درخواست ائتلاف‌های غیرنظامی سودان برای نافرمانی مدنی

ائتلاف «گروه‌های غیرنظامی» سودان خواستار ادامه اعتراضات و نافرمانی‌های مدنی تا «سرنگونی کودتا» شد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، امروز پنجشنبه وزرای ائتلاف گروه‌های غیرنظامی سودان مردم را به اعتراض تا سرنگونی کودتا فراخواندند و همچنین از کارمندان دولت خواستند به نافرمانی مدنی بپیوندند.

پیش از این تعدادی از اتحادیه‌ها و کارمندان تعدادی از شرکت‌ها اعلام کرده بودند که دست به نافرمانی مدنی خواهند زد.

سودان برای چهارمین روز متوالی شاهد تظاهرات و جنبش‌های اعتراضی در رد قبضه قدرت توسط ارتش است.

منابع پزشکی امروز پنجشنبه تأیید کردند که این تظاهرات تاکنون منجر به کشته شدن ۷ نفر از تظاهرکنندگان به اضافه یک سرباز از نیروهای واکنش سریع شده است.

از زمان تصاحب قدرت ارتش در دوشنبه گذشته، شورای نظامی با فشارهای داخلی و بین المللی مواجه شده است.

تحولات جاری سودان که از آن به عنوان «کودتای خزنده» یاد می‌شود، درست زمانی رخ داد که تا انتقال قدرت از ریاست شورای حاکمیتی به غیرنظامیان، یک ماه دیگر بیشتر باقی نمانده است.

جرقه تحولات جاری سودان چند هفته پیش با وقوع کودتای نافرجام این کشور زده شد و نظامیان حاکم بر سودان در قالب سناریویی از پیش تعیین شده و با ادعای ناکام گذاشتن کودتای قبلی، مقدمات ارعاب مردم را کلید زدند و بدین ترتیب زمینه برای کودتای فعلی در آستانه انتقال قدرت به غیرنظامیان فراهم شد.

اینکه ارتش سودان به فرماندهی عبدالفتاح البرهان این کودتا را با هدف ممانعت در فرآیند انتقال قدرت به حالت اجرا درآورده است، برای همگان روشن است، اما اینکه ارتش در مرحله پساکودتا چه اهدافی را دنبال می‌کند و چه الگویی را برای پیشبرد این اهداف بر می‌گزیند، محل بحث ناظران است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس