ترامپ: بایدن رییس جمهوری نامشروع خواهد بود

طبق نتایج یک نظرسنجی جدید در ایالت آیووا، در یک رقابت فرضی در سال ۲۰۲۴، رئیس‌جمهور سابق آمریکا با اختلاف ۱۱ درصد رئیس‌جمهور کنونی را شکست می‌دهد.

به گزارش مشرق، نتایج یک نظرسنجی جدید در ایالت آیووا نشان داده که در یک رقابت فرضی در سال ۲۰۲۴، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا با اختلاف ۱۱ درصد از «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا پیشی می‌گیرد. 

در سال ۲۰۲۰، ترامپ بایدن را در آیووا با اختلاف حدود ۸ درصد شکست داد و برنده این ایالت شد و با حفظ موفقیت چشمگیر در مناطق روستایی توانست این ایالت را قرمز نگه دارد.

نتایج نظرسنجی جدید Des Moines Register/Mediacom که روز شنبه منتشر شد، نشان داد ۵۱ درصد از رأی‌دهندگان احتمالی آیووا در انتخابات ۲۰۲۴ به ترامپ جمهوری‌خواه رأی می‌دهند، در حالی که ۴۰ درصد گفتند که بایدن دموکرات را انتخاب می‌کنند. چهار درصد گفتند که به هیچ یک از نامزدها رأی نمی‌دهند و پنج درصد تردید داشتند.

بیشتر بخوانید:

بایدن بی‌کفایت ترین رئیس جمهور آمریکا در زمینه سیاست خارجی است

به گزارش نشریه آمریکایی «نیوزویک»، به نظر می‌رسد که پیشتازی ترامپ نسبت به بایدن عمدتاً توسط افراد مستقل رقم خورده، به طوری که ۴۵ درصد به رئیس‌جمهور سابق و ۳۷ درصد از رئیس‌جمهور کنونی حمایت کردند.

این نظرسنجی در حالی انجام شد که محبوبیت بایدن در میان ساکنان آیووا به پایین‌ترین سطح خود از زمان روی کار آمدن او در ژانویه رسیده است. در همین حال، بر اساس نظرسنجی ماه سپتامبر در آیووا، ساکنان این ایالت نسبت به ترامپ در زمان حضور او در کاخ سفید نظر مساعدتری دارند.

بیشتر بخوانید:

رقابت تنگاتنگ بایدن و هریس در عدم محبوبیت

این نظرسنجی همچنین که یک ماه پس از برگزاری گردهمایی رئیس‌جمهور سابق جمهوری‌خواه در ایالت انجام شده است. 

محبوبیت بایدن نه تنها در آیووا، بلکه در اکثر نظرسنجی‌های ملی به دنبال افزایش تابستانی ابتلا به کرونا، خروج آشفته نظامیان آمریکایی از افغانستان و درگیری‌های درونی دموکرات‌ها بر سر دستورکار رئیس‌جمهور آمریکا همچنان کاهش می‌یابد. تنها ۳۳ درصد از بزرگسالان آیووا در این نظرسنجی عملکرد بایدن را تایید کردند و ۶۲ درصد مخالف بودند.

از زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ که دونالد ترامپ هرگز نتایج آن را به رسمیت نشناخت، وی در موقعیت‌های مختلف از احتمال حضورش در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ خبر داده است. با این حال هنوز به صورت رسمی آن را اعلام نکرده است. رئیس‌جمهور سابق آمریکا همچنین اخیراً مدعی شد در انتخابات ۲۰۲۴ همه رقبای خود را کنار خواهد زد.

بر اساس یک نظرسنجی که اخیراً انجام شد، ترامپ در انتخابات جدید جو بایدن رئیس‌جمهور حال حاضر این کشور را شکست می‌دهد.

نظرسنجی موسسه معتبر «راسموسن» نشان داد که اگر امروز انتخابات ریاست‌جمهوری جدید برگزار شود، ترامپ بایدن را با ۱۰ درصد فاصله شکست می‌دهد و با جمع‌آوری ۵۱ درصد آرا در مقابل ۴۱ درصد رئیس‌جمهور آمریکا می‌شود.

با این حال با توجه به وضعیت جسمی ترامپ و نگرانی‌ها از زوال عقل بایدن، مشخص نیست در انتخابات ریاست‌جمهوری بعدی آمریکا کدام دو چهره از حزب جمهوری‌خواه و دموکرات به رقابت خواهند پرداخت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    3 7
    فیل و الاغ چه تفاوتی باهم دارن! امیدوارم 2024 ترامپ قمارباز منصوب بشه و پازل انتقام سخت با تکه تکه کردنش در قامت ریاست جمهوری ایالات تروریست های آمریکایی تکمیل
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    10 0
    منتظر بازگشت ترامپ هستیم
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    1 1
    برمیگرده!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس