کد خبر 1293712
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱
کامالا هریس

نتایج یک نظرسنجی جدید از افزایش حمایت رأی‌دهندگان طرفدار حزب دموکرات از نامزد نشدن رئیس‌جمهور فعلی آمریکا برای انتخابات ۲۰۲۴ حکایت دارند.

به گزارش مشرق، نتایج یک نظرسنجی که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد ستاره بخت «جو بایدن» حتی در میان طرفداران حزب‌ دموکرات در آمریکا رو به افول است.

نظرسنجی مشترک پایگاه‌های NPR، PBS و Marist حاکی است رأی‌دهندگان طرفدار حزب دموکرات، معرفی نامزدی دیگر از سوی این حزب برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ به جای بایدن را ترجیح می‌دهند.

در این نظرسنجی که نتایج آن دوشنبه منتشرشده تنها ۳۶ درصد از دموکرات‌ها و مستقل‌های متمایل به دموکرات‌ها گفته‌اند حضور بایدن در رقابت انتخاباتی ۲۰۲۴ شانس این حزب برای شکست دادن نامزد حزب جمهوری‌خواه را بالاتر می‌برد.

بیشتر بخوانید:

چُرت زدن «بایدن» در افتتاحیه اجلاس تغییرات اقلیمی گلاسکو

این در حالی است که ۴۴ درصد از پاسخ‌دهندگان گفته‌اند حضور فردی دیگر به عنوان نامزد حزب دموکرات در انتخابات سال ۲۰۲۴ باعث اعتماد بیشتر آنها به احتمال برد در انتخابات می‌شود. 

اعتماد به بایدن در میان مستقل‌های متمایل به حزب دموکرات از این هم پایین‌تر است. تنها ۲۶ درصد از شرکت‌کنندگان این گروه گفته‌اند حضور مجدد بایدن در رقابت انتخاباتی شانس پیروزی حزب را بالاتر می‌برد.  در همین حال ۵۱ درصد از مستقل‌های متمایل به حزب دموکرات گفته‌اند که به نظر آنها حزب باید فردی دیگر را به عنوان جایگزین بایدن معرفی کند.

«بنی جانسون»، مجری برنامه‌های رادیویی در واکنش به این آمارها در توییتر نوشت: «بایدن دارد نابود می‌شود. حتی دموکرات‌ها هم می‌خواهند بایدن سال ۲۰۲۴ برود.»

در این نظرسنجی به این موضوع که رأی‌دهندگان دموکرات چه فردی را برای معرفی شدن به عنوان جایگزین بایدن ترجیح می‌دهند پرداخته نشده، اما برخی از تحلیلگران گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال برنامه‌ریزی در داخل حزب دموکرات برای معرفی «کاملا هریس» به عنوان نامزد این حزب مطرح می‌کنند. با این حال، چنین تحلیل‌هایی بیشتر بر حدس و گمان مبتنی هستند و هنوز برای آنها قرینه‌های عینی و مستند وجود ندارد. 

  یافته‌های این نظرسنجی جدید با نتایج نظرسنجی‌های دیگری که در هفته‌های گذشته درباره میزان رضایت از عملکرد بایدن منتشر شده‌اند همخوانی دارند. پایگاه «آکسیوس/ایپسوس» سه‌شنبه هفته جاری نتایج نظرسنجی جدیدی را منتشر کرد که نشان می‌داد اعتماد آمریکایی‌ها به توانایی رئیس‌جمهورشان برای ایجاد بهبود اقتصادی پس از مقابله با پاندمی کرونا کاهش یافته است.

طبق این نظرسنجی ۴۴ درصد از پاسخ‌دهندگان مطمئن بودند که دولت بایدن می‌تواند پس از اتمام همه‌گیری کرونا بهبود سریع اقتصادی را تضمین کند. این رقم نسبت به ماه ژانویه افت ۸ درصدی را تجربه کرده است.

یافته‌های بخش دیگری از نظرسنجی حاکی است کمتر از نیمی از شرکت‌کنندگان (۴۵ درصد) به بایدن برای ارائه اطلاعات دقیق درباره همه‌گیری کرونا اعتماد دارند. این رقم نسبت به زمانی که بایدن به قدرت رسید ۱۳ درصد کاهش یافته.

از ماه ژوئیه، با شیوع سریع نوع کرونای دلتا در سراسر ایالات متحده، میزان محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا رو به کاهش گذاشته است. رضایت از عملکرد وی در ماه اوت هم در میان خروج آشفته آمریکا از افغانستان که با سقوط کابل به دست طالبان و کشته شدن ۱۳ نظامی آمریکایی در یک بمب‌گذاری انتحاری همراه بود، سقوط کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در حال حاضر با فشار و انتقادات داخلی به دلیل مناقشه در کنگره بر سر لایحه زیرساختی دو حزبی یک تریلیون دلاری و بسته هزینه‌های داخلی چند تریلیون دلاری که شامل سرمایه‌گذاری‌های کلیدی در مراقبت از کودکان، بهداشت و درمان و ابتکارات دیگر است، روبروست.

مضاف بر این، جو بایدن با وعده بازگرداندن آمریکا از سیاست‌های دوران «دونالد ترامپ» روی کار آمد اما اکنون در در افکار عمومی آمریکا به سبب ادامه دادن سیاست‌های رئیس‌جمهور سابق- هر چند با سر و صدای کمتر- در مظان اتهام است.

علاوه بر این، در چند ماهی که از روی کار آمدن بایدن می‌گذرد گاف‌های متعدد او به تردیدهایی درباره سلامت ذهن و وضعیت کارکردهای روان‌شناختی او دامن زده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس