کد خبر 1295703
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۲
کمبود شدید راننده تاکسی در انگلیس پیامد بحران کرونا

رسانه‌های انگلیسی با استناد به گفته‌های مسئولین گزارش دادند که این کشور بعد از کمبود شدید راننده کامیون و اتوبوس حالا با مشکل کمبود راننده تاکسی از عواقب بحران کرونا مواجه شده است.

به گزارش مشرق، روزنامه اتریشی "وینر سایتونگ" در مطلبی نوشت: بعد از بحران کمبود راننده اتوبوس و کامیون حالا انگلیس همچنین با بحران کمبود شدید راننده تاکسی مواجه شده است. انجمن تاکسی و کرایه انگلیس اعلام کرده که این کشور با کمبود حدود ۱۶۰ هزار راننده تاکسی مواجه است.

بر اساس گزارش انجمن کرایه خودروهای خصوصی دارای مجوز (LPCHA دلیل به وجود آمدن این شرایط کاهش تقاضا در طول این همه گیری است. بسیاری از رانندگان بعد از دوران قرنطینه کرونایی هم به کار خود بازنگشتند.

بر اساس بررسی های این انجمن تعداد رانندگان تاکسی در این کشور قبل از همه گیری کرونا حدود ۳۰۰ هزار نفر بود و حالا کم تر از نیمی از آن ها فعال هستند. بر این اساس این مسئله به دلیل انباشت پرونده های صدور گواهینامه و تست های رانندگی و ثبت نام وسایل نقلیه تشدید شده است.

رئیس انجمن کرایه خودروهای خصوصی دارای مجوز در این باره گفته است: این یک مشکل ملی است که در همه جا تاثیر گذار است.

وی افزود: کمبود راننده تاکسی اکنون نگرانی ها برای امنیت افرادی که اواخر شب و یا صبح زود در خیابان ها تردد دارند را افزایش می دهد.

یکی دیگر از مقامات انگلیسی فعال در این حوزه هم در این باره گفته است: با تمرکز بر خطر این شرایط برای زنان و ایمنی آن ها در شب و هزاران نفر از مردمی که در شب کار می کنند نمی توانیم نقش اصلی این خدمات را در حفظ امنیت مردم در شب دست کم بگیریم.

چندی پیش هم رسانه های انگلیسی از کمبود پرستار و راننده اتوبوس در این کشور خبر دادند.

گاردین گزارش داد که بخصوص افراد معلول که به کمک ها و مراقبت های روزانه نیاز دارند در این شرایط با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند.

بعد از برگزیت شاغلان از اتحادیه اروپا دیگر نمی توانند بدون ویزا در انگلیس کار کنند و این مسئله این کشور را در بسیاری زمینه ها از جمله پرستاری با مشکل کمبود پرسنل مواجه کرده است.

سازمان های مراقبت از معلولان در انگلیس چندین ماه است که از دولت درخواست می کنند قواعد انعطاف پذیرتری را برای این صنعت وضع کنند. دولت تا کنون این درخواست را رد کرده است.

در این کشور علاوه بر مشکل کمبود پرستار همچنین مسئله کمبود قصاب و راننده کامیون هم به وجود آمده که این مسئله منجر به اختلال در چرخه توزیع و کمبود سوخت و مواد غذایی در فروشگاه ها شده است.

مسئله کمبود شدید راننده کامیون در هفته های اخیر مشکلات قابل توجهی را در انگلیس ایجاد کرده بود و تعدادی از پمپ بنزین ها به این دلیل دچار کمبود سوخت شدید شده و تعطیل شدند. قفسه بسیاری از سوپر مارکت ها هم خالی ماند.

کار کردن به عنوان راننده کامیون از زمان نهایی شدن مسئله برگزیت دیگر برای غیر انگلیسی ها جذابیتی ندارد. پیامد وقوع برگزیت این کار دشوارتر از گذشته شده است و مرزها به اروپا بسته شده‌اند و موانع دیوان سالارانه بالایی وجود دارد.

از طرفی بعد از افزایش دستمزد رانندگان کامیون در انگلیس بسیاری رانندگان اتوبوس تصمیم گرفته اند به این شغل روی آورند.

کنفدراسیون حمل و نقل مسافر در انگلیس هم چندی پیش گزارش داد که در حال حاضر این کشور با کمبود حدود ۴ هزار راننده اتوبوس مواجه است. اتصالات در برخی مسیرها به دلیل این کمبودها لغو شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس