کد خبر 1292502
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۱
ارتش آمریکا سلاح مافوق صوت آزمایش کرد

پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) اعلام کرد که یک موتور تقویت کننده موشک را برای پرتاب و حمل سلاح مافوق صوت در منطقه یوتا آزمایش کرده که قرار است در نیروهای دریایی و زمینی آمریکا به کاربرده شود.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز؛ آمریکا و رقیبانش، تلاش برای ساخت سلاح های مافوق صوت را تشدید کرده اند که نسل بعدی سلاح هایی را تشکیل می دهد که زمان واکنش را از دشمن گرفته و سازوکارهای سنتی شکست دشمن را ازکار می اندازد. پیمانکاران دفاعی هم امیدوارند که هم زمان با ساخت سلاح ها و تولید سازوکارهای تازه ردگیری و شکست دشمن، در این زمینه سرمایه گزاری کنند.

آزمایش هفته گذشته سلاح مافوق صورت آمریکا در کودیاک در ایالت آلاسکا به علت از کارافتادن موتور موشک، شکست خورد.

فرمانده کل ارتش آمریکا چند روز پیش آزمایش سلاح های مافوق صوت چین را تائید کرد که به گفته کارشناسان نظامی، ظاهرا نشانگر پیگیری این کشور برای ساخت سامانه ای با توانایی گردش به دور زمین، برای گریز از سامانه های دفاع موشکی آمریکا می باشد.   چین خبر آزمایش چنین سلاحی را تکذیب کرد.

نیروهای ارتش آمریکا از موشک مافوق صوت متعارف، به عنوان پایگاهی برای ساخت سامانه های تسلیحاتی قابل تنظیم برای افراد و نیز پرتاب کننده های مناسب  برای شلیک سلاح های دریا و زمین پایه، استفاده خواهند کرد.  

شرکت های بزرگ اسلحه سازی لاکهید مارتین، نورثروپ گرومن و ریتون تکنولوژیز، همزمان با تغییر تمرکز کشورها بر مسابقه تسلیحاتی تازه برای ساخت گونه جدیدی از سلاح های نوپدید، همگی برنامه های ساخت سلاح های مافوق صوت را در بالاترین سطح قرار داده اند.

 ژنرال مارک میلی رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا در گفت و گو با شبکه بلومبرگ،  تائید کرد که کشورش در حال آزمایش و توسعه فناوری‌هایی از جمله موشک‌ های فراصوت، هوش مصنوعی، علوم رباتیک و طیفی گسترده از فناوری‌هاست.

ژنرال میلی، چین را بزرگ ‌ترین چالش ژئواستراتژیک آینده برای واشنگتن دانست و آزمایش موشک مافوق صوت چین را که پکن تکذیب کرده،  "بسیار نگران کننده" خواند و افزود: این آزمایش تمام توجه ما را به خود جلب کرده است.

وی توان تسلیحاتی پکن را بسیار فراتر از این آزمایش دانست و گفت پیشرفت های چین بسیار منحصر به‌ فرد بوده و مانند آن را ندیده‌ایم. آنها ارتشی ساخته‌اند که بسیار قابل توجه و برجسته است.

رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا درباره کره شمالی نیز ادعا کرد این کشور بسیار تهاجمی بوده و همواره توجه زیادی را به خود اختصاص می دهد. آنها همواره اقدامات تحریک‌آمیزی را با آزمایش موشکی انجام می دهند.  نیت ما درباره کره شمالی، روسیه و چین، مهار توان نظامی آنها از طریق تلاش‌های دیپلماتیک است تا مانع وقوع جنگ شویم.

وی هشدار داد که در صورت وقوع جنگ، برای مثال در شبه‌جزیره کره، حامی کره جنوبی خواهیم بود، و اقدام به بازدارندگی تاکنون پاسخ داده است.

روزنامه فایننشال تایمز لندن ۲۵ مهر ماه به نقل از پنج منبع آگاه نوشت که چین در اوت (مرداد ماه) یک موشک مافوق صوت با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای آزمایش کرده که پس از چرخیدن به دور مدار زمین، به هدف خود برخورد کرده است. این موشک مافوق صوت پس از یک بار گردش در مدار پایین زمین، در نزدیکی هدف فرود آمده که پیشرفت چشمگیر چین را در زمینه موشک‌های مافوق صوت نشان می‌دهد.

اما سخنگوی وزارت خارجه چین، گزارش این روزنامه انگلیسی مبنی بر آزمایش موشک مافوق صوت را رد کرد، و گفت که این فضاپیمایی بوده که فناوری بکار رفته در آن برای استفاده مجدد، آزمایش شده بود.  اهمیت فناوری بازاستفاده در این است که می تواند «روشی کم هزینه و راحت برای سفر صلح آمیز انسان به فضا، فراهم کند».

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس