کد خبر 1294814
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
میدل ایست مانیتور: تشدید تنش‌های عربستان علیه لبنان سردرگمی بن‌سلمان را ثابت می‌کند

یک هیأت صهیونیستی آمریکایی با هدف پیشبرد روند عادی سازی روابط ریاض- تل آویو به عربستان سعودی سفر کرد.  

به گزارش مشرق؛ به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، هیئتی متشکل از رؤسای ۲۰ تشکل صهیونیستی ساکن آمریکا، به عربستان سعودی سفر و با مقامات ارشد این کشور از جمله شماری از وزرا و نمایندگان خاندان حاکم دیدار و رایزنی کرد.

«ویل روزین» تاجر آمریکایی- یهودی در خصوص این سفر به یک رسانه محلی اسرائیلی گفت: مقامات عربستان سعودی در حال آماده سازی فضای کشور برای عادی سازی روابط با اسرائیل هستند. سعودی ها اسرائیل را قدرتی می دانند که قادر است به آنها برای کنترل و مهار تهدیدات ایران کمک کند.

وی با بیان اینکه احتمالا عادی سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی طی ماه ها یا سال های نه چندان دور انجام خواهد شد، گفت: ریاض حتی بدون موافقت دولت آمریکا آماده پیش رفتن به سوی عادی سازی روابط با تل آویو است.

لازم به ذکر است، چهار کشور عربی امارات، بحرین، سودان و مراکش در سال ۲۰۲۰ با میانجیگری آمریکا توافقنامه‌ عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی امضا کردند. این اقدام در حالی صورت گرفت که ملتهای منطقه با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مخالف هستند و آن را زمینه ای برای ارتکاب بیشتر جنایات تل آویو علیه ملت فلسطین می دانند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس