کد خبر 1292087
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۱
پیشروی ارتش یمن در جنوب مأرب؛ «الجرشه» آزاد شد

منابع یمنی شامگاه جمعه از پیشروی ارتش و کمیته های مردمی یمن در جنوب استان مأرب خبر دادند و گفتند که نیروهای دولت نجات ملی یک منطقه دیگر را در این استان آزاد کرده‌اند.

به گزارش مشرق، منابع یمنی شامگاه جمعه از پیشروی ارتش و کمیته های مردمی دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) خبر دادند.

شبکه المیادین لبنان به نقل از این منابع گزارش داد که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن موفق شده‌اند منطقه «الجَرشه» را در جنوب مأرب آزاد کنند.

بر اساس این گزارش، آزادسازی این منطقه بعد از درگیری‌های ارتش دولت نجات ملی با نیروهای دولت مستعفی به ریاست «عبه ربه منصور هادی» و حزب اخوانی «الاصلاح» صورت می‌گیرد که هر دو مورد حمایت ائتلاف عربستان سعودی است.

ارتش یمن طی هفته اخیر شهرستان الجوبه را به کنترل خود در آورد و بعد از آن، مقامات و قبایل شهرستان «جبل مراد» که در محاصره قرار گرفته بود، طی مصالحه این شهرستان را به نیروهای دولت نجات ملی واگذار کردند.

وب سایت البوابه‌الاخباریه یمن نیز در گزارشی با تأیید سقوط منطقه الجرشه در جنوب شهر مأرب (مرکز استان مأرب) نوشت که نیروهای «حوثی» (همان دولت نجات ملی که انصارالله حوثی بخشی از آن است) از جنوب به دروازه های شهر مأرب نزدیک شدند.

این رسانه وابسته به دولت مستعفی به نقل از منابع قبیله‌ای این پیشروی‌ها را تأیید کرده و نوشته که خطوط دفاعی دولت مستعفی و حزب الاصلاح به رغم جلب نیروهای زیاد به جنوب مأرب شکسته شده است.

این رسانه نوشت: «سقوط منطقه الجرشه یعنی فروپاشی خطرناک نیروهای هادی در جنوب شهر مأرب.»

بر اساس این گزارش، پیشروی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن «سریع» است و هر لحظه امکان دارد که این نیروها خود را به شهر مأرب برسانند و آن را محاصره کنند.

همچنین منابع مذکور به این رسانه گفته اند که مقامات دولت صنعاء تماس هایی با رهبران سیاسی و نظامی حامی دولت مستعفی در شهر مأرب داشته است.

احتمالا دولت نجات ملی یمن به دنبال سیطره بر مرکز استان نفت خیز مأرب از طریق مصالحه و بدون درگیری است. کما اینکه در شهرستان‌های جبل مراد و العبدیه رخ داد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    6 0
    باعث افتخار هستید، خدا یار و یاورتان.
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    8 0
    شیر انصارالله
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    خوب دولت مستعفی باید تمام تلاش خود را به یمن جنوبی متوجه کند چون جایی در یمن شمالی نمانده و از تلفات و خسارات زیادتر از این جنگ بیهوده دست بردارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس