حملات روزافزون سایبری به زیر ساخت‎های آمریکا و رژیم صهیونیستی

حملات سایبری به نهادهای آمریکایی و رژیم صهیونیستی طی یک سال اخیر افزایش چشمگیری را تجربه کرده است.

به گزارش مشرق، بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی به تازگی هدف حمله سایبری قرار گرفته و آنها را مجبور به بازگشت به دوران پیش از دیجیتال و استفاده از قلم و کاغذ کرد.

حمله‌ای که اداره داخلی سایبری رژیم صهیونیستی از آن به عنوان حمله یک باج افزار یاد کرد.

به گزارش «جویش اینسایدر»، همزمان با این حمله، کاخ سفید کنفرانسی مجازی را با موضوع مقابله با باج افزار برگزار کرد و از جمله رژیم صهیونیستی و امارات در این نشست مجازی شرکت کردند.

بیشتر بخوانید:

سایبر زیستی و نا هوشمندی؟!

شاید یکی از دلایل اصلی برگزاری این نشست، حمله سایبری ماه می‌ به «کولونیال پایپ لاین»، بزرگ‌ترین خط لوله انتقال سوخت آمریکاست؛ حمله‌ای که در پی آن به مدت ۵ روز روند انتقال سوخت در آمریکا با مشکل مواجه شد.

طی حدود ۲ سال اخیر و با توجه به همه گیری ویروس کرونا و وابستگی بیشتر به اینترنت در جهان، خطر حملات سایبری نیز افزایش یافته است.

یک کارشناس امور سایبری در اراضی اشغالی، می‌گوید «آسیب پذیری ما در برابر حملات سایبری افزایش یافته است.».

اما با وجود افزایش حملات سایبری بسیاری از نهادهای آمریکایی همچنان بدون تدابیر و یا راهبرهای دفاعی به کار خود ادامه می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

سقوط جایگاه جهانی آمریکا واقعیتی انکارناپذیر است

تحقیق ۲۰۲۱ «آینده فضای سایبری» نشان می‌دهد که ۹۸ درصد از مدیران اجرایی شرکت‌های آمریکایی می‌گویند که دستکم یک بار در طول سال گذشته با رویداد مرتبط با امنیت سایبری مواجه شده‎اند و ۱۴ درصد از این مدیران اجرایی می‌گویند که شرکت‌های آن‌ها طرخی برای دفاع در برابر این حملات ندارند.

این تحقیق نشان می‌دهد که ۸۶ درصد از مدیران اجرایی شرکت‌های آمریکایی بر این عقیده هستند که افزایش حملات سایبری با همه گیری ویروس کرونا در ارتباط است.

در همین حال گزارش یک نهاد امنیت سایبری سوئیسی نشان می‌دهد که ۳۶ درصد از شرکت‌های اراضی اشغالی به طور هفتگی تلاش‌هایی برای حمله سایبری به وب سایت‌های خود را گزارش داده اند.

بر این اساس یک سوم از شرکت‌های رژیم صهیونیستی دستکم یک بار در هفته تلاش برای حمله سایبری به خود را گزارش کردند.

«واشنگتن پست»، نیز می‎گوید «به دلیل رگبار بی امان حملات سایبری که هر چیزی را در آمریکا هدف قرار می‎دهد، درخواست برای افزایش پرسنل بخش امنیت سایبری بسیار سریعتر از تامین نیروی مورد نیاز در این بخش، در حال رشد است.»

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • RO ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    1 0
    حقتونه آمریکا بهتون جنس دیجیتال نده تا مثل اجدادتون تو بیابانهای کویر لخت شترسواری کنین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس