کد خبر 1295775
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۳
مهاجرانی: امیدوارم سوءتفاهم بین اسکوچیچ و طارمی برای بازی‌های بعدی برطرف شود/ دوستی و رفاقت بزرگ‌ترین تاکتیک است

حشمت مهاجرانی سرمربی سابق تیم ملی ابراز امیدواری کرد که برای بازی‌های بعدی سوءتفاهم میان دراگان اسکوچیچ و مهدی طارمی برطرف شود.

به گزارش مشرق، حشمت مهاجرانی درباره خط خوردن مهدی طارمی از لیست تیم ملی پس از اختلافی که میان او و دراگان اسکوچیچ به وجود آمد، اظهار داشت: با توجه به اینکه در فضای ایران نیستم، از گوشه و کنار شنیدم که چه اتفاقاتی رخ داده بود. با این حال این وظیفه سرپرست تیم و دستیاران سرمربی بوده است که اجازه ندهند این مسائل حاشیه‌ای بین بازیکن و مربی به وجود بیاید.

وی افزود: سرمربی تیم ملی نقطه نظرات خودش را گفته است، اما نمی‌دانم با چه دیدگاهی گفته بود که بازیکنان ایرانی تاکتیک‌پذیر نیستند. خصوصیات تیم حریف باید به مربی نشان دهد که چه تاکتیک و روشی را انتخاب کند. بعد از مشخص شدن تاکتیک حریف، باید دید مربی چه بازیکنی را با چه روش و تاکتیکی به کار می‌گیرد. ما باید به مشکلات حریفانی چون لبنان، سوریه، عراق، امارات و کره جنوبی نگاه کنیم و مشکلات آنها تاکتیک ما را نشان می‌دهد.

سرمربی سابق تیم ملی با بیان اینکه روش بازی یا تاکتیک بازی یک روش کمک‌کننده است و تضمین‌کننده موفقیت نیست، گفت: خصوصیات بازیکنان در کنار هم خوب است. من دو بازی از تیم ملی دیدم که تاکتیک‌پذیری در بازی نبود و بیشتر می‌دیدیم که خلاقیت فردی بازیکنان، حوادثی را ایجاد کرد. با این حال اعتقاد دارم که در آستانه مسابقات حساس، نباید به این مسائل دامن بزنیم.

بیشتر بخوانید:

خط زدن طارمی تصمیم خود اسکوچیچ نبود/بازیکنان تیم ملی نباید به سرمربی تیم واکنش نشان بدهند

مهاجرانی یادآور شد: در فوتبال ما مُد شده است که می‌گویند قبل از بازی انتقاد نکنید که حاشیه می‌شود و بعد از بازی هم می‌گویند تیم برنده شده است و نباید چیزی بگویید. شما نمی‌توانید منکر یکسری مسائل شوید که خصوصیات تیم حریف تاکتیک را به مربی نشان می‌دهد و انتخاب تاکتیک، مسئولیت بزرگی است که بر عهده مربی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به تجربه بازیکنان تیم ملی گفت: بازیکنان تیم ملی تجربه بین‌المللی بالایی دارند که در میادین مختلف بودند و نمی‌توان گفت آنها تاکتیک‌پذیر نیستند. این مسئله باید بیشتر بررسی شود و شاید یکسری صحبت‌ها که بعداً مشکل ایجاد کرد، حاشیه ایجاد کند، اما از نظر من بزرگ‌ترین تاکتیک باید دوستی و رفاقت باشد. ما تاکتیکی برتر از دوستی و رفاقت نداریم که این دوستی را سرپرست و مربی تیم باید ایجاد کنند.

سرمربی سابق تیم ملی با اشاره به اینکه رسانه‌ها نیز به‌عنوان بخشی تأثیرگذار به حل شدن مسئله میان اسکوچیچ و طارمی کمک کنند، اظهار داشت: امیدوارم این سوءتفاهم به هر صورت برای بازی‌های بعدی برطرف شود. دو سه هفته پیش صحبتی شده و به این صحبت پاسخ داده شده است، اما نباید به گذشته برگردیم و باید امیدوارم باشیم این مشکل برای بازی‌های بعدی حل شود.

مهاجرانی تأکید کرد: باید ثابت کنیم بی‌خودی اولین قدرت فوتبال آسیا نشدیم و با این نیروی انسانی و بازیکنان قدرت اول آسیا هستیم. بازیکنان هم تاکتیک‌پذیر هستند و به حرف مربی هم گوش می‌دهند. آنها با مربیان مختلف در اروپا کار کردند و تجربه خوبی دارند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 45
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    6 14
    مهدی تمارضی علی سرمبی تیم ملی ایران حرف زده و تیم ملی خونه خالی نیست . بازیکن سالاری جایی در تیم ملی نداره .بازیکن خوب و اماده زیاد داریم کسی نمیتونه خودشو بالا تر از تیم ملی و سرمربی تیم ملی بدونه. این مهدی تمارضی هم ذات واقعی خودشو نشون داد. دم اسکوچیچ که اینو خط زد این تمارضی همین رفتار رو با پرسپولیس هم داشت اونجاییکه دو تا پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیسو بست.
    • سعید IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      1 1
      پاس میده یا هتریک میکنننننننننننننه پاس میده خخخخخخخخخخخخخخخخ
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    4 9
    شما چه قدر ساده اید. طارمی خودش میدونست با اون حرف ها محروم میشه و از قصد اون حرفها رو زد که نیاد تو تیم ملی بازی کنه. یه سری افراد تیم باشگاهیشون رو به تیم ملی ترجیح میدن
  • نام آشنا IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    21 15
    اسکوچیچ و وحید هاشمیان و کریم باقری قبل از ارائه لیست نهائی تیم ملی برای دعوت از مهدی طارمی با او تماس گرفتند ولی مهدی طارمی که خودش را در قد و قواره رونالدو می انگارد به تلفن انها پاسخ نداد در نتیجه انها هم با احترام او را کنار گذاشتند. اینقدر سنگ این "رونالدوی وطنی" را به سینه نزنید. این تصمیم کادر فنی بوده و بسیار هم به جا بود.
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      7 4
      منبع خبرت چیه؟ اسکوچیچ که یک سرمربی معمولی بود و با تیم ملی شهرت کسب کرد تیم ملی را نقد کرد که تاکتیک ندارد. خوب اگه درسته قبول دارید مردانه بیاید بگویید. ولی اگر اینطور نیست چرا یک نفر فدا شود و دیگران سکوت کنند. نمی گم اسکوچیچ تخریب بشه ولی واقعیت بهش فهمانده بشه. اگه هم خود طارمی نیومده اعلام رسمی بشه.
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      8 3
      آره نفر چهارم هم که تماس گرفت خود شما بودید. زبان دراز مربی که به تیم ملی کشور توهین می‌کنه باید کوتاه بشه فضای مجازی جای نقد کار خودت نیست آقای مربی
    • NL ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      3 0
      دروغه
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      5 3
      زمین پر از کسانی است که فکر می کردند چرخ روزگار بدون آنها نمی چرخد ،ول وقتی کنار رفتند فهمیدند بدون آنها هم روزگار می چرخد
    • روح الله IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      2 1
      نشسته برای خودت خبر جعل می کنی فکر می‌کنی مردم هم درازگوشن؟ برو داداش برو جای دیگه ای انشاء بخون
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    2 3
    وقتی کسی کاندید ریاست جمهور می شود یعنی پذیرفته که با شرایط موجود کشور داری کند همین طور وقتی کسی سرمربی گری تیمی را قبول می کند یعنی پذیرفته که با همه اعضای تیم و همه داشته های موجود کار کند . اینکه بازیکنان ایران تاکتیک پذیر نیستند را باید در نتایج حاصله جوابش را جستجو کرد یعنی تیم ملی ما خارج از دستورات تاکتیکی مربی توانسته اند این نتایج خوب را بدست آورند ؟ خوب اینکه خیلی خوبه یعنی بازکینان ما توانی دارند که بدون نیاز به مربی هم می توانند بهترین نتایج را کسب کنند . اسکوچیچ بهتر است با همین موجودی کار کند تا اعتبار پیدا کند . یکی از آن موجودی ها ستاره این روز های فوتبال پرتقال ، مهدی طارمی است . دخالت بیشتر ممنوع .
    • پرسپولیس IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      4 2
      هر بازیکنی که خیلی راحت به مربی تیمش بی احترامی میکنه باید کنار گذاشته بشه هر کی میخواد باشه وگر نه سنگ روی سنگ بند نمیشه و کل تیم به هم میخوره و هر کسی به خودش اجازه میده جو تیم رو به هم بزنه،این یه قانون مدیرتیه.
  • افشین IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    12 2
    نه طارمی ضرر میکنه نه اسکوچیچ .... طارمی که موقعیت خوبی در پورتو داره اسکوچیچ اگر بازی ها رو ببره میره تو اسمونها اگر ببازه میگه ایرانیها تاکتیک پذیر نیستند پولش میگبره میره این جا ایرانی وتیم ملی ایران وفدراسیون فوتبال ضرر میکنه یادتون باشه مربی خارجی تعصب ملی نداره این قدر اسکوچیچ خوش شانس رو بزرگ نکنید با چه حقی میاد تاکتیک پذیری بازیکن های ایران رو زیر سوال میبره چرا چند سال توی ایران کار کرد میدونست ایرانیها تاکتیک پذیر نیستند مربی تیم ملی شد ما چرا این قدر غریبه پرست شدیم
  • کارتون IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    22 8
    مبارزه با بازیکن سالاری یعنی همین دو روزه رفته پورتو فکر میکنه نیمار شده خاک به سر جوگیر
    • امیر IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      5 3
      تیم ملی باید انسجام خویش را داشته باشد. اتفاقا اظهار نظر سرمربی نیز به همین دلیل بوده است. .‍ پس موضوع بزرگی نیست. طارمی باید عذرخواهی کند.
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    2 1
    خود زنی فقط تو ایران ، باطنی ها اسمشون بد در رفته
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    3 6
    نرویم جام جهانی آقای دراگون کروات جواب احساسات ۸۰ میلیون ایرانی را میخواد بدهد
    • حمید IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      1 0
      کار خودیه....
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    2 0
    ایرانی میهن پرست
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    4 2
    نه طارمی کسی است که بتوان از او صرف نظر کرد و نه مدت زیادی وجود دارد که مربی کنونی تیم ملی بخواهد خودش را ثابت کند و نه بازی ها کم اهمیت است که بتوان ریسک کرد . نتیجه اینکه پس این مدیران مفت خور و بی کفایت فوتبال کجا هستند که فقط حقوق می گیرند و سفر می روند ؟
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    3 2
    شما چی می‌گویی این وسط سرمربی گفته بازیکنان ایران از لحاظ بدنی و تکنیکی خیلی خوب هستند و ضعف تاکتیکی دارند که به مرور دارند پیشرفت می کنند حالا این حرف کجاش بد بود که یک بازیکن بی فکر اگر از عمد نبوده باشد اینطور ناشی گارد بگیرد؟
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    2 0
    تو ایران همیشه منافع عمومی فدای منافع شخصی میشه
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    4 6
    نبودن طارمي به ضرر تيم ملي است
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    4 5
    نبودن طارمي به ضرر تيم ملي است بايد اسكوچيچ غرور را بايد كنار گذاشت
  • ایرانگرد IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    8 2
    به نظرم برای همیشه و در همه رشته ها حرف آخر رو باید سرمربی بزنه و با بازیکن سالاری مبارزه بشه! حتی اگر رونالدو باشه . در بلند مدت ضرر میکنیم اگر پشت طارمی رو بگیریم . سرمربی شاید یه حرفی هم بزنه حق بازیکنش نیست جواب بدهد . دیگر کارشناسان باید جوابش رو میدادند نه طارمی و یا بازیکن دیگری
  • غولو NL ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    1 0
    دقیقا منم همین فکرو میکنم که شما میکنید؟؟؟یعنی کولر گازی بهتر از کولرابی هسش!!ولی جفت کولرها با برق کار میکنند،چرا نمیگن برقی ابی یا گازی ابی!!!عجیبه تاکتیک این کولرها
  • سهیل IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    5 0
    این تیم همون تیم کی روش و ویلموتس بود با نتایج مشخص که الان با این مربی بر اساس آمار نتایج خیلی بهتری داره میگیره متاسفانه در سالهای قبل هم بعضی از بازیکنان بدنبال بازیکن سالاری در تیم ملی بودند که با بعضی از آنها برخورد شد واین نتیجه گرفت به نظر من همه باید بخاطر ایران با بازیکن سالاری مقابله کنند به نظر میرسه طارمی انتظار داره 80میلیون از ایشون عذرخواهی خواهش کنم که به تیم ملی فوتبال ایران کمک کنه درخت هر چه پرحاصل میشه سرش پایین تر میاد
  • مهدی IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    1 1
    سلام مربی تیم ملی فونبال ایران همزمان با داشتن دانش فوتبالی باید مدیر توانمند و روانشناس قابلی باشد زیرا ایرانی ها نسبت به سایر کشورها احساسی ترند و بازیکن سالاری باعث از دست رفتن مدیریت برای مربی و ضربه به تیم ملی میشود بازیکنانی در نیمکت هستند که بتوانند جای طارمی را پر کنند ولی اگر مدیریت تیم از دست مربی خارج شود جایگزینی ان سخت است مطمئنا این حرکت روی نظم سایر بازیکنان تاثیر مثبت خواهد داشت و خروجی کار احتمالا بهتر میشود و صد البته تکتیک پذیری هر تیمی ربط به قابلیت مربی دارد و صحبت اقای اسکوچیچ منطقی نیست
  • بابک IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    1 1
    سرمربی چه اشتباه بکنه چه نکنه بازیکن حتی رونالدو هم باشه حق نداره جوابشو بده.
  • رضا IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    1 2
    طارمی به پرسپولیس هم ضربه زد. طارمی نمک نشناس بود مثل قایدی . اما شتقلال فوتبال ایران را نابود می کند و وزیر ورزش جدید وفدراسیون خطیر ششتقلالی. هیات علمی های وزارت علوم بزرگترین دزدان کشور هستند حق کارمندها را می خورند. ظلم می کنند.
    • علی IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      1 1
      آخه گودرز چه ربط داره به شقایق?اینقدر از اسم استقلال دردتون میکیره که فقط تو مجازی بلدید بنالید.حرفی دارید تو زمین بزنید لنگیهای حقیر!
    • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      0 0
      فکر کنم از اسم استقلال خودتون بیشتر دردتون میگیره ...
  • سهیل IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    1 1
    باید با بازیکن سالاری مقابله کنند رونالدو با اون همه سابقه هیچ گاه بدنبال بازیکن سالاری نبوده
  • وطن پرست IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    0 1
    بله باید با بازیکن سالاری مبارزه بشه این زمانی که توی پرسپولیس هم بود از این غلطا کرد فکر کرد یه کسی هست کند زد به پرسپولیس بش بگین تو کی هستی دو هزاری باید بیاد عذرخواهی کنه
  • حامد IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    1 1
    طارمی به اروپا رسیده و بدش نمیاد یه جوری از تیم ملی بره چون دیگه به سکوی پرتاب نیازی نداره . ضمنا از قدیم یادمه مربیان داخلی و خارجی میگفتن که تیم ایران تاکتیک پذیر نیست خوب این یک واقعیته
  • نام آشنا IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    0 1
    جای بسی تعجب است که تیم ملی فوتبال ایران چند کاپیتان در حال حاضر دارد ( حاج صفی - جهانبخش- سردار آزمون - ...) هیچکدام به اظهارات اسکوچیچ اعتراض یا حتی واکنشی نشان ندادند فقط این رونالدوی وطنی بود که جواب اسکوچیچ را داد انهم به طور مبهم و پرت و پلا .. !؟ حرکاتی که از این فرد سر میزند نظیر جریان " صیغه " کردن ان هنرپیشه خیلی جای تامل دارد!
    • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      0 0
      بتوچه فضول زندگی مردمی؟ بازم گلی بگوشه جمالش که بخاطر رضای دل مادرش صرفنظر کرد کاری که خیلیا نمیکنن اینو ازش یاد بگیر...
  • نام آشنا IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    0 1
    مگر این جریان برخورد الکس فرگوسن را با دیوید بکام نشنیدید که در رختکن با لنگه کفش محکم تو صورت دیوید بکام کوبید انهم به خاطر عملکرد ضعیف او در منچستر یونایتد! حالا این را مقایسه کنید با برخورد اسکوچیچ با این رونالدوی وطنی!
    • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      0 0
      آخه لنگه کفش و تو صورت همه بازیکنای ایران کوبید! دردش اونجاس که طرف فرگوسنم نیست!
  • ورزشی IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    0 1
    اسکوچیچ نشان داد بزرگتر از مربیان بزرگ است.اسکوچیچ حرفه ای تر از مربیان خیلی حرفه ای است.آفرین بر این مربی شجاع.که نگذاشت سناریوی جام جهانی ۹۸ تکرار شود.بدون شک مهاجمان دیگر دعوت شده به تیم ملی،پتانسیلهای بالاتری نسبت به طارمی دارند و اگر به آنها میدان داده شود،خوهند درخشید.عمو اسکو نشان داد آدم کاربلدی است.تیم ملی ایران وابسته به یک مهاجم نیست که اگر ناز کرد ،کار تیم ، گیر بیافتد.صیادمنش خیلی از طارمی بالاتر است ولی هنوز کشف نشده،کما اینکه طارمی هم ۶ سال پیش کشف نشده بود.بازیکن باید حد و مرز خودش را بشناسد.اگر عمو اسکو طارمی را دعوت کند سناریوی جام جهانی ۹۸ تکرار میشود.درود بر هاشمیان و کریم باقری و کادر فنی. آقایان محترم کادر فنی ،هشیار باشید که البته هشیار هستید البته این نکته را اضافه کنم که از فردا حسودانی که منافعی از تیم ملی ندارند،شروع به حاشیه سازی خواهند کرد.بدون شک پیروزی برابر لبنان،مشت محکمی بر دهان حسودان خواهد بود. عمو اسکو دمت گرم.خیلی کاربلدی عمو اسکو بازیکن اگر حرف مفت بزند نباید به تیم ملی دعوت شود.
    • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      0 0
      انگار تو خونتونه ساختن این چیزا ... اصلا عشق میکنید با بابا و عمو ...
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    0 0
    وقتی یگ علی گلابی مبشود سرمربی تیم ملی فوتبال ایران حالا جوگیرشده ودهان گشاد خودرابازکرده ومفت حرف میزند ووقتی جوابش را میدهند. بهترین بازیکن تیم ملی راخط میزند
  • حیدر IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    0 2
    سلام بنظرمن اگه حتی به جام جهانی هم نریم بهتراز اینه که یک بازیکن مغرور ونادان بخاد همه زحمتای بقیه رو به باد بده و خودشو از همه بالاتر بدونه
    • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      0 0
      بابا اصن تو باغ نیستی ... یکی دیگه مغروره و هرچی دلش خواسته گفته، مجبوری وقتی نمیدونی چی به چیه نظر بدی؟
  • اکبر IR ۰۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    0 0
    طارمی اگر فوتبالیسیت خوبی هم باشه از نظر سواد و شخصیت در سطح پایینی هست قبل از این هم سرمربی تیم ملی رو زیر سوال برده بودکه همه نتایج خوب رو به خودش نسبت داده بودت جرات داش درزمان کیروش از این غلطا میکرد که به همه ایرانی ها توهین کرده بود اون از همین تیم ملی پیشرفت کرد واگرنه هنوز تو الغرافه بود حالا نمیخاد بیاد تیم .اگر هم تیم ملی ملی نتیجه نگره باز هم جای همچین آدمای کم مغزو کم شخصیت نیست
  • مصطفی IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    0 0
    تیم ملی برزیل هم مربیش با رونالدنیو کل کل کرد.بعد رونالدنیو دعوت نشد.مردمم گفتتن به هر حال حق با مربیه حتی اگه اشتباه بگه.رفت جام جهانی ۶ تا نیمه اول از المان خورد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس