آخرین اخبار از مأرب؛ پیشروی قابل ملاحظه نیروهای صنعاء و تنگ‌ شدن حلقه محاصره

منابع رسانه‌ای یمن از تداوم پیشروی نیروهای صنعاء برای آزادسازی دو شهر باقی‌مانده در استان مأرب و تنگ‌تر کردن حلقه محاصره بر نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی خبر دادند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های یمنی، امروز (سه‌شنبه، ۹ نوامبر)، نیز با انتشار گزارش‌هایی از تداوم پیشروی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان مأرب و تنگ‌تر کردن حلقه محاصره نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی در این استان خبر دادند.

به نوشته روزنامه «الامناء» در جنوب یمن، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند با دور زدن شرق استان مأرب خود را به آخرین شهرستان‌های این استان که در آستانه آزادسازی به دست نیروهای صنعاء قرار دارند، برسانند و حلقه محاصره بر شهر مأرب را تنگ‌تر کنند. امری که کنترل آن‌ها بر جاده مأرب - الودیعه را آسان‌تر می‌کند.

پیشروی قابل ملاحظه نیروهای صنعاء و تنگ‌ شدن حلقه محاصره

به نوشته وبگاه «الخبر الیمنی»، این اقدام پس از آن صورت گرفت که نیروهای صنعاء کنترل منطقه «الرویک» و پایگاه «الخنجر» در استان الجوف را به دست گرفتند و این به معنای محاصره شبه کامل نیروهای «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن در شهر مأرب است.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی عملیات‌های مستمر اخیر برای آزادسازی استان مأرب، موفق شده‌اند ۱۲ شهرستان از مجموع ۱۴ شهرستان مأرب را آزاد کنند و تنها دو شهر   «مأرب» و «الوادی» هنوز تحت کنترل کامل این نیروها درنیامده است.

دو روز پیش بود که با پیشروی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به سمت الوادی و رسیدن آنها به ورودی جنوبی این شهر و محاصره آن از سه جهت، قبایل «عبیده» با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند، در نبرد میان نیروهای صنعاء و نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی و حزب «اصلاح» بیطرف هستند و در عین حال به هیچ طرفی اجازه نخواهند داد شهر، منازل و مزارعشان را به میدان جنگ تبدیل کند، با نیروهای صنعاء مقابله نخواهد کرد و به بیطرفی پایبند خواهد بود.

با صدور این بیانیه از سوی قبایل عبیده، بسیاری از ناظران آن را کودتا علیه حزب اصلاح وابسته به دولت مستعفی یمن دانستند که تلاش داشت با ایجاد پایگاه‌ها و استحکامات نظامی در الوادی، با پیشروی نیروهای صنعاء مقابله کند.

دیروز نیز، نیروهای صنعاء در عملیاتی موفق شدند آخرین خط دفاعی نیروهای ائتلاف سعودی در شمال مأرب را بشکنند؛ عملیاتی که آنها را قادر خواهد ساخت آخرین خط امدادی نیروهای ائتلاف در شمال شهر مأرب را قطع کنند.

پس از آن بود که منابع آگاه یمنی اعلام کردند که ده‌ها نفر از افسران وابسته به دولت مستعفی یمن، خانواده‌های خود را از مأرب خارج کردند. این خانواده‌ها از مأرب به سمت گذرگاه «شروره» واقع در مرزهای عربستان سعودی منتقل شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس