پیشی گرفتن چین از آمریکا در آزمایش و توسعه موشک‌های مافوق صوت

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا به ۲۴ تن از مدیران عامل بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده تسلیحات در این کشور گفته است که واشنگتن در توسعه و آزمایش موشک‌های مافوق صوت از چین عقب افتاده است.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری نیوزنت کره‌جنوبی گزارش داده که مدیران عامل و پیمانکاران نظامی آمریکایی در پاسخ به وزیر دفاع آمریکا گفته‌اند که کمبود تونل‌های باد به یکی از گلوگاه‌های آزمایش‌های لازم برای تولید موشک‌های مافوق صوت در این کشور تبدیل شده است.

براساس این گزارش، فعالان صنایع دفاعی آمریکا به وزیر دفاع این کشور گفته‌اند که در حال حاضر چین دارای ۱۲ تونل باد برای آزمایش موشک‌های مافوق صوت است و برنامه دارد تا هر ۶ ماه یکبار یک تونل جدید را راه‌اندازی کند.

این نشست به ریاست «کاتلین هیکس» معاون وزیر دفاع آمریکا و با حضور مدیران عامل شرکت‌های لاکهید مارتین، ریتئون تکنولوژی، نورث‌راپ گرومان، بوئینگ، لی‌دئوس، ایروجت راکت داین، BAE سیستم و L۳هریس و دیگر پیمانکاران بزرگ صنایع دفاعی آمریکا برگزار شده است.

یکی از مشکلات موجود در این زمینه ترس از شکست در پیشرفت‌های تکنولوژیک در این زمینه هم در بین دولت و نیروهای مسلح و هم در فعالان صنایع دفاعی خصوصی است. در سال ۲۰۲۲ آمریکا بودجه‌ای معادل ۳.۸ میلیارد دلار برای تحقیقات در زمینه تسحلیات مافوق صوت اختصاص داده که ۶۰۰ میلیون دلار از بودجه سال قبل بیشتر است.

براساس این گزارش، در ماه اکتبر سال ۲۰۲۱، آزمایش یکی از موشک‌های مافوق صوت آمریکا به دلیل نقص فنی در موتور موشک با شکست مواجه شد. همچنین در ماه آوریل سال گذشته هم یک موشک مافوق صوت در آزمایشی در پایگاه نیروی هوایی ادواردز در ایالت کالیفرنیا از بمب افکن B-۵۲H جدا نشد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    0 0
    چند وقت دیگه آمریکا از چین هاپو میگیره!!! خخخخخخخخ
  • آریا IR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    0 0
    ارکان قدرت آمریکا ، چاپ دلار بی پشتوانه به هر میزان که نیاز دارد ، جذب نخبگان علمی از هند ایران و سابقا چین ...، امپراتوری رسانه ، هالیوود!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس