کد خبر 1299510
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۰
کاهش محبوبیت دموکرات‌های حاکم بر آمریکا

در حالی که فقط ده ماه از دوران ریاست جمهوری جو بایدن دموکرات می گذرد، نظرسنجی ها از تنزل محبوبیت دموکرات‌ها حکایت دارد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، تنها ده ماه پس از آغاز ریاست جمهوری جو بایدن، محبوبیت حزب دموکرات‌ آمریکا به شدت کاسته شده است. این گزارش می افزاید نتایج نظرسنجی‌ها نشان دهنده کاهش محبوبیت دموکرات‌های حاکم بر آمریکا است. فضاسازی انتخاباتی برای انتخابات کنگره در سال دو هزار و بیست و دو آمریکا به نوعی شروع شده است. در این میان، شبکه تلویزیونی‌ ای بی سی نیوز با همکاری روزنامه واشنگتن پست یک نظرسنجی انجام داده است. در این نظرسنجی از مردم آمریکا پرسیده شده است که اگر انتخابات کنگره امروز برگزار می‌شد به نامزدهای کدامیک از دو حزب دموکرات و جمهوریخواه رای می‌دادند.

نتایج این نظرسنجی بسیار جالب توجه بود، زیرا برای نخستین بار در چهل سال گذشته، فاصله ده درصدی جمهوریخواهان با دموکرات‌های حاکم بر دولت و کنگره را نشان می‌داد. پنجاه و یک درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند در صورتی که نظرسنجی امروز برگزار می‌شد به نامزدهای حزب جمهوریخواه رای می‌دادند. چهل و یک درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند اگر این اتفاق امروز می‌افتاد به نامزدهای حزب دموکرات رای می‌دادند. این نظرسنجی روزهای هفتم تا دهم نوامبر با حاشیه خطای چهار درصد انجام شد. درحالی محبوبیت دموکرات‌ها در آمریکا تا این اندازه تنزل یافته است که فقط ده ماه از دوران ریاست جمهوری جو بایدن دموکرات سپری می‌شود.

چندی پیش لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه آمریکا و عضو کمیته قضائی سنا، جو بایدن را بی کفایت‌ترین رئیس جمهور آمریکا توصیف کرد و گفت: بایدن با تصمیم اشتباه خود در رابطه با افغانستان، به متحدان خود خیانت کرد و باعث شد آمریکا امنیت کمتری داشته باشد و همه کسانی که روی آمریکا حساب باز می‌کردند دچار تردید شوند. وی افزود جو بایدن بی کفایت‌ترین رئیس جمهوری است که در همه عمرم دیده ام و در سیاست خارجی از کارتر هم بدتر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس