کد خبر 1296329
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۵
کامالا هریس

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی در آمریکا نشان می‌دهد که میزان نارضایتی از جو بایدن رئیس جمهور این کشور به ۳۸ درصد رسیده و میزان نارضایتی از معاونش حتی از این هم بدتر است.

به گزارش مشرق، یک سال پیش از برگزاری انتخابات مهم میان دوره‌ای کنگره آمریکا در سال ۲۰۲۲، میزان محبوبیت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به ۳۸ درصد، کمترین میزان خود از زمان ریاست جمهوری رسید. 

براساس نتایج نظرسنجی «یو اس ای تودی» و دانشگاه «سافولک» که بین روزهای چهارشنبه تا جمعه گذشته گرفته شده است، میزان حمایت از بایدن در میان رای دهندگان مستقل که حاشیه امن پیروزی وی در برابر «دونالد ترامپ» در انتخابات ۲۰۲۰ بودند کاهش یافته است. 

بیشتر بخوانید:

افزایش حمایت دموکرات‌ها از جایگزینی بایدن

این درحالیست که پس از تصویب لایحه ۱.۲ تریلیون دلاری حمایت از زیرساختها و همچنین آمار فراتر از انتظار اشغال زایی در ایالات متحده که روز جمعه منتشر شد برخی از ناظران سیاسی معتقدند که ممکن است میزان محبوبیت بایدن دوباره بازگردد. 

طبق یافته‌های این نظرسنجی، ۴۶ درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که بایدن کارش را نسبت به آنچه که از یک رئیس جمهور انتظار می‌رفت درست انجام نداده است. ۱۶ درصد این افراد از میان کسانی هستند که به بایدن رای داده‌اند. از هر ۷ نفر رای دهنده مستقل ۶ نفر می‌گویند که بایدن کارش را به درستی انجام نداده است. 

بیشتر بخوانید:

آیا بایدن به خاطر گاف‌هایش مجبور به استعفا می‌شود؟

دو سوم آمریکاییها یعنی حدود ۶۴ درصد می‌گویند که دوست ندارند بایدن برای دور دوم در انتخابات ۲۰۲۴ شرکت کند. مخالفتها با نامزدی ترامپ در انتخابات بعدی نیز دست کمی از بایدن ندارد و ۵۸ درصد مخالف حضور ترامپ در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری هستند. 

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که میزان محبوبیت «کامالا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا حدود ۲۸ درصد است که حتی از بایدن نیز بدتر است. آمارهای این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۵۱ درصد آمریکاییها از کار وی ناراضی هستند.

منفعل بودن کامالا هریس به ویژه در زمان بحران خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان و سکوت هریس در این زمینه انتقادات زیادی را برانگیخته بود.

نتایج نظرسنجی شبکه ای بی سی نیوز که هفته پیش منتشر شده نیز نشان می‌دهد، اکثر آمریکایی‌ها نه ترامپ را می‌خواهند نه بایدن را و بر این باورند که کشورشان در مسیری اشتباه است.

میزان محبوبیت بایدن در این نظرسنجی ۴۲ درصد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس