کد خبر 1291698
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲
نخستین جنگنده روس در شرق سوریه مستقر می‌شود

منابع خبری گفتند که یک فروند جنگنده روس برای نخستین بار در شرق سوریه عملیات شناسایی انجام داده و قرار است فرودگاه قامشلی نیز به یک پایگاه هوایی تبدیل ‌شود.

به گزارش مشرق، منابع خبری از حضور جنگنده‌های «سوخو» روسیه در شرق سوریه خبر دادند که برای نخستین بار این مسئله رخ داده است.

شبکه خبری المیادین گزارش داد که یک فروند سوخو در فرودگاه القامشلی واقع در شمال شرق سوریه فرود آمده که در راستای تلاش روسیه برای افزایش حضور نظامی در شرق سوریه است.

«منابع موثق» به المیادین گفتند که این جنگنده برای نخستین بار در آسمان قامشلی، عملیات شناسایی انجام داده است. بالگردهای روسی نیز به همراه گشتیهای این کشور، در این منطقه در حال انجام عملیات شناسایی هستند.

به گفته این منابع، این جنگنده به صورت ثابت در فرودگاه قامشلی باقی خواهد ماند و طرف روس در حال گسترش این فرودگاه است تا بتواند جنگنده‌ها و بالگردهای بیشتری در آن مستقر و آن را تبدیل به یک پایگاه هوایی کند.

بخش اعظمی از مناطق شرق و شمال شرق سوریه در اشغال نظامیان تروریست آمریکا و شبه‌نظامیان کُرد وابسته به این کشور قرار دارد.

دولت سوریه بارها اعلام کرده است که حضور آمریکا در این منطقه اشغالگرانه است و باید خاک این کشور را ترک کند. بیشترین منابع نفتی سوریه در این مناطق قرار دارد که آمریکا با کمک تروریستها در حال قاچاق نفت سوریه است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    4 0
    باید فکری برای پایگاه تنف کرد امریکا قصد دارد از این پایگاه کار ناتمام تروریست ها را تمام کرده و به دمشق در آینده حمله کند نباید انها در این پایگاه احساس آرامش کرده و برنامه ریزی بتوانند بکنند تنف باید نابود شود
    • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      0 0
      با این جنگنده برن ترکیه و تروریست هاش رو در ادلب و حلب به عزای مادرشون بنشونند ، آتش این جنگنده بدجوری کوبنده و دردناکه آه ننه مادراشون درمیاره
  • حسین IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    1 0
    دولتیها نبایدهیچ فرقی بین کشورهای خارجی بگذارندچه ترکیه چه روس ووووفقط منافع ایران
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    1 1
    احسنت، خبر بسیار خوبیه!!!
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    2 1
    اخیرا" جناب پوتین طی دیداری با سران رژیم صهیونیستی اسرائیل ( بنت ) خیلی دوستانه و صمیمانه از بنت ( رژیم اسرائیل ) درخواست کرد که هنگام حملات هوایی و موشکی دقت کنید سربازان روسی مورد هدف شما واقع نشوند روس ها آسیب نبینند ؟ دوستان کسی می‌تواند این گفتار پوتین را برای بنده ترجمه و معنی کند ؟ ... !!! مسئولین ایران خیلی باید هوشیار باشند ...
    • US ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      4 0
      روسیه نه جزو محور مقاومت است نه مثل آمریکا در اختیار اسراییل. سیاست نسبتا بی‌ طرفانه دارد. اسراییل به روسیه گفته حملات به سوریه نه برای کشور گشایی یا ساقط کردن حکومت سوریه، بلکه برای خنثی کردن تهدید ایران است. روسیه هم در این درگیری دخالت نمیکند. اگر شما منتظری که روسیه از مقاومت دفاع کند که راه را اشتباه رفته ای.
    • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      0 0
      هوشیاری نمیخاد . کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من... خودمون پدافند داریم بلدیم از خودمون دفاع کنیم
    • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      1 0
      خب شما هم از سوریه اسراییل رو بزنید روسیه که دشت شما رو نبسته
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    0 0
    خط تولید و منتاژ این جنگنده رو بصورت گسترده به ایران بدهند تا ما رفته رفته فناوری ساختش رو صاحب بشیم تامام
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    0 0
    الان جنگ رخ میده اونجا جنگنده های آمریکایی حضور دارند اینها برند اونجا یعنی اعلان حرب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس