کد خبر 1365416
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۳
چین موشک جدید بالستیک مافوق صوت آزمایش کرد

ارتش چین یک ویدئوی جدید منتشر کرده که در آن آزمایش یک موشک بالستیک مافوق صوت جدید از ناو ۰۵۵ مجهز به موشک‌های هدایت شونده را نشان می‌دهد.

به گزارش مشرق از " ساوث چاینا مورنینگ پست" اگرچه ارتش چین ویدئوی این آزمایش موشکی را در روز چهارشنبه منتشر کرده اما به تاریخ انجام آن اشاره‌ای نکرده است. 

ارتش چین اعلام کرد، موشک مافوق صوت جدید آزمایش شده "وای جی ۲۱ یا ایگل استرایک ۲۱" نام دارد. 

هفته گذشته رزم ناوهای چین از نوع ۰۵۵ برای برگزاری یک رزمایش در دریای زرد شرکت کردند. کارشناسان معتقدند این آزمایش موشکی در این رزمایش انجام شده است. 

به گزارش مشرق، هایپرسونیک یا موشک‌های مافوق صوت به این معنی است که این نوع موشک‌ها می‌توانند با سرعتی حداقل پنج برابر سرعت صوت (۵ ماخ) یا بیش از ۶۱۰۰ کیلومتر (۳۸۰۰ مایل) در ساعت حرکت کنند. این موشک‌ها می‌توانند در حین پرواز مانور دهند که این امر ردیابی و رهگیری آن‌ها را بسیار دشوارتر از موشک سنتی می‌کند. با کاستن از زمان پرواز، این نوع موشک‌ها فرصت پاسخگویی و واکنش را نیز کاهش می‌دهند. بسته به نوع طراحی، آن‌ها می‌توانند کلاهک هسته‌ای یا معمولی حمل کنند و قادرند تعادل راهبردی را برهم بزنند. 

روسیه، آمریکا، چین و اخیرا کره شمالی دارای این نوع از موشک‌ها می‌باشند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سیدمرتضی IR ۰۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    1 0
    درغرب۵ماخ سرعت هایپر سونیک به حساب میات در ارتشهای روسیه و چین هایپر سونیک باید حداقل۷ماخ سرعت داشته باشه بعد موشکهای هایپر سونیک گلاید شده هستند نه بالستیک پس به چه دلیل رادار اونهارو شناسایی نمیکنه با این سرعت و گرمای موتور چند پایینتره رادارهای ضد بالستیک حرکت میکنن و بالاتر جنگنده ها بعد ما هم موشکهای هایپر سونیک داریم که گلاید هم میشن موشک حاج قاسم موشک خیبر شکن البته برخی موشکهای فاتح در اون قسمت که خارج دید رادراهای بالستیک پرواز میکنن اما سرعت هایپر سونیک۷ماخ ندارن، بعد این موشک تقریبا یک موشک کروز هستش برای جانشینی موشکهای کروز سوپر سونیک نسل قبل برای تایپ۰۵۵
    • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      1 0
      در این بخش، ظاهراً یانکی ها عقب ماندگی زیادی دارند به این سبب که باور نمی کردند چین و رسیه در این زمینه دستاوردی داشته باشند و اخبار آن را بیشتر یک شوخی رسانه ای می پنداشتند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس