کد خبر 1295168
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۰
ژست تروریسم‌ستیزی عربستان سعودی در نشست سازمان ملل

جانشین نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل مدعی شد که اسامی و اطلاعات تروریست‌های سعودی را در اختیار کشورهای دنیا قرار داده است.

به گزارش مشرق، عربستان سعودی، با نادیده گرفتن سوابقش در ترویج تروریسم از طریق ایده‌های وهابی‌گری از همه کشورها خواست تا همکاری‌های بین المللی علیه تروریسم فرامرزی را قویاً تقویت کنند و اقدامات فوری و مؤثری برای ریشه کنی این آفت انجام دهند.

به گزارش روسیا الیوم، این درخواست را «محمد بن عبدالعزیز العتیق» معاون نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل متحد در نشست ویژه بیستمین سالگرد تصویب قطعنامه ۱۳۷۳ شورای امنیت (۲۰۰۱) و تشکیل کمیته مبارزه با تروریسم مطرح کرد.

العتیق گفت: عربستان ارزیابی‌ها و اطلاعات لازم در مورد تروریسم و ‌توسعه آن و خطرات نوظهور را با بسیاری از کشورها و سازمان‌ها از طریق نشست‌های دوجانبه، منطقه‌ای یا بین المللی به اشتراک می‌گذارد.

وی افزود:ریاض اسامی همه تروریست‌های سعودی را در خارج از کشور به اشتراک گذاشته است و داده‌ها و اطلاعات بیومتریک آنها را به نفع امنیت تمام جهان در اختیار کشورها قرار داده است و از کشورها می‌خواهد از عربستان الگوبرداری کنند.

معاون نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل تاکید کرد: عربستان سعودی در مبارزه با تروریسم و ‌تامین مالی آن و مبارزه با افراط گرایی، با کشورها، سازمان‌های بین المللی و منطقه ای و نهادهای سازمان ملل همکاری نزدیک دارد.

العتیق گفت که عربستان سعودی از سال ۲۰۰۲ یک کمیته ملی دائمی را تشکیل داده است که به اجرا و پیگیری قطعنامه‌های شورای امنیت مربوط به مبارزه با تروریسم و ‌تامین مالی آن و هماهنگی سیاست‌های ملی با هدف اجرای سریع و موثر قطعنامه‌های شورای امنیت از جمله قطعنامه ۱۳۷۳ و قطعنامه‌های بعدی مرتبط می‌پردازد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    0 0
    و مکرو مکرالله والله خیرالماکرین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس