کد خبر 1291457
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵
سومین کشور عربی، سفیر لبنان را احضار کرد

پس از اظهارات اخیر وزیر اطلاع‌ رسانی لبنان درباره تجاوزهای ائتلاف سعودی علیه یمن، بحرین، سفیر بیروت را احضار کرد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه بحرین، ‌ شامگاه امروز (چهارشنبه)، پس از کویت و عربستان سعودی، سفیر لبنان در منامه را احضار کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی بحرین (بنا)، سفیر بیروت در پی اظهارات اخیر «جُرج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی لبنان درباره تجاوز ائتلاف سعودی علیه یمن، به وزارت امور خارجه این کشور احضار شده است.

بحرین اظهارات وزیر اطلاع‌رسانی لبنان را به شدت محکوم کرد و سخنان او درباره تحولات یمن را «ادعاهای باطل» خواند.

وزارت امور خارجه بحرین در ادامه همچنین با انکار جنایت‌های جنگی ائتلاف سعودی در خاک یمن، به اتهام‌زنی علیه صنعاء پرداخت.

منامه همچنین اعلام کرد که اعتراض خود در این خصوص را در قالب یک یادداشت به سفیر لبنان ابلاغ کرده است.

پیش از این، کویت، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس و عربستان سعودی به اظهارات وزیر اطلاع رسانی لبنان واکنش نشان داده بودند.

جرج قرداحی مجری، فعال رسانه‌ای و خبرنگار مشهور لبنانی که اخیرا به عنوان وزیر اطلاع‌رسانی در دولت «نجیب میقاتی» انتخاب شد، در برنامه تلویزیونی معروف «برلمان شعب» (پارلمان مردم) به صراحت بر ضرورت توقف تجاوز به یمن تاکید کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که تحولات جاری در یمن را چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: «تجاوز وحشیانه به یمن که هشت سال از آن می‌گذرد، باید متوقف شود. آن‌چه که یمنی‌ها انجام می‌دهند، حقوق قانونی آن‌ها در دفاع از خود است و من پایداری مردم یمن در قبال این تجاوز را ارج می‌نهم».

در پی این مصاحبه، برخی رسانه‌های لبنانی اظهارات قرداحی را به شدت مورد انتقاد قرار دادند و منابع لبنانی نزدیک به سعودی مدعی شدند، این اظهارات منجر به بحران دیپلماتیک جدید میان بیروت و ریاض خواهد شد.

با این حال، قرداخی در واکنش به این حملات رسانه‌ای گفت که به هیچ وجه قصد اهانت به عربستان سعودی و امارات را نداشته است.

وی تصریح کرد: «این مصاحبه در پنجم آگوست گذشته یعنی یک ماه قبل از تعیین من به عنوان وزیر در دولت نخست‌وزیر "نجیب میقاتی" انجام شده است».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس