کد خبر 1291921
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
تراکتور- استقلال؛ طلسم دو سال و نیمه

استقلال و تراکتور روز شنبه برای چهل و هشتمین بار در تاریخ فوتبال ایران مقابل هم صف آرایی خواهند کرد.

به گزارش مشرق، روز بیست و چهارم فروردین ماه سال ۱۳۵۴، تیم های استقلال و تراکتور برای اولین بار به مصاف هم رفتند. این دیدار در تبریز برگزار شد و تراکتور یک بر صفر برنده آن شد؛ در بازی برگشت نیز استقلال بود که توانست دو بر صفر تراکتور را شکست دهد. بعد از گذشت ۴۶ سال، تیم های استقلال و تراکتور روز شنبه برای چهل و هشتمین بار در تاریخ فوتبال ایران مقابل هم قرار خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید

بیانی: خلاء بازیکنی مثل جباری سال‌ها است حس می‌شود

تراکتور- استقلال؛ طلسم دو سال و نیمه

در ۴۷ تقابل اخیر، استقلال ۲۱ برد و تراکتور ۱۲ برد کسب کرده اند و ۱۴ بازی دو تیم نیز با نتیجه مساوی به پایان رسیده است. مورد مهمی که پیش از تقابل روز شنبه، مورد توجه تراکتوری ها قرار دارد، طلسم آبی رنگی است که در تقابل های دو تیم سایه افکنده است.

تراکتور برای آخرین بار در دیدار برگشت لیگ هجدهم با تک گل اشکان دژاگه استقلال را شکست داد و بعد از آن در طول دو فصل اخیر، استقلال یکبار در لیگ نوزدهم و دو بار در لیگ بیستم موفق به شکست دادن تراکتور شده است.

تراکتور دو بازی خانگی خود مقابل استقلال را طی دو فصل اخیر با شکست (۴-۲ و ۳-۱) پشت سر گذاشته است. این تیم فصل گذشته هر دو دیدار رفت و برگشت را به استقلال باخت و روز شنبه در حالی مقابل این تیم در تهران به میدان می رود که آخرین بار در لیگ شانزدهم موفق به شکست دادن استقلال در تهران شده است. در آن دیدار که در آذرماه سال ۹۵ برگزار شد، فرزاد حاتمی هر دو گل تراکتور را زد.

البته نباید این نکته را هم فراموش کنیم که تراکتور در بازگشت دوباره به لیگ برتر توانسته ۹ بار استقلال را شکست دهد و کسب ۳ برد در ۴ تقابل اخیر، تازه استقلال را از نظر تعداد برد در رویارویی های لیگ برتری، با تراکتور در عدد ۹ مساوی کرده است.

تراکتور- استقلال؛ طلسم دو سال و نیمه

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس