کد خبر 1293564
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۶

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی هاون مدیا نوشت: پروفسور باستان شناس دکتر دونمز گفته که ما قبل از حفاری تپه هیچ تصوری از چیزهایی که پیدا میکنیم نداشتیم و فقط بدنبال کشف آثاری از عصر آهن در این تپه بودیم.

اینجا بقایای کاخ هخامنشی متعلق به 2500 سال پیش در آماسیای ترکیه است.

 

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 336
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 119
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    دروغ محض هیچ آثار مکتوب و مستند از هخامنشیان در ترکیه نیس حتی تخت جمشید هم کاردستی صهیونیسم جهانی برای تاریخ جعلی باستان اس چون این تاریخ جعلی رو مقابل اسلام ناب محمدی قرار میدن
    • کوروش IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      63 19
      بی هویت
    • IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      41 12
      تو که توهم اسلام ستیزی داری کاردستی کی هستی؟
    • وحید IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      45 25
      حصرت آقا لطفا اراجیف نگو تخت جمشید یک اثر ثبت شده وقدیمی است که کوروش کبیر یهود های آن زمان را از کشتار نجات میده دیگه توروخدت این وبه ریا کاری اسرابیل نچسبون وقتی کوروش بود حضرت محمد ودین اسلامی وجود نداشت
    • محمد IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      26 3
      شماهائید که آبروی ایران را بردید حرف الکی و بی منطق میزنید کی میخواهید از رو برید
    • محمد IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      31 10
      همه دنیا دروغ بوده فقط شماها راست میگید تمام کتیبه ها دروغند فقز حرفهای وروایات شماها که اصلا هیچ مستندی ندارند راست هستش
    • IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      17 3
      چیزی زدی تو؟
    • بی نام IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      16 2
      چرت نگو
    • امیرحسین IR ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      27 13
      زمان هخامنشیان نصف ترکیه براما بود بعد تو میگی هیچ اثاری نیست بیا اینم یکی از اثاراش
    • محمد IR ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      22 2
      کاش حضوری میدیدمت و این جمله هارو میگفتی تا تاریخ رو مثل یه فیلم بیارم جلو چشات
    • IR ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      12 1
      حالا تو چرا میسوزی
    • كورش DE ۰۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      23 5
      مزخرف نگو! كتيبه خشايارشا در وان تركيه موجود است!
    • IR ۰۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      25 11
      اره هر چی خوبی مال شما پانطورکا و اربابتون اسرائیله
    • اکبر IR ۰۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      10 2
      کله پوک چی میگی
    • سامان IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      33 7
      آقای اردوغان حالا دیدی که جایی که الان ترکیه می نامید و دم از تمدن عثمانی میزنی مدارک پیدا شده گواه این هست که ترکیه هم جزیی از خاک و تمدن ایران زمین بوده مدرک از این بالاتر که ۲۵۰۰سال پیش شما وجود نداشتید حالت برگردیم ب مرزهای اصلی
    • سامان IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      18 5
      خفه انتر همه وی رو ب اسلام محمد ربط میدی امثال تو اسلام رو هم ب کند می‌کشید وطن فروش چ ربطی ب اسراییل داره که بخواد تاریخ موردش رو رواج بده یا ترکیه آنقدر احمق هست که بخواد از تمدن ایران در ترکیه سخن بگه شما دیکن از توهمات بیش از حد اسلام گرایی خودتون و نرم رو نابود کردید. اصلا بگو بینم ناب محمدی چی هست خدا رو شکر میکنم مرگ هست
    • IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      8 2
      چرت و پرت چرا میگی مردک ذهنتو با این خزعبلات پر کردن
    • IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      9 2
      جناب پروفسور کی بودی تو؟!
    • حسین IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      12 1
      یکم تاریخ مطالعه کن و تا درک درستی از تاریخ باستانی بهت دست بده و خداوند بهت کمی قدرت تفکر وعقل بدهد۳۹۶۲
    • IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      20 2
      ناموسا چی میزنی؟تخت جمشید کاردستیه صهیونیسمه؟تاریخ قبل از اسلام جعلیه؟ داداااچ،یا پارک رو عوض کن،یا ساقی که ازش میخری رو عوض کن،جنسش ناخالصی داره
    • علی IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      14 7
      دروغ محض خودت و تفکرات پانترکی هستی آثار حی و حاضر نمی بینی نکنه نابینایی ،ما میخواهیم به مرزهای تاریخی خود برگردیم
    • IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      24 5
      پانتورک بدبخت ، خودتو مسلمون جا نزن... تو از این میسوزی که خاک ترکیه هم واس ماس...
    • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      12 2
      رد دادیا. انقد حقیر آخه . به خدا تو همون مسلمونی هم بلد نیستی
    • رضا IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      18 4
      این ها اسنادی است که نشان می دهد که ترکیه جزیی از خاک ایران است و امیدوارم هر چه زودتر به آغوش مام میهن بازگردد
    • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      8 1
      بچه بیا پایین چرت و پرت نگو سرمون درد گرفت.
    • مسعود IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      5 0
      عاقلان دانند
    • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      8 8
      تخت جمشید قطعا وجود داشته و این که یک عده احمق چیزی که هزار سال قبل از اسلام ساخته شده را در مقابل اسلام قرار می دهند نشانه اوج بی عقلی و دیوانگی آنها است. اما تخت جمشید اصلا هنر آشور و بابل است و نه هنر ایرانی. حتی نماد فروهر تخت جمشید همان نشان خدای بالدار شمش آشور است که با قدری تغییر به این صورت در آمده است.
    • صبا IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      6 38
      سلام احسنت. یکی از بدبختی های ملت ما، تاریخ جعلی 2500 ساله پادشاهی و آثار به اصطلاح باستانی است که سر و کله شان در 100 ساله اخیر پیدا شده است.
    • ایرانی مسلمان IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      15 1
      چرا سعی می‌کنی بین هویت ملی و اسلامی ایرانی‌ها تفرقه بندازی؟
    • ایرانی IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      18 5
      لطفا دین اسلام رو مقابل تاریخ قرار نداده کوروش هم یکتا پرست بود اولین مردمی که یکتا پرست شدند ایرانی ها بودند حتی اعراب در آن زمان بت میپرستیدند الا پیامبران الهی در آن زمان دینی وجود نداشت که هخامنشیان از آن پیروی کنند فقط یکتا پرستی بود که تمام ایران یکتا پرست بودند
    • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      6 1
      چی زدی؟
    • باغبان IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      5 2
      حالت خوبه!!!!؟؟؟؟
    • جاویدایران NL ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      20 6
      جمهوری اسلامی دقت فراوان داشته باشه که این سبک از استدلال و سخن گفتن مخصوص پانترکان هست که اینجوری صحبت میکنن و بعدش خودشون رو پشت نقاب اسلام قائم میکنن، خیلی مراقب اینهاباشید، اینهارو من مثل کف دستم میشناسم اینها سیاستشون این مدلی رفتار کردنه اما در ته قلبشون هیییییچ اعتقادات مذهبی بخصوص شیعه ندارن، الان این شخص از این ناراحته که این اسنادو آثارتاریخی در ترکیه پیداشده و این یعنی زیرسوال رفتن حرفهای چرت و پرت و توهم وار و هذیان گونه پانترکان درباره تاریخ ایران. جمهوری اسلامی یه سوال دارم، به نظرشماحالا که این آثارایرانی پیداشده وقتشه که ادعای مالکیت و ادعای ارضی کنیم یا زوده؟؟
    • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      8 1
      خفه شو مرتیکه ساقی خودت رو عوض کن
    • Alireza IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      13 2
      واقعا ادم تاسف میخوره نظر بعضی از دوستان رو میبینه که حتی ارزشی برای گذشتتشون قائل نیستن و یک سری حرف های مسخره و بی اساس دشمن شاد کن به زبون میارن و گذشته پر شکوه ایران بزرگ رو به مسخره گرفتن و اثاری که ثبت جهانی شده رو ساخته رضا شاه میدونن خندداره امید به اون روزی که همه کمی بفهمند
    • مهدی NL ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      5 1
      بیا پایین بابا سرمون درد گرفت
    • پارسا IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      5 1
      باشه تو فقط راست میگی
    • علی IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      5 1
      خدا شفات بده.
    • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      6 1
      از موتوری جنس نگیر
    • ایرانی IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      6 9
      ما ایرانی هستیم نه عرب به تاریخ چند هزار ساله که همه مو رخان دنیا تایید نمودند افتخار می کنیم بدبختی همه مردم دنیا به خاطر کج فهم و خشکه مقدسان افراطی
    • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      7 2
      آره ولی از نظر شما پان ترکهای تجزیه طلب..
    • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      7 2
      آفرین باباجون ، حالا برو قرصهاتو بخور بگیر لالا ...
    • مورخ IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      6 1
      جیگر! هیچوقت با تاریخ در نیفت و باهاش ور نرو. میزنه شتک ت می کنه
    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      21 5
      پان ترک جان حرص نخور هرجای جمهوری جعلی باکو و ترکیه رو شخم بزنن آثار تاریخی و تمدنی ایران کشف میشه همه جا پر از کتیبه ها و سنگ نبشته های پارسی است این جمله آخری هم که دم از اسلام ناب محمدی زدی فقط واسه رد گم کردن بود اون که جعلیه تاریخ من درآوردی و ساختگی شما پان ترکهاست که کارتون سرقت آثار تاریخی و تمدنی کشورهای همسایه و جعل اون به اسم خودتون شده تو هم زیاد جوش نزن این فقط یه نمونه اش هست که کشف شده
    • چناری IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      7 1
      بچه بیا پایین . سرمون درد گرفت.
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      8 2
      خفه شو اشغال البانی ما ایرانی ها اسلام قبول کردیم چون متمدن بودیم فهمیدی
    • GB ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      11 1
      فقط یه احمق تاریخ مدون و مکتوب و انکار میکنه
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      9 1
      بیا برو پانترک علکی از اسلام حرف نزنید دست شماها برای همه رو شده نژادپرستا این حرفا رو از سر سوزش میزنید
    • پارسا IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      9 1
      مزدور جان کلی کشور دارن الکی پاشاهای به درد نخورسون رو بزرگ میکنن بعد کوروش که کلی نقشه ایران رو بزرگ کرده بود ما پس نبای تاریخ داشته باشیم😑😑😑
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      10 1
      سلام لطفا خفه شو این اسلام ناب که تو میگی بقران اگه شما وامثال شما بهش عمل کنید فقط برای منافعتون شعارش میدید .ماهم اسلام میشناسبم هم تاریخ کشورمون دوست داریم شما بدبختها چرا میخاهید این دوتا روبرو هم بزارید درصورتی که باهم مناففاتی ندارن
    • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      12 1
      باید به مرزهای تاریخی برگردیم!
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      2 6
      حقیقتاً گل گفتی
    • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      6 1
      از واقعیات نمیشه فرار کرد شاید از عمد بعضی مسائل را در مقابل اسلام قرار میدن که افرادی مثل شما را به واقعیات بدبین کنند والا هیچ منافاتی با اسلام عزیز ندارد
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      16 4
      کشور جعلی طورچیه کاردستی صهیونیسمه.اون قسمت همیشه یک ساتراپی از ایران بوده و نهایتا هم باید به خاک وطن ضمیمه شه دیر یا زود داره ولی سوخت و سوز نداره کشورهای بدون هویت محکوم به نابودی هستن
    • محمد NL ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      9 4
      درک نمی کنم چرا باید حتما هخامنشی رو در مقابل اسلام قرار بدید ؟ هخامنشی یعنی حقوق بشر باید به حکومت هخامنشی و کوروش کبیر افتخار کرد درسته 7 آبان روزیه که صهیونیسم برای بزرگداشت کوروش معرفی کرده چون بابل رو نجات داد در اون روز و یهودی ها هم تو بابل بودن اما روز بزرگداشت کوروش باید داشته باشیم و بهتره باشه روز تولد یا به تخت نشستن کوروش هست که میشه یه روز توی شهریور ماه
    • پارسیان IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      5 1
      مولانا، نون لواش، سالادشیرازی، و.. و.. و.. کم بود حالا تاریخ 2500ساله از 7000سال تمدن پارسیان را می‌خواهند بنام خودشان بزنند این بی‌هویت‌های هیچی‌ندار. کی وقتش برسه دونه دونه استان‌های ایران عزیز را پس بگیریم روح بزرگان و آبواجدادمان را شاد کنیم! پارسیان به ایرانی بودن و تمدن بزرگشان افتخار می‌کنند همچنین به کوروش‌کبیر شان. آن دسته از بی‌هویت‌های منافق و تجزیه‌طلبی که میخان دوگانه مذهب و ملیت را چو بندازند قطعا کور خوانده‌اند. ایرانیان هوشیار هستند، هم به شیعه بودنشان می‌بالند هم به ملیت‌ و تاریخ پرفراز نشیب و تمدن بزرگشان. آنهایی که دم از مذهب می‌زنند و ملیت و تاریخ و افتخارات‌مان مثل کوروش کبیر را زیرسوال می‌برند و آنهایی که دم از ملیت می‌زنند و مذهبمان که تشیع هست را زیرسوال می‌برند و یا این دو را مقابل هم قرار می‌دهند دولبه‌ی یک قیچی هستند.. ‌هدفشان هم تفرقه و تجزیه است، ولاااغیر. ف اموش نکنیم امروز قدرت اول منطقه هستیم، جمهوری اسلامی بعد 2500سال از تمدن 7000ساله پارسیان، مرزهای کشورش را تا آب‌های مدیترانه بغل گوش دشمن اصلی‌اش برده، طبیعیه دشمن سربازان سایبریش روانه افکار عقاید مردم ما کنه و تفرقه بندازه. دشمن بیکار ننشسته، هوشیار باشید. یاعلی (مشرق لطفا انتشار بده، ممنون) هشتگ #ایران_همدل #ایران_سربلند ‌ ‌ ‌ تن رهبر معظم‌مان سلامت. آقاجان، کیان‌تم :)
    • پارسیان‌زنده‌باد IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      8 1
      مولانا، نون لواش، سالادشیرازی، و.. و.. و.. کم بود حالا تاریخ 2500ساله از 7000سال تمدن پارسیان را می‌خواهند بنام خودشان بزنند این بی‌هویت‌های هیچی‌ندار. کی وقتش برسه دونه دونه استان‌های ایران عزیز را پس بگیریم روح بزرگان و آبواجدادمان را شاد کنیم! پارسیان به ایرانی بودن و تمدن بزرگشان افتخار می‌کنند همچنین به کوروش‌کبیر شان. آن دسته از بی‌هویت‌های منافق و تجزیه‌طلبی که میخان دوگانه مذهب و ملیت را چو بندازند قطعا کور خوانده‌اند. ایرانیان هوشیار هستند، هم به شیعه بودنشان می‌بالند هم به ملیت‌ و تاریخ پرفراز نشیب و تمدن بزرگشان. آنهایی که دم از مذهب می‌زنند و ملیت و تاریخ و افتخارات‌مان مثل کوروش کبیر را زیرسوال می‌برند و آنهایی که دم از ملیت می‌زنند و مذهبمان که تشیع هست را زیرسوال می‌برند و یا این دو را مقابل هم قرار می‌دهند دولبه‌ی یک قیچی هستند.. ‌هدفشان هم تفرقه و تجزیه است، ولاااغیر. ف اموش نکنیم امروز قدرت اول منطقه هستیم، جمهوری اسلامی بعد 2500سال از تمدن 7000ساله پارسیان، مرزهای کشورش را تا آب‌های مدیترانه بغل گوش دشمن اصلی‌اش برده، طبیعیه دشمن سربازان سایبریش روانه افکار عقاید مردم ما کنه و تفرقه بندازه. دشمن بیکار ننشسته، هوشیار باشید. یاعلی (مشرق لطفا انتشار بده، ممنون) هشتگ #ایران_همدل #ایران_سربلند ‌ ‌ ‌ تن رهبر معظم‌مان سلامت. آقاجان، کیان‌تم :)
    • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      5 1
      دو متفکر و مفسر بزرگ قرآن یعنی آیت الله مکارم شیرازی و علامه طباطبایی قریب به یقیین کورش را ذوالقرنین دانسته اند!
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      11 1
      تو دلسوز اسلام نیستی
    • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      9 0
      جنگ بزرگ بین ایران و یونان که در مورد ۲تا فیلم‌سینمایی ساختن چی بود پس؟ ترکیه استان لیدیه ایران است که روزی به مادرمان ایران بازمیگردد.
    • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      3 0
      حتما باید مثل کشتار عثمانی بازهمن ترکیه ای های اخوانی بیاد پ از ادری ها کشتار کنند؟
    • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      4 0
      مادر ( ایران) فروش. مادر فروش
    • حامد IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      4 0
      سلام اینکه تو هر دوره و عصری یکسریها از باورها، گرایشات و رویدادها و... ملتی ابزار می‌سازند برای پبیشبرد اهداف خودشون، موضوع جدیدی نیست... منتها خب شنونده و بیننده خودش باید عاقل باشه و هیچی رو بدون سند و استدلالی رد نکنه و نپذیره... برای اثبات بود و نبود هخامنشیان و شخصیت کورش کبیر و اینها به اندازه کافی مدرک هست برای کسی که حقیقت‌جو باشه و اتفاقا بخاطر یکتاپرست بودن ایشون و کلا ایرانیان بود که بعدا دین اسلام رو هم راحت پذیرفتند چون اصل همه ادیان یکی هست که همان یکتاپرستی و عدالته...
    • ناشناس IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      8 0
      شما دلتان برای اسلام می سوزد یا از این ترس دارید بگویند ترکیه قطعه ای از ایران باستان است
    • یاسین IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      4 0
      کسی که به تاریخش این جوری بی احترامی کنه خیلی کمه
    • ایرانی BE ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      5 0
      زنده باد ایران. همه ما ایرانی هستیم. ترک، لر، کرد، فارس وووو ایران یعنی همه دین ها و همه اقوام. چیزی که اجداد ما ۲۵۰۰ سال پیش روی سنگ های تخت جمشید کشیدن، ما همگی اقوام، ایرانی هستیم. افتخار کنیم به ملیت خودمون، با هر دین و قومیت و زبانی که داریم.
    • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      3 0
      خدا وکیلی ماچقدر ملت خاصی هستیم . کجای دنیا اثار ما نیست . همین الانم ما فقط باهمه دنیا فرق داریم .
    • ستار IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      7 0
      بی هویت مزخرف نگو، چی داری میگی، نصف جهان تحت فرمانروایی هخامنشیان بوده، چون عدل و عدالت داشتن،
    • محمود IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      5 0
      سلام علیکم برادر عزیز من باستان شناس و مسلمان متعصب هستم و این حرف شما رو قبول ندارم چون تخت جمشید یک اثر کاملا باستانی هست این حرف درستی نیست که میگن تخت جمشید ساخته یهودیان هس در جهت مقابله با اسلام ... البته صهیونیستها از هر فرصتی استفاده میکنن تا به اسلام ضربه بزنند یکی از حربه هایشان تقابل تاریخ ایران باستان یا اسلام هست ولی ما نباید به اراجیف صهیونیستها توجه کنیم ایران سرزمینی چند هزار ساله هست که آثار و تپه های بر جای مانده از ان گویای همه چیز هس نیازی به اثبات نیست
    • محمد IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      4 0
      کمی شرف داشته باش.ادم باش
    • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      1 0
      چرت نگو
    • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      5 0
      هیچی دیگه فردا تخت جمشیدم صاحاب میشن مث مولوی! نمیگن این مال هخامنشیاس میگن تخت جمشیدم مال ماس آ ببینین قدیمی ترشو تو ترکیه داریم!!!
    • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      3 0
      ایران باستان و اسلام هیچ چیزی که باعث اختلاف با هم شوند ندارند. در ضمن ایرانی های اون زمان عاقل بودند و می توانستند اسلام رو بپذیرند یا نپذیرند و اگر اسلام خوب نبود نمی پذیرفتند. و ۱۴۰۰ سال است که هویت ایرانی و اسلامی یکی شده است و جالب اینکه شهربانو شاهدخت ساسانی عروس امام علی علیه السلام و مادر امام سجاد علیه السلام بودند.
    • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      1 0
      حرف مفت نزن
    • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      3 0
      چقدر یک ادم باید بی سواد باشه واقعا جای تاسف داره
    • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      1 7
      یاشا حقیقت این است همانطورکه ناصر پورپیراراثباط میکنه این کاردستیها درست شده دردانشگاه شیکاگو هست
    • محسن IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      6 0
      چرا اینقدر از تاریخ ایران باستان هراس دارین؟
    • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      3 0
      چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است این مزخرفات چیه که میکی
    • محمدعلی IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      4 0
      به نام خدایی محمد و کورش کبیر ک این دو رو آفرید رو ک انسانیت را به بشریت بشناسند ولی در عجبم ک هنوز بشریت فهم انسانیت عاجز هست و هیچ بویی از انسانیت در ذات این نیست دوستان خدا محمد و کورش کبیر فقط میخواستند عدالت ب جود بیاورند ولی پیروانشون متفرق شدند حالا نوبت ماست که آریایی ها و اعراب متحد کنیم کورش اسلام زرتشت رو بهانه نکنید اصل انسانیت هست ❤️
    • حسین IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      1 0
      بی ریشه.بر توبه کن
    • ناشناس IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      2 0
      یعنی واقعا این‌جفنگیات رو از کجاتو ن در میارید اگه تخت جمشید جعلی بود آثارش تو موزهای معروف فرانسه و انگلیس و آمریکا به نمایش در نمیومد درضمن تو ترکیه مقبره ای شبه مقبره کوروش هست بهش میگن فارس عسگریمفبرسین یا مقبره سرباز فارسی بهتره یه سرچ کنی درضمن تاریخ ایران باستان و تاریخ بعد از اسلام مثل کارت ملی و شناسنامه برای ملت هستن
    • کوروش IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      1 0
      جناب ، حضرت آقا ، بزرگوار ، لطفا ... شعر نگید! دلیل این همه مقاومت و پافشاری بر یه موضوع کذائی چی میتونه باشه جز این که شما بازیچه دست شدید!
    • محمد IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      2 0
      واقعا آدم بیخودی هستی ارزشی بیشتر جوابت بدی نداری
    • بختیار IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      0 0
      حرامزاده عرب پرست بی هویت .حقا که از نسل وحشی هایی هستی که دنیا بدون شما جای امنی خواهد بود
    • کوروش کبیر از ایران IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      4 0
      خیلی خسته ای تندرو بودنت را بزار کنار وازناریخ۷هزارساله آن خجالت بکش در ضمن ایران باستان ۳۰۰۰هزار سال قبل از اسلام یکتا پرست بوده است نه مثل عربهای جاهل که دختران خودشان را زنده زنده درخاک فرو میبردند
    • تاشناس IR ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      2 0
      اگر کوروش دروغ و افسانه است علت جهانگیری اسمش چیه چرا درخیلی ازکشورها اسم فرزندانشون رو کوروش میذارن مثل اسم اسکندرواسامی پیامبران واسامی مثل سارا ومریم که جهانی وبین المللی هستن پراکندگی این اسم باستانی درسراسرجهان ناشی ازآوازه بلند این پادشاه هست صهیونیست فوقش صدساله منشور حقوق بشر رو پیدا کرده ولی مردمان اروپا هزاران سال که ازاسم کوروش با لهجه های مختلف استفاده میکنن
    • خسته از گرونی IR ۰۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      2 0
      چرا شماها اینقدر با ایران و تاریخش مشکل دارین ، همین کارها رو کردین و تاریخ ایران رو لگدمال کردین ک الان نسل جون نسبت به ایران و یکپارچگی کشور بی اهمیت هیت‌
    • احسان IR ۰۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      1 0
      خداشفات بده
    • زرتشت IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      1 0
      تف به شرفت بی اصالت بی هویت
    • سيدعباس نیکبخت IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      4 0
      واقعا شما آدم ناتو بی شعور وبی تدبیری هستید همه سعی می کنند حتی به دروغ تاریخ کشورشان را قدیمی کنن شما با این که تاریخ کشور تان کهن است اینها روقبول ندارید آخه چرا مثل این مسولین بی درد آشنا که تقی به توقی خورد وثروت ملت رو غارت می کنند فکر می کنید ایران عزیز ما از دست امسال مثل شما ضربه خورده یکمی به خود بیاین برو کتاب گزنفون هرودوت بسر ایرانی سرگذشت باکواس روبخون تا ببینی نه ترکیه بلکه مقر سربازان هخامنشی رو در حوضه رودخانه دانوب تواروبای شرقی سرگذشت آرامیس نخستین زن دریانورد ایرانی که آمریکا روکشف کرد ولوحه کشف آمریکا در ۲۵۳۲ سال بیش در متروپولیتن هست وآمریکاییها خوب می دونن که هرچه بنهانش کنن نمی تونن از تاریخ فرار کنند را بخون
    • علی IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      4 0
      مردم هوشیار باشید، اون آقا که کامنت دروغ محض رو گذاشته، نه اعتقاد به اسلام ناب محمدی داره، نه ایران و ایرانی براش مهمه اون فقط یک تفرقه افکنه، خود فروخته هستش. زنده باد ایران و ایرانی
    • ایلیا IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      3 0
      هیچ آثار مکتوبی هم از عثمانی در دست نیست و کاخهای موجود در ترکیه هم کاردستی صهیونیستها اربابان ترکیه است واقعا که خیلی مسخره اید شما پان ترکها در بیسوادی روی ... را سفید کرده ازد
    • حسین آلبوعبادی. ماهشهر. کورها IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      0 0
      احسنت
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      1 0
      شاید تاریخ شما ی چیز دیگس
    • پدرام IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      1 0
      تو که خودت بی سند حرف میزنی از همه دروغگوتری
    • اشکان IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      2 0
      خدایی از جنابعالی عقب مانده تر وبیسوادتر بی هویت تر ندیدم،واقعا جایه تاسف داره برات
    • خ IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      2 0
      چرت نگو بی هویت پوچ.
    • GB ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      2 0
      اینجاست که میگن ی دیونه سنگی به چاه میندازه که صد تا عاقل هم از عهده اون بر نمیان
    • فرهاد IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      1 0
      دورود بر کورش کبیر افتخار ایران و همه جهان
    • به صبا IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      2 0
      ما با منافقان سلام علیک نداریم،خودتو با ما جمع نبند،بی هویتی بد دردیه....برو کنار بذار " باد" بیاد، رجب پرست.
    • علی IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      2 0
      اسلام ناب محمدی به درخت تنومند و ریشه دار تمدن ایران زمین پیوند خورده و روییده و بالیده است . این حکایت از آن دارد که بین آنها یک خیشاوندی و پیوستگی بر قرار است. پس نباید بی خود میان آنها تقابل انداخت. این کار تیشه به ریشه زدن است.
    • ممد IR ۰۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
      1 0
      امثال تو مردم رو تحریک میکنن که بااسلام تضاد پیدا کنن تاریخ ایران کجا و تاریخ سراسر جعل اسلامی کجا که هزاران روایت جعلی داره شل مغز منم داری تحریک میکنی جلو اسلام وایستم هرچند معتقدم امثال تو اصلا ایرانی نیستن از مرض داری اینجور نظر میدی مثل اون احمق توشورای شهر که از قصد مردم رو تحریک میکنه شهدا وجایگاهشون تضعیف بشه شهدا روسرماجادارن اما اصالت ملی ماهم تو رگهامون
  • SE ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    29 87
    گمان نکنید این خرابه ها مایه افتخار است. خیر. این مایه عبرت است. نه ظلم پایدار است و نه اشغالگری.
    • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      15 9
      پس اسلام هم با اشغالگری و زور و ظلم وارد ایران شد
    • مهدی IR ۰۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      15 4
      برو چرت نگو احمق... شماها دشمن تاریخ ما ایرونیها هستین
    • SE ۰۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      6 2
      تو هم اکنون در کشور اشغالی سامه ها زندگی میکنی ک به شمال رانده شده اند و هنوز هم حوزه زندگی و پرورش گوزن شان کوچکتر و کوچکتر میشه.
    • .احمد IR ۰۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      8 0
      چرت نگو، امثال شما در آینده مایه عبرتید، دور ورداشتید
    • TR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      5 0
      نه مایه افتخاره نه ننگ تاریخ و هویت یک کشور هست از خوب و بدش تجربه کسب می کنی دوم زندگی صفر و صد نیست ذهن بسته افراطی خودت رو آزاد کن تا جنبه فرهنگی و تاریخی جذاب اون رو هم ببینی در ثانی این اسناد تاریخی هست با همین موارد نقطه های کور تاریخ رو روشن می کنن علاقه به تاریخ نداری نظر مسخرت رو نگاه دار برای جماعت خود عالم بین مثل خودت تاریخ کل بد و خوبش هست که تبدیلش می کنه به تجربه تو انقدر کوته فکری به اثر تاریخی هزار ساله می گی خرابه خخخ از اونبر آخه عقب افتاده کی اشفالگری کرده؟!! آخه تو که تاریخ سرت نمی شه چرا حرف مفت می زنی دقیقا این منطقه آناتولی و تراکیه محل مرز بین ایران و امپراتوری بیزانس یا همون روم بوده گاهی که بین این دو رد و بدل می شده تا قبل سرازیر شدن ترکان جمعیت اصلی اون که همین الان هم همینطور هست اما ترکیزه شده بین سه جمعیت ایرانی ماد که الان با کورد می شناسیم رومی ها و یونانی ها که بعد ها بخاطر سیتره ترکان به مدت طولانی ترکیزه شدن هم فرهنگی هم زبانی اگر قومی هم اشغاگر باشه و مهمان ترکان هستن که از آسیای میانه اومدن این منطقه رو تصرف کردن هر چند که ما خوبان ترکان رو متصرف نمی دونم انسان مثل خودمون می دونم کلی خدمات کردن کلی خدمت بهشون شد متقابل هست و هیچکدوم ادعا های مسخره ای مثل شما ندارن جز مشتی احمق نژادپرست که تاریخ رو هم می خوان به ذهن مریض خود جلو ببرن با هزار تحریف اگر هم رسیدن بجای مثل اینجا که به سند می خورن انکار ،دروغ و تخریب.
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      22 3
      مغول ها و پان طورچ ها چه حرصی میخورن خخخخخخخخخ
    • حسین IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      3 0
      بعضی ها بدبخت به دنیا میان،بدبخت زندگی میکنن،بدبخت از دنیا میرن،برو از خدا طلب عقل بطلب تا بقیه عمرت را به بطالت نگرانی .
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    16 6
    الانم میرن اونجا ویلا میخرن!
    • قلی IR ۰۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      1 1
      دارن میخرن به شما چه
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    12 28
    سلام ششمین عکس هم اسم الله هست هم اسم محمد
    • ولی IR ۰۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      3 0
      الله بزنه به کمرت، که هرچیزیو بهش ربط میدید
    • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      15 1
      مستر اردوغان میگفت بدون اجازه من سنگ نباید جا به جا بشه! حالا با اجازه یا بی اجازه وی سنگها جابه جا شد اونم جا به جا شدنی که ثابت کرد ترکیه مال ایران بوده .
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    78 18
    الان پانترک ها تشنج میکنن خخخخ
    • روزبه IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      6 12
      در ایران هم آثار زیادی از اقوام پیش از پارسیان مانند بابلی‌ها عیلامیها و تمدن آشور باستان و غیره یافت میشه پس بگیم ایران هم متعلق به تمدنی غیر پارسی و عراق قدیمه.
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      1 3
      آخه روزبه جان عراق قدیم میشه بگی یعنی چی؟ عراق عربی شده اراک هست اراک همون اراگ یا ایرگ یا ایرج هست،درواقع اراک عرب و اراک عجم بعد از اسلام میگن بهشون همش مربوط به فلات ایران زمین هست،ایلامی ها هم که کاملا در حوزه جغرافیایی ایران زمین بوده و کلا به نقشه های جغرافیایی باستان و قبل از اون نگاه کن عزیزم که متوجه بشی حوزه تمدنی به چی میگن...بسیاری از این قبیله ها در دوره های زمانی متوالی مهاجرت میکردند و در واقع هر کدام دنباله اقوام پیشین خود بودند که شرایط اقلیمی آنها را مجبور به جابجایی میکرد.کتاب تیره های ایرانی.کشور عراق فعلی مگر چند سالشه؟تمدنهای پیشین هم که در میانرودان بودند متنوع هستند و مخاجر مخصوصا سامی ها که آفرو آسیایی هستند و بعدها به میانرودان آمدند.پارس ها هم یکی از ده ها قبیله آریایی بودند که به آریاییهای دیگر پیوستند و یک حکومت یکپارچه تشکیل دادند ،تا پیش از آن حکومت مرکزی مقتدر طولانی مدت در جهان ان روزگار نبود اکثرا دولت شهر بودند و دائم در حال نبرد .
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    80 11
    اناتولی صاحبان اصلی زیادی بجز تورکهای مهاجر و مهاجم دارد . اقای اردوغان ماهم میخواهیییم به مرزهای تاریخی خود برگردیم...
    • پیمان TR ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      3 19
      عجب خبر بی اساسی ،!!! تمامی آثار هخامنشی در ایران مثل تخت جمشید ساختگی وتحریف شده است ، عکسها و فیلم سامت مجموعه مستند وجود دارد چه رسد به ... خبر فوق
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    79 14
    آیا لازم هست بیشتر از این درباره مرزهای تاریخی به اردوغان یاد آوری بشه؟ پس بهتره دیگه از مرز های تاریخی حرف نزنه
    • حسن IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      2 12
      شما هم برو به خودت و رفیقان متعصبت یادآوری کن که در ایران هم آثار2400 ساله معماری و سکه های متعلق به دوره سلوکیان و یونانیان و تمدن‌های دیگر یافت شده، پس ایران هم جزئی از یونان هست.
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      7 0
      آقای حسن اول برو ببین زمان حضور سلوکیان در ایران چه مدت و کجاست و آیا توانستند کل ایران را فتح کنند یا نه؟! بعد برو بخوان که چه دوره ای یونان تحت حکومت ایران بود و خراج دهی میکرد پس یونان جز کشور ایران است!! عزیزم تعصب پانتورکی خودت رو بذار کنار تاریخ رو بدون غرض بخون.بهت فشار نمیاد.اگر موردی بخوای با تاریخ برخورد کنی همین شبه جزیره عربستان فعلی در دوره هخامنشیان خاک ایران بود و الی ما شا الله ..بازم بشمارم؟ تاریخ بخون ولی درست بخون.
  • آبراهام IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    71 11
    به اردوغان بگید هنوزم میخواد به مرزهای تاریخی برگردیم
    • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      4 0
      گل گفتی
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    55 8
    اردوغان: باید به مرزهای تاریخیمون برگردیم
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    80 21
    الان هست که پانترک ها شروع کنند یه افسانه بافتن، که هخامنشیان ترک بودند!!! من و هخامنشیان ):
  • من IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    81 13
    ترکیه جز ایران بوده حالا ترکیه هم واسه ایران شاخ دراورده
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    22 77
    به به عجب کاخی عجب عظمتی از عجایب هشتمه! یه کپه سنگ و گل
    • ارشک IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      9 3
      همون کپه سنگ وگل رو هم شماها ندارید_خیلی دلم میخواد احساس آروغ آن را رالان بدونم!!!!
    • IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      11 0
      داره میسوزه؟!
    • TR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      7 1
      انقدر جملت بچگانه هست که آدم می مونه چی بگه حتی انقدر احمق هستی که فرق آثار باستانی با مثلا یک ملک رو متوجه نمی شی البته برای افرادی زندگی براشون چیزی بجز یک اتلاف وقت نیست اهمیتی نداره این بنا چقدر قدمت داره چه داستان زیبای پشت زندگی مردم این شهر در هزاران سال پیش هست و سند هویت یک ملت شما برو همون زندگی عقب افتاده و تکراری هروزت رو انجام بده نظر نمی خواد برای یک اثر تاریخی و هویتی ملت نظر بدی.
    • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      5 0
      مجید جان نوشته بقایای کاخ! نه خود کاخ
    • ناشناس IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      10 2
      بازم خوبه از 2500 سال پیش 4 تا گپه سنگ باقی مونده . الان بری ترکستان چین . از اجداد اردوغان استخوان شغال که شکار میکردن هم باقی نمونده !!
    • علی IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      8 0
      فقط چه افرادی هستند که نمیتوانند به اجداد خود افتخار کنند ؟!!!!
    • NL ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      13 2
      بعد 2500 سال می خوای کاخ ببینی ؟ اهر کدوم اون سنگ ها فریاد می زنن ترکیه متعلق به خاک ایرانه و باید برگرده به اصلش ، حکومت باید اصلاحات مرزی رو شروع کنه یه سری کشورک که برامون شاخ شدن رو بر گردونه به خاک خودمون در این راستا امروز کسی امکان مقابله نظامی با ایران رو نداره نمونش آمریکا بود که پایگاهش رو زدیم در حالیکه گفته بود اگه بزنن ال می کنیم بل می کنیم اما بیابون کردیم و الانم دارن از هرجا که ردپای اران هست فرار می کنن و می رن خونه هاشون
    • .. IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      6 1
      اصلا خود ترکیه ای ها تو ی برنامه اعتراف کردن ک ما تو این منطقه نبودیم ولی ایرانیها بودن از قبل تو این منطقه بودن از چند هزار سال پیش..سرچ کنید میاره براتون..ترکیه هم مال پارس ها بوده
  • ناشناس IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    3 15
    از بس خیال بافتنی خیالاتی شدین، از بس دروغ گفتین خودتان باوران شد ، بابا تا هفتاد سال پیش ترکها حاکم ایران بودند چقدر خیال بافی، هزار سال ترکها حاکم ایران بودند و وعربها سیصد سال در ایران حکومت کردند و شما فکر میکنید در ترکیه آثار چی چی پیدا شده بابا بیدار شوید الان شکر حکومت اسلامی حاکمه.
  • مصطفی IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    14 4
    ترکیه داره میگه بقایای هخامنشیان بعدش یه عده پان ترک میان میگن اینا واقعی نیست. خیلی از ما ایرانیان مطمئن هستیم که ذوالقرنین ایرانی بوده. نقشه های باستانی وجود دارد که البته بعید منتشر بشوند که نشان میدهد نام بسیاری از سرزمینهای گذشته پارس بوده است. یعنی ذوالقرنین از شرق تا غرب عالم حکومت میکرده. البته این نقشه ها به زمین تخت و عدن در مرکز زمین مربوط هستند. آیا نژاد و قومیت مهم است؟ هم بله و هم خیر. اگر قرار باشه ما مثل هیتلر و اردوغان نژاد پرست باشیم و ظلم کنیم قطعاً محکوم به شکست هستیم. اما اگر از خدا بترسیم و شیعه امام زمان باشیم با احترام به تاریخ و فرهنگ گذشته که داشتیم احساس غرور باید بکنیم. احساسی که در راستای اهداف ظهور حضرت ولی عصر(عج) باشه. یعنی ملتی که اعتماد به نفس داره و خود تحقیر نیست. عزیزان ذوالقرنین یکی از مهم ترین افراد در قرآن ذکر شده که کاملاً نماد آخرالزمان است. هالیوود برعکس تفکر بسیاری بروی ذوالقرنین بشکل ویژه کار میکند. از دوستان میخواهم که چند مورد خوب تماشا کنند. شاهزاده ایرانی ، تقابل خدایان نقش (ارس) خدای جنگ نماد ذوالقرنین دارد و دشمن پرسیوس پسر زئوس است!! علت ساخت فیلم سیصد در واقع ترس از آمدن ذوالقرنین دوم است. نام دختر قهرمان سریال بازی تاج و تخت آریا است!! برای همین رژیم صهیونسیتی سکه کوروش را به ترامپ هدیه داد. ترامپ نژاد ژرمن آریایی است که ادعای حکومت هزارساله رایش را دارند. چرا در روایات اینقدر به ایرانیان اشاره شده است؟ یادمون نره غرور ملی در کنار شیعه امام زمان (عج) که مخالف ظلم و طاغوت است.
  • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    3 19
    بخدا قسم من نه ترکم و نه عرب و نه مذهبی و نه طرفدار حکومت، ولی حقیقت رو باید گفت، هخامنشیان و ساسانیان قومی وحشی و خونخوار بودن و حتی به درختان هم رحم نمیکردن. برید "کتاب دوازده قرن سکوت" نوشته آقای ناصر پورپیرار رو بخونید که اصلا هخامنشیان و ساسانیان ساخته‌ دست یهودیا هستن که به علت کینه‌ای که عربهای بابلی داشتن براشون جعلیات درست کردن و اونارو متمدن و ایرانی جلوه دادن تا مارو در مقابل عربها و اسلام قرار بدن. در کتاب تاریخ طبری جلد1 صفحه203 و 207 و همچنین کتاب تاریخ ابن خلدون جلد2 صفحه27 ذکر شده که اولین کسانی که بابل رو ساختن عربهای عموری و کنعانی بودن که نسبشون به قبیله بزرگ عمالقه در یمن میرسه. هخامنشیان و ساسانیان اصلا نه فارس بودن و نه ایرانی. ایرانی فقط ایلامی‌ها بودن که هزاران سال در این منطقه بودن و تمدن باشکوهی داشتن
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      12 5
      نمیخواد دانش نداشته خودت رو به ما نشون بدی تو تنها هدفت اینه که ایرانیان رو بی ریشه و بی هویت معرفی کنی هدفی که در حال حاضر استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی روش دارن کار میکنن تا ملی گرایی در ایران تضعیف و وحدت از بین بره هخامنشیان و اشکانیان ساسانیان از حکومت های ایران باستان هستن و تو هم نمیخواد ما رو رنگ کنی مشخصه از کدوم قماش هستی اونیکه جعل و تحریف و سیاه نمایی هست تاریخ من در آوردی پان ترکهاست نه تاریخ پر افتخار ایران زمین که قطعا خاری است بر چشم دشمنان میهن آثار تاریخی و تمدنی دوران هخامنشی و ساسانی هنوز وجود داره و دانشمندان از این آثار شگفت زده هستن تو هم دهنت روببند
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      6 0
      تاریخ طبری و تاریخ ابن خلدون هردو حدود هزار سال پس از هخامنشیان نوشته شده اند اونهم در دوره ای که امکانات فعلی برای باستان شناسی وجود نداشته ولی در کتاب تواریخ هرودوت و دیگر مورخین یونانی که همدوره هخامنشیان بوده اند همچنین کتیبه های زیادی در مصر و بابل پیدا شده اند که که نشان دهنده حکومت هخامنشیان بر این دو سرزمین هستند پس لطفاً حرف مفت نزنید
    • به ۰۱:۱۹ IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      2 0
      جناب،نوشته های ناصر پورپیرار مضحکه و ملعبه مجامع علمی و غیر علمی دنیاست یعنی شما اگه بری مجلات کمیک استریپ بخونی ،بیشتر به دردت میخوره و حداقل جوری نمیشه که بهت بگن.....کسی سرگین هم بار نوشته های پورپیرار نمیکنه چون قصه پردازیهای مسخره و آشکارا جعل و تحریف تاریخه ،مشتری اول و آخرش هم خودش بود و الان بی بته هایی که فکر میکنن تخم چنگیز هستن! درحالیکه تو آینه به خودشون نگاه کنن،اگه منگولویید بودن که هیچ اگه نبودن پس بهتره کتابچه پورپیرار رو با آب جوب بشورن بره....باستان شناسی و تاریخ " علم " هستند عزیزم،رمالی و خیالبافی نیستند ،یعنی آزمایشگاه دارند،اشعه دارند،پرتو نگاری دارند،دیرین شناسی دارند،ایزوتوپ کربن ۱۴ دارند،ژنتیک اومده کنارشون،زبانشناسی همیشه کنارشون بوده و ...و ...و ....پاشو عزیزم این امامزاده که بهش دخیل بستی نه کور میکنه نه شفا میده...نذار بهت بگن ملغمه ای از ...
    • به کاربر ۰۱:۱۹ IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      0 0
      به خدا ما دو تا گیلاسیم ...
  • IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    11 0
    بیخود دم از اسلام ناب محمدی نزنید که ما شماها رو شناختیم سینه چاکان اردوغان !!! شما منافقا هر موقع کم میارید قضیه رو "مذهبی" میکنید هر موقع هم که دستتون خالیه "قومی" میکنید ! اردوغانت احتمالا اسلام ناب محمدی ترانزیت میکرده به سوریه خبر نداشتیم !
  • محمد IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    8 0
    قابل توجه جناب خورزوخان، ببخشید اردوغان
  • IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    12 2
    جانم فدایی خرابهای تخت جمشید.و کوری چشم آدمهای بی اصل نسب که دارن میسوزن از خرابهای تخت جمشید
    • حامد IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      2 0
      درود به شرفت
  • Haviel IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    0 0
    فعلا نظري كه تمام حرفهايم را درقبال ان بزنم ندارم ممنونم.
  • IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    4 1
    و ۲۰۰۰سال بعد غزان از اسیای میانه به اناتولی و اذربادگان سرازیر میشوند
  • محمد IR ۰۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    6 0
    دولت عثمانی از قبیله کایی بودند قبل از اون هم یکسری دیگه از چادر نشینها رو شاهان ایرانی(ملکشاه سلجوقی و ....)بعنوان سگ نگهبان تو نوار مرزی ایران مستقر می‌کردند که اگه حمله ای صورت گرفت اینها دفاع کنند تا ارتش برسه و وارد جنگ بشن شکر خدا خود ترکیه ۴ _۵ سریال تاریخی ساختند (قیام آرطغرل ،عثمان، بیداری.....)نشون دهنده همین موضوع هستش .حالا به اردغان باید گفت شغل شما معمول هست چیه
    • علی CZ ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 10
      چقدر بی سوادی بالام جان؟؟؟ سلجوقی تورک بود چه ربطی به شما تاجیک زبانها داره ؟؟ تخت جمشید که کلا ستون های ۸۰ سال پیشه که زمان رضا شاه پالان ساخته شده این عکس که تو مشرق گذاشتن از سنگ و گل هست
    • جهان IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      7 0
      ترکیه فیلم سلجوقیان رو ساخته بعد تنها چیزی که توش در آورده اینکه سلسه ترک زبان بودن ولی جالبه سلسه سلجوقیان یکی از سلسله های به شدت ایران پرست بودن شاهان سلجوقی به شدت عاشق فرهنگ هنر خاک ایران بودن و در تاریخ جهان سلسله سلجوقیان بنان یکی از سلسه های حکومت ی در ایران یاد میشه چرا چون اساسا اون زمان ترکیه امروزی از نظر حکومتی ونطام حکومتی یا زیر نطر خلیفه بودن یا سلسله ای ایرانی یا روم شرقی بیزانس وقتی میگیم سلسه سلجوقی واسه کدام کشور هست تو تاریخ چیمیگیم!!؟ میگیم سلسله سلجوقیان یکی از سلسه های حکومتی ایران هستن
    • به علی IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      3 0
      پانترک السلطنه،اگه ستونها مال ۸۰ سال پیشه،چطوریه که ناصرالدین شاه اوزگل هم میشناخته پاسارگاد رو چون از روی ترجمه فارسی ،متون تاریخی از فرانسوی ،با تاریخ ایران باستان آشنا شده بوده،حتی نام کوروش بزرگ رو میدونسته،در ضمن در زمان همین ملعون از پاسارگاد و تخت جمشید فرانسوی ها سر ستون و شیر بالدار و ...قطعه قطعه کردن بردن فرانسه الان توی لوور هست....اگه افاضات نکنی هم کسی نمیگه لال بودی....تاریخ بخون ولی نه پورپیرار،نذار بهت بگن ملغمه ای از ....
  • كورش DE ۰۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    12 4
    الان پانتركهاي بيسواد و نادان مي گويند اينها كاخهاي توررركي هست :))
  • CA ۰۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    3 0
    بقایا یعنی بجا مانده ها. بقایای بجا مانده یعنی چی؟
  • دخی اهوازی IR ۰۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    12 4
    ای بابا تخت جمشید ونقش رستم هست بعد هخامنشیان وکوروش کبیر رو انکار میکنند بعد این که دیگه هیچی ازش نمونده.
    • دخی اهوازی IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      1 0
      الآن میخوام بدونم چرا یه نفر منفی داد مگه دروغ گفتم. عین حقیقت هست.
    • گیلانه آبجی IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      1 0
      فدا سرت دخی اهوازی،خو آب دم دستش نبوده بریزه سوزشس التیام پیدا کنه،منفی داده!! بذار با توهماتش خوش باشه...
  • IR ۰۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    10 1
    اونای که میگید تاریخ ایران جعلیه اگه اینطوره پس تاریخ عراق مصر چین هندو..هم جعلیه محص اطلاع بگم آسیایی ها از لحاظ علوم از غربیا عقب بودن به خاطر همین در حل معماهای تاریخی عاجز بودن مثلا اصلا با علم باستان شناسی آشنا نبودیم املا امروزه وصعیت بهتر شده هم باستان شناسمون قوی تر شده هم شیمی )استفاده از روش کربن ۱۴(برای تشخیص قدمت آثارباستانی چه بخواید چه نخواید سرزمین ایران بی ریشه نیس و واقعا تمدندهای باستانی ناشناخته داره مثله تمدن جیرفت تمدن شهرسوخته سیسیتان و.....
  • احسان US ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    3 1
    پس هخامنشیان خوب شد؟ شما ها با خودتون چند چندین؟
  • کیخسرو IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    12 5
    کشوری بنام ترکیه وجود نداشته...اینها از بازماندگان مغول ها هستند...
  • کوروش IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    10 1
    جهت یادآوری به بعضی‌ها؛ ماایرانیها بااصل ونسب تاریخی بالایی هستیم زمانی که سایرین درغار زندگی میکردن ما تمدن داشتیم شعورهم به آدم خوبه که از روی عقل حرف بزنه وبه آنها توهین نکنه
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    1 0
    ایشالله یه کاخ گلستان هم اونجا بزنیم وامسال روحانی وخاتمی رئیس جمهوری کنن
  • احمد IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    8 1
    آقای اردوغان برگردیم سرجای اول زندگیمون ماکه حرفی نداریم توبرای ماشمشیررو ازروبستی
  • علی IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    0 6
    شبیه خونه مادر بزرگه !!!مربوط به هخامنشیان هست مشرق جان؟؟
    • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
      2 0
      خونه مادربزرگ تو این شکلی بوده،برات خاطره سازی شد!دقت کن نوشته بقایای کاخ
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    12 0
    بزرگ ترین دشمن ایران امریکا و اسرائیل نیست بلکه همین جاهلانی هستند که توی همین صفحه کامنت گزاشتن. که نیت دارن بین دوستداران کورش کبیر و دین اسلام و حضرت محمد تفرقه بندازن ، لعنت خداوند بر شما که از درون به دنبال دشمنی بین ایرانی ها هستین
  • ناشناس IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    12 1
    این نشانگر این موضوع است که ترکیه هم جزوخاک ایران است وروزی دوباره به آغوش وطن برمیگرده
  • اجمل IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    8 2
    لعنت برشما که از تاریخ ایران حذر دارید ملتی که تاریخ دیگری را برتاریخ خودش ارجع بداند کوری مادرزاد است
  • کیارش IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    1 5
    آقایان برادران اصلا نصف دنیا مال ما بود درست اون زمان هخامنشیان بود الااان کجای کاریم چه حاکمان بی لیاقتی که دارن کشور رو به تاراج میبرن از دریای خزر تا خلیج فارس و.... تاریخ رو ولش کنید الان ایران کجای دنیاست
    • ایرانی باغیرت IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      2 0
      اینم نمونه بعدی یک تفرقه انداز خائن که دشمن اتحاد و همدلی ما ایرانیان است. هدف: تفرقه و نفی تاریخ و تمدن و مذهب پارسیان. ایرانیان‌هوشیارباشید..
  • یک بنده خدا IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    6 5
    کوروش عدالت و زندگی مرفه و فتح نصفی کره زمین را داشت اسلام به ما چی دهد؟فقر فحشا ظلم و از دست دادن شمال و جنوب ایران
    • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      2 0
      زمان نادرشاه افشار که بعد از اسلام بود تا هندوستان و ... را فتح کردیم
    • محمود IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      1 0
      اسلام به ما همه چیز داد اگه شمال و جنوب رو از دست دادیم از بی عرضگی خودمان هست ربطی به اسلام نداره چرا همه چیز رو قاطی میکنی یکی از درخشانترین دورانهای تاریخ ایران عصر طلایی صفویه بود
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      0 0
      کوروش از طریق دانیال دنبی به دین ابراهیم درامد.
    • IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      0 0
      البته نادر آخر عمری کلا رد داد و سفاک شد....
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    12 0
    ما ایرانیان خواهان بازگشت استانهای جداشده کشورمون طرکیه و باکو به مام وطن هستیم
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    3 17
    هیچ اثری هخامنیشیان درخارج مرزهای ایران نیست چون تاریخ تحریف وجعل کردید .استاد دروغگویی هستید
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    11 1
    صدها برابر اینهارو پیدا کردن اما از عقده و حقارتی که دارن رو نمیکنن چون تاریخ پفکی پانصد سالشون به زباله دان میره
  • لر IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    13 1
    ترکیه واس ماس
    • پارسیان IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      0 0
      بر منکرش لعععنت عزیزِ هموطن. تنت سلامت
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    9 2
    این رو به اردوغان نشون بدین و بگین باید مرزها به شرایط قبل بازگرده...
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    11 2
    اردوغانی که دم از امپراطوری عثمانی میزنه باس بدونه کشورش روزی جزو امپراطوری بزرگ ایران بوده حالا واس ما شاخ شده.
    • حامد IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      4 2
      میدونن منتها از رو نمیرن کلا. در زمان هخامنشیان هم دولت آشور که آذربایجان فعلی ما و قسمتی از ترکیه قلمروش بود، با خیال تصرف ایران، مدام به ایران حمله‌ور میشد که بدست کورش بعد از متحد کردن اقوام ایرانی سرکوب شد و بعد اسلام هم که دولت عثمانی که ادعای مسلمونیشونم میشد و طرفدار خلیفه عثمان، غاصب خلافت بودند همین روال رو در پیش گرفت و سرانجام بدست شاه عباس صفوی بادش خوابونده شد...
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    7 0
    این و ما نگفتیم. خارجی ها گفته اند
  • پارسیان زنده‌باد IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    3 1
    مولانا، نون لواش، سالادشیرازی، و.. و.. و.. کم بود حالا تاریخ 2500ساله از 7000سال تمدن پارسیان را می‌خواهند بنام خودشان بزنند این بی‌هویت‌های هیچی‌ندار. کی وقتش برسه دونه دونه استان‌های ایران عزیز را پس بگیریم روح بزرگان و آبواجدادمان را شاد کنیم! پارسیان به ایرانی بودن و تمدن بزرگشان افتخار می‌کنند همچنین به کوروش‌کبیر شان. آن دسته از بی‌هویت‌های منافق و تجزیه‌طلبی که میخان دوگانه مذهب و ملیت را چو بندازند قطعا کور خوانده‌اند. ایرانیان هوشیار هستند، هم به شیعه بودنشان می‌بالند هم به ملیت‌ و تاریخ پرفراز نشیب و تمدن بزرگشان. آنهایی که دم از مذهب می‌زنند و ملیت و تاریخ و افتخارات‌مان مثل کوروش کبیر را زیرسوال می‌برند و آنهایی که دم از ملیت می‌زنند و مذهبمان که تشیع هست را زیرسوال می‌برند و یا این دو را مقابل هم قرار می‌دهند دولبه‌ی یک قیچی هستند.. ‌هدفشان هم تفرقه و تجزیه است، ولاااغیر. ف اموش نکنیم امروز قدرت اول منطقه هستیم، جمهوری اسلامی بعد 2500سال از تمدن 7000ساله پارسیان، مرزهای کشورش را تا آب‌های مدیترانه بغل گوش دشمن اصلی‌اش برده، طبیعیه دشمن سربازان سایبریش روانه افکار عقاید مردم ما کنه و تفرقه بندازه. دشمن بیکار ننشسته، هوشیار باشید. یاعلی (مشرق لطفا انتشار بده، ممنون) هشتگ #ایران_همدل #ایران_سربلند ‌ ‌ ‌ تن رهبر معظم‌مان سلامت. آقاجان، کیان‌تم :)
  • سوسان IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    0 1
    حمدالله مستوفی مینویسد دارا بن دارای کیانی زعر بود و وزیر او بدسیرت پس رشتین دست بر گرفت و با اسکندر هم پیمان شد.این نوشته حمدالله مستوفی ظلم یهود و آرامیان بلخ به ملت ایران رو میرسونه که سیستم آرامی داریوشی و آوارگان گالوت نصف جمعیت ایران در شرق غرب رو از دم تیغ گذراند اما رشتین یا در تاریخ هردوت میثرنس با اسکندر هم پیمان شد به نظر لیکنز ملتهای تحت ستم یهود و آرامیان با آغوش باز اسکندر را پذیرفتند و از او حمایت کردند تا فتنه یهود از ایران بزرگ برچیده شود و هلنیسم جای فرهنگ آرامی را گرفت و ملتها را به آزادی رساند املاک غصب شده توسط یهودیان و آرامیان بلخ به ملتهای مظلوم برگردانده شد و خون بهای ملتهای قتل عام شده از یهودیان ستانده شد هلنیسم بزرگان یهود را به بردگان تبعیدی تبیل کرد و شهرهائی بنام اسکندر یا اسکندریه یا اسکندرون برای تربیت یهودیان و تحت نظر داشتن آنها تاسیس شد تا دیگر دست به ظلم و ستم نزنند
    • IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      1 0
      ببین سوسان جون‌،بهت گفتن برو تاریخ بخون ولی هم نفهمیدی چیزی که نوشتی و هم بهت نگفتن که حمدالله مستوفی فقط ترجمه تواریخ کهن رو انجام داده ، درباره هرودت و کسنوفون هم که ببین چی میگن تاریخ شناسان امروز!حالا فرض محال که حرف شما درست( اصلا فهمیدی رشتن در دست گرفت یعنی چی؟؟!! پووووففففف) دوره حمدالله مستوفی خطوط باستانی رمزگشایی نشده بود ! آثار باستانی مثل همین بقایای تازه از خاک در آمده ،هنوز کشف نشده بود،یونانیان خود را فلاسفه و دیگر مردم دنیا رو بربر میخواندند یعنی نسبت به همه کبر و تفاخر داشتند و چون علم کافی نداشتند از روی تبختر و خودبرتر انگاری،اسکندر رو چهره ای موجه تعریف کردند که امروزه تاریخ،عِلم هست ،سوسان جون ،علم یعنی ،روایت و تعریفِ صرفِ ماجرا کردن نه،یعنی دانشمندان باستان شناس و دیرین شناس با کمک ابزار و ادوات و تجهیزات آزمایشگاهی کنار خط شناسان،تواریخ خوانان و پزشکان ژنتیک باستان شناس و شیمیدانان و مردم شناسان و زبانشناسان و زمین ( اقلیم )شناسان و جغرافی دانان و ...خلاصه اینکه،میرن سراغ نوشته های هرودت و حمدالله مستوفی و ..و ...و ... مختصات جغرافیایی رو پیدا میکنن،با جدیدترین روشهای علمی مثل ایزوتوپ کربن۱۴ و پرتونگاری ها و DNA بررسی کردن و کتیبه رمزگشایی کردن و و..و..تاریخ رو واکاوی ،باز شناسی و بازخوانی میکنند.در ضمن تو نمیخواد نگران مردم باستان ما باشی!!به خاطر ظلم یهود! همین یهود صهیونیسم تو رو علم کرده! تو الان ریسمون سیاه و سفیدی! خودت خبر نداری!تاریخ سیاسی اشکانیان رو بخون،هم برات با صدها سند تازه کشف شده درباره هلنیسم میگه هم درباره چهره واقعی اسکندر مقدونیِ گِی...برو برا خودت بد میشه!! هیِ اسکندر و اسکندریه و اسکندرون کنی!! برات حرف در میارن ها..‌‌.تاریخ بخون ولی اول معنی هرچی کپی میکنی برو دربیار ،رشتن نکنی !!
  • رضا IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    4 0
    و خداوندا بشریت را از شر صهیونیسم در امان نگه دار
  • اردشیر IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    6 2
    درود؛ هرچقدرم هم زور بزنید نمی‌تونید این تمدن وتاریخ ایران رو در ذهن مردم ایران ازیاد ببرید هرروز بربینش وتفکر مردم ایران برداشتن همچین تمدنی افزوده میشه درضمن نقشه امپراتوری ایران درزمان کوروش موجوده ببین بعد بیا حرف بزن ترکیه که هیچ
  • ایران IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    7 1
    همه همسایگان ایران از جمله آسیای صغیر ویا ترکیه امروزی خاک ایران بزرگ بوده اند البته ما مسلمان هستیم واسلام رو دین خود می‌دانیم وتاریخ وبه تمدن باستانی ایران بزرگ هم افتخار میکنیم
  • علی اصفهانی IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    3 4
    ایرانی بودن افتخار نیست سعی کنید انسان باشید نه نژاد پرست
  • آریایی IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    5 4
    با افتخار آذری و آریایی ام
  • کورد IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    4 3
    ترکیه خاکی که روش زندگی میکنی مال ایرانه
  • Saeeid IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    3 2
    متاسفانه برا بعضی ها حقیقت خیلی تلخ و ناراحت کننده است .
  • ارسلان IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    2 8
    الان یه عده هم میان میگن این هم اثری از حکومت ما در ترکیه دیگه یخورده فکر نمیکنن و نمیخوان ببینن که ترکا اثاری مثل عالی قاپو و نقش جهان و و صدها اثر دیگه تو قلب ایران دارن خخخخخخخخ
    • ایلیا IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      8 1
      این آثار تورکها نیست بلکه آثلر ایرانیان و مهندسین ایرانی است در ضمن اکه فکر میکنی صفویه تورک بود اشتباه میکنی ایت هم جعل تاریخ توسط شما پان تورکهاست صفویه کورد بودند
    • IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      7 0
      خود شاه عباس و شاهان قاجار هم گفتند هم نوشتند هم ثبت شده در میان خودی ها و در مکانبات با دولتهای اروپایی که شاه ایران هستیم از ایران هستیم ما ایرانی هستیم
  • مصیب دوانی IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    0 0
    من راهنمای تور هم هستم میدانم داشتن تمدن و ارائه آن به دنیا یعنی چی چیزیکه حکومت اسلامی اززماندپیامزر تا کنون نتوانست بسازد فقط فرهنگ در قالب عقاید ‌اخلاق و احکام فردی برایمان بارثگزاسته از تمدن یعنی سیاست و اقتصاد و سایر علوم چیزی نمانده در ۶۶۶۰۰ آیه و روایت مصیب دوانی
  • محمد حسن خنشا IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    7 4
    حالا باید زد تو دهن آنهایی که حرف های گنده تر از دهانشان می زنند. اردوغان ببین و خفه شو خانم الهام تو هم ببین و گو زیادینخور هر وقت دلمون خواست قرار داد ننگین تذکمانجای را باطل می‌کنیم تمام آران جزئ لایتفک ایران است
  • مهدی IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    4 0
    سلام من تاریخ زیاد می خونم و قابل توجه همه ایران در زمان هخامنشیان بیشتر از ۸ کیلومتر وسعت داشت جایی که الان پال ترکیه هست (نقشه ی الان ترکیه ) کلا مال ایران بود تماک کشور ها تا مصر تا کجا ها فقط عربستان و نگرفته بود که اونم چون تو فتح مصر کمکشون کرد از بیابان بی اب و علف رد شن پس یسری ها حرف نزن که اینا همش دروغه
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    6 0
    درزمان هخامنشی نصف کشورهای دنیا زير حاکمیت ايران بوده‌ وایران قدرت اول آن زمان بوده اما ايران امروز یکبار ديگر این بار تحت لای اسلام میتواند به امپراتوري بزرگ دست يابد
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    1 7
    دوستانی که میان به ترک‌ ها توهین می‌کنند میگن فلان کشور واس ماس الان تو ایران هم آثار ترک ها هست فقط یک کاخ بگم همون کاخ عالیقاپو تو اصفهانه حالا آثار سلجوقی و خوارزم که دیگه ریخته ولی خب که چی دارید دنبال چی می‌گردید هدفتون از توهین ها چیه برای چی به یک قوم 160 میلیونی توهین میکنید الان تو استان های شمال غربی ایران کاخ هایی هست که به دوران خزر(آزر) مربوط میشه فکر کنم 2000 سال هم قدمت دارن تو جنوب استان آذربایجان غربی کاخ هایی هست که 10000 سال قدمت دارن و به زمان مانا ها برمیگرده خب که چی الان چیش به من رسیده چیش به مانا ها رسید الان آمریکا نه کاخ داره نه تمدن نه چیز دیگه ای ولی داره به یونان با اون تاریخ دستور میده بهتره خودتون رو از بند گذشته رها کنید و به آینده فکر باشید ناسلامتی هممون مسلمانیم و از همه مهم تر هم ترک ها هم فارس ها شیعه هستند و بزرگترین جمعیت شیعه در جهان رو تشکیل میدن پس چرا با هم دشمنی میکنید؟ تاریخ ترک و فارس در این سرزمین به هم گره خورده گاهی فارس ها و گاهی ترک ها حکومت کردن گاهی همه چیز فارسی بود گاهی ترکي ولی در تعجبم این موضوع به جای اینکه باعث اتحاد این دو قوم بزرگ بشه باعث تفرقشون شده چرا؟ یکی اینو بگه لطفا
    • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      3 1
      ما آذری هستیم , مثه شما مغول وحشی نیستیم سوریه عراق اینهمه وحشی گری کردید بزودی حقتونو میزاریم کف دستتون
    • آذری و ایرانی IR ۰۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      2 1
      اول اینکه ما ترک نداریم بلکه ترک زبان داریم،زبان مردم آذری،تاتی بوده شاعران فارسی گویی نظیر خاقانی نظامی قطران و ...همه اشعار علیه ترکانِ چشم بادامی دارند ،روند ترکی شدن زبان در آذربایجان در تاریخ مستند هست،ژنتیک مردم آذری کاملا شبیه دیگر ایرانیان در این مرز سیاسی هست و در واقع فارسهای ترک زبان شده هستند ،نه ترکان زرد پوست میتونی به اسناد موثق علمی و تاریخی مراجعه کنی و البته جعل تاریخ درباره ماننا و قبایل کهن نکنی،چون اینجا تا پیش از حمله ترکان زرد پوست و مغولها،ترک زبان نداشته،هیچ کتیبه کهن که اثری از زبانهای آلتایی در آن باشه غرب آسیا پیدا نمیکنی،پشت افکار پانترکیسم خودت،پنهان نکن،قومیت گرایی و قومیت ستیزی رو چون ما آذری ها خودمون رو ایرانی میدونیم برای اینکه ایرانی بودیم و هستیم و خواهیم بود،از نظر علمی ثابت شده ما با ترکان آناتولی و قفقاز فقط تشابه زبانی اندکی پیدا کردیم ولی تشابه ژنتیکی کامل نداریم.
    • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      3 0
      شاه عباس اسم کشورش را ایران نام نهاد اکر ترکی هم هست ایرانی است. پس بنام (شاه عباس ایرانی) دهنت را ببند
    • IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      3 0
      اولا که آذربایجان درسته دوم اینکه اون آثار طراحی و ساختش توسط ایرانیان هست نه ترکان،دوم اینکه،ترک واقعی زردپوسته،سوم اینکه خوارزم اصلا شهری ایرانیه و قبل از هجوم ترک و مغول هم وجود داشته،منشا ترکان مشخصه کجاست ،اگه ترکان از سلجوقیان و ...انقده هنرمند بودن چطور دزدی و غارت و چپاول میکردن در برابرشون شون دیوار چین ساخته شد؟!! چطور جاهای دیگه از این بناها نساختن؟!کلا کدام ترکی منظورته ؟زبان ترکستان شرقی که متفاوته،ازبکی ،ترکمنستانی،قرقیزی،تاتاری استانبولی،آذری همه و همه با هم تفاوتهایی دارند ،ژنتیک آذریهای ترک زبان شده ما هم که ایرانی و آریایی هست با دیگر ترک زبانها فرق داره،صفویه هم که اصالتا ترک نبود،همین ترکها که به ایران حمله کردند اگر سواد و تمدن داشتند چرا هرجا رفتند مجبور شدن فارسی حرف بزنن از هند بگیر تا عثمانی ...برو ،برو رد کارت ...اگه تاریخ نمیخونی ،نیا تخم تفرقه بپاش،چی عایدت میشه واقعا؟یه هویت جعلی ساختگی که هم علم تاریخ رد میکنه چون ترک تاریخ نداره به زور براش شبه تاریخ قائل میشن همونم سراسر جعل و تحریف و دزدی از تاریخ دیگران و ساختگی و دروغ هست، و هم علم ژنتیک ردش میکنه و از نظر زبانشناسی هم که آلتایی ریشه ای اینجا نداره آذری ها اصالتا ایرانی،غیور شریف وطن پرست و متمدن هستن نه زردپوستانی که تاریخ و تمدن نداشتن و به چپاولگری معروف هستن،مایه خجالته که از روی کره ماه هم دیوار چین که علیه این بیابانگردان راهزن ساخته شده،پیداست،خودتو به چنین کسانی وصل میکنی؟! میل خودته با همه دنیا چپ افتادی بری قاطی چه کسانی ...
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    4 0
    دیوار اشعار سلطان سلیم هم به فارسی بود
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    2 0
    نژاد یعنی شکل و قیافه و هزار تا مشخصه زیست شناسی و با زبان فرق داره. الان مثلا شما نوزادتون رو از یک ماهگی بفرستین اسپانیا و کلا اسپانیایی حرف بزند میتوانید بگویید او دیگر فرزند من نیست؟؟؟؟؟؟؟؟ از نظر قیافه و قد و این مسایل نژادی این سه انسان آذری کردها و فارسی شبیه هم هستند. ( الان یک سیاهپوست از بچگی بیاد ترکیه و کلا ترکی حرف بزنه میشه بگیم این‌از این به بعد از نژاد سفید است؟.)
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    9 1
    ایران اصلا مخصوص فارس ها نیست. فارسها فقط یکی از ۱۲ قوم مهم ایرانی هستند و حتی خود کورش یک رگ فارسی دارد و یک رگ ماد(آذربایجانی). آری مردم آذربایجان یکی از اقوام مهم ایرانی هستند که مقام محافظان (آتش اهورایی) را نیز به عهده داشته اند. (آذربایجان = آذرپایگاه = پایگاه آتش).‌‌کسی‌که ایرانی نیست نمیتواندآذری باشد.
    • IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      0 0
      البته مرکز ماد آذربادگان نیست،دیگه نمیخواد تا این حد جعل تاریخ کنی ! مادها خودشون آریایی بودن و زبانشون هم با پارسها یکی بود فقط دینشان تفاوت داشت. تیره های ایرانی2
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    8 2
    شهیدان جنگ چالدران یادمان نرود کشتارهای بزرگ ترکیه از اذربایجانی ها در زمان عثمانی یادمان نرود اردوغان پاش بیفته همه مردم باکو رو میکشه بجاش افراد خودش رو از سوریه میاره اونجا. گول نخورید. کلمه «ترک» ذره ای برای یک حرفه ای مثل اردوقان اهمیت ندارده. برای اردوقان و علیف همه ترک و فارس با اسب و گورخر فرق ندارند اینها کارمند سیا هستند.
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    2 0
    ارتباط ایران با ارمنستان برای آزادی مردم کشور آذربایجان از دست تروریست های داعش هم مهم و مفید است.
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    1 1
    ایران امپراطوری اش را احیا خواهد کرد. به برلین و پاریس و مسکو بگویید دیوارهایتان را محکم بسازید که فرزندان ایران اینبار به فتح اروپا مستحکم تر می آیند. و مثل لشگریان کوروش فقط یک لشگر آن فارسها خواهند بود. اتحادی از بهترین اقوام بشر دورهم جمع خواهیم شد و بنیانی نو در خواهیم انداخت‌. ایران کشور خداست. ما مهمترین یاری کنندگان آن نجات دهنده هستیم.
    • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      0 0
      راه اروپا از فلسطین میگذرد
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    2 0
    از لشگریان کورش فقط یک لشگر آن فارسها بودند. ایران اتحادی از بهترین اقوام بشر هستیم مه دورهم جمع شده ایم و بنیانی نو در خواهیم انداخت‌. ایران کشور خداست. ما مهمترین یاری کنندگان آن نجات دهنده هستیم.
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    5 0
    عثمانی هم محبور بود فارسی حرف بزنه چون از جای دیگه لشکرکشی کرده بود اومده بود بلای جون مردم بومی شده بود و انواع نسل کشی رو انجام داد در آناتولی و اروپا
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    4 4
    این من هستم تورج شاه، شاه اول توران شاهزاده ایرانی پسر امپراطور فریدون که ضحاک را کشت._____ منم تورج شاه، شاهِ توران از دل تاریخ به شما جوانان آذربایجان فرمان میدهم که شمشیرهای طلایی اجدادی ایرانی خودتان را با نداشته های ترکان زردپوست عوض نکنید
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    1 0
    اتحادیه اروپا بصورت رای مردم اداره میشود_______ برای همین هرگز ترکیه را عضو اتحادیه اروپا ننمیکنندچون جمعیت یزرگ یک کشور مسلمان ترکیه از این به بعد در تصمیم گیری های اتخادیه اروپا رای بدهند.____ ترکیه به اتحادیه اروپا اصلا با مبانی اتخادیه اروپا از بیخ نمیخونه.
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    3 0
    توران : در کتاب‌ها نام‌های تورانیان همه ایرانی است. در شاهنامه هم نام‌هایی مانند پشنگ و ارژنگ، افراسیاب، گرسیوز، اغریرث، گُروی، کهرم، سپهرم، اندریمان، سرخه، شیده، فرنگیس، منیژه، ویسه، فرشیدورد، لهاک، هومان، پیران، بارمان، پیلسم، گلباد، نستیهن، شواسپ، ارجاسپ، ویدرفش، نامخواست و…)، کاملاً آشکار می‌سازد که تورانیان قوم-قبیله‌ای «ایرانی» بوده‌اند.
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    2 0
    تورج نخستین شاه و پدیدآورنده سرزمین توران بود./ نام مادر تورج، شهرناز بود./ /تور که او را گاهی تورج نیز گفته‌اند، پسر دوم از سه پسر فریدون بود که در تقسیم سرزمین فریدون کشور توران به او اختصاص یافت. / /امپراطور تورج فرزند امپراطور فریدون بود. / ////فریدون از تبار جمشید بود این فریدون بود که با یاری کاوه آهنگر، ضخاک را شکست داد. //// از تورج و فریدون در کتاب های تاریخی اقوام دیگر مثل هند و آشور نیز یاد شده است./
  • مرتضی IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    10 0
    ااسراییل دشمن ماست میاد پیشنه دو هزار و ۵۰۰ ساله ما را جلوه بده اینها ثبت جهانی شدند امپراتوری پارس تا به امروز بزرگترین امپراتوری جهان بود ثانیا مگه ایران باستان کافرو بت پرست و جاهل بود که صهیونیست بخواد با بزرگ جلوه دادن اون اسلام ستیزی کنه حکومت ایران باستان پادشاهی بود صحیح و حسابش با رژیم طاغوتی پیشن جداست
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    4 0
    قابل توجه ایران ستیزان و دین ستیزان ، کمبوجیه مصر را فتح کرد ... کشور ایران از ابتدا. خدا نگر بوده. . تقریبا نیمی از خاک ایران. را انگلیسها و روسها از ایران جدا کردند. قسطنطنیه و دریای مدیترانه قبل از اسلام. جز خاک ایران بوده. هند و پاکستان و قسمتی از خاک چین هم در تسلط ایرانیها بوده. بعد از اسلام هرقسمتی حاکمی و ،،، ولی ایرانیها کل اسیای جنوب شرق و غربی و قسمتی از اروپا با حکومتهای دینی و ایرانی در تسلط داسته اند اردوغان و عل اف باید فکری بر خودشون بکنن از ایران چیزی نمیماسه
  • مرتضی IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    1 1
    وقتی امثال شما اینجوری رفتار میکنن توقع نداشته باشیم از کوروش کبیر به نیکی یاد بشه همه میدونیم ایرانی یعنی آریایی یعنی هویت هخامنش
  • سعید IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    3 0
    اگر خوب به تاریخ منطقه نگاه کنید خواهید دید که بیش از ۴۲ شهر بزرگ زیر زمینی در ترکیه کشف شده که برای دوران با شکوه جمشید کی در بیش از ۹۰۰۰ سدال پیش میباشد واز اینو شهرها تعداد زیادی در حوالیه کاشان وتعدادی در افغانستان هم کشف شده که اینا نشانی از وجود ایران در عمق تارخ است در ایران بزرگ اقوام متعددی وجود داشته که یکیش ترکان بوده
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    2 1
    این هم سند ترکیه برا ایران هست اردوغان حالا جواب بده
    • ناشناس IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      0 2
      این قدر نگین ترکیه مال ماست آذربایجان مال ماست خوب برین بگیرین اصلا میتونین
  • DE ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    3 6
    عالم بزرگ، بزرگترین مفسر قران گفته کوروش همام ذوالقرنین است. هروقت از تظر علمی از آیت الله طباطبایی بیشتر شد که نمیشه
  • نامدار IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    0 6
    این نشون میده که هخامنشیان اصالتا ترک بودند
    • مهیار IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      2 0
      مردم از خنده جک با مزه ای بود
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      0 0
      مهم اینه هخامنشیان ایرانی بودن حالا زبان که طرف میره کلاس زبان ترکی و فارسی مگو ژاپنی‌یاد میگیره
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    0 2
    ببین ترکای عزیز وباشعور وبسیار متمدن تخت جمشید وهم ترکا ساختند آفرین به ترکا واقعا اگه ترکا نبودن این فارسها به چی افتخار میکردند
    • IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      2 1
      تو غلط کردی تخت جمشید رو ترکا ساختن هیچ سند و مدرکی واسه حرفت نداری از نظر شما تمام آثار تاریخی و تمدنی و فرهنگی جهان متعلق به تورکهاست چون کار شما سرقت تاریخ و تمدن ملل دیگر و منسوب کردن اون به خودتون هست این که میگی فارس ها هیچی ندارن بهتره بری منابع معتبر تاریخی و جهانی رو مطالعه کنی البته اگه به منطق و کسب دانش آلرژی نداری معلومه خیلی سوزش دارین
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    2 1
    درود خدا بر ذوالقرنین کبیر.
    • علی IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      1 0
      علامه طباطبایی هم ذوالقرینین رو تایید کرده،کوروش کبیر انسان وارسته ای بوده و این افتخار بزرگیه برا ما ایرانیا
  • ناشناس IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    0 1
    به نظرم دروغه، میخوان باز مقابل تخت جمشید ما یه تقابلی کنن و مثلا بگن مرکز گردشگری هخامنشی ترکیه بشه، ولی کور خوندن خون کوروش در رگهای ما جاری است. زنده باد کوروش، زنده باد اسلام ناب.
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    1 1
    همه جای دنیا روشن فکر دارن،ماهم روشن فکر داریم!!یه مشت خل و چل که تو عمرشون یه کتاب تاریخیم تا آخرش نخوندن ،بعد میان وجود یه سلسله رو تکذیب میکنن تو مملکت ما گویا فقط دارن احمق میسازن با ضریب هوشی حداقلی با این حرفاتون تو این چند سال ضربه ای به اسلام زدید که شیطان تو این ۱۴۰۰ نتونست بزنه خدا ازتون نگذره
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    2 2
    تنها کشوری که ضرر نمیکند ایرانست ..اگر به تاریخ برگردیم ....
  • ناشناس IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    0 0
    زرتشت یهود مسیح اسلام ی اینها دین های ساخته یهودیان فقط میمونه ... شما چقدر ب انسانیت پی بردید
  • امید IR ۰۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    2 3
    اینایی که هخامنشیان وساسانیان را رد میکنند داعشی گونه هستند
  • امید IR ۰۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    2 1
    ترکیه وحشی در جنگ جهانی اول دست به نسل کشی مردم معمولی ارامنه ویونانی واشوری زد هیچ کس هم ازش صحبت نمیکنه
  • IR ۰۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    1 3
    کورش یک چوپان از سیبری امد ویک متجاوز واشغالگر وبیسوادی بود وتاریخ جعلی ساخته وپردخته سهیونیسم تا جا پایی درست کنند
    • IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      3 0
      ولی تو که آخرِ سوادی ! از دیکته ات پیداست ! هول نشو ، هول نشو ...پان ترک پروفسور ! یه نفس عمیق بکش ، داری کبود میشی ممکنه زرداب و صفرا قاطی کنی بیفتی رو دست سلطون رجب...ما راضی نیستیم با دو کلاس سواد ابتدایی بیای انجام وظیفه نوکری رجب پاشا،انفاکتوس کنی از بخل و حسد ! ما همیشه دشمن نواز بودیم البته منافق قابل فحش دادن هم نیست حتی...
  • آیدین IR ۰۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    0 1
    دروب بر ایران زمین چندتا هم تو قطب شمال پیدا شده،حتی من شنیدم تو ماداگاسکار هم پیدا شده
    • IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      0 0
      بابا یکی تون بیاد به داد آیدین اوغلو برسه،مگه نمیدونید رجب سفارش کرده این قرصاشو سر وقت بخوره..
  • آیدین IR ۰۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    2 4
    خاخامنشی هرگز وجود نداشته،این خزعبلات رو هم امثال پان فارسیسم درست میکنن به خاطر سوزش از اینکه از توریه و آزربایجان شکست خوردن هم تو سیاست هم اقتصاد،هیچ سندی از خاخامنشیان جعلی به غیر از کاردستی تخت جمشید و کتیبه مثلا کورش وجود نداره
    • IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      4 1
      تموم شد؟! حالا برو قرصاتو بخور.
  • IR ۰۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    0 0
    لعنت الله علی قوم ظالمین وخائنین وکذابین وکافرینووفاسدینومنافقینووطن فروشینو.بااسلام درافتی انشالله ورافتی
  • IR ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    3 1
    چه کاخ عظیم و باشکوهی
  • ایرانی IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    4 1
    تحقیقات ژنتیکی اخیر نشان میدهد که حدود60درصدمردم ترکیه نژادشان رومیه تارک شده هستن و مابقی کردها وارامنه بودن که اصالتاماد وهخامنشی وساسانی و...بودن واحتیاج به اثبات ودلیل ندارد الآنم شرق ومرکزوجنوب شرقی ترکیه کاملا کوردهای ماد هستن که تمدن مزوپتامیایا بین النهرین و تاریخ بشر از آنجا سرچشمه گرفته است
  • علی IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    0 0
    واقعا برحماقت افرادی چون تو باید خون گریه کرد
  • ارش IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    4 1
    آذربایجان ما ترک نیست.هویت ساختگی هست پس نگذاریم بیگانگان هویتمان را تغییر بدهند
  • خالد ابن ولید و تیمور لنگ و چنگیز خان مغول و اسکند IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    1 3
    بابا ایرانی ها قبل اینکه کره زمین تشکیل بشه بودن و به فضا رفتن و از ماه و مریخ هم دیدن کردن و مردم فرا زمینی ها رو هم کشف کردن
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      1 0
      نتیجه زیادی پای منبر من و تو و اینترنشنال سعود نشستن میشه،اراجیف یه موفنگی مثه نویسنده این کامنت،جنسش خوب بوده اینه که کلا از سوراخ لایه اوزون و جو زمین به فضا پرتاب شده.....برو لادست همینا که اسمشونو ردیف کردی:خالد بن ولید تیمور چلاق ، چنگیز خونریز ، اسکندرِ گِی
    • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      0 0
      مادر (ایران) فروش
    • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      4 1
      بززگی هخامنشیان این بوده مه ۶۰درصد انسانهای کره زمین زیر پرچم‌ ایران زندگی میکرده اند
  • اسکندر مقدونی IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    1 18
    تاریخ ایران همون فیلم ۳۰۰ هست
  • سيدعباس نیکبخت IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    2 0
    مروبه یاد داستان هارون الرشید با امام کاظم می اندازه روزی هارون از امام کاظم خواست تا بجایش در تخت بنشیند امام نبذیرفت با اصرار زیاد هارون امام رو به اوکرد وگفت مرزهای تمدن اسلامی رو به من بده هارون تعجب کرد وگفت این مرزها از کجا تاکجاست امام روبه نقشه ای که در کاخ هارون کرد وفرمود ا کاشغر در شرق تا آندلس در غرب از شاخ آفریقا در شمال تا دریاهای جنوب در حالی که حوضه تمدن اسلامی که بخش بزرگی از تمدن اسلامی بود یک خلیفه داشت اون هم هارون بود هارون از این استدلال امام تعجب کرد امروز ترکیه کههیچ حتی بخش بزرگی از ارو) ا زیر سیتره امبراطوری هخامنشی بود افتخار دیگر ما ایرانیان این است که نخستین دریانورد ایرانی یک زن به نام آرامیس بود که آمریکا را در ۲۵ قرن بیش دور زد وهدایایی برای خشایارشاه آورد البته بایدآمریکاییها بترسند وفیلم ۳۰۰ روبرای تحقیرم ایرانیان بسازند ای اونایی که دارید این نوشته رو می خوانید به خود بیاین فرهنگ عظیم خودتون رو مسخره نکنید
  • ایرانی IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    2 0
    اقایون و خانوم ها اینو یکی به اردوغان نشون بده تا مرز های تاریخی رو یادش بیاد بعد اونایی که میخواهن مردم رو از موضوع اصلی عکس (اینکه ترکیه جزئی از ایران بوده منحرف کنن ) باید از روش دیگری استفاده کنن چون رئیس جمهور هم رفت تخت جمشید
  • امید MD ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    2 0
    خاک بر سر بیسواد کنن. نفهم،تخت جمشید را ربط میدی به اسلام و اسرائیل. با این کارت میخوای تفرقه قومی ایجاد کنی. مردم آگاه شدند. خر خودتی
  • ایران بیشه شیران IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    0 4
    ولش کنین مادرشو به عذاش نشوندین بدبخت یک زری زد. در اصل اینها کار اسرائیله که میخواد بینمون تفرقه بندازه تا به هدفش برسه. یا از طریق مذهب یا از طریق قومیت و.. باید حواسمان جمع باشه
  • سارا IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    0 2
    دارا کجای کاری دزدان سرزمینت بر بیستون نویسند دارا جهان ندارد
  • DE ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    0 0
    اینو جهت یاد آوری برای اردوغان بفرستید
  • سعید IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    0 0
    نمیدونم این را اردغان دیده یا نه ؟ به نظرم همان طور که ازش سوال شد رستم و تهمینه و سزارین رو درک میکنی ؟ این رو هم درک کن ایران تا قلب اروپا وسعت داشته و به فکر درمان بیماری خودت باش به جای لشکر کشی به سوریه و عراق و ... و کشتن مردم بی گناه کشورهای دیگر
  • امید IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    2 14
    کاملا دروغ محض هستش جایی که الان تخت جمشید مینامند و به عنوان مرکز هخامنشیان می شناسند یک بنای کاملا ناقص هستش که کمتر از چهل درصدش درست شده ،، شصد درصدش ناقص هستش. حالا اینکه سر جای خودش. هیچ آثاری از هخامنشیان نه در ترکیه عراق آذربایجان ارمنستان گرجستان افغانستان ترکمنستان و هند وجود ندارد .حکومتی به نام هخامنشیان وجود نداشت ،، هخامنشیان جنایتکارانی بودن که ایرانیها رو کشتن داریوش رو اسکندر مقدونی به درک واصل کرد و کوروش رو یک خانمی به تومروس به درک واصل کرد،، حکومتی تشکیل ندادن فقط یه برهه ای از زمان مردم منطقه رو به قتل رساندن که خدا بر هخامنشیان و طرفداران احمقشان لعنت کنه. خود تخت جمشید هم که ناقصه بر روی بنای اسلامی ساخته شده
    • IR ۰۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      9 1
      همه اسناد تاریخ کهن دنیا دروغه فقط تو راستی!!!! برو انقدر ملعبه نکن خودتو داری میترکی بنفش شدی بیچاره...با چی میخوای در بیفتی آخه؟!
  • Ali IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    2 1
    اونایی که میفرماین اینا یمشت خرابست؛ داری به همه نشون میدی که یه خری.احمق جان این آثار توی ترکیس،توقع داری دولت ترکیه ک بازمانده های مغولن اینا آثارو بردارن کادو پیچ کن که سر سالم بمونه؟که خودشون شکوه آثارش نشون بدن؟احمقید واقن؟و اونایی ک میگن برای دوران رضاشاه هست شما ک دیگ خوده خرید.احمق جان چیزی از علم باستان شناسی میدونی؟اینکه میرن یه سنگ پیدا میکنن میگن فسیلی ک روی این سنگ هست برای ۱۰ میلیون سال پیشه.بعد نمیتونن قدمت یه کتیبه و سنگ که برای ۲۵۰۰ سال پیشه متوجه بشن؟ایران اون زمانی ک قدمت اینارو متوجه شد ک از لحاظ باستان شناسی علمی دراختیار نداشت. اونوقت میگید چرا ب ما میگید خر.دم از اسلامم نزنید شما.دستتون رو شده.خیلی بهتون فشار آورده تا حرف از تاریخ ایران میشه سرخ میشید شروع میکنید اسلامو می‌کشید وسط.چهره اسلامم شما خراب کردید.اردوغان مسلمونه که کشورشو کرده چهارراه تروریست و هرروز داره آدم میکشه.باقی مانده های مغول.برید منابع تاریخ شناسای خودتونو بخونید.ایران قدیمی ترین کشور تو این منطقس.آره خیلیا اومدن.یزمانی اصلا این کشور دست مغولا هم بود.ولی هیچ زمان از بین نرفته و نمیره.چون قدرت طبیعی هست ک خودبخود بوجود اومده و ماندگار شده
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    2 0
    برای حیدر علیف و اردوغان ارسال شود
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    1 1
    این نشون میده مردمان الان ترکیه همه ایرانی هستند
  • علوی IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    3 1
    بدبخت اردوغان خبرنداردروزی ترکیه یکی ازایالات ایران باستان بوده
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    0 0
    لامصب این ماخ هخامنشی ذر کجای ترکیه هم هستا. حالا باز لب مرز ایران بود باز اردوقان میتونست یک سری بالا بگیره
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    0 3
    ای فرزندان خشایار بدانید که دروازه فتح دوباره یونان همین ترکیه است.
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    1 3
    یاشاسین ایرانی ملیتی ایران سربلند و سرفراز برای همیشه
  • علیرضا IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    0 3
    آنموقع ایران وجود نداشت. این مناطق تا جنوب ایران و امارات و مناطق عربی و تا شمال تا گرجستان و شرق تاافغانستان وپاکستان بود به این نقشه بین النهرين یا توران میگفتند و درقلمرو ترکها قرارداشت..البته فارسها و ترکهای منطقه آذربایجان همان قفقاز قرارداشت.. بعدها فارسهای فاشیسم تاریخ راجعل کردند وتمام تاریخ رابه نام خود مصادره کردند که اینم یه نوع خیانت محسوب میشود..که موجب دعواهای قومیتی درکشور ایجاد میشود..ترک و فارس همیشه کنارهم حاکمیت داشتند وگرنه هبچکدوم از دیکری سرتر نبود..دوست و همپیمان بودند
    • IR ۰۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      1 0
      یک کم مطالعه کنی بد نیست علیرضاخان
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      3 0
      تورج موسس توران. شاهزاده ایرانی فرزند سوم فریدون. و فریدون ضحاک راکشت
    • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      2 0
      از موتوری جنس نگیر همه عالم تن است و ایران دل/ نیست گوینده زین قیاس خجل/ چونکه ایران دل زمین باشد/ دل ز تن به بود،این یقین باشد/ نظامی گنجوی!!!!! ضمنا خودتان اصرار دارید خودتون را به بی تمدن ترین قوم تاریخ منسوب کنید وگرنه آذربادگان مهدتمدن ایرانی است
    • IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      0 0
      خخخخ کدوم موقع ایران وجود نداشت! هموین موقعی نداریم. سلسله پیشدادیان که دارا، فریدون، کاوه آهنگر و .... بودند خیلی سال قبل از آشور وجود داشته.
  • مهدی IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    2 1
    خدا لعنت کند بر افراد ضد ایرانی ضد میهن . . چقدر ادم باید حقیر و وپست باشه کشور خودشو به بیگانگان ترجیح بدهد
  • حسن IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    3 2
    کوروش شاه و هخامنشیان باعث افتخار تموم ایران و جهان هستن چرا چون منشور آداب اخلاقی و انسانیت رو بع تصویر کشیدند ،بع راستی که اگر کوروش بود و حضرت داریوش بزرگ زنده بود یقینا بهترین و با فضیلت ترین مردمان زمان بودند ، یاد هخامنشبان و شاهان مقتدرش گرامی باد
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    2 1
    اتحادی از بهترین اقوام بشر دورهم جمع شده ایم و ایران را ساخته ایم. آری ما در آینده نزدیک بنیانی نو در خواهیم انداخت‌. ایران کشور خداست. ما مهمترین یاری کنندگان آن نجات دهنده هستیم.
  • ایران کشور خداست. IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    0 2
    یک روز‌ی یک ترکه و کرده و فارسه و عربه اومدن یک نهالی کاشتند و گاهی تک تک و گاهی مثل جنگ هشت ساله همه باهم این نهال را با خون خودشان آبیاری کردند حالا آن نهال، درختی باشکوه بنام ایران شده است.
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    2 0
    اسم ایران فارسستان نیست بلکه اسمش ایران است.یک کشور مدرن فرانژادی است. و چون نژاد پرست نیست شرط اول ابرقدرت شدن را دارد.
    • IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
      2 1
      البته نام پرشیا رو در تاریخ همیشه همپای ایران داشتیم،ایران نام مذهبی کشور ما بوده که در اوستا آمده،در دوره رضاخان نام رسمی و بین المللی که باید فقط یک نام باشد،ایران شد،وگرنه در نقشه های قدیمی سیاسی جغرافیا،نام پرشیا هم دیده میشود.مردم ایران هم از یک تبار هستند و علم ژنتیک این را اثبات کرده،حتی اگر به زبان غیر از هند و اروپایی برخی از مردم تکلم میکنند،اینجا قومیت و اقلیت و فرانژادی بی معناست.با علم ژنتیک که نمیتوانی کشتی بگیری.
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    4 0
    حالا قیافه رجب داد میزنه نژادش ایرانی هستا
  • ترک کبیر IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    1 1
    حالا کوروش کوروش که میگین به دست یک زن ترک کشته ، گنده لات تاریخ شما رو یک زن ترک سر برید. ملکه انا تومبروز که که تبریز هم از اون گرفته شده
    • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      1 1
      خخخخخخخ از موتوری جنس نگیر تهمریس اسمی سکایی هم خانواده با تهمینه وتهماسب وتهمتن اولا سکایی ماساژت بوده نه طورک دوما ماساژتها در قزاقستان فعلی بودند نه تبریز سوما کوروش به روایت هرودت در جنگ باماسازتها کشته میشه امابه روایت کتزیاس و گزنفون در پاسارگاد به مرگ طبیعی از دنیا رفته چهارما کسی مجبورتون نکرده خودتون را به قومی منسوب کنید که جز خونخواری و ترکتازی و غارتگری اسمی در تاریخ نداره پنحما بازم میگم از موتوری جنس نگیر
    • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      2 1
      اولا) اون واقعه اثبات نشده دوما) همان زن که میگویی چون ترک اصیل بود پس زردپوست بود برو ترک های اصیل را ببین اعضای تیم فوتبال ترکمنستان را ببین. پس اگر چشم بادامی و زردپوست نیست پس ترک نیستی و فقط یک ایرانی وطن فروش هستی که رجب ازت سواری گرفته.
    • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      0 1
      فریدون شاه ایران سه پسر داشت سرزمین‌شرق را به تورج پسر سومش بخشید. تورج یا تور، امپراطوری توران را ساخت. توران یک کشور ایرانی است. عجیبه حتی رویای ترک ها هم دروغ و دزدی از ایران است.
  • ترک کبیر IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    1 4
    حالا کوروش کوروش که میگین به دست یک زن ترک کشته ، گنده لات تاریخ شما رو یک زن ترک سر برید. ملکه انا تومبروز که که تبریز هم از اون گرفته شده. کل افتخار شما اینه که کوروش یهودیا رو نجات .
    • NL ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      4 1
      اولا)اون ترکی که میگن کوروش رو کشت اگه دقت کنی از نژاد زردپوست هیت شما قبلفه مردم ازبکستان رو ببین. بحث اینه ترک واقعی رردپوست چشم بادامی لیت اگه تو چشم بادامی هستی ممکنه ترک باشی وگرنه ایران (مادر) فروش هستی. زبان ترکی جزء زبان های آلتایی و مخصوص زردپوستان غرب موغولستان است. دوم) اون ترکیه ای که سنگش را به سینه میزنی همین حدود۱۰۰سال پیش یکبار دستشون به آذری های ایران رسیده و کشتار و غارت ناموس آذری بدست عثمانی در تاریخ نوسته شده. سوما) اون ترکیه ای که سنگش را به سینه میزنی الان درصد زیادی شون سلفی شدن و عاشق بریدن سر شیعه هستند واگر بگویی شیعه نیستی بازهم فایده نداره میگن تقییه کرده ای.
    • NL ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      3 2
      کل افتخار ما اینه که کوروش ایرانی بوده.
    • NL ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      1 0
      یهودی های آنزمان تنها قومی بودند که نور خداپرستی را روشن نکه داشته بودند و هنوز درونشان پیامبر بوده یعنی دانیال نبی. پس اگر با کوروش دشمن هستی باخدا دشمن هستی
    • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      2 0
      خخخخخخخ از موتوری جنس نگیر
    • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      2 1
      زبان ترکی یک‌زبان از شاخه آلتایی است. برو رییس حمهور ازبکستان رو ببین نزادش چه شکلی است. برو تیم فوتبال ترکمنستان رو ببین چه شکلی هستند. ترک‌اصیل زردپوست است. پس اکر زردپوست میستی ترک نیستی. فقط یک‌وطن فروش دوزاری هستی که رحب-یحودی سوارت شده است
    • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      2 1
      اون ترکی که میگن اگه دقت کنی از نژاد زردپوست هست شما قیافه مردم ازبکستان رو ببین. بحث اینه ترک واقعی زردپوست چشم بادامی است اگه تو چشم بادامی هستی ممکنه ترک باشی وگرنه ایران (مادر) فروش هستی. زبان ترکی جزء زبان های آلتایی و مخصوص زردپوستان غرب موغولستان است
    • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
      2 1
      در کتاب تیمور لنگ اثر هارولد لمب اومده که تا قرن پنج میلادی اسمی از ترک در تاریخ ثبت نشدا قرن پنجم چینی ها به اقوام بیابانگرد در شمال کشورشان ترک یا توکی به معنای سگ ولگرد میگفتند ازین زمان به بعد ترکان شروع به مهاجرت در اطراف میکنند و این حدود ۱۰۰۰سال بعداز مرگ کوروش است!!!
  • NL ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    3 1
    به زودی فتح نخجوان را جشن میگیریم.
  • NL ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    3 0
    بایدن گفته ترکیه را تجزیه میکنه و قول‌داده اردوغان رو با انتخابات زمین میزنه
  • NL ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    3 0
    ایران اولین کشور جهان است.
  • NL ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    3 0
    قدمت کشور ایران انقدر زیاد است که خودش تبدیل به نژاد شده
  • NL ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    2 4
    بنام سلجوقیان قاجار و شاه عباس که ترک بودند و کشورش را ایران نام گذاشت. و درود بر ابران
    • IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      5 1
      متوهم،خود ترک پندار،نام ایران در اوستا آمده و نیازی نبود که کسی جز خود ایرانیان کشور خودشون رو نام گزاری کنند،کوروش موسس کشوری یکپارچه به نام ایران است اون موقع سلجوقی و شرکا کیلویی چند بود؟ بشین دوغتو بنوش.
  • NL ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    4 1
    اون ترکی که میگن اگه دقت کنی از نژاد زردپوست هیت شما قبلفه مردم ازبکستان رو ببین. بحث اینه ترک واقعی رردپوست چشم بادامی لیت اگه تو چشم بادامی هستی ممکنه ترک باشی وگرنه ایران (مادر) فروش هستی. زبان ترکی جزء زبان های آلتایی و مخصوص زردپوستان غرب موغولستان است.
    • NL ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      2 1
      اون ترکی که میگن اگه دقت کنی از نژاد زردپوست هست شما قیافه مردم ازبکستان رو ببین. بحث اینه ترک واقعی زردپوست چشم بادامی است اگه تو چشم بادامی هستی ممکنه ترک باشی وگرنه ایران (مادر) فروش هستی. زبان ترکی جزء زبان های آلتایی و مخصوص زردپوستان غرب موغولستان است
  • NL ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    4 1
    اون ترکیه ای که سنگش را به سینه میزنی الان درصد زیادی شون سلفی شدن و عاشق بریدن سر شیعه هستند واگر بگویی شیعه نیستی بازهم فایده نداره میگن تقییه کرده ای.
  • US ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    3 0
    سلام خشایار شاه به فاتحان دوباره یونان
  • US ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    3 0
    اتحادی از بهترین اقوام بشر دورهم جمع خواهیم شد و بنیانی نو در خواهیم انداخت‌. ایران کشور خداست. ما مهمترین یاری کنندگان آن نجات دهنده هستیم.
  • US ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    3 1
    ماشاالله و لاحول و لاقوة الا بالله العلی العظیم. سلام خدا بر ایران
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    8 0
    ای کاش‌ (خشایارشاه شاه دوسززمین شاه ایران شاه یونان)؛ یارانی به قدرت سپاه پاسداران امروز داشت که در اینصورت تا فلب پاربس را میشکافتیم.
  • US ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    2 0
    به رجب بگویید ممکنه‌به اشتباه چندتا موشک -از ایران نه -از سوریه نه-از عراق نه-ار لبنان نه- از ارمنستان نه- از یک‌کشتی در مدیترانه نه- بلکه از یمن‌به کاخ هایش برخورد کند.
  • US ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    3 0
    سوال)چرا ترامپ گفت ایرانیان میتوانند در عرض ۲ دقیقه خاورمیانه را فتح کنند؟ پاسخ) چون مدت زمان رسیدن موشک ها از ایران به پایتخت های خاورمیانه ۲ دقیقه طول میکشد.
  • US ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    3 0
    ای کاش‌ (خشایارشاه شاه دوسززمین شاه ایران شاه یونان)؛ یارانی به قدرت سپاه امروز داشت که در اینصورت تا فلب پاربس را میشکافتیم.
  • US ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    3 0
    فرزندان ذوالقرنین اینبار به فتح کل عالم می آیند
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    3 0
    راه فتح دوباره یونان از ترکیه میگذرد. برای همین است که رجب از فرزندان خشایارشاه میارسد
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    2 2
    اگر در سوریه فقط مذهبی های ایران بزرگ شرکت داشتند در فتح آنکارا و باکو، پان ایرانی ها هم شرکت میکنند.
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    1 1
    اردوقان بداند که بسیاری از دانشمندان صنعت موشکی ایران ترک هستند پس به (نظریات کثافت نژادپرستی ات) دل نبند.
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    2 0
    بنام سلجوقیان که کشورشان را ایران نام نهادند به فتح انکارا خواهیم آمد.
    • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      2 0
      سلجوقیان اگه خودشون کشور داشتن حمله نمیکردن به ایران،ایران هم خیلی پیش از حمله ترک و مغول اسمش ایران بود،شما نمیخواد،برای ما سلجوقی بازی دربیاری آنکارا خودش یه روزگاری بخشی از خاک ایران بود،ترکیه یک کشور جعلی ،به زور ترکی سازی شده و روی خون نسل کشی ها به کمک انگلیس که پانترکیسم رو خلق کرد و لاییک هایی که آتاترک یهودی آلبانیایی رو روی کار آوردن،بناشده بر بقایای تمدن ایران زمین و روم شرقی هست و بس.نام ایران در کتاب اوستا آمده،ربطی هم به سلاجقه نداره.
    • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      2 0
      سلجوقیان و قاجار و شاه عباس بنام ایران خودشان را ایرانی نامیدند و به فتح انکارا رفتند. خودشان گفتند ایرانی هستیم و برای نام ایران خون دادند.
    • NL ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      4 0
      نه داره میگه سلجوقیان وقتی امپراطور بودند قدرت داشتند و میتوانستند اسم کشچرشان را ترکیه‌یا ترکستان نام بکذارند ولی آن در تاریخ فریاد زدند که ما ایرانی هستیم و خون دادند برای کشورشان که خودشان در اسناد رسمی شان ایران نامیدند.
    • IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
      2 0
      البته لفظ ( کشورشان ) را به کار نبرید،چون کشور ما ایرانی ها بود !آنها فقط مهاجم بودند و لشکرکشی کردند و کشور ما را زیر سم اسب خود لگدمال کردند،چون فاقد تمدن بودند،دریافتند اگر بخواهند اینجا بمانند و به خیال خودشان حکومت کنند،باید مستحیل فرهنگ و تمدن ایرانی شوند،ناگزیر،پارسی آموختند،سواد و دانش وزیران و دانشمندان و حکیمان و ادیبان ایرانی از وحوش،شاه ساخت.تاریخ بخوانید.حتی اسکندر هم پس از مدتی پی برد که باید به شیوه هخامنشیان کشور داری کند،حتی خودش و همراهانش را مقید به جامه پوشیدن به سبک ایرانیان کرد!
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    2 1
    فریدون شاه ایران سه پسر داشت سرزمین‌شرق را به تورج پسر سومش بخشید. تورج یا تور، امپراطوری توران را ساخت. توران یک کشور ایرانی است. عجیبه حتی رویای ترک ها هم دروغ و دزدی از ایران است.
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    4 0
    فتح دوباره خاورمیانه بدست ایران ۴۰سال است شروع شده و صدای پای سربازان ایرانی است که رجب را مضطزب کرده. فعلا داریم جای پای خودمان را در سوریه محکم میکنیم.
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    4 1
    زبان درباری عثمانی فارسی بود. دیوان اشعار سلطان سلیم به فارسی بود. - عثمانی در لحظه ی تاسیس بدست فرهنگ و زبان فارسی فتح شد.
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    2 1
    سلجوقیان و قاجار و شاه عباس بنام ایران خودشان را ایرانی نامیدند و به فتح انکارا رفتند. خودشان گفتند ایرانی هستیم و برای نام ایران خون دادند.
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    2 1
    سلجوقیان و قاجار و شاه عباس بنام ایران خودشان را ایرانی نامیدند و به فتح انکارا رفتند. خودشان گفتند ایرانی هستیم و برای نام ایران خون دادند. و ایران یک کشور فرانژادی است.
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    4 0
    عجیبه دقیقا در زمان مسئله باکو و ترکیه ناگهان این‌ کاخ هخامنشیان کشف میشه انگار اجداد ایرانی ما گفتند الان موقع کمک رسانه ای و تو دهنی به دشمنان ایران هست. خیلی عجیبه. واقعا ایران کشور خداست و بطور ماورایی و از همه طریق حمایت میشه
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    0 2
    کوروش یک کلمه ترکی به معنای مرد شجاع است
    • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      3 0
      خب بفرما ترک ها هم ایرانی هستند و سرزمین های باکو و آنکارا بعنوان یک استان باید به مادرش ایران بازگردنت
    • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      2 0
      داداش کوروش دورگه ی آذربایجانی-فارسی هست رگ آذری آن از امپراطپر هوخشتره است. آذربایجان=آذر پایگاه=پایگاه آنش=(پ و گ در عربی به ب ج تبدیل میشوند همه میدانند).______‌آذربایحانی ها یکی از ۱۲ قوم‌سلطنتی ی ایران باستان هستند بهمرا فارس ها پارتها و غیره.______کار قوم‌آذری‌حفاظت از آنش اهورایی در سبلان مقدس بوده است.______ پس ای آذری عزیز تو شمشیرهای طلایی احداپ ایرانی ات را به نداشته های ترک های مهاجر عوض نکن.
    • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      2 0
      آذرپاتگان یا همان عربی شده آذربایجان،زبانشان در دوره کوروش یکی بود و پارسی بود به غیر یونانی ها و مصری ها و هندی ها باقی اقوام در دوره هخامنشی زبانشان و تبارشان یکی و پارسی بود،از جمله همین مادها ،پارسها و ...ترکها در آسیای شرقی منشا دارند. جعل تاریخ نکن.روند ترکی شدن زبان آذربایجان در تاریخ مشخص است و آغاز آن از دوره سلجوقی است که حمله کردند به این مناطق و دو دوره بعد هم تثبیت شد ،حتی دوره ایلخانیان هم هیچ نشانه ای روی سنگ نبشته چرم لوح گلی و کاغذ و پوست و...نیست که زبان ترکی در آن باشد....همه مورخان قدیم عربی هم زبان آذربایجان را فارسی پهلوی (تاتی) در تواریخ خود ذکر کرده اند.
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    4 1
    آذربایجان=آذر پایگاه=پایگاه آنش=(پ گ در عربی به ب ج تبدیل میشوند همه میدانند).______‌آذربایحانی ها یکی از ۱۲ قوم‌سلطنتی ی ایران باستان هستند بهمرا فارس ها پارتها و غیره.______کار قوم‌آذری‌حفاظت از آتش اهورایی در سبلان مقدس بوده است.______ پس ای آذری عزیز شمشیرهای طلایی اجداد ایرانی ات را به نداشته های ترک های مهاجر عوض نکن
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    0 0
    بنام سلجوقیان که امپراطوری شان را ایران نامیدند و برای ایران خون دادند و قسطنتنیه را فتح کردند. تورک اصیل یک‌تورک ایرانیست. همامطور که یکپفارس اصیل یک‌فارس ایرانیست. اجداد تاجدار تورک ما سلجوقیان و قاجار دستور دادند که زنده باد ایران.
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    1 0
    سلجوقیان وقتی امپراطوری داشتند اسم کشورشان را ایران نامیدند. و برای ایران خون دادند. و بنام ایران یه آنکارا و قسطنتنیه حمله کردند.___ آری طغرل بیک‌سلجوق‌ اول همان جد تاجدار تورک ها با اینکارش به جوانان امروز تورک هم فرمان میدهد که شما هم ایرانی هستید که من ایرانی هستم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس