جلسه علنی مجلس

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش کنیم مردم آگاه شوند و از حقوق خود شناخت داشته باشند تا بتوانند حق خود را مطالبه کنند.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در مراسم تجلیل از پیشکسوتان عرصه سلامت گفت: در دوران دفاع مقدس، کادر درمان پابه پای رزمندگان در مناطق مختلف حضور داشتند و به عنوان یک رزمنده می گویم که درباره بحث امداد و درمان در دفاع مقدس هیچ دغدغه ای نداشتیم.

وی گفت: روزهای دفاع مقدس ما فرمانده لشکرها دغدغه های بسیاری را داشتیم و خیلی موضوعات در میدان جنگ برای ما مهم بود اما بحث جان و سلامت موضوع دیگری بود چون که هر لحظه رزمندگان ما با شهادت دست و  پنجه نرم می کردند.

ببینید:

فیلم/ قالیباف: جایگزینی مسئولان به جای مردم اشتباه بود

قالیباف افزود: خداقوت میگویم به همه جامعه پزشکی که در روزهای سخت اینگونه ایستادند. در آن دوران هرگز بحثهایی که امروز هست که این افراد از کدام سلایق سیاسی هستند و دین اینها چیست و در کدام دانشگاه درس خواندند موضوعیت نداشت. عظمت کار را باید از زبان دشمن بشنویم. زمانی که بیمارستان فاو را از دست دادیم وقتی صدام بیمارستان ما را دید با مدیران خود برخورد کرد که چرا ما این امکانات را نداریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از دوران دفاع مقدس نیز به اردوی جهادی رفتم به منطقه محروم سر زدم رد پای جامعه پزشکی را زودتر از خودمان آنجا دیدیم و در موضوع مدافعین حرم و در جبهه مقاومت در اقصی نقاط که درگیر بودیم و امت اسلامی درگیر بود جامعه پزشکی درخشید و اوج ایثار را در بحران کرونا دیدیم.

وی خاطرنشان کرد: ما همیشه نیازمند هستیم کنار هم باشیم. باید از هرچیزی سایه بر روی عدل و عقل انداخت باید از خود دور کنیم که اگر این اتفاق نیفتد از انسانیت و عمرمان استفاده نکردیم خدارا شاکریم که جامعه پزشکی در این مسیر بوده است. البته همه جامعه خوب و بد دارد اما برآیند کار نشان می دهد این ارزش ها قابل انکار نیست و جامعه پزشکی نبادی فرصت به فرصت طلبانی بدهد که ارزش های گران بها را خدچه دار کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مهم ترین چالش ها از ابتدای انقلاب تا کنون این است که هرچه زمان گذشت به مرور در بعضی مواقع مردم را در عرصه ها حذف کردیم، انقلاب با مردم شروع شد و پیروزی را مرهون مردم بودیم و در دفاع مقدس و همه پیروزی ها رد پای مردم آنجا دیده می شود و هرجا ضعف داریم جایی است که مردم حذف شده اند و ما در بخشهای دولتی خودمان را جایگزین مردم کردیم که این اشتباه تاکتیکی ما است.

بیشتر بخوانید:

دستور قالیباف برای پیگیری اختلال ایجاد شده در جایگاه‌های سوخت

وی تصریح کرد: سازمان نظام پزشکی و امثالهم نماد حضور و تبلور مردم در حوزه های تخصصی است و این امورات باید با تمام معنا پیش برود. باید تلاش کنیم ضعف هار ار بین ببریم و ضعف بخش دولتی و اداری را برطرف کنیم.

قالیباف گفت: سازمان نظام پزشکی در ماموریت ثانوی صنفی است و اولین وظیفه رسیدگی به بیماری مردم و سلامت است و این سازمان اول متعلق به آنها است. به دلیل مسئولیت هایی که داشتم همیشه با این سازمان ها و مجموعه های مختلف ارتباط داشتم و طبیعتا سازمان نظام پزشکی آیین نامه و رسالت خود را در رابطه با حقوق بیماران و اخلاق پزشکی و ... دارد و به آن وفادار می ماند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: باید این سوال را از خودمان کنیم که در نظام اسلامی فلسفه وجودی ما چیست؟ به نظر من فلسفه وجودی ما آگاهی و سناخت به مردم است و ما وظیفه داریم در سایه جمهوری اسلامی تلاش کنیم مردم آگاه شوند و از حقوق خود شناخت داشته باشند تا بتوانند حق خود را مطالبه کنند. در مجلس و دولت و قوه قضاییه باید تلاش کنیم مردم به حقوق خود آشنا شوند.

وی ادامه داد: زمانی که در نیروی انتظامی بودم 18 ماده را نوشتیم و همه تصاویر اضافی را از کلانتری جمع کردیم تا متهم وقتی وارد کلانتری شد از حقوق خود آگاه باشد تا حق خود را از رئیس کلانتری مطالبه کند. وقتی طرف حق خود را بداند ناخودآگاه به وظیفه خود آشنا می شود. متاسفانه در کشور عکس این موضوع را عمل می کنیم و این روش غلطی است. مردم باید حق خود را مطالبه کنند و ما به آن پاسخ دهیم. هیچ سرمایه ای در جامعه بزرگتر از اعتماد نیست پس از این اعتماد پیدا می شود و وقتی اعتماد پیدا شد همه جامعه بر همه موضوعات مشارکت می کنند و مشارکت آنها معنی دار و اثرگذار است. وقتی جامعه در مسایل مشارکت کند آن جامعه به سمت پیشرفت می رود.

رئیس مجلس گفت: ما در مجلس شورای اسلامی در تمام مسائل حوزه سلامت برنامه ریزی‌هایی داریم تا بتوانیم مشکلات مختلف را مردم را حل و فصل کنیم. چه در بحث تعارض منافع چه اصلاح نظام پرداخت، تعرفه‌ها، سیستم الکترونیک و ... همه موضوعاتی که باید مورد بررسی قرار بگیرد و ما آمادگی داریم تا با اعمال قوانینی به مرتفع شدن مشکلات و هموار شدن این راه مهم کمک رسان باشیم.

قالیباف گفت: آموزش و پرورش، محیط زیست و امور سلامت جزو عرصه‌های عمومی بسیار مهمی هستند که رفع مشکلاتشان باید در راس امور قرار بگیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    0 0
    فقط امیدهای مرده در 8 سال رو زنده کنید
  • DE ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    0 0
    مردم از حقوق خود آگاهند
  • بوسجين IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    0 0
    مردم از حقوق خود اگاهند مهم اين است دولت مردان اولا قانون اساسي را خوب بخوانند هو وظايف دولت و هم حقوق مردم را در ان حداقل ياد بگيرند اوضاع كشور و وضعيت معيشتي و و بي عدالتي ها و رانت ها و تبعيض ها همه نشان از عدم اشنايي خيلي از مسئولين با قانون اساسي و حقوق مردم و وظايف دولت است مردم هم به حقوق خود اگاهي دارند و هم تكاليف خود خوب عمل كرده اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس