طارمی و اسکوچیچ

اصول حرفه ای و منطق حکم می کند که بازیکن تیم ملی نقش سرباز را دارد و سرمربی فرمانده، و هیچ بازیکنی حتی ستاره تیم حق ندارد علیه مواضع شخصی و تصمیمات سرمربی موضع بگیرد.

سرویس ورزش مشرق - اعلام لیست جدید تیم ملی با یک شوک از سوی دراگان اسکوچیچ همراه بود و نامی از مهدی طارمی آماده ترین بازیکن حال حاضر فوتبال ایران در این لیست به چشم نمی خورد. شاید اگر کسی از ماجرای یک ماه پیش اسکوچیچ و طارمی و جدال رسانه ای و مجازی دو طرف خبر نداشته باشد از این تصمیم تعجب کند و علیه سرمربی کروات موضع بگیرد، اما اسکوچیچ با این کار نشان داد احترام به سرمربی و اصول و قواعد بر منافع فردی ارجحیت دارد.

مصاحبه اسکوچیچ با سایت vecernji کرواسی و جمله جنجالی وی درباره تاکتیک پذیری کم بازیکنان ایرانی در حالی بازتاب پیدا کرد که کسی تمجید این مربی از نبوغ فردی بازیکنان ایرانی و علی الخصوص طارمی و آزمون را یا ندید یا نخواست ببیند! اگر وجدان خود را قاضی کنیم آیا مصاحبه اسکوچیچ مغرضانه یا عجیب بوده؟ آیا در طی سالیان مدید در این مورد که بازیکنان ایرانی از لحاظ فردی سرآمد همه آسیا هستند ولی از لحاظ نظم پذیری و تاکتیک پذیری با مشکل مواجه بودیم صحبتی از سوی کارشناسان مختلف بیان نشده است؟ هر چند همان زمان هم گفته شد که شاید ترجمه صحبت های اسکوچیچ به درستی انجام نگرفته و خود وی هم تلویحا اعلام کرد منظورش تخریب یا کوچک کردن بازیکنان ایرانی نبوده است.

اما هر چه بوده باشد اصول حرفه ای و منطق حکم می کند که بازیکن تیم ملی نقش سرباز را دارد و سرمربی فرمانده، و هیچ بازیکنی حتی ستاره تیم حق ندارد علیه مواضع شخصی و تصمیمات سرمربی موضع بگیرد و بدتر از همه با کنایه آن هم در فضای مجازی نظرش را بیان کند. در این که طارمی این روزها روی فرم است و در بهترین روزهای فوتبالی خود قرار دارد شکی نیست اما باید بداند منافع تیم ملی بر هر چیزی ارجح است.

بیشتر بخوانید:
 

جزئیات اتفاق بین طارمی و اسکوچیچ/ ضرر تیم ملی ایران و برد پورتو
 

بازتاب عدم دعوت از طارمی در رویترز

اقدام حرفه ای و مقتدرانه اسکوچیچ/ آقای طارمی! تو به تیم ملی نیاز داری!

طارمی قطعا موارد مشابه دهه اخیر را فراموش نکرده و خوب می داند در زمان کارلوس کی روش ستارگان بزرگی چون مهدی رحمتی، هادی عقیلی و محمدرضا خلعتبری به خاطر نگنجیدن در قالب تفکرات و نظم سرمربی از پوشیدن پیراهن تیم ملی محروم شدند و مرور زمان حق را به سرمربی تیم ملی داد. راه دور نرویم چرا یک بازیکن حرفه ای مثل سامان قدوس علی رغم اذعان و نظر کارشناسان و البته آمادگی خوبش در لیگ برتر و در تیم برنتفورد با نظر اسکوچیچ نیمکت نشین است هیچ اقدام یا پست کنایه آمیز یا اعتراضی به این موضوع نکرده است؟! طارمی اگر می خواهد محبوب همه بماند، باید رفتارش را هم مثل کار فنی و بازی‌اش حرفه ای کند.

در سالهای دورتر هم و در اواسط دهه ۶۰ مرحوم پرویز دهداری با خط زدن ۱۴ ستاره تیم ملی ثابت کرد سند تیم ملی به نام هیچ بازیکنی نخورده و بازیکن در هر سطحی باید تابع مقررات و قانون و سرمربی باشد.

اسکوچیچ با این کار نشان داد حتی اگر در دو بازی برابر لبنان و سوریه به خاطر نبود طارمی نتیجه نگیرد( که هم قدرت دو تیم و هم شرایط سایر بازیکنان و متکی نبودن تیم به یک بازیکن این فرضیه را دور از ذهن می کند) بازهم تصمیم حرفه ای و اصولی گرفته است و قطعا دلسوزان و کارشناسان فوتبال هم از این تصمیم حمایت خواهند کرد. درواقع اگر اسکوچیچ بی تفاوت از این قضیه می گذشت سنگ روی سنگ بند نمی شد و اقتدار خودش را در تیم ملی از دست می داد.

البته جا دارد در این میان نقدی جدی هم بر فدراسیون فوتبال و ارکان اصلی آن داشته باشیم که می توانستند به جای تکذیب و رد شدن از کنار این ماجرا در یکماه اخیر شرایطی ترتیب دهند که شعله های این آتش اینگونه زبانه نکشد و کار به اینجا نرسد. عزیزی خادم که این روزها به خاطر مسائل مختلف انتقادات زیادی را پشت سر خود می بیند باید مدیریت خود را در این موضوع نشان می داد و قضیه را فیصله می داد. امید است این رویه سکوت و تکذیب از این پس شکسته شود و ماجرا برای هر دو طرف و خصوصا تیم ملی ایران که در آستانه یک صعود راحت قرار دارد، ختم به خیر شود.

 به هر جهت باید قبول کنیم تنش بین مربی و بازیکنان نه در فوتبال ایران و نه در جهان و چه در رده باشگاهی و چه در عرصه ملی اتفاق عجیب و جدیدی نیست. آموزش مسائل تاکتیکی عموما در رده های پایه و مدارس فوتبال انجام می شود و گوینده هر که باشد، نمی توانیم به خودمان دروغ بگوییم که از این حیث در شرایط خوب و حتی نرمالی قرار داریم. همین هفته گذشته هم محرم نویدکیا به این موضوع اشاره کرد و پیش از این نیز مربیان دیگر از جمله کارلوس کی روش و برانکو نیز دست روی نقاط ضعف ساختاری فوتبال ایران گذاشته بودند.

رابطه بازیکن- تیم کاملا دو طرفه است. هم تیم ملی ایران به درخشش مهدی طارمی نیاز دارد و هم این ستاره گلزن قصد دارد قطر ۲۰۲۲ را به بهترین جام جهانی تاریخ فوتبال ایران تبدیل کند. پس ترمیم این رابطه بی تردید به سود طرفین خواهد بود و قرار نیست در این میان یکی دیگری را محتاج خود تصور کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 101
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • mojtaba SE ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    18 71
    موافق این نوشته نیستم ,چون سهل انگاری رو هر کسی میتونه در هر پستی انجام بده ,و اسکوچیچ سهل انگاری کرد که گفت ایرانی ها تاکتیک پذیری کمی دارند؟؟و طارمی جواب سهل انگاری و توهینش رو به ملت ایران داد.نه نظر شخصی اش رو..حق با طارمی است و اسکوچیچ باید توضیح بده چرا راجع به ملت ایران و فوتبال که معلولش است ,همچین نظری دارد و اعلام کرده..زیاد زر زد اسکوچیچ اخراجش کنید..البته اسکوچیچ از حالا به من یکی ثابت کرد که لیاقت مربیگری تیم ما رو در جام جهانی ندارد و عوضش میکنیم ..جاده دراز...دم طارمی باشخصیت و شجاع وعزیزم گرم
    • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      13 4
      اسکوچیچ بره، زیدان بیاد
    • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      8 18
      خود مشرق هم احتمالا موافق نویسنده ش نیست!
    • شاهین ۳۳ IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      39 2
      تبلیغ بازیکن سالاری میکنی!!! اگر بجای این بازیکن کس دیگری که مورد قبولتان نبود این حرف را میزد !! بهش حمله میکردید، قداست مربی باید حفظ شود
    • معلم IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      29 0
      انگار همه اون هايي كه نظر ميدن كه :چرا طارمى كنار گذاشته شد ؟يه نكته مهم رو فراموش كردند. بعد از توييت طارمى در پاسخ به اسكوچيچ،سر مربى تيّم ملى و همچنين آقاى هاشميان و آقاكريم باقرى سعى كردند با طارمى تماس بگيرند و اون جوابشون رو نداده، و سرمربي هم اون رو دعوت نكرده ،با اين كه مهدى طارمى رو خيلى دوست دارم ولى كارش رو تأييد نمى كنم و ميگم بايد يه جورايى ادب بشه
    • فوتبال دوست IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      12 2
      اسکوچیچ واقعیت را گفته بازیکنان ایران تاکتیک پذیر نیستند نمود عینی آن را در برنامه ریزی های اقتصادی و اجتماعی میتونیم درک کنیم
    • عجب IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      4 3
      چیزی جز چرت و پرت گفتن ندارید،نظر ایشون درباره فوتبالیت ها اونم بعضی از بازیکنان فوتبال بوده نه ملت ایران
    • IR ۰۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      10 0
      شما میتونی با نطر اسکوچیچ مخالف باشی ولی نمیتونی با این واقیعت که سطح تکنیکی فوتبالیستهای ایران پایینتر از سطح حرفه ای جهان است مخالفت کنی. اگر اسکوچیچ در عمرش یک حرف راست زده باشه دقیقا همین اظهارنظرش در مورد کمبود تکنیک وتکنیک پذیری بازیکنان ایرانیست که البته ریشه در فرهنگ ما هم دارد که متاسفانه خیلی از مسائل را با دید احساسی - غیرتی و گردن کلفتی میبینیم تا منطقی و علمی.
    • IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      3 0
      مجتبی چی میگی تو. همه چیزو به شقیقه ربط میدی چرا! توهین به ملت ایران؟؟؟؟ اینکه فوتبال ایران تاکتیک پذیر نیست توهین به مردم ایرانه؟ مثلا اگر بگیم ایرانی ها بازی بیس بالشون خوب نیست توهین به ملت میشه؟ پرسپولیسی هستم و دوستدار طارمی. اما کارشو اصلا قبول ندارم. نباید با اینکارش اینقدر جو منفی ایجاد می کرد. مقصر صددرصد طارمی هست و کار سرمربی کاملا درسته. من از سر مربی حمایت میکنیم.
    • Mahsa IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      2 4
      بله کاملا درست میگید . طارمی از فوتبال ما دفاع کرده فقط
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
      0 0
      تو زر نزن بابا راست گفته ایرانیا تکنیک ندارن
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    14 46
    اتفاقا برعکس. اسکوچیچ نیاز داره! اسکوچیچ قبلا سرمربی پورتو بوده؟! یا تنها افتخارش سرمربی ایران بودن هست؟
    • جیم IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      35 4
      همین بازیکنان پورتو در زمان ویلموتس در تیم ملی بودن و تیم در آستانه حذف از جام جهانی. اینقدر بی چشم و رو نباشین و قدردان زحمات اسکوچیچ باشین.
    • زاگرس US ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      8 0
      وقتی جواب تلفن باقری وهاشمیان را هم نمی ده اسکو چیچ چیکار کنه بازیکن باید با عشق لباس تیم ملی را بپوشد نه با ناز و کرشمه اصلا باید ادب شود اصلا بریم جام جهانی که چی. اینقدر پر رو شدند بابا
  • mojtaba SE ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    6 30
    آقای اسکوچیچ تو هم نیاز به تیم ملی داری.دست از سهل انگاری و منم منم بردار...پاینده ابر قدرت ایران..
    • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      6 12
      ابرقدرتی که 60میلیپن مردمش نیاز به کمک دولت دارن برازنده موندن و۳۰میلیون زیرخط فقرهستن ازجمعیت 85میلیوت تازه ده میلیون توایران نیستن یعنی عملا 75میلیون نفر با60میلیون فقیر که30میلیونشزیرخط فقرن یک میلیون دانش آموز سال گذشته ترک تحصیل کردن ازفقرونداری تااین بگیم میگه آمریکا هم فقیر داره توامریکا ماهانه 800دلار به بی خانمان ها کمک میکنن واینطورنیست که 80درصد به کمک نیاز داشته باشن
    • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      7 8
      اینو فقط شما میگی.ولی آمارهای جهانی میگه بیشترین فقیر و بی خانمان متعلق به آمریکاست .بیشترین کشته شدن شهروندان با اسلحه متعلق به آمریکاست .بیشترین تبعیض نژادی متعلق به آمریکاست و همین آمریکای رویایی که شما میگی هنوز نتونسته مثل ایران بیماریهایی مثل فلج اطفال رو ریشه کن کنه .
    • IR ۰۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      0 0
      ۱۶:۴۳ : دوست عزیز اشتباهی خطا کردی ، ۸۵ میلیون جمعیت ایران و نزدیک ۷ میلیون خارج مقیم هستن که با هم میشه ۹۲ میلیون نفر ، در سرشماری افراد ساکن در کشور محاسبه میشه. اونایی که خارج هستن رو وقتی نمی تونن بهشون مراجعه کنن پس چطوری میتونن در آمار لحاظشون کنن ؟
    • یعقوب DE ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      4 1
      طارمی اشتباه کرده و باید بپذیره
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    29 3
    وقتی بازیکن یا هنرپیشه ای و اصولا همه ماها وقتی بیش از ظرفیت ازش تعریف و تمجید بشه و هر لحظه کمترین اقدام و موفقیتش بر بوق و کرنا بشه آخرش همین سرنوشت رو داره، مجلات و روزنامه ها و روزی نامه ها جهت کسب روزیشان بهر طریق ممکن، مدام اخبار و حواشی اینا رو دامن میزنن اون بازیکن و سیلبریتی بایدم خودشو بزگتر و بالاتر ببینه.
    • Mohammad US ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      4 39
      پ ۱۴:۵۰من در خارج از ایران زندگی میکنم و دارم میبینم که اکثر روزنامهای دنیا که درباره فوتبال تیتر میزنند بیشتر وقتها از طارمی و خلاقیت هایش نیز صحبت میکنند و با احترام درباره این بازیکن ایرانی مطلب مینویسند، بجای اینکه حسادت کنی برای سلامتیش دعا کن و بخاطر موفقیتهای این جوان مودب و وطنپرست با غرور و افتخار سخن بگوی، ابله نادان
    • DE ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      20 0
      آقایی که بنام Mohammad ادعای زندگی در خارج رو داری میشه بفرمایی دقیقا کجای خارج زندگی میکنی، منم خارج دارم زندگی میکنم ولی هیچ مجله و روزنامه ای رو ندیدم که بخواد اینچنین شما ادعا داری درمورد طارمی تیتر بزنه! برعکس خیلی ها از نحوه بازی و Diving این بازیکن می نویسند، آخرین بازی طارمی تو لیگ پرتغال و رو شدن دستش برای داوران رو مرور کن، تو فقط داری از VPN استفاده میکنی و اینقدر توهم داری که خیال میکنی در خارج زندگی میکنی، منم می تونستم خیلی بیشتر از الفاظ رکیک استفاده کنم ولی این روش آدمهای نادان هست. مثل آدم نظرت رو بنویس
    • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      10 0
      16:51 جنابعالی اگه وطن پرستی اون پرچم امریکا بالا سرت چکار میکنه؟ وی پی ان امریکا رو داری اووقت دم از وطن پرستی داری؟!!! بدتر اینکه خیال خارج نشینی زده به سرت، دم از مودب بودن میزنی اونوقت در کمال وقاحت توهین می کنی. مواظب باش تو خارج گم نشی.
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    6 15
    مگر طارمی چه کرده است؟ اینکه بگوید ما تاکتیک پذیر هم هستیم گناه بزرگی است؟ به علاوه این اسکوچیچ است که وی را کنار گذاشته است. طارمی انصراف نداده است. البته اگر آقای اسکوچیچ در مصاحبه با یک خبرگزاری ایرانی این حرفها را زده بود شاید کمی فرق می کرد.
    • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      3 12
      اگه عوض کنن اسکوچیچ رو و بهتر بتونن بیارن خیلی خوبه. بازی با کره واقعا غم انگیز بود. تیم داره اون انسجام زمان کیروش رو از دست میده. تیم ملی زمان کیروش ، واقعا انسجام خوب و شخصیت خوبی داشت. طارمی واقعا بازیکن خوبیه. دفاعش از تاکتیک پذیریش هم منصفانه بود
  • رئالی IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    6 1
    بله نیاز داره اما تفاوت مربی وبازیکن چیه؟! همون مربی قبل که سرتون کلاه گذاشت بدردتون میخوره دنبال یکی هستین سرتون کلاه بزاره بگه همچی گل وبلبله هیچ مشکلی نیست بعدا موقع عمل پشت همرو خالی کنه و بره مثل مربی پیشین خب راست میگه تاکتیک پذیر نیستن شما فوتبال باشگاهی مارو نگاه کن مقایسش کن باشرق اسیا چقدر تفاوت میکنه ما همیشه مقابل کره وژاپن خوب عمل کردیم وخیلی وقتا اونهارو بردیم اما ایا قهرمان شدیم ایا از مراحل گروهی جام جهانی صعود کردیم خیر چون برنامه وتاکتیک مناسبی نداریم کاملترین تیم ملی جام جهانی برزیل بود اما چند سال هست قهرمان نشدن چرا چون که تاکتیک فوتبال روز رو درست اجرا نکردن هماهنگ نبودن فوتبال یک بازی گروهی هست
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    5 10
    اسکوچیچ اگر نگویم هوش ودرایت ایرانی اهانت کرده دست کم گرفته بود که‌ به طارمی بر خورده بودوپاسخ اسکوچیچ راداده بود بعد این توبیت آن‌چنانی نبوده‌ که بازیکن به‌ خاطر آن یک بازيکن کلیدی تيم راکنار بگذارند
  • فرزین IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    5 14
    طارمی به تیم ملی احتیاج داره؟برعکس، تیم ملی به طارمی نیاز داره اسکوچیچ جرعت داره جلو کره دعوتش نکنه!
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    9 6
    تیم ملی بهش نیاز داره نه طارمی به تیم ملی
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    3 9
    اسکوچیچ رو بذارین کنار مربی و سر مربی دلخواه بازیکنان رو بیارید . اینجوری هر بازیکنی با مربی و سر مربی دلخواهس راحت تمرین می‌کنه
    • وطن پرست IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      7 3
      دوست عزیز مگر اینجا دل بخواهیه که با نظر بازیکن مربی بیارن این بازیکن هستش که باید خودشو با مربی وفق بده نه مربی با بازیکن مثل اینکه شما ساده ترین اصول فوتبالی و بازی تیمی را هم نمیدونی
    • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      6 0
      اگه اهل کوتاه اومدن نبودیم و کار دست کاردان بود که ویلموتس کلاه گشادی تا قوزک سرمون نمیذاشت و گرفتن حق میزبانی و محرومیت ۶ ماهه بازیکن برای هیچ و ... ما جواب نمیدیم همه شیر میشن وقتیم که عضوی کوچک جواب بده اینجوری میزنن تو دهنش ولی تو این آشفته بازار فوتبال ما ضرر میکنه ... اگه بی انظباتی کرده بود آدم دلش نمیسوخت!
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    5 0
    فوتبال یک کار گروهی است که تحت هدایت سرمربی انجام می شود . در این کار هر دو مقوله توانایی تیم و هدایت سرمربی به عنوان دو بال یک پرنده دارای ضرورتی 100 درصدی است . اما برای این پرنده چیزی فراتر از دو بال نیاز است و ان هماهنگی مابین انها با درک دقیق و مومنانه مابین انهاست . سرمربی می باید به بازیکنان اطمینانی عاشقانه بورزد و بازیکنان می بایست تبعیتی مخلصانه را نثار سرمربی نمایند . هرچه این دو رکن رابطه را خدشه دار کند می بایست اصلاح یا حذف شود .
  • ارش IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    6 2
    به خاطر یه تیتر نصفه و نیمه و مخدوش روزنامه ها و جمله های امروزی که اصلا شغلشون تحریف به خاطر ویوء بیشتره نباید بازیکن حرفه ای انقدر عجولانه بیاد به حرف سرمربی واکنش نشون بده.حرف مربی که کاملا درست بود اگه حرفشم کاملا اشتباه بود این نظر سرمربیه و دلیلی نداره بازیکن خودشو وارد جدال مستقیم با سرمربی بکنه
  • US ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    1 7
    بنظرم درست گفتن کار اسکوچیچ نیست جواب تلفن کریم باقری و اون یکی مربی رو نداده خط خورده اسکوچیچ اینطور اخلاقی نداشته تا الان اما بقیه کادر فک میکنن تیم پادگانه و اونا فرمانده بقیه هم سرباز درصورتی که اشتباهه این دیدگاه همه باید در تیم برادرانه متحد باشند و خانواده رو بخاطر سوتفاهم شخصی با خطر مواجه نکنند ما هم اسکوچیچ رو بقدر کافی شناختیم هم طارمی یکی غیر از این دو نفر داره اونجا رئیس بازی در میاره نه تنها نتونسته این مشکل کوچیک رو حل بکنه بلکه باعث بحران بزرگ تری شده به هرحال این موضوع به اعتبار فوتبال ایران ضربه زد مقصر پنهان شده و این وسط اسکوچیچ و طارمی گوشت قربانی هستند و کام ملت ایرانه که تلخ میشه
  • Farhad US ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    2 8
    خدا به دراگان اسکوچیچ رحم کند که تیم ملی ایران در این دو بازی نتیجه مطلوب را نگیرد، یکی باید به آقای دراگان اسکوچیچ بفهماند که برای انضباط بازیکنی در سطح طارمی راه های بهتری وجود داشت بعنوان مثال قرار دادن این بازیکن در لیست بازیکنان ملی و بازی ندادنش به بهانه های مختلف یکی از آن راه کارها میتوانست باشد ولی متاسفانه عمل غیر حرفه ای این مربی دشمن شاد کن امروز در بیرون از زمین حکایت از اختلافات درونی و نداشتن تفاهم بین مربی و بعضی از بازیکنان کلیدی در تیم ملی ایران را دارد که آقای مهدی طارمی یکی از آنهاست، آقای اسکوچیچ باید بداند که نتیجه خوب تیم ملی ایران تا به امروز مدیون خلاقیتهای فردی بازیکنانی چون طارمی و سردار آزمون و قلی زاده و امیری و انصاری فرد است که در زمان خطر نتیجه بازی را به تنهای به نفع تیم تغیر میدهند مربیان بزرگی در دنیا هستند که همیشه دنبال بازیکنانی میگردند که خلاقیت فردی دارند چون داشتن اینچنین بازیکنی در تیم خود را یک نعمت میدانند، نمونه اش مسی و یا رونالدو و یا نیمار و صالح و یا همین کاپیتان کره جنوبی، متاسفانه آقای اسکوچیچ در تصمیم خود عجله کردند و مشاوران ایرانی ایشان هم ثابت کردند که در وقوع اختلافات مشاوره دهنده های خوبی نیستند، برای تیم ملی ایران آرزوی موفقیت بیکران را از خداوند بزرگ خواستارم چون موفقیتهای تیم های ملی ایران دشمنان و وطنفروشان خارج و داخل در جمهوری اسلامی ایران الخصوص زیبا کلامها را خشمگین میکند که انشاالله از این خشم سکته کنند و بمیرند،
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    3 6
    بازی بسیار ضعیفی را که تیم ایران در نیمه اول مقابل کره جنوبی انجام داد هر سر مربی دیگری هم بود شاید حرفهای بدتری راهم به بازیکنان میگفت. اگر تیم ملی بازی با کره را میباخت مسئوول شکست اسکوچیچ بود نه بازیکنان یا طارمی. تاکتیک را بایستی بازیکنان در زمین پیاده کنند وقتی بازیکنان از اجرای تاکتیک سرمربی عاجزند بایستی منتظر عکس العمل سر مربی هم باشند. اسکوچیچ هم به همین معترض بود. طارمی به دنبال بهانه بود تا تیم ملی را ترک کند احتمالا پای پول درمیان است که او به این شکل از تیم ملی کنار رفته. پرونده او را که خوب ورق بزنیم و زمانی که او پرسپولیس را ترک کرد و به ترکیه رفت و برگشت و .... میبینیم که او چه شخصیتی دارد!
  • نام آشنا IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    5 4
    امیدوارم که دو بازیکن زیر 23 سال ما یاسین سلمانی و صیاد منش فرصت پیداکنند تا در این دو بازی خودی نشان بدهند تا شاید برای همیشه از شر این "رونالدوی وطنی خودشیفته" خلاص شویم.
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    0 0
    وقتی مربی یه تیم جاسوس برای مدیرعامی میفرسته و وزیر رو تهدید میکنه، مربی اون یکی تیم وزیر دیگری رو بیشعور خطاب میکنه و به پلیس راهور توهین میکنه، دیگه احترام نذاشتن بازیکن به مربی که تو چشم نمیاد. کلا این فوتبالیست جماعت خیلی پرورو تشریف دارن.
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    1 6
    این نوشته کلا مغرضانه و بر علیه طارمی هست.هر انسانی حق آزادی بیان دارد چطور وقتی اسکوچیچ در مصاحبه با رسانه های خارجی میتونه درباره بازیکنان ایرانی نظر بده ولی طارمی نمیتونه.طارمی کار خطایی انجام نداده اگه اسکوچیچ تونسته هنوز رو نیمکت بشینه از صدقه سری امثال طارمیه.اگه گل ها و بازی های طارمی نبود الان اسکوچیچ گزینه هدایت تیم های دسته یکی میشد.اسکوچیچ چرا باید بع تاکتیک تیم اول آسیا و بازیکنانی چون طارمی که جزو 32 بازیکن برتر دنیا هست عیب بگیره در حالی که خودش هیچی نیست.
    • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      5 1
      دست از این چرند و پرند نویسی بردارید.
    • SE ۰۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      0 0
      اگر اینطور که داری میکی طارمی باعث نون و آب اسکوچیچ شده پس چرا خطش زد؟ من اصلا از بازیکن سالاری خوشم نمیاد طارمی نه خود لیونل مسی باشه قحطی بازیکن که نیست که یه استعداد دیگه جایگزین می‌شه. طارمی بدون پشتوانه تیم ملی ارزش و روحیه خودش هم در پورتو از دست میده ببینید کی گفتم؟
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    0 2
    از این اقتدار بازی ها فقط شکست نصیب تیم ملی شد، راه اسکوچیچ مانند بلازویچ شده، اون زمان هم خداد عزیزی آماده را به خاطر همین حاشیه ها کنار گذاشتن، فقط نرفتن به جام جهانی نصیب ملت شد، در حالی که هیچ نیازی به این حاشیه ها نبود، رفتیم تو حاشیه، خودمون با دست خودمون داریم کاری می کنیم که نریم جام جهانی، باید جور دیگه ایی با طارمی برخورد می شد حداقل فعلا کمیته انضباطی جریمه نقدیش می کرد تا مسئله تمام بشه، اما این کار جز سنگ اندازی در رفتن به جام جهانی هیچ ثمره ایی نخواهد داشت. به نظرم خوشحال کننده ترین خبر برای رقبای ایرانی دعوای اعضای تیم ملی با خودشون که سبب کنار رفتن بازیکنان مهم و بزرگ از تیم ملی شده.
    • جیم IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      4 3
      به هزینه کردش می ارزه عوضش بازیکنان یاد میگیرن سلسله مراتب را رعایت کنند و فقط به فکر بازیشون باشن.
  • مهدی IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    2 1
    نباید یادمون بره که خود اسکوچچیچ به لطف همین بازیکنای که تکنیک پذیر نیست تو لیست بهترین مربیان جهان قرار گرفت وگرنه بهترین افتخارش سرمربی ملوان بودن است اما طارمی با تکیه بر تلاش خودش الان بهترین بازیکن پورتو و این ماه بهترین بازیکن ماه پرتقاله
  • K IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    3 0
    توی کشورمان همه کاره آدمهای پشت پرده هستند انگار مربی تیم ملی بت بزرگ است که هر غلطی که دلش خواست میتونه بکنه و هرکی به او نقد کرد فلان و فلان میشه و ‌‌‌‌
    • جیم IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      1 5
      طارمی از امکانات این مملکت استفاده کرده و شده بازیکن اروپایی پس منافع ملی را بیشتر از یک خارجی تشخیص بده. درک این نکته اینقدر برای شما و همفکراتون ثقیله؟
  • بهرامی IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    1 0
    می دانید که این اختلاف افکنی به سود تیم ملی ایران نیست درسته بازیکن حدی دارد و نباید از آن حد خارج شود ولی همین قدر هم مربی خصوصا در تیم ملی حد دارد مشکل صدرصد در جای دیگر هست و این جای دیگر ممکن است مربی نباشد بلکه مدیریت ضعیف در فوتبال ایران باشد این اختلاف و سو تفاهم باید سریع حل شود
  • بهنام IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    2 2
    لطفا کمی هم منطقی با فکر قضاوت کنین ، موضوع و دلیل اصلی اعتراض طارمی در واقع زیرسوال بردن توانایی ایران و ایرانی بود نه چیزی دیگه ، طارمی اصلا بحثی شخصی نکرده فقط در مورد حرفای غیرحرفه ای مربی و توهین به بازیکنای ایران در مقام یه ایرانی وطن پرست ، از ایران و ایرانی دفاع کرده
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    0 2
    چرا یک اروپایی میاد و در مورد ایرانی که این قد پیشرفت کرده نظر میده و زیر سوال میبره ایرانی مگه اونا خودشون ضعف ندارن درود بر بچه های ایران اسلامی
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    2 1
    اسکوچیچ از نظر محکم بودن انگشت کوچیکه کیروش هم نمیشود حذف طارمی دستوری و پارتی بازی است چون بازی با لبنان سردار دو کارته است طارمی هم دعوت نشود حالا فوروارد چه کسانی می‌شوند کسانی که با بودن این دو نیمکت نشین هستند هر مربی حرفه ای دیگربودطارمیرادعوت ولی برای تنبیه نیمکت نشین می‌کرد تا در صورت لزوم وارد زمین شود طارمی رشد خودش را کرده ما نیاز به او داریم پسر سالمی است وفداکار جایگزین او غایبی هنوز به پختگی اخلاقی نرسیده ببینید پر امارات چه سینمایی با خانمش راه انداخته بوی پارتی بازی و رشوه می آید
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    0 0
    احسنت
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    1 0
    عزیزان در نظر داشته باشید که تیم ملی قبل از اسکوچیچ با همین بازیکنان چه نتایج بدی میگرفت!
  • مهران IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    1 0
    اسکوچیچ بنده خدا چیکار کنه اگر برنده بازی بشه میگن بازیکنان حرفه ای و بهترین نسل تیم ملی هستند و اگر نتیجه نگیره بازم میگن چطور با بازیکنان نتیجه نگرفت. باید قبول کنیم سرمربی هم در برد وهم در باخت سهم داره. بعدشم طارمی شاید در تیم حرفه ای بازی کنه اما اخلاق فوتبال حرفه ای رو یاد نگرفته. سرمربی یک نظری داده که بیشتر کارشناسان هم قبول دارن حالا توی بازیکن چرا جواب سرمربی میدی.
  • علی IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    1 0
    میشه بگی کجای حرف طارمی توهین یا بی ادبی یا لازیکن سالاری بوده که اسکویچ زور بهش داشته درحالی که اسکویچ غیر مستقیم ایرانیها را کودن بحساب میاره،،!!!
  • IR ۰۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    0 0
    وقتی سرمربی اسبق خونه به خونه رو به دستیار فرگوسن ترجیح میدید آخرش میشه این
  • غلامحسین MK ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    0 0
    آقای بازیکن خودت را برای تیم ملی کشورت بخواه تا عزیز باشی از منیت و خود خواهی دوری کن، تا زلیل نباشی، امیدوارم این رسم اخلاق حرفه ای را پایبند باشی
  • رضا IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    0 0
    دوستان لطفا متن کامل مصاحبه اسکوچیچ رو بخونید بعد قضاوت کنید، طارمی هم اگر متن کامل رو خونده بود هیچوقت واکنش نشون نمیداد. همه گرفتاریها از تقطیع سخنرانی هاست. الانم چیزی نشده مطمئننا این محرومیت کاملا موقتیه.
  • مهدی IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    0 1
    آقای مربی اگر ایران در گرفتن نتیجه دچار مشکل شود آن دو چشمتو از حدقه بیرون می اریم اینو حتما بدون و لجبازی را کنار بگذار.
  • خسرو IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    0 0
    سلام،ایکاش مهدی قبل از اظهار نظر در مورد اظهارات اقای اسکوچیچ کمی بیشتر فکر میکرد و مثل بقیه بازیکنان سکوت اختیار میکرد،چون این بازیکن و بقیه بازیکنان فقط بفکر تیم باشند و اظهار نظر را بسپرند به کارشناسان.مطمئنا افرادی هستند که دانش و اطلات بهتری دارند و بازیکن کار خودش رو بکنه و این مسائل رو بسپرند به اهلش.
  • ناشناس IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    0 0
    این اسکوچیچ بود که بازیکنان ایران توهین کرد و اونهارو فاقد شعور تاکتیک دونست که خودش بالا ببره بگه مساوی در برابر کره اشباه خودش نبود بلکه تاتیک بازی کنان بوده این توهینه به بازیکنان اسکوچیچ حق این کار رو نداره همه مربی ها به بازیکنانشان روحیه میدن این آقا تخریب میکنه بازیکن رو باید بگم آقای اسکوچیچ هم شعور روانشناسی نداره
  • وحید IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    0 0
    خیلی راحت اسکوچیچ میاد جلوی تلویزیون کشورش میگه بازیکنان ایرانی تاکتیک بلد نیستن به بازیکنان ایرانی بی احترامی میکنه هیچ کس صداش در نیومد الا طارمی ب نظرم طارمی مرد بود که جوابش رو داد
  • طاها IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    0 0
    اگه طارمی با سلام و صلوات برگرده از فرداش هر بازیکنی به خودش اجازه میده که علیه سر مربی اظهار نظر کنه و تیم فشل می شه بهترین کار رو اسکوچیچ کرد
  • حسین IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    0 0
    بااقای اسککچیچ موافقم اما باید مدیران حرفه ایی رفتارکنند زمان صفایی فراهانی بلازویچ بخاطر سوتفاهم و یک پیراهن خداداد عزیزی راازدست داد وماحضور در یک جام جهانی را...اقای پرویز خان دهداری ۱۴ نفررا خط نزد اونا خودشون اسنعفادادن با نوشتن نامه اقای دهداری هم یک تیم جوان وجدید جمع کرد و ۱۹۸۸ شدیم سوم اسیاباهمان تیم
  • علی ولی خداست .عبا دالله IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    1 0
    مربی گروات به کل جوانان ایران توهین کرده که تاکتیک بلد نیستن طارمی با شجاعت جواب داده حالا شما چرا از توهین کننده حمایت می کنید خدا داند
    • اسماعیلی IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      0 0
      کاملا درست فرمودی،متأسفانه علاوه بر آن خیلی از ما غریبه پرستیم .
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    1 0
    مشکل ما ایرانیا اینه که فک میکنیم تو همه چی سریم
  • رضا IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    0 0
    ما همیشه تو فوتبال مافیا داریم دیدید بر پیروزی و استقلال چه کردن.مهدی که ی بازیکن بیش نبود.حرف حق زد و به دل مافیای فوتبال نیامد۸۳۷۶
  • الهه IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    0 0
    حق با اسکوچیچ است طارمی این روزا پررو شده طارمی باید برای تیم کشورمان تلاش کند نه اینکه جنجال راه بیندازد ونقطه ضعف برای تیمهای خارجی که باید باما یازی کننددرست کند
  • سارا IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    0 0
    توکه میگی اسکوچیچ مربی خوبی نیست خوب میخوای تو بیای سرمربی بشی ؟
  • مصطفی IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    0 0
    راس گفته تاکتیک پذیری تیم کمه اگه همه چیز عالی بود که فرمان جام جهانی می‌شدیم ولی پنجاه سال حتی نتونستم قهرمان آسیا بشیم که عراق استرالیا که تازه آمده آسیا قهرمان شده چرا بهشون بر میخوره خوب تاکتیک ندارین بقیه چیزا خوبه
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    0 0
    همه میدونن اسکوچیچ عروسک خیمه شب بازی بیش نیست و این غلط ها رو همون خبرنهار های پکیجی بهش میدن.
    • NL ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      0 0
      بازی با لبنان یا مساوی یا باخت تمام
  • رضا بهاروندی IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    0 0
    به نظرم اصلا این نوشته درست نیست به شدت مخالفم شما هم سعی کنید....
  • شش تایها IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    0 0
    نبودن طارمی درتیم ملی خشم پنجامیلیون هوادار و به همراه داره حالا خوب نگاه کنید چه جوری اسکوچیچو کنارمیزاریم نمیدانن که قدرت فوتبال تودست بزرگان پرسپولیسه زنده باش پرسپولیس زنده باش طارمی
  • احمد GB ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    0 0
    به نظر من طارمی جواب بدی نداده ... مگه سرمربی فعلی ایران چه افتخاری غیر از سرمربیگری ایران را دارد؟؟ اگر این بازیکن ها نبودن کی به این جا میرسیدن ... بازیکنی خوبه که لال باشه ؟ آقای مربی هم باید حرفش را مزه مزه کنه بزنه ..... اگر تیم نتیجه نگیره ایشون جواب گو هست ؟؟؟؟؟ طارمی عشق وطن داره و نمیخواد کسی به بازیکن هامون توهین کنه بازیکنی که پرچم ایران رو پیراهنش نقش بسته احترام داره .... اینو باید به همه مربیهای آینده و مربی فعلی گوش زد کرد
  • سید IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    0 0
    اسکوچیج اگر مربی حرفه ای بود این مصاحبه زشت نمی‌کرد چرا بازیکنان ایرانی تو دیگر تیمها تاکتیک پذیرند ؟ اگر تو تیم ملی تاکتیک پذیر نیستند، مقصر شمایید آقای سر مربی ، این ضعف شما میرسونه دیگر بازیکنان تیم ملی هم باید ب طرفداری از طارمی موضع بگیرند
  • سعید IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    0 0
    مربی بازیکن راجریمه کندنه اینکه به کشورخیانت کنددعوت نکردن طارمی هواداران تیم ملی ناراحت مکند نه مربی رامربی به خاطر پول هست اگه مبلغ یه تومان ازاش کم شود ازطریق شکایت دده برابرمیگیردمثل مربی تیم های لیگ
  • محمد هادی IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    0 0
    متاسفانه گروهی از تحلیلگران فوتبالی، بخشی از حقیقت را مطرح می کنند و از بخش دیگر آن غافل می شوند، که در رابطه با این خبر، آنها بر دیدگاه شخصی طارمی اشکال می گیرند که در نوشته خود از حیثیت بازیکنان ایرانی دفاع کرد، و به سرمربی اهانت نکرد، اما به سر مربی خارجی تیم ملی ما اعتراض نمی کنند که نباید مطالب منفی در باره بازیکنان بگوید، و روحیه آنها را در فرصت حساس تضعیف نکند. ( چنین تحلیلگرانی تصمیم مربی خارجی را "وحی منزل" می دانند ولی به هر تصمیم مربی ایرانی اعتراض می کنند). ضمنا آقای عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال در گفتگو با خبرنگاران خیلی بی ادبانه و غیر حرفه ای برخورد می کند.
  • یک فوتبال دوست IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    0 0
    سلام. دوستان عزیز تاریخچه فوتبال رو که ورق بزنید می بینید خیلی از بازیکن ها با جواب مربی دادن)و اصطلاح ایران خودمون: تو روی مربی ایستادن) فوتبالمان تمام شده. حتی اگه بازیکن های ایرانی تاکتیک پذیر باشند، بازیکن حق نداره در فضای مجازی با کنایه، و در مصاحبه مستقیم مربی رو زیر سوال ببره. مطمئنم با اسکوچیچ علاوه بر صعود به جام جهانی، از گروهمون هم صعود خواهیم کرد. زنده باد ایران🇮🇷
  • علی مولا IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    1 0
    رفتار طارمی برخلاف حرفه ای بودن فوتبالش بچه گانس نمونش حرکتی که تو بازی با یوونتوس کرد و کارت قرمز گرفت امیدوارم خدا یکمی شعور و فهم به این بشر عنایت فرماید
  • امین IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    0 0
    این مربی با علم بر این موضوع سرمربی تیم ملی شده
  • DE ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    1 0
    نظر سر مربی درسته وطارمی باید خط میخورده تا نظم تیم از هم نپاشه
  • داریوش IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 0
    منم به طارمی علاقه دارم/ ولی اینکار سرمربی محترم است وبازیکن تیم ملی نباید بی احترامی کند. نظر برنظر سرمربی کار اشتباهی است. طارمی فعلا باید تنبیه شود یاحق
  • حامد IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 0
    فوتبالیست های ایران تاکتیک پذیر نیستند ده ها بار این موضوع کارشناسان ایرانی گفتن حالا کی روش می گفت حق داشت ولی چون این بنده خدا گفته به طارمی برخورده، نباید علاقه به طارمی ما رو از عدالت خارج کنه
  • احمدنصیری IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 0
    سلام. موافق این نوشته نیستم، آن زمان هم شادروان دهداری ضربه محکمی برفوتبال ایران واردکرد، تیمی که میتوانست دران زمان قهرمان آسیا وهمچنین یکی ازنمایدگان اسیا درجام جهانی باشد. بازیکنان بزرگ مربی بزرگ میخواهد. اسکوچیچ درسطحی نیست که درموردتاکتیک پذیری بازیکنان ایرانی صحبت کند. دربازی باکره دیدیدیم که چطوربازی کره خورده بوداگه نبوغ بچه هانبودحتمابازنده بودیم. ازطرفی مربی از کسانی خط میگیرد، مثلاقدوس که یکی ازاماده ترین بازیکن تیم است بازی نمیکندویاترابی که اصلادرشرایط خوبی نیست به تیم دعوت میشود
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 0
    اگر بازیکنان ایرانی تاکتیک پذیر نیستند ایشون چرا سرمربیگری همچین تیمی را قبول کرده ضمن اینکه به نظر من طارمی بازیکن بسیار با اخلاقیه و درست گفته اگر تاکتیک پذیر نیستند چطوری تو تیمهای اروپایی بازی میکنند این مربی به درد تیم ملی نمیخوره اگر تیم ملی مربی هم نداشت الان باز هم تو صدر جدول بود این رو که میگم دلیل دارم برای اینکه بازیکن بسیار خوب تیم ملی را 50 ثانیه قبل از سوت پایان بازی به زمین آورد اگر نظرش حفظ نتیجه بود یک مدافع یا هافبک دفاعی وارد میکرد نه یک مهاجم را به نظر من طارمی باید تا زمانی که این آقا سرمربی تیم ملی هست تو تیم ملی بازی نکنه تا جواب دادن سکنی بهش بده حتی در صورت دعوت مجدد
  • علی بور US ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 0
    شوربختانه وقتی یک مریی بارانت های پشت پرده وبه دور ازمسیرپله به پله دنیای حرفه ای وازکف فوتبال ایران ویعنی صنعت نفت یکهو به بام فوتبال ایران ویعنی تیم می میپرد باید فوتبال ومردن فوتبالدوست مارا باچالش مواجه کند . دراین راستا از این کروات خوش اقبال که نابخردانه مربی تیم ملی قوی ایران ودوکمک بنام گردیده وازقبل آنها صاحب موفقیت باید پرسید کدامین حرفه ای گری وباکدامین نیازبه شما اجازه داد با رسانه خارجی درباره تاکتیک پذیری بازیکنان ملی پوش ایران صحبت کرده وآنان را برای بالا بر دن جایگاه خود باپروپاگاندا ودرشرایط که حداقل ۳۰ لژیونر داریم به آتش کشیده وعصبی ومنفعل سازی ؟ دیگرسوی ماجرا- که شایدآستانه تحملش کمترازدیگران بود -بازیکن به نام وگلزن بنام ایران مهدی طارمی همچون هرایرانی آزاده که حق اظهارنظردارددرتوئیتی مودبانه وبدون نام بردن از کسی ازبازیکنان ایرانی دفاع کرد . حالا عده ای ازپشت پرده و به دلائلی آتش بیارمعرکه شده وچون عنکبوت مربی کروات را که هنوز ازالفبای حرفه ایگری وسیاست هایش به دوراست در تارخوداسیرساختند. دراین راستا صدالبته طارمی هم که درفوتبال سطح اول دنیا بازی میکند باید هوشیارترعمل میکرد. حال این مسئولان فدراسیون فوتبال هستند که باید بامدیریت و پیش ازگسترش اختلاف وسرایت به تمام ارکان تیم ملی واردعمل شده با مذاکره بامربیان وبازیکنان تیم ملی محدودهای گفتگو وادبیاتشان بارسانه ها بطور قاطع مشخص سازند.
  • زنده باد ایران IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 0
    آقای اسکوچیچ بجای توهین به بازیکنان، باید اینو بفهمه که خودش بلد تاکتیک پذیری رو به بازیکنان انتقال بده آقای اسکوچیچ چه طور تیم ملی تو زمان کارلوس کی‌روش تاکیکیک داشت و نظم تیمی حرف اول میزد، و تکنیک تو الویت بعدی بود، حتی بازیکنان تکنیکی مثل خلعتبری دعوت نمی‌کرد تو تیم ملی، حالا آقای اسکوچیچ تو چطور میگی بازیکنان تیم ملی تاکتیک پذیر نیستن!!! مربی تیم با علمی که داره باید تاکتیک به بازیکنان انتقال بده، وگرنه تکنیک که یه چیز فردی و ربط زیادی به مربی تیم ملی نداره، آقای اسکوچیچ تو بر عکس کی‌روش به جای نظم تیمی تشنج آوردی به تیم ملی، آقای اسکوچیچ شما به تمام بازیکنان توهین کردین و یک بازیکن جواب شما رو داد، آقای اسکوچیچ اگه تیم ملی تاکتیک نداره مشکل از سرمربی تیمه که علم و توانایی نداره که نمیتونه تاکتیک پذیری به بازیکنان انتقال بده
  • یکانی IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    1 0
    حق با سر مربی است اقای طارمی تند میرود انسان همیشه باید بزرگ شد سرش پایین باشد
  • ممد پرسپولیسی IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 0
    با کلمه به کلمه این مطلب موافقم واقعا نوشته خوبی بود. آقا بازیکنای ایرانی از لحاظ تاکتیکی مشکل دارن چرا بهتون بر میخوره؟؟ مگه تا الان ۱۰۰ تا کارشناس ایرانی و خارجی همین حرفو نزده بودن؟؟. فدراسیون فوتبال ایران که عرضه مدیریت کردن کوچک ترین مسئله ها رو هم نداره اینبارم نتونست آرامش رو تو تیم ملی برقرار کنه حالا چه سهوی چه عمدی!.
  • ممد پرسپولیسی IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 0
    اون قسمت حرف اسکوچیچ که گفته بود مهاجمان ایران ( آزمون و طارمی)میتونن تو‌ رئال مادرید بازی کنن رو آقای طارمی دیدن یا فضولی و واکنش بی دلیل نشون دادنشون فقط واسه قسمت تاکتیک پذیری بوده؟؟؟؟
  • محمد IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 0
    مقصر اصلی شما رسانه های دروغ گو هستید که همیشه تیتر می‌زنید که مخاطب جذب کنید همیشه صحبت ها ذو برش می‌زنید که دعوا راه بندازین خود اسکوچیچ گفته حرف های من برش خورده کامل نیست همین علت دعوای طارمی و اسکوچیچ البته اسکوچیچ هم اونقدر بزرگ نیست که بازیکن ها تو روش واینستن کی روش شخصیت خیلی بزرگی داشت حتی اگر نتیجه هم نمی‌گرفت قدرت داشت برخلاف اسکو همین علت هم باعث شد باتوجه به صحبت های برش خورده اسکوچیچ تیم. ملی یکی از بهترین هاش از دست بده لطفا اینقدر دعوا راه نندازید بخدا این. نون. خوردن نداره
  • Abbas IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 0
    واقعا متاسفم واسه اونایی که از اسکوچیچ دفاع میکنن کی میگه بازیکنای ایرانی تاکتیک پذیر نیستن آقایی که کی میگی درست میگه تو با این موافقتت فهمیدم تلویزیون نداری توی خونه اگه مربی خوب باشه بازیکنو وادار به خوب بودن میکنه بازیکنای ایرانی از نظر فردی عالی هستن کسایی هم داشتیم که توی اروپا درخشیدن و هنوز اسمشون زندس از جمله آقا علی کریمی. علی آقا دایی. و..... اگه یه مربی علمش تفکراتش خوب باشه بازیکن مجبوره خودشو وفق بده پس بدونین کرم از خود درخته اسکوچیچ مربی خوبی نیست و همه بازیکنان رو به چشم خودش میبینم اگه واقعا بازیکنای ایرانی تاکتیک پذیر نیستن چرا همشون توی تیماشون ستارن چرا مربیشون اونا رو میزاره توی زمین دلیل فیکس بودنشون چیه؟! آدم باید به حق حرف بزنه اگه من خودم نمیتونم یه کاری رو انجام بدم نباید نگاهشون گردن بازیکنم بندازم وقتی میبینم تیمم با تفکراتم سازگاری ندارع نمیام بازیکنای با کیفیتمو بیرون کنم یا دعوت نکنم میام براساس اون تیم تفکراتمو میچینم اینقدر هم نگین مهدی طارمی تنبیه بشه مهدی طارمی مقصره من مطمئنم همین طارمی وقتی داری واسه پورتو بازی میکنه همتون احساس غرور میکنن که بازیکن ایرانی ایجوری داری تیم اول پرتقالو میبره جلو اونم یک تنه
  • ايلامي IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 0
    به نظر من حرف هاي اسكوچيچ توهين به بازينان تيم ملي است- اقاي طارمي حقيقت گفته ميشود تا كتيك پذير نباشند و همه لژيونر باشند- مشكل ما ضعف مديريت در وزارت ورزش و بي اهميتي وزير وزرش و فدراسيون است كه اين مربي به تيم ملي ايران توهين مي كندد- بهنظر من عزلش كنيد مربي كجا بود
  • امیر GB ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    1 0
    این بابا طارمی فکر میکنه هنوز زمان بازیکن سالاری است , یه کمی هم توهم داره , غرور فعلا قل قلاکش میکنه .
  • merlin FR ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    0 0
    کی روش و با اسکوچیچ مقایسه نکن شرق و غرب و بهم ندوز کیروش هیچ وقت حرفی که اسکوچیچ زد و نمیزد ا‌ون هم تو این موقعیت که بعد یکی بخواد ازش انتقاد کنه و اونقدر بهش بر بخوره که تلفنش و هم جواب نده این اول .. دوم اسکوچیچ با حرفش موقعیت طارمی و ازمون و بقیه رو که در خارج بازی میکنند خراب کرد .. یعنی اونها رو کسانی معرفی کرد که درکشون از تاکتیک ضعیفه باید طارمی جواب اون حرف اقا رو میداد یا نه ؟ سوم این مربی برای توجیه کردن بازی بد تیم ملی و‌نداشتن برنامه و نتیجه گیری فقط با خلاقیت فردی بازیکنان اون حرف و‌ زد و خواست ضعف خودشو در دانش مربی گری در سطح ملی پنهان کنه. چهارم کجای دنیا مربی برای دعوت کردن یا نکردن کسی بهش زنگ میزنه و اگر جواب نداد خطش میزنه‌ ؟ در اخر این مربی ترسو تر از اونه که طارمی و خط زده باشه‌. شک ندارم این داستان و فدراسیون و همون سرپرست تیم خورشیدی که با پارتی اومده بهش دیکته کردند .اگر یادتون باشه جواب فدراسیون این بود که به تصمیم‌ اسکوچیچ احترام بگذاریم و یقین داریم اتصمیمهاش در اینده به تیم ملی کمک میکنه . این یعنی تصمیم اون تصمیم ماهستش پس خط زدن طارمی و ایجاد جنجال کار سرپرست و فدرایسونیه که دنبال جادوگریه
  • US ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    0 0
    به نظر من ایشان اصلا هق توهین به بازیکنان را نداشتن ایشان اگر بلد بود و پول میگیره که یاد بده چون نمیتونه بیش دستی میکنه
  • عادل IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    0 0
    تیم ملی داشت بدون طارمی میباخت مثل بازی با ژاپن که اگه طارمی بود نمباختیم این بازی کاملا مشخص بود طارمی کیه،لجه بازی و غرور کار رو خراب میکنه
  • رضا رئيسي IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    0 0
    به نظر من اسکوچیچ واقیعت رو گفته ولی الان جای گفتن این حرفها نبود. ما الان به وجود طارمی احتیاج داریم نباید غرضهای شخصی خود را فدای تیم ملی فوتبال کشورمان کنیم. مااگر در گروه عربستان استرالیا و بودیم چه میکردیم
  • هیچکس IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    0 0
    اشتباه اول از اسکوچیچ بوده حالا اگه قراره طارمی بخاطر اشتباه خودش تنبیه بشه پس انصافه ک اسکوچیچ هم تنبیه بشه مربی نباید برا اینکه خودشو موثر نشون بده ملی پوش های ی کشور رو کوچیک کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس