فعالیت‌های خود کنار می‌گذارد.

کشورهای آلمان و فرانسه هم بابت حوادث سودان ابراز نگرانی کردند و آمریکا نیز اعلام کرد، کمک هایش به سودان را معلق می‌کند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • جهودشناس IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    1 0
    قضیه سودان به ماجرای مصر مرتبط است. سودان با استفاده از فناوری اسرائیلی، در آینده با بهره‌برداری از آب نیل به یک قطب کشاورزی تبدیل خواهد شد. در نتیجه آب به مصر نخواهد رسید و مصر به شدت خشک شده و با کاهش جمعیت روبرو خواهد شد تا به این شیوه امنیت کشور کثیف اسرائیل بیش از پیش تأمین بشه. حتی شاید مصر وارد جنگ بشه و در پی جنگ زیرساخت هم از دست بدهد. جهود را مثل کف دستم میشناسم.
    • CA ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
      0 0
      کلا مناطق شمال شرق افریقا حتی شمال افریقا جنوب غرب اسیا و در کل لااقل هزار تا دو هزار کیلومتر در شعاع فلسطین به علت غده سرطانی و برنامه های امپریالستی استعمارگرایانه و بلندپروازانه صهیونیسم بین الملل روی خوشی استقلال و پیشرفت رو نخواهند دید مگر آنکه عزم خود رو جزم کنند و متحد بشن و مقاومت کنن و خودشون قدرتشون رو از داخل بسازن که متاسفانه به خاطر وجود افراد سست فاسد خاین و احمق دوستدار ثروت و قدرت بیشترشون وضعشون همین خواهد بود یا بدتر خواهد شد. ظاهر اتفاقات هر جا و هر دفعه فرق میکنه چیزی که مشترکه خرابکاری و هیزم بیار پشت معرکه هست که گاهی اتفاقی رو مهندسی میکنه گاهی با موج سواری و ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس