کد خبر 1292286
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۲
نخستین نمای سه بعدی از جو سیاره مشتری

آزمایشگاه پیش رانش جت ناسا اخیرا در حساب کاربری خود در توییتر تصویری زیبا از نخستین نمای سه بعدی از جو سیاره مشتری که توسط فضاپیما «جونو» ثبت شده، به اشتراک گذاشت.

به گزارش مشرق به نقل از ناسا، آزمایشگاه پیش رانش جت ناسا اخیرا در حساب کاربری خود در توییتر تصویری زیبا از نخستین نمای سه بعدی از جو سیاره مشتری که توسط فضاپیما «جونو» ثبت شده، به اشتراک گذاشت.

یافته‌های جدید کاوشگر جونو ناسا که به دور مشتری می‌چرخد، تصویر کامل‌تری از چگونگی ویژگی‌های جوی متمایز و رنگارنگ این سیاره ارائه می‌کند که سرنخ‌هایی درباره فرآیندهای نادیده در زیر ابرهای آن ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید

جونو، نام فضاپیمای رباتیک بدون سرنشینِ ناسا است که در چهارم ژوئیه ۲۰۱۶ در مدار قطبی سیاره مشتری قرار گرفت. این کاوشگر فضایی در پنجم اوت ۲۰۱۱ از فلوریدا به فضا پرتاب شده و شرکت لاکهید مارتین و مؤسسه تحقیقات جنوب غربی سازنده و پیمانکار هدایت آن هستند.

لوری گلیز، مدیر بخش علوم سیاره‌ای ناسا در مقر آژانس در واشنگتن گفت: «مشاهدات جدید جونو گنجینه‌ای از اطلاعات جدید در مورد ویژگی‌های مرموز قابل مشاهده مشتری باز می‌کند. هر مقاله جنبه‌های مختلف فرآیندهای جوی سیاره را روشن می‌کند؛ نمونه‌ای شگفت‌انگیز از اینکه چگونه تیم‌های علمی با تنوع بین‌المللی ما درک منظومه شمسی را تقویت می‌کنند».

نخستین نمای سه بعدی از جو سیاره مشتری

اسکات بولتون، محقق اصلی جونو از مؤسسه تحقیقاتی جنوب غربی در سن آنتونیو و نویسنده اصلی مقاله ژورنال ساینس در مورد عمق گرداب‌های مشتری می‌گوید: «پیش از این، جونو ما را با اشاراتی غافلگیر کرد که پدیده‌های جو مشتری عمیق‌تر از حد انتظار است».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس